پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰

تفاوت های پارس نوآ ایرانی با ال ۹۰ فرانسوی

منتشر شده در 30 مرداد 1404 ساعت 13:21
نویسنده آرام عزیزی
تفاوت های پارس نوا ایرانی با ال 90 فرانسوی

در این مطلب آخرین خودرو به بررسی تفاوت های پارس نوآ نسبت به ال ۹۰ فرانسوی در بخش های مختلف خواهیم پرداخت.

ال ۹۰ ایرانی، کادیلا و یا حتی پی ۹۰ که در آخر با اسم پارس نوآ عرضه خواهد شد با خودروی بیس آن داچیا لوگان نسل اول تفاوت هایی دارد. پروژه توسعه پارس نوآ در سال ۱۳۹۷ با جرقه ای در سر مدیران وقت سایپا و پارس خودرو آغاز شد و تا سال ۱۳۹۸ پروژه طراحی آن تکمیل شد. پارس نوآ سدانی در کلاس سایزیی متوسط به حساب می آید که بر اساس پلتفرم ال ۹۰ به جای مانده از دوران حضور خودروسازان فرانسوی توسعه یافته است. این خودرو در بخش های فنی، ظاهری و امکاناتی نسبت به ال ۹۰ تفاوت هایی دارد که در ادامه به بررسی این تفاوت های آن خواهیم پرداخت.

تفاوت های فنی ال ۹۰ ایرانی و فرانسوی

تفاوت های پارس نوا ایرانی با ال 90 فرانسوی

رنو ال ۹۰ در بازار ایران با پیشرانه ۱۶ سوپاپ K4M عرضه می شد که موتوری با استهلاک پایین، توان مناسب و مصرف سوخت متعادل به حساب می آمد. این پشرانه که ۱.۶ لیتر حجم داشت توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و می توانست شتاب صفر تا صد کیلومتر تقریبا ۱۱ ثانیه ای برای این خودرو فراهم کند. پیشرانه این خودرو با یک گیربکس ۵ دنده دستی هماهنگ شده بود که کلاچ آن از سیستم هیدروپنوماتیک بهره می برد.

موتور پارس نوآ همانند ال ۹۰ یک پیشرانه با نژاد فرانسوی است ولی برخلاف آن از رنو ریشه نمی گیرد. پارس نوا مجهز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی، چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ با نام ME16 است که تقریبا شباهت ۹۵ درصدی با موتور TU5پلاس ایران خودرو دارد و می تواند نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده در پارس نوآ به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی مشابه به گیربکس های میتسوبیشی که در شاهین دنده ای سایپا نیز وجود دارد به چرخ های جلو انتقال می یابد.

تفاوت های پارس نوا ایرانی با ال 90 فرانسوی

در بحث تفاوت ها می توان پیش بینی کرد که پیشرانه جدید پارس نوا نمی تواند همانند موتور ال ۹۰ کم استهلاک باشد اما پیشرانه ام ۱۶ نیز پراستهلاک نیست. هزینه های موتور ال ۹۰ ایرانی قطعا از نمونه فرانسوی کمتر خواهد بود که اصلی ترین دلیل آن قیمت پایین تر قطعات آن و دسترسی راحت تر به قطعات یدکی و تعمیرکاران است.

نام موتوربیس طراحیحجم موتور(سی سی)قدرت(اسب بخار)گشتاور(نیوتن متر)گیربکس
K4M-ال ۹۰ سری K رنو۱۵۹۸۱۰۵۱۴۰۵ سرعته رنو
M16-نواEC5 پژو سیتروئن۱۵۸۷۱۱۳۱۴۴۵ سرعته طرح میتسوبیشی

طراحی

تفاوت های پارس نوا ایرانی با ال 90 فرانسوی

پارس نوا در حقیق یک فیس لیفت از ال ۹۰ است که اجزایی همانند سپر جلو و عقب، چراغ جلو و عقب، کاپوت، درب صندوق عقب از الگوی جدید پیروی می کنند. پارس نوا هرچند از خطوط طرحی مدرنی در آن استفاده نشده ولی چهره ای امروزی تر نسبت به ال ۹۰ دارد. در نمونه ایرانی سعی شده به ظاهر خسته کننده ال ۹۰ چاشنی هایی اسپرت با خطوط شکسته در اجزا و امضاهای نوری برای القال حس اسپرت بودن اضافه شود. در کل پارس نوا با تمام نقد هایی که به طراحی آن وارد است از ال ۹۰ جذاب تر دیده می شود.

تفاوت آپشن های پارس نوآ و رنو ال ۹۰

تفاوت های پارس نوا ایرانی با ال 90 فرانسوی

از اصلی ترین نقد هایی که به ال ۹۰ وارد می شود کمبود شدید آپشن ها در این خودرو است. پارس نوآ نسبت به ال ۹۰ از امکانات بیشتری بهره می برد و در آن می توان آپشن های رفاهی و ایمنی همانند؛ فرمان Dکات، کنترل صوتی از روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، دو کیسه هوای جلو، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور و دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا دید. در نمونه تندر ۹۰ ک مقداری سطح آپشنی آن نسبت به ال ۹۰ بالا تر است فقط می توان از امکاناتی همانند ۲ کیسه هوا، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی، فرمان هیدرولیک، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سیستم پخش و کامپیوتر سفری بهره استفاده کرد.

