شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰

تعزیرات حکومتی ایران خودرو را نقره داغ کرد!

منتشر شده در 20 شهریور 1404 ساعت 10:36
نویسنده آخرین خودرو
تعزیرات حکومتی ایران خودرو را نقره داغ کرد!

به تازگی رای بدوی تعزیرات در مورد گرانفروشی این شرکت رسانه ای شده که بر اساس آن تعزیرات حکومتی ایران خودرو را نقره داغ کرده است!

حالا چند هفته است که بحث درگیری ایران خودرو و مدیران جدیدش با تعزیرات حکومتی داغ ترین بحث صنعت خودرو است. داستان از جایی شروع شد که ایران خودرو افزایش قیمت محصولات خود را اعلام نمود و بعد تعزیرات این اقدام را غیر قانونی قلمداد کرد و این شرکت را متهم به گرانفروشی کرد. البته این اولین چالش مدیران بخش خصوصی در ایران خودرو بنوده و قطعا آخرین هم نخواهد بود اما رای منتشر شده توسط تعزیرات حکومتی بسیار شدید به نظر می رسد و این نهاد، ایران خودرو و مدیران جدیدش را رسما نقره داغ کرده است.

بر اساس رای صادر شده، تعزیرات حکومتی اشاره کرده که گرانفروشی ایران خودرو محرز و ثابت شده است. افزایش قیمت محصولات ایران خودرو تنها به اندازه ۱۵ درصد قانونی بوده و مازاد آن به عنوان گرانفروشی لحاظ می شود. تعزیرات اعلام کرده که این شرکت به میزان دوبرابر میزان گرانفروشی یعنی به مبلغ ۱ هزار و ۶۲۴ میلیارد تومان جریمه می شود. همچنین عادل پیرمحمدی، مدیرعامل این شرکت، به دو ماه برکناری از سمت خود محکوم می شود. اعضای هیئت مدیره این شرکت، آقایان جمشید ایمانی، یوسف الهی شکیب، عبداله سلطانی ثانی و مرتضی شفیعی منفردا به یک ماه برکناری از سمت خود محکوم می شوند.

لازم به ذکر است که رای صادر شده بدوی بوده و قابل تجدید نظر خواهی است و حالا باید دید ایران خودرو چه واکنشی نسبت به صدور این رای خواهد داشت. البته که این شرکت در نامه خود به سازمان بورس از صدور این رای و اعمال فشار برای قیمت گذاری دستوری گلایه کرده است.

دقت داشته باشید که چندی پیش قیمت گذاری خودرو با نظارت سازمان حمایت به خودروسازان واگذار شد اما دعوای فعلی ایران خودرو و تعزیرات حکومتی مربوط به قبل از اعلام دستورالعمل قیمت گذاری جدید است. از آغاز مدیریت بخش خصوصی تقریبا هر هفته شاهد چالشی جدید در این شرکت بوده ایم. به نظر می رسد جایگزینی مدیریت بخش خصوصی در صنعت دولتی خودرو همچنان مخالفان سرسخت و جدی دارد و همین دعواهای حقوقی نشان می دهد که عده ای همچنان مدیریت بخش خصوصی در ایران خودرو را نپذیرفته اند و مخالف اعطای استقلال به بخش خصوصی در این واحد صنعتی هستند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ali گفت:

    مدیران خودرو کرمان موتور بهمن موتور هرچقدر دلشون بخواد گروون میکنن اگه به ایران خودرو گیر میدن باید به اونام گیر بدن

    ۱۹
    ۲
  2. محمود گفت:

    ایشالا این رویه برای بقیه خودروسازها که این چند وقته یک روز در میون ماشیناشون رو گرون کردن هم اعمال بشه!

    ۸
    ۱
  3. خریدار گفت:

    در صورت محرز شدن گران فروشی ایران خودرو آیا امیدی به برگشت مابه التفاوت پول پرداختی به خریدار بیچاره هست یا این وسط فقط سر خریدار بی کلاه میمونه؟
    به نظرم یه گروه از خریداران متضرر تشکیل بشه بد نیست

    ۲۵
    ۱
  4. هادی گفت:

    من نمیگم ایران خودرو تو زمان مدیریت عمومی اش ، خیلی خوب بود و عملکرد خوبی داشت.
    ولی چقدر پول گرفتید از کروز که تبلیغ اش کنید ؟
    از شما واقعا انتطار نداشتم آقای دلاور.

