سایپا با سفینه های فضایی به نمایشگاه مشهد آمد ؛ معرفی آواتارهای جدید بازار

شرکت سایپا با چهار تیپ از دو سفینه فضای چینی آواتار یک یک و یک دو به نمایشگاه خودروی مشهد ۱۴۰۴ آمده است.
شرکت سایپا با چهار تیپ از دو سفینه فضای چینی به نمایشگاه خودروی مشهد آمده است. آواتار یا اوتار، یک یک و یک دو محصولاتی هستند که سایپا آن ها را در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی کرد. طبق گزارش ها در چند ماه گذشته این خودرو ها در محدوده شرکت سایپا دیده شده بودند و پیش بینی می شد که این شرکت برنامه عرضه آن ها را داشته باشد. آواتار در چند ماه گذشته سر و صدای بسیاری در فضای خودروی ایران ایجاد کرده و همین موضوع باعث شده است که شرکت های مختلفی به دنبال واردات این خودرو ها بروند.

اوتار (AVATR) یا همان آواتار نشانی است که با همکاری چانگان، کمپانی CATL و هواوی با هدف تولید خودروهای مدرن و تمام برقی به وجود آمده است. در این همکاری چانگان بیشترین سهم را دارد و CATL در رده دوم سهامداران این شرکت قرار می گیرد و هواوی نیز نقش یک تامین کننده جدی را بازی می کند. به واسطه همکاری سایپا و چانگان احتمال می رود در صورت تمایل سایپا، تعداد بالایی از محصولات این نشان به بازار ایران راه یابند. نکته قابل توجه درباره نشان آواتار این است که سرتیم طراحی آن نادر فقیه زاد طراح مشهور ایرانی است. نادر فقیه زاده پیش از آواتار سابقه طراحی محصولات پریمیوم بی ام و را در کارنامه خود دارد. دو مدل اواتار یک یک و آواتار ۱۲ بر اساس پلتفرم CHN توسعه یافت اند که از لحاظ فناوری، مدرن بودن و ایمنی در سطح متفاوتی نسبت به دیگر محصولات وارداتی هستند.

مشخصات فنی آوتارا ۱۱ و ۱۲
این خودروها قرار است در دو تیپ فنی اکستندد رنج و الکتریکی عرضه شود. در نمونه برد افزای (EREV) آواتار ها یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ نقش ژنراتور را بازی می کند و پک باتری لیتیوم آهن فسفاتی را شارژ می کند و یک پیشرانه برقی سوار بر محور عقب با توان ۳۱۰ اسب بخار (۲۳۱ کیلووات) و گشتاور ۳۶۷ نیوتن متر، قوای محرکه را تشکیل می دهد. با پک باتری ۳۹.۰۵ کیلووات ساعتی این دو مدل از آواتار با هر بار شارژ می تواند مسافت بیش از ۲۴۵ کیلومتر را (بر اساس استاندارد CLTC) در حالت برقی بپیماید و با باک پر و حالت فول شارژ، میزان پیمایش بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر که عدد بسیار راضی کننده ای است پیمایش داشته باشند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ها در حالت استاندارد کمتر از ۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و شتاب گیری در هر دو مدل کمتر از ۷ ثانیه خواهد بود.

در نسخه الکتریکی این خودروها، موتور برقی بر محور عقب سوار است که می تواند ۳۱۷ اسب بخار و گشتاور ۳۹۶ نیوتن متری تولید کند. این پیشرانه در نسخه آواتار ۱۱ انرژی را از پک باتری ۱۱۶.۷کیلووات ساعتی و آواتار ۱۲ از پک باتری ۹۶ کیلووات ساعتی دریافت می کند و می تواند صفر تا صد کیلومتر کمتر از ۶.۵ ثانیه ای ثبت کند. سیستم تعلیق در جلو در هر دو مدل از نوع دابل ویشبون و در عقب از نوع مالتی لینک یا چند اتصاله است و ترکیب آن با تنظیم پنوماتیک بادی، یک سواری بسیار نرم را برای این خودرو رقم می زند.