ویدیو های پیشنهادی

۱۴ Responses to “تفاوت های پارس نوآ ایرانی با ال ۹۰ فرانسوی”

  1. مسعود گفت:

    دیگی که واسه من نجوشه سر سگ توش بجوشه

    ۱۷
    ۷
    • Farnoud گفت:

      توی یک خودرو سازی نباید توی یک کلاس دو خودرو باشد
      وقتی شاهین اتومات هست نوا دستی بدون کیلس و سانروف درست نیست
      دو خودرو در یک کلاس در یک خودرو ساز نشان مدیریت اشتباه و زیان انباشته و برشکستکی و نشانه های خروج از بازار رقابت به زودی دارد

      ۷
      ۰
  2. بهروز گفت:

    پارس نوا یعنی ۲۰۶ یا ۲۰۷ به علاوه اتاق نامناسب ال۹۰ این نقدهایی که در مورد آپشن ال۹۰ می شود مربوط به کسانیست که ال۹۰ ندارند. ال۹۰ یعنی دوام و کیفیت گیربکس ، موتور ، و تعلیق بسیار عالی تمام

    ۳۹
    ۲
    • محمد خزایی گفت:

      یه طرح شکست خورده ی دیگه,به هیچ وجه فروش نمیره مگر با قیمت پونصد تومن،البته اونم زیاده براش

      ۸
      ۷
    • امین بحرانی گفت:

      سلام, شاید ال نود آپشن زیاد نداره ولی از نظر فنی در کلاس خودش بی نظیره.. ۱۱ساله ازش استفاده میکنم شاید به اندازه ی لیوان آب رادیاتور بهش اضافه کردم.. مصرف کم.. دوام بالا.. توی جاده نمیمونین.. با ال نود…

      ۲۲
      ۱
  3. محسن گفت:

    شما بگین یه خودرو جدید هست ، ما هم باور میکنیم . در ضمن بستن نظرات هم چیزی را تغییر نخواهد داد

    ۱۸
    ۳
  4. ایرانی گفت:

    خودروسازان وطنی وومونتاژکارانی که چینی مونتاژمیکنند بایداعتمادمردم را بازگردانند. خودروساران ومونتاژکاران قبل ازانقلاب خودروهایی مثل کادیلاک،شورولت، جیپ آهو، پیکان،ژیان تولیدکردند و باوجودآزادبودن واردات بازهم مردم رضایت نسبی داشتند.بعدازانقلاب درکارخانه ایران خودروبینالود خط تولیدمرسدس بنز داشتیم،درپارس خودرو رنو ال نود و مگان داشتیم، چه شدکه یکباره کیفیت تولیدات کاهش یافت و قیمتها افزایش؟.پس اگراراده ای باشد توانایی تولیدخودرومناسب وباکیفیت داریم.

    ۱۶
    ۱
    • فرهاد گفت:

      سلام
      متاسفانه خودروی ال نود هم با تولید پارس نوا به فنا رفت بنده خودم ۹ ساله ال نود دارم که مزایایی مانند کم مصرف بودن، قدرت موتور عالی، استهلاک در حد صفر، سرعت و شتاب بالا، قطعات عالی و خراب نشدنی، وجود تمام قطعات در بازار با قیمت مناسب و … می باشد موتور ال ۹۰ قدیمی مرگ ندارد ولی موتوری که بیس خودروهای ایران خودرو دارد با توجه به اینکه تا ۹۰ درجه باید گرم شود تا بازدهی داشته باشد واقعا موتورهای آشغال و به درد نخوری هستند که هر سه ماه یکبار باید به مکانیک جهت تعویض حداقل واشر سر سیلندر مراجعه کنند و این یعنی استهلاک پرخرج.

      ۴
      ۲
  5. فراز گفت:

    جا دارد از تلاش بی شائبه کارگران چینی که در طراحی و ساخت این تابوت مارا یاری رسانده تشکر کنیم

    ۱۱
    ۴
  6. محمود گفت:

    تفاوت زیادی ندارند یکی فرودگاه دبی است و اون دیگری فرودگاه شاهرود

    ۶
    ۳
  7. Hossein گفت:

    بسیار عالی البته اگه کیفتش داشته باشه

    ۴
    ۵
  8. کوروش22 گفت:

    قطعا که مثل بقیه ماشینهای تولید داخل از کیفیت کار میزنن و قطعا انحصار طلبان اونو باقیمت بالا به مردم قالب میکنن.

    ۲
    ۲
  9. فلاح گفت:

    ال نود یعنی تانک،من از سال ۹۱ ال نود داشتم هنوز درش مثل در یخچال بسته میشد،متاسفانه یکی از بستگان باهاش تصادف شدید باتیربرق کرد وتیر برق بتونی فشار قوی شکست وافتاد ،اگه هر ماشین دیگه ای بود تیر برق ازصندوق در میومد،امیدوارم پارنوا هم کیفیت ال نود رو داشته باشه

    ۳
    ۰
  10. زکریا گفت:

    نسبت به ال ۹۰ مصرفش زیاده ای کاش متورش عوض نمی شد.

    ۱
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X