رونمایی کی ام سی ایگل ؛ سدان ملی کرمان موتور به شهر آفتاب آمد
سرانجام نسخه نهایی سدان ملی کرمان موتور را می بینیم. کرمان موتور رونمایی کی ام سی ایگل را در نمایشگاه خودروی تهران انجام داد.
کرمان موتور یکی از شرکت هایی است که با دست پر به نمایشگاه خودروی تهران آمده و دو محصول را برای اولین بار برای نمایش عموم آماده کرده است. یکی از این دو محصول سدان ملی کرمان موتور یا همان ایگل است که قبل تر نمونه های نزدیک به تولید آن را در نمایشگاه تحول صنعت خودروی تهران دیده بودیم. رونمایی کی ام سی ایگل حالا فصل جدیدی را در تاریخ خودروسازی خصوصی کشور رقم می زند چرا که این خودرو با خرید پلتفرم و بومی سازی اجزا، نخستین سدان ملی شرکت کرمان موتور به حساب می آید و به زودی آن را در بازار خواهیم دید.

طراحی متفاوت و مدرن بدنه KMC Eagle
این خودرو بر مبنای پلتفرم سدان جک J4 ساخته شده است و اساس فنی مشترک به آن دارد پس جای تعجب نیست که از نظر ابعادی و برخی الگوهای بدنه شبیه به J4 باشد. اما تیم طراحی کرمان موتور با مدیریت حسین وفایی به خوبی المان های اصلی بصری را در این سدان تغییر داده تا با یک چهره جدید و متفاوت در کی ام سی ایگل طرف باشیم. چراغ های جلو کشیده طراحی شده اند و تا بالای گلگیرها ادامه پیدا می کنند. یک نوار کرومی دو چراغ را به هم متصل می کند و جلوپنجره با سپر به نوعی طراحی یکپارچه دارند. این دقیقا المان هایی است که در بسیاری از خودروهای روز دنیا دیده می شود و تیم طراحی کرمان موتور چهره ایگل (EAGLE) را تا جای ممکن مدرن طراحی کرده است.

فراموش نکنید که با یک سدان اقتصادی طرف هستیم پس جای تعجب ندارد که در نمای جانبی پیچیدگی طراحی به حداقل ممکن می رسد. طراحی جانبی این سدان بسیار نزدیک به جک J4 است اما در عقب همه چیز هماهنگ با جلو. طراحی شده است. چراغ های عقب طراحی جدید و متفاوتی دارند و دقیقا به سبک جلو، با یک نوار کرومی به هم متصل می شوند. سپر طراحی دو رنگ دارد و قطعه ای مشکی رنگ در میانه سپر قرار گرفته است. قطعه ای روی در صندوق عقب نقش یک اسپویلر کوچک را بازی می کند و در مجموع طراحی سدان ملی کرمان موتور راضی کننده است.

مشخصات فنی کی ام سی ایگل
بحث مشخصات فنی پیش از رونمایی کی ام سی ایگل مشخص بود چراکه این خودرو اساس فنی برابر با جک J4 دارد. بر همین اساس زیر کاپوت آن یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی قرار دارد که مجهز به سیستم VVT است. این موتور ۴ سیلتد و ۱۶ سوپاپ توان تولید نهایت قدرت ۱۰۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو می رسد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع توییست بیم است. در مجموع خروجی های فنی دقیقا همان چیزی است که در J4 دیده می شد و این یعنی عملکرد فنی برای یک سدان اقتصادی می تواند راضی کننده باشد.

کابین و امکانات
در داخل کابین هم الگوهایی مشابه با جک J4 دیده می شود. طراحی فرمان دو رنگ است و کنترلر های سیستم صوتی و دیگر امکانات روی آن دیده می شود. روی فرمان نشان KMC را می بینیم و صفحه نمایش اندروید در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. روکش چرم مصنوعی را روی صندلی ها می بینیم و باقی المان های طراحی کابین ساده هستند و بیشتر از متریال پلاستیک خشک در این سدان استفاده شده است.