امکانات رفاهی و ایمنی آواتار های سایپا
در این آواتارها امکاناتی نظیر صندلی های برقی جلو، خسته گیر زانو برای صندلی های جلو، گرم کن صندلی های جلو و عقب، سردکن صندلی های جلو و عقب، ماساژور صندلی های جلو و عقب، حافظه صندلی های جلو، پنل تنظیمات مستقل ردیف دوم برای صندلی ها، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله با رایحه مطبوع، سقف پانورامیک، سنسور باران و نور، نمایشگر فول HD جانبی، نمایشگر آینه وسط، نورپردازی داخلی، شارژر وایرلس، در صندوق عقب برقی، گرم کن فرمان، سیستم صوتی حرفه ای MERIDIAN با ۲۵ بلندگو، دوربین ثبت وقایع داخلی و بیرونی، ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه ای، تابلوخوان، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری هوشمند، هشدار برخورد از جلو، سیستم رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، صفحه نمایش ۱۶ اینچی مخصوص سرنشینان عقب، دستیار پارک خودکار، دستیار پارک از راه دور و … دیده می شود.


نمایشگاه خودروی مشهد از ۴ الی ۷ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان خراسان رضوی برقرار است و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۷ الی ۲۲ از این نمایشگاه خودرو بازدید داشته باشند. رسانه آخرین خودرو برای تهیه گزارش در این نمایشگاه حاضر است و جدیدترین خودروهای معرفی شده در این گردهمایی خودرویی را برای شما معرفی می کند.






قیمت انواع کوییک در بازار و کارخانه – ۱۷ آذر ۱۴۰۴
آمار ثبت نام پارس نوآ توسط پارس خودرو منتشر شد
شرایط فروش اطلس S با تحویل ۹۰ روزه اعلام شد – آذر ۱۴۰۴
اقدامات سایپا برای کاهش مصرف سوخت اعلام شد





دست طراح ایرانیش درد نکنه 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فروش ۴ عدد سرجمع
ماشین
من الان یکساله برای ماشین اطلس پول دادم و تکمیل وجه کردم میگن قطعه نداریم ماشین منو ندادن بعد شما میگی با سفینه اومد.اصلا با موشک بیاد وقتی از مردم پول میگیره ماشین معمولی رو تحویل نمیده کدوم سفینه کدوم ماشین
سایپا دزد و کلاهبرداره
خدا لعنت کنه شرکت سایپا رو هفت ماه داره از تاخیر اطلس میگذره هیچ کی جواب گو نیست
کلا اسم خودرو رو اشتباه نوشتید.. این خودرو ابتدا با اسم آواتار معرفی شد اما چون این اسم برند فیلم آواتار هست و ثبت شده به آواتر با ساکن روی «ت» و «ر» عرضه شده
اسم ماشین آواتر با ساکن ت هست چرا توی هر خط ی چیزی نوشتید!یکبار درستش بنویسید تمام
خوشگله و پیمایشو اسب بخارش خوبه ولی از این به بعد هرکسی خودروی لوکس بالای ۲ ملیارد بخره اول یارانش قطع میشه دوم باید بنزین با نرخ آزاد بزنه یعنی ۳۰ تا ۴۰ تومن و اسمش میره تو لیست ثروتمندان و مالیاتش هم متفاوت از بقیه میشه چون بزودی زندگی سخت تر و گرانتر میشه حتی اگر ماشه فعال نشه تورم که سر جاشه دیگه تموم شد اون ایران حالا از تمام لیبرال دموکراسیهای سرمایه داری ما بیشتر مالیات میدیم فعلا نفری ۲۵ درصده دارن سعی میکنن بکننش ۵۰ درصد
خب،سایپا چی از خودش ارائه کرده،فقط خودروهایی که قیمت نجومی دارد و کیفیت زیر صفر؟!این خودروهایی که در نمایشگاه ارائه شده فقط و فقط جهت آقازادها تولید میشوند و سایر تولیدات برای دوشیدن مردم و کشتنشون.