سهمیه بنزین خودروهای صفر داخلی و وارداتی حذف می شود

سهمیه بنزین خودروهای صفر طبق تصمیم جدید دولت حذف می شود؛ اقدامی که موجی از پرسش ها درباره منطق اقتصادی و عدالت اجتماعی این تصمیم و به ویژه تفاوت میان خریداران جدید و خریداران گذشته ایجاد کرده است.
تمرکز سیاست جدید بر حذف سهمیه و پرسش های اساسی
حذف سهمیه بنزین خودروهای صفر داخلی و وارداتی بخشی از برنامه جدید اصلاح یارانه انرژی است. بر اساس اعلام دولت، خودروهای صفر از این پس هیچ سهمیه یارانه ای دریافت نخواهند کرد و تنها بنزین غیریارانه ای را دریافت خواهند داشت. اما نقطه کانونی چالش ها جایی است که هیچ توضیح روشنی درباره مبنای انتخاب این گروه و تفاوت آن با خودروهای صفری که تا پیش از اعلام این تصمیم شماره گذاری شده اند ارائه نشده است. این تناقض باعث شده است که پرسش اصلی افکار عمومی بیش از آنکه حول حذف سهمیه باشد، حول این باشد که چرا این حذف تنها برای خودروهای صفر جدید اعمال می شود و نه برای خودروهای صفر دریافت شده در هفته ها یا ماه های گذشته.
چرا خودروهای صفر جدید از سهمیه محروم می شوند؟
استدلال رسمی دولت، مدیریت مصرف و کاهش بار یارانه انرژی است. اما اگر هدف واقعا کاهش فشار یارانه ای باشد، پرسش اساسی این است که چرا تنها خودروهای صفر جدید باید این بار را تحمل کنند؟ خودروهای صفر تحویل شده تا دیروز با همان الگوی مصرف و همان ارزش بازار همچنان سهمیه دریافت می کنند، اما خودرویی که از امروز تحویل شود کاملا محروم خواهد بود. این تفاوت رفتاری بدون منطق اقتصادی روشن، از نگاه کارشناسان نوعی مرزبندی زمانی غیرقابل توجیه است؛ زیرا نه بر اساس سطح درآمد خریدار است، نه بر اساس کلاس خودرو، نه بر اساس مصرف سوخت و نه بر اساس اثر واقعی بر بودجه دولت. نتیجه این نگاه آن است که دو مصرف کننده با شرایط مشابه، تنها به دلیل تاریخ دریافت خودرو، مشمول سیاست متفاوت شوند؛ سیاستی که می تواند برای ماه ها یا سال ها آثار مالی متفاوت بر دو خانوار مشابه تحمیل کند.
خریداران جدید و قدیم؛ تفاوت در چیست؟
بررسی ها نشان می دهد تفاوت میان خریدار جدید و خریدار گذشته نه در توان اقتصادی آنهاست، نه در رفتار مصرفی و نه در نیاز حمل و نقلی. تفاوت تنها در زمان ثبت نام و تحویل خودرو است؛ موضوعی که از منظر اقتصاد انرژی معنادار نیست. برای مثال، فردی که یک ماه قبل خودرو صفر خریداری کرده همچنان ماهانه سهمیه دریافت می کند و هزینه های سوخت او کاهش می یابد. اما فردی که امروز همان خودرو را با همان قیمت، همان درآمد و همان الگو مصرف خریداری می کند، باید بنزین آزاد پرداخت کند. این موضوع به باور بسیاری از متخصصان، نه تنها با هدف عدالت سازگار نیست بلکه تبعیض زمانی را جایگزین عدالت اقتصادی می کند. در نتیجه این پرسش اساسی در جامعه شکل گرفته است که چرا دولت به جای اعمال یک سیاست یکدست و مبتنی بر شاخص های اقتصادی، تنها زمان خرید را مبنا قرار داده است؟
آثار تصمیم بر بازار و افکار عمومی
این تفاوت زمانی می تواند باعث افزایش فشار روانی بر خریداران جدید شود و همزمان قیمت خودروهای کارکرده یا خودروهای صفر تحویل شده قبلی را افزایش دهد. بازار خودرو اکنون با موجی از مقایسه های ناعادلانه روبرو است؛ زیرا خریداران جدید احساس می کنند به دلیل تاخیر چند روزه یا چند هفته ای در دریافت خودرو، از یک امتیاز مالی مهم محروم شده اند. این موضوع نه تنها منطق اقتصادی ندارد بلکه می تواند اعتماد بازار به سیاست گذاری را نیز کاهش دهد. همچنین دارندگان خودروهای لوکس کارکرده که در مقایسه با خودروهای اقتصادی صفر ارزش بسیار بالاتری دارند همچنان سهمیه دریافت می کنند؛ موضوعی که تناقض سیاستی را تشدید کرده و پرسش ها درباره عدالت این تصمیم را بیشتر می کند.