    ۴
    ۷
  5. حسن گفت:

    منظور آقایون از گران‌فروشی چه هست دقیقا؟ اگر خودروساز خودرویی رو که برای مهندسی، شکل‌دهی زنجیره تامین، و تولیدش چند هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده حق نداره به قیمت بازار بفروشه، من دلال بدون هیچ دخالتی در توسعه اون خودرو باید بتونم یک شبه ما به التفاوت کارخانه و بازار رو بدست بیارم؟ از وقتی ما به التفاوت بازار و کارخانه کم شده، تقاضا برای خودرو به یک پنجم رسیده. این نشون میده چه حجمی از منافع برای دلال توی این ارزون نگه‌داشتن زوری وجود داره.
    اگر آقایون واقعا در ارزون کردن خودرو برای مردم صادق هستن، تعرفه واردات خودرو رو پایین بیارن و واردات رو بیشتز کنن تا در رقابت با خودروی باکیفیت ژاپنی و کره‌ای و حتی چینی، خودروسازی کشور از نظر کیفیت و قیمت پیشرفت کنه. البته که همین الآن هم تعرفه واردات بعضی قطعات و مواد اولیه بیشتر از تعرفه واردات خودرو هست.
    دولت یک مسیر و یک سیاست واحد در صنعت خودرو نیاز داره، نه اینکه هر کسی از هر جایی بیاد به سلیقه خودش یک افساری به صنعت بزنه و جلوی کارکرد و پیشرفت اون رو بگیره.

    ۶
    ۱
    • خریدار گفت:

      از وقتی ما به التفاوت بازار و کارخانه کم شده، تقاضا برای خودرو به یک پنجم رسیده. این صرفا موضوع وجود دلالی نیست، این نشون میده کسی حاضر نیست این ماشین های بی‌کیفیت رو با این قیمت ها بهره
      مفهومش اینه به خاطر بی کفایتی ماشین ها صرفا اختلاف قیمت با بازار باعث میشه خریدار واقعی ترغیب به خرید بشه
      لطفا حمایت الکی نکنید

      ۰
      ۰
  6. علیرضا گفت:

    تو این مملکت همه چی داره روزانه گرون میشه
    چرا قفلی زدن به این ایرانخودرو !!!
    اونم مواد اولیه، دستمزد کارگرش ، آب و برق و.‌..
    همه چیش گرون شده
    چرا باید نزارن گرون کنه
    با چه منطق و استدلالی این حرف رو میزنند که نباید گرون کنه
    اگر با تورمی که از برج ۶ پارسال تو این مملکت بود حساب کنید
    ماشین قیمت کارخانه اش حداقل الان باید ۲ برابر میشد

    ۲
    ۵
    • پارسا گفت:

      مگه درآمد مردم بر اساس تورم و دلار بالا میره
      که شرکت های خودرو سازی بر اساس تورم
      جنسشان رو به مردم بفروشن
      بعد این شرکت های داخلی انحصاری بازار رو تو دست گرفتن انصاف هست
      جنس های بی کیفیتشون رو با هر قیمتی که دوست دارن به مردم بفروشن

      ۴
      ۰
    • حمید گفت:

      ایرانخودرو و سایپا از همون برج ۶ پارسال ماشین رو دوبرابر تو پاچه ملت کردن .شما برای ایرانخودرو دل نسوزون .
      اینا متناسب با بازار جهانی قیمت‌ها شون بالا هست . بعد منابعشون رو با رانت با دلار هایی با قیمت خیلی پایین‌تر از قیمت واقعی تامین میکنن. چه بسا نقدینگیشون روهم پیش پیش از مردم میگیرن . به قطعه ساز داخلی هم جون میدن میخوان پول بدن. خلاصه بر پدر دزد همشون لعنت

      ۳
      ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X