کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰

توقف تولید پارس قطعی است ؛ مردم فریب دلالان را نخورند

منتشر شده در 26 خرداد 1403 ساعت 12:47
توقف تولید پژو پارس

بر اساس آنچه سازمان استاندارد کشور تایید می کند، توقف تولید پژو پارس قطعی است و با پایان خرداد باید با این سدان کهنه کار خداحافظی کرد.

پژو پارس یا همان فیس لیفت پژو ۴۰۵ در اواخر دهه ۷۰ توسط ایران خودرو معرفی شد و سال ها مهمان جاده های کشور بود. این خودرو پس از سال ها قرار بود سال گذشته به ایستگاه توقف تولید برسد و سورن پلاس XU7P به عنوان جانشین این محصول معرفی شد. اواخر سال گذشته سازمان ملی استاندارد مجوز تولید این محصول را تا آخر خرداد ۱۴۰۳ تمدید کرد تا خداحافظی با این سدان کهنه کار و محبوب ایران خودرو با تاخیر انجام شود. اما حالا بر اساس آخرین مجوز استاندارد و اظهارات قبلی مدیران این مجموعه، توقف تولید پژو پارس قطعی است و در پایان خرداد (آخر هفته جاری) باید با این محصول خداحافظی کنیم. توجه داشته باشید که در سال های اخیر انتقاد های زیادی به قدیمی بودن پلتفرم و ایمنی نه چندان بالای این سدان وارد بود و همین باعث حذف پارس از سبد محصولات ایران خودرو شد.

فریب دلالان را نخورید!

پارس در تیراژ بالا در سامانه یکپارچه به عرضه رسید و مشتریان زیادی این خودرو را برای خرید انتخاب کرده بودند. اگرچه خرید و فروش اولویت های این سامانه عملا غیر قانونی است اما از سال گذشته تعداد زیادی از دلالان حواله های این خودرو را به خرید و فروش رسانده اند. اختلاف قیمت بسیار زیاد قیمت قبلی کارخانه و بازار باعث شد تا با اعلام قیمت جدید پارس بسیاری از همین دلالان ناراضی باشند در حالی که عرضه این خودرو با قیمت قدیمی با توجه به شرایط روز بازار اصلا منطقی نبود. اما حالا با وجود اینکه بارها اعلام شد که پارس در پایان خرداد به توقف تولید می رسد، بسیاری از دلالان حواله های این خودرو را با بیان اینکه تولید این محصول ادامه دارد خرید و فروش می کنند. این در حالی است که مجوز تولید سدان پارس عملا قابل تمدید نیست و مردم نباید فریب این دلالان را بخورند.

تکلیف مشتریان پژو پارس چیست؟

با رسیدن پارس به خط پایان تولید، مشتریانی که اولویت های تحویل اعلامی این خودرو را نداشته اند می بایست جایگزین پارس را انتخاب کنند. ایران خودرو برای تشویق مشتریان تصمیم به ارائه تسهیلات برای عرضه این محصول گرفته است و تا حالا هم استقبال نسبتا خوبی را برای این سدان جدید الورود بازار داشته ایم. اما هنوز هستند مشتریانی که با تشویق دلالان طرح تبدیل این محصول را انتخاب نکرده اند. این مشتریان می بایست دقت کنند که توقف تولید پژو پارس قطعی است و برای تحویل خودرو می بایست طرح جایگزین این محصول را انتخاب کنند. بر اساس آنچه ایران خودرو اعلام می کند هرچه طرح جایگزین زودتر فعال شود، تحویل خودرو سریع تر رقم می خورد و از تاخیر های احتمالی جلوگیری خواهد شد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که عدم انتخاب جایگزین باعث از دست رفتن اولویت خواهد شد.

ویدیو های پیشنهادی

۹ Responses to “توقف تولید پارس قطعی است ؛ مردم فریب دلالان را نخورند”

  1. محمود گفت:

    کاری که اگر تحریم نبودیم ده دوازده سال قبل انجام شده بود و جایگزینش هم قطعا یه فرغون دیگه به اسم سورن نبود.
    تحریم‌ها کمر ایران رو خم کرده و میترسم از روزی که این کمر بشکنه.

    ۱۲
    ۹
  2. yassinam گفت:

    اللهم العن اول ظالم ظلم حق الناس

    ۹
    ۱
  3. ارسطو گفت:

    دوستان و متقاضیان عزیز دنیا در حال پیشرفته و دیگر ما ملت ایران گول شما دزدان و رانت‌خوار نمیخوریم مخصوصا ایران‌خودرو…… با وجود کارخانجات ارگ جدید بم که در حال گسترش و پیشرفت چشم گیری هست… مگه ما ملت نفهم باشیم آریزو ۶ مدیران خودرو با تمام آپشن های روز دنیا یا j7 کرمان موتور با محصول حلبی پارس معاوضه کنیم….. کارخانجات بم بهترین لوکس ترین خودرو با شرایط اقساط عالی در ۴۵ روزی کاری به مشتری تحویل می دهند

    ۱
    ۱
  4. هومن گفت:

    میتسوبیشی عشقه امیدوارم قیمت اوتلندر مناسب باشه بتونم بخرمش آرزومه

    ۱
    ۰
  5. امیر مختار گفت:

    این ارابه مرگ نباید تولید میشد و ملت ایران هم کلا ب سلامتی خودشان توجه نمی کنند با وجود اینکه می دانند که تولیدات ایران خودرو و سایپا ارابه مرگی بیش نیستن ولی تولید این دو کارخانه را می‌خورم و کلی باهاش پوز میدن که ارابه مرگ خریدن و چندی بعد از خرید در این خودرو راهی دیار باقی میشن . بعد از توقف تولید این ارابه ایران خودرو ارابه مرگ دیگری رو می‌کنه و چندین ملیون نفر دیگر را راهی دیار باقی می‌کنه

    ۱
    ۱
  6. محمد گفت:

    نمیدانم چه منفعتی این خبر برای شما دارد که مدام بازپخش می کنید.. خودرو پارس تا آخرین مشتری ثبت نامی هم وزن قیمت سورن بایستی عرضه شود.. این مشتری هست ورضایت اوست که بین دو گزینه انتخاب می کند.. اما استاندارد به آپشن نیست به طراحی اولیه وکیفیت ساخت قطعات وتست طول عمر هست.. قطعه ساز اگر از کار خود کسر نگذارد می‌توان گفت، پژو از طراحی اولیه خوبی برخوردار هست و آزمون خود را در مدلهای زیر نود شمسی پس داده…

    ۰
    ۰
    • محمد گفت:

      کجا میشه شکایت کرد بعد یکسال و نیم الافی میخان یه ماشین دیگه بدن نوبت من بهار ۴۰۳ بوده / اگه قرار بود یه ماشین دیگه بگیریم که چرا ثبت نام کردن حالا هم همینطور طرحهای تبدیلی اعلام میکنن

      ۱
      ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X