جمع بندی
در نهایت، سوال اصلی همچنان پابرجاست: چرا خودروهای صفر جدید نباید سهمیه داشته باشند در حالی که خودروهای صفر دیروز دارند؟ تا زمانی که دولت پاسخ روشنی به این تفاوت زمانی ارائه نکند، این تصمیم نه تنها به عنوان سیاست مدیریت یارانه بلکه به عنوان اقدامی مبهم، ناپایدار و محل نقد گسترده باقی خواهد ماند.
افزایش قیمت بنزین به تعویق افتاد !
سوختبری قانونی از مرزها از سر گرفته شد
منتظر افزایش قیمت پلکانی بنزین باشید
بنزین رسما گران شد ؛ اعمال نرخ سوم از ۱۵ آذر





اینطوری ماهم دیگه ماشین صفر ازشون نمیخریم و به همون ماشین های قدیمی سهمیه دار مشت محکمی بر دهانشان میزنیم
کاوه ای پیدا نخواهد شد امید …
کاشکی اسکندری پیدا شود
ما از کرمان موتور ماشین خریدیم الان نداده موعدش مهر بود حالا ما هم جزو حذف شدگان بنزین شده این چرا ملت ایران اینجوری شده
هدف، حذف نرم نرمک ۱۵۰۰ تومانی و ۳۰۰۰ تومانی است ، یعنی ما که ماشین قدیمی داریم چندماه دیگه سهمیه یا انه ای ما هم حذف خواهد شد ، پس نگران نباش ، این مرگ تدریجی یک رویا است . بعد چند وا بنزین یارانه ای ۵۰۰۰ و آزاد ۸۰۰۰ خواهد شد . هدف این است
وقتی دولت هیچ توان مدیریتی ندارد با طرح های ناعادلانه بر نارضایتی مردم می افزاید
کی این رانت و اختلاص ها تموم میشود خاک بر سر یک عده بی کفایت و بی لیاقت که کشور رو در این وضع نابسامانی قرار دادن
آخه منی که قراره ساینای دنده ای از کاررخانه بگیرم سهمیه ندارم ولی یکی دیگه با خودروی یک ونیم میلیاردی مدل پایین سهمیه خواهد داشت واقعاً عجب اتاق فکری داره این دولت ما عجب عدالتی .در کشورهای بدون دین و مذهب هم همچین ناعدالتی صورت نمی گیره😴😠🤔
اینجا مال ماست
با ماشین از رو سرهنگشم رد میشیم
دوس ندارید برین
بای بای
سلام وقت بخیر
دوست عزیز اینطوری که شما می فرمایید و با وضعیت اصفناک طمع مردم ما در هر شرایطی و درک پایینشون از وضعیت قیمت خودرو های کارت سوخت دار(دست دوم) سر به فلک می گذاره و هرکسی صرفا به فکر سود خودش میوفته
علاوه بر این مگه خودرو های موجود در بازار تا چه زمانی جواب بازار مصرف رو میدهند که اگر میدادند دیگر خودرو جدیدی تولید و وارد نمی شد
تا وقتی که مردم در وضعت کنونیشون باشن صدامون به جایی نمیرسه
بنظر من همون کلا کارت سوخت هم ندن بهتره. اختلاف ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ خیلی نیست.دیگه منت دولت هم نمی کشیم که هی بگه یارانه بنزین میدم.
بنزین یارانه ای یواش یواش برداشته میشه و فقط نرخ آزاد که اونم بر اساس هزینه تمام شده قیمتش مشخص میشه
اگه دادن برو بگیر 😂😂😂
شاید یکی از اهداف همین باشه
که تقاضا برای ماشین صفر چه در بازار و کارخانه کم بشه که شاید بشه یکم قیمت رو کنترل کرد
اینقدر سر هر چیزی نق نزنید، کم کم همه رو حذف میکنن فقط بخاطر اینکه شوک نرمه نرمه وارد بشه اینجوری عمل کردند! سرمایه مملکت بخاطر ارزونی بنزین و بی کیفیتی خودروها و سوخت داره از بین میره، کلا باید سهمیه هزار و پونصد و سه هزار تومنی حذف بشه و بشه پنج هزارتومن واسه همه.