در سدان ملی کرمان موتور امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، چراغ های LED، چراغ های روشنایی روز، سنسور نور، گرم کن آینه های جانبی، کروز کنترل، روکش چرم مصنوعی، کیسه هوای راننده و سرنشین، سنسور پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، سنسور دنده عقب و … مجهز است.
پنجمین دوره نمایشگاه خودرو تهران از ۱۰ تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ در شهر آفتاب برگزار می شود. روز نهم بهمن به خبرنگاران اختصاص دارد و بازدید عمومی از این رویداد از ساعت ۱۰ تا ۱۷ دهم تا پانزدهم بهمن ماه فراهم است.









آخه چرا یه ماشین چینی رو که خودش خیلی زیبا نیست برمیداریم به بدترین شکل ممکن فیس لیفت میکنیم . در حدی که اگه میدادن به یه بچه ۷ ساله شاید بهتر طراحیش میکرد. بعد اینقدر ذوق میکنند خودرو ملی درست کردن. چرا انقدر فاجعه ایم ما 🤢🤕
قالب کردن آشغالهای چینی به مردم بیچاره ایران، هیچ افتخاری برای شما نخواهد داشت.
اگه مردین و اهل کار و وطن پرستی، یه خودرو خوب خودتون طراحی کنید و بسازید
درسته که ما باید خودمان خودرو طراحی و داخلی سازی نیم و نباید برخی خودرو های نه چندان خوب را کپی کنیم ( Jack j4 ) ولی این مفهوم که خودروی چینی آشغاله به نظر بنده اشتباه جا افتاده!!
الان شرکت BYD در خودرو های برقی رتبه ۱ رنکینگ جهانی را کسب کرد یا کسب ۷ ستاره امنیتی برای ماشین هایی مثل تیگو ۸ پرومکس یا اکستریم VX به اندازه کافی میتواند برای اثبات پیشرفت محسوس چینی ها در این صنعت گواهی باشد.
با این حال امیدوارم روزی برسه که نیاز به کپی کاری نداشته باشیم و صاحب سبک باشیم ما الان بخاطر یک سری تصمیمات و عملکرد های ناقص و اشتباه با ایران خودروی ۷۵ ساله و … جایگاهی که باید را نداریم
ازنظرمن اول اینکه نام خودرو.باید.گوش راحال بده.دوم اینکه رینگ خودروباید.کمترازپانزده اینج نباشدولاستیکهای پهن تر.داشته باشد
دوم اینکه رنگها.بایدجوان پسندباشد
جلوی ماشین خوب طراحی نشده.
چی شد مگه قرار نبود اسم بومی انتخاب شده واسش؟
مگه قرار نبود به پیشنهاد دهندهی نام منتخب یکی رو جایزه بدن؟
ایگل؟ایرانیه یا انگلیسی ؟
عجب؟
همون جک j4هم رخ زیبایی داره؟هم خریدو فروشش بهتره،این یه طرح شکست خوردس
هر چقدر نمای پشت پخته تر شده نمای جلو اصلا اینطور نیست. در حجم کروم کاری هم زیاده روی شده خاصه همون نوار پهن کرومی دماغه خودرو. داخلش هم لیور چرخان دنده اصلا تناسبی نداره لیور معمولی برقی بسیار جذاب تره و کارایی بهتری داره
ظاهرش نسبت به جک جی۴ قشنگتر شده .
اینکه نام ایگل رو براش انتخاب کردند خوبه ، کلا بنظر من تا وقتی خودروسازی کشور ما در این سطح هست از کلمات انگلیسی و لاتین استفاده کنیم وقتی به سطح خوب رسیدیم اونموقع از کلمات شاهین و اطلس و دنا و .. استفاده کنیم .
این خانمی که عین زندان بان ها کلیدا دستشه و بیشتر از آقای دوربینی میاد داخل کادر و یه مدل شاکی طور هم نگاه میکنه رو توی چند تا خبرگزاری دیگه هم دیدم.خیلی رو مخه
داخلش همون جی ۴ بدون هیچ تغییری متاسفانه
نکته منفی دیگه اینکه همون آپشن های جی ۴ گذاشتند. الان مانیتور گذاشتند بدون دنده عقب یا سانروف در نظر نگرفتند
متریال داخلی همون قبلی …
به نظر من که خودم جی ۴ دارم … ایگل اگه به بازار بیاد فکر نکنم زیاد بتونه موفق باشه