هر دم از این بام بری میرسد …….…… خدایا موندیم چکار کنین حداقل شرایط را مهیا کنید . از این کشور برویم. چون بهتر از مرگ تدریجی هست.
من نمی دونم این طرح حذف سوخت خودروهای صفر حتی داخلی چه مبنایی داره…
من یه بازنشسته فرهنگی با چندرغاز حقوق بعد از مدتها پسانداز و ثبت نام خودروی داخلی سایپا چرا نباید کارت سوخت داشته باشم مگه من جزء ثروتمندان حساب شدم این عین بیعدالتی مسئولین بیمسئولیت است بدون هیچ دلیل قانعکنندهای … نمیدونم واقعا باید چیکار کنم
ای کاش خودروی فرسوده میخریدم
فراموش نکنید قیمت ۵ تومان کف قیمت هست و هر سه ماه کارشناسان جلسه قیمت میگذارند یعنی قیمت شناور مثلا بخاطر آلودگی هوا و آتش سوزی لیتری ۲۰ تومان والسلام
همین بی تفاوتی ها پدر همه مونو در آورده،
ماشین داخلی صفر !
این کار باعث گران شدن بیشتر ماشین های کارکرده میشه و به همون نسبت صفرها
خاک برسرپیشنهاددهنده این طرح آخه احمق خانواده ای که بابدبختی چندسال پول جمع کرده یک ماشین نو بخره باید تاوان این طرح بده
انتخابی از مردم بی عقل برای نماینده های دولتی بی عقل
کشور که نساخته ریدن سر تا پاش
خدا لعنتت کنه پزشکیان با این مدیریتت
احیاناً قیمت ماشین صفرامروز ارزانترازصفردیروز خواهدبود.
طبیعتا هیچ قانونی کامل نیست
اینکه سهمیه ماشینها دست نخورده اوکیه
ولی
بهتر بود سهمیه۵۰۰۰ تومن رو به نرخ قیمت روز حساب میکردن که قاچاق سفرش جمع بشه
از طرفی به تاکسی های اینترنتی و خودروهای عمومی بر اساس پیمایششون یارانه میدادن که حمل و نقل عمومی تحت تاثیر قرار نگیره.
من خودم الان کشتی کار میکنم هفتهای حدودا ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین فقط به بوشهر میدیم. کشتیهای خارجی هم این وسط هستن
این رانت رو فقط یه عده خاص سود میبرن
پزشکیان این مورد را از کارشناسان اجازه نگرفته
همه جوره دارن ملتو عذاب میدن ..ماشین صفر نمیخریم تا مدیران خودرو و ..که سالهاست دستشون تو جیب مردمه با کله زمین بخورن و نابود بشن ..بعد ببینم ملت ضرر میکنن یا خود کله گندهاشون
بنظر من خیلی فکر هوشمندانه ای بوده
از طرفی بین مردم دو دستگی میندازه نمیتونن متحد بشن از طرفی طی چند سال با از رده خارج شدن خودروها سهمیه ها هم ول میشه و فقط بنزین آزاد میمونه
حکومت باید تمام بخش های اقتصادی رو توی بورس بین مردم تقسیم کنه و هیچ قیمتی رو کنترل نکنه
از مسئولین سوال دارم اینکه ایا بلای دیگه ای هم مونده که سرمون بیارن یا این اخریش بود
ن هنوز دارند برامون قصه نخور پدرمان عکس امام درون ماه دیدن برای همچنین روزی
خدا شفا بده!
واقعاً مقاله جالبی گفتید من نمیدونم کسایی که تصمیم گیرنده هستند چطور فکر میکنند
خیلی هم عالی دشواری نداریم که
البته کل کار اشتباهه ولی میشه ماشین خارجی گران قیمت شاید بشه قبول کرد ولی خودروی داخلی!!! جناب دکتر شعار قشنگ گرانیان فریبکار نقشه تیشه به ریشه های کل ملت را نشان گرفته طی یکسال گذشته ملت را نابود کرده و اگر این دولت ادامه داشته باشد پای نابودی کامل ملت کمر بسته
سلام
دولت با این کار خواسته هم قیمت سوخت رو گران کند و هم تقاضا برای ماشین صفر در مصرف رو کم کند.و این هم خوبه و هم بد چون دولت اول باید زیر ساخت تولید ماشین کم مصرف رو به طور جد تامین کند.چون در اروپا هم در مورد مصرف و آلایندگی خودرو دستکاری میشود .با اینکه میگن کم مصرف و کم آلوده کننده هست ولی در عمل اینطور نیست.
حداقل باید یک تاریخ چند ماهه مشخص میکردن برای شروع این فرایند.
اینم یکی دیگه از رفتارهای مزخرف وغیر مدبرانه حکومت ایران هست
بابا مگر اختلاف این ۶۰ لیتر چقدر میشه ۶۰ لیتر اختلاف ۳۵۰۰ میشه ۲۰۰ تومن جامعه دارند روزانه چند میلیون هزینه معشیت میکنه این ۲۰۰ تومن طی ماه میشه روزانه ۴ هزار تومن اصلا روزی ۱۰ هزار تومن اونبکه میره یه خودرو صفر مبخره یک میلیارد روزی ۱۰ هزار تومن. اصلا حساب نمیاد اتفاقا بهترین کارو کرده دولت چون کسیکه خودروی صفر مبخره از تمکین مالی برخورداری والله ای کاش من پول داشتم خودروی صفر میخریدم خیالی نبود بنزین. سهمیه ای هم نمیخواستم آخه ۶۰ لیتر کجا را میمیره اختلافش روزی چهار هزار تومن میشه ابن همه ملت دارن اینطرف اونطرف خرج میکنند عین خیالشون نیست اینجا که میرسن حسابگر میسن من جای دولت بودم کلا بنزین را تک نرخی میکردم لیتری چهار هزار تومن دیگه یه نرخی نداشتیم ولی برای خودروهای خارجی لیتری ۱۰ هزار تومن خودروهای که بالای میلیارد ارزش دارند کسیکه خودروی میلیاردی سواره بنزین لیتری ۱۰ تومن چیزی نیست واسش
مشتی الان پنج هزار تومنه،پله ای میره بالا و سال دیگه میرسه به بالای ۵۰ هزار تومان تا هفتاد هزار تومن
بزارین دولتی که با رای ملت تازه امده سر کار کارشه بکنه ، هی تا یه تصمیمی گرفته شد اینوریا حمله ، گرفته نشد انوریا حمله !! کسی که خودرو چند میلیاردی سواره که محتاج بنزین ۱/۵۰۰ یا سه هزار تومنی نیست که !! اونی که ماشینش چندین میلیارده که حقوق ۳۰ سال یه کارکر یا کارمنده داره سوار میشه که نباید بنزین ۳ تومنی بزنه بلکه بایستی بنزین با قیمت ازاد هم کنار ان همه پول بزنه تا دولت بتونه به پراید سوارم کمک کنه یا نه !!! عجول نباشید بزارین دولت کارشه بکنه
شما که اینقدر شعورت بالاست. مگه خودروهای صفر زیر یه میلیاردی نداریم. خب بنزین گران برای کوییک سواران و پراید سوارهای نیم میلیاردی هم شامل میشه . ضمن اینکه این آقای دکتر شما علیرغم تمام قول های که داد برای سفره های مردم . تمامی آنها دروغ از آب در آمد و تیشه به ریشه سفر ه های مردم زد.
بالاخره یه عزیزی پیدا شد حرف حق بزنه . ارزون بودن بنزین نه تنها سودی برای مملکت نداره خیلی هم مضر هست چون سبک زندگی هارو تحت تاثیر میزاره ربطی هم به پولدار یا فقیر بودن نداره . چرا باید از در خونه تا نانوایی یا سوپر مارکت سر کوچه که دو دقیقه بیشتر راه نیست با ماشین بریم بیایم همه اینا به ضرر خود ماست روز به روز هوا آلوده تر میشه به دلیل حجم بالای تک سرنشینی آمار بالای تصادفات و کلی چیز های دیگه که میتونه با افزایش قیمت بنزین حل بشه و پولش برای زیرساخت حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی و چیز های دیگه صرف بشه . این تنها یک مثال بود و میشه هزاران دلیل خوب آورد که خیلی هم تصمیم خوبیه . من به شخصه یک فرد با درآمد متوسط رو به پایین هستم ولی حاضرم گرون بشه برام صرفه نداشته باشه و به جای پراید خودم یکم زود بیدار بشم با اتوبوس یا مترو برم سر کار یکم هم پیاده روی داشته باشم سلامت جانی و روانی هم داشته باشم از ترافیک خلاص بشم و نهایتش از ماشین خودم هم در ضرورت استفاده کنم . اون هایی که با نظر بنده مخالف هستن با دلیل توضیح بدن با کمال میل جوابتون رو میخونم و بهش فکر میکنم شاید تفکر بنده اشتباهه و نمیتونم دلیل منفی برای این کار پیدا کنم
سلام. دوست عزیز من هم قبول دارم بنزین خیلی آرزونه و به نسبت آب معدنی مفته . ولی کوچک ترین گرونی بنزین بزرگ ترین تورم رو همراه داره مثل سال ۹۸ . درست کردن زیر ساخت خودرو دوگانه و حذف این خودرو های پرمصرف و تکنولوژی قدیمی . گرانی بنزین درست ولی تورم و گرانی که میاره خیلی زیاده ….
من نمی دونم این طرح حذف سوخت خودروهای صفر حتی داخلی چه مبنایی داره… من بازنشسته فرهنگی بعد از مدتها پسانداز و ثبت نام خودروی داخلی سایپا چرا نباید کارت سوخت داشته باشم مگه من جزء ثروتمندان حساب شدم
این عین بیعدالتی و کثافتکاری مسئولین امر است… خدا لعنت کنه همشون را
بیستر مردم بعداز چند سال و گرفتن وام حالت یک پراید نو بخرند دولت چه استدلالی دارد که خودرو آنها سهمیه سوخت نداشته باشد ، پس دولت لطف کند کارخانه ایران خودرو و سایپا را تعطیل بکند تا خودرو جدید تولید نکنند اگر دولت جلو قاچاق سوخت بگیرد همه چیز درست می شود ولی ….
چرا باید همچین اتفاقی بیفتد مگر خودروهای دهه ۴۰ و ۵۰ هنوز در ایران کار نمیکنند مگر ما پیکان نداریم آن هم به تعداد زیاد چرا باید خودروهای صفر کارت بنزینشان برود کشورهای دیگر کاری میکنند تا خودروهای فرسوده مقرون به صرفه نباشند ما کاری میکنید تا همه خودرو فرسوده داشته باشیم
چون قیمت خودروهای صفر را دلالها در ایران به قیمت مهریه دخترشان بالا می برند.بگذارید حداقل با این کار تقاضا و خرید خودروهای صفر پایین بیاید تا از دست دلالان بی صفت کاری ساخته نباشد
حماقت محض
متاسفانه اید موضوع که تحلیل نمودید یک نقطه خیلی کوچم از بی تجربه بودن دولت در کنترل هزینه ها است و فشار آن روی مردم می باشد افزایش سوخت با توجه به پارامترهای دیگر ناعادلانه است و نمی بایست اتفاق بیفتد چرا که مردم فقیرند
ظلم به مردم زیر سایه عدالت علی بودجه ها یا غیرعادلانه وفسادها را نمیتوانم بگیرن پا رو گلوی مردم گذاشته جلو زندگی مردم را میگیرن نفرین بر شما که آبروی دین مبین اسلام را هم برده اید
چه ربطی به عدالت علی داره حرف الکی میزنی.انتخاب خود مردم بوده
با کدام دلیل مدرک میگی عدالت علی هرچیزی به امامان پیامبران نچسبانید ماچشمان باز تر از این هست که بگیم ما مسلمان هستیم
منی که ماشین قبلی با سه تا بچه زیر قیمت بازار فروختم که بتونم با هزار امید ماشین صغر طرح فرزند آوری ثبت نام کنم با این هزینه های عجیب و غریب شبر خشک و پوشاک و…. چرا سهمیه بنزین نباید داشته باشم
چرا به جای اینکه هروز گره ای از مشکلات باز کنید ، گره روی گره میزنید
اتفاقا امثال شما با این کارهایتان واستفاده از سهمیه های آبکی باعث تقاضای کاذب و بالا رفتن قیمت ها توسط دلالان بی وجود می شوید
دولت!!! کدوم دولت آخه بز دست اینا بدی بچرونن بز گمشون میکنه
حتی اگر اعلام میشد خودروهای صفر جدید باید مصرف سوخت نصف نسبت به مدلهای پایینتر داشته باشند و خودروساز را مجبور به رعایت این مورد میکردند شاید با عقل جور در میومد.این لابی خودروسازهاست برای افزایش روانی قیمت خودرو داخلی مدل پایین تو بازار و دنباله اون افزایش قیمت خودرو صفر و رسوندن و نزدیک کردن قیمت داخلی ها به وارداتی ها و مجبور کردن بازار به خرید داخلی ها ، یعنی انحصار بیشتر تو صنعت خودرو
دستشان بابت کارهای غیرکارشناسی و یک شبه درد نکنه.بندگان خدا روشون نمیشه همه رو حذف کنن،آروم،آروم این کار رو انجام میدمن.اصلا قابل قبول نیست.چیزی بنام یک بام و دو هوا نداریم یا همه یا هیچ.
به نظر دولت داره برای خودرو سازها ژست جنگ میگیره…
باید دید لابی خودرو ساز عزیز تره یا دولت…
این چه قانونیه کسیکه این قانون گذاشته باید اخراج بشه
بالاخره باید از یه جا شروع بشه .بتین خیلی ارزانه
تصمیماتی از روی باد شکم که گرفته می شود.
اشتباه نکنید خودرو صفر اعلام نشده بلکه خودرو نو شماره اعلام شده که شامل خودرو صفر و کارکرده تعویض پلاک هم می شود.
لعنت خدا برکسانیکه رای هیجانی ک بدون منطق و احمقانه دادند
چرا خودان را به نادانی میزنید و مدام منطق منطق میکنید، کاملا واضح است که دولت نمیخواهد مردم را باهم به خیابانها بریزد، او میخواهد و باید قیمتذبنزین را افزایش دهد و مردم را چند دسته کرده تا اهداف جمعی آنها یکسان نیاشد و بصورت لایه ای و بدون اعتراض عمومی به اهدافش که افزایش نرخ حاملهاست دست یابد، و اگر این روش جواب بدهد دیگر مثل سابق از ترس مردم، این همه سال نرخها بدون تغییر باقی نمی ماند و هر ساله شاهد افزایش خواهیم بود
کاملا درسته باشما موافقم
دولت داره برای جلو گیری از اعتراض مدنی مردم دسته بندی می کنه تا اهدافش برسه مثل این چند وقت اخیر اوایل سال که کلی پول مفت از خریداران خودرو بابت دیون دولتی بصورت میلیونی دریافت کردند و بلا فاصله با سیاست پرداخت اقساطی صدای خریداران را خفه کرده و در عرض چند ما این افزایش قیمت به کل کشور و بازار سرایت کرد .مردم آگاه باشید که روش جدیدا با هوش سیاه دولت مردان برای مردم در حال اجراست و بدانید در آینده گریبان همه را خواهد گرفت .یا حق
این اصلا عادلانه نیست قرار بود به هرکارت ملی سهمیه بدید شما دارید حق مارو ضایعه می کنید با هزار وام وبدبختی یه ماشین ایمن اونم منطقه ازاد خریدیم بنزینش هم ازاد بخریم شما به عنوان مسول برا ما چیکار می کنید مگه ما بردا ایم
مملکت خر تو خر یعنی همین که می بینید
سلام کسی که خودرو خارجی مدل پایین داره مثلاً مدل ۸۵ اموام چرا باید با پراید مدل ۷۳ویا خودروهای میلیاردی وارداتی فرقی نداشته باشه آیا آن منطقی است یا لگد مال کردن طبقه ضعیف لطفا بنویسید تا تجدید نظر بشه در ضمن تکلیف ذخیره سوخت درکارت سوخت که حق دارندگان این چه میشه؟؟
تصور نمی کنید که هدف دولت حذف کارت سوخت و دادن سهمیه از طریق کارت بانکی به خریداران جدید باشد و از این طریق کارت های سوخت قبلی را بمرور جمع کند ؟
قضیه آروغ زدن ممنوع است😂
پادشاهی قصدداشت مالیات را افزایش دهد، وزیرباهوشش پیشنهاد داد تا همزمان آروغ زدن ممنوع شود.
نکته انحراف افکار عمومی ازموضوع اصلی
خدا شر این مسولین بی کفاید از سر ما کوتاه کنه
کاری کنید که جنگ شد روتون بشه توی صورت مردم نگاه کنید
چطور زمان جنگ زبونتون تو کونتون بود ما پشت مردمیم اما حالا اینجور جیب مردم خالی میکنید.
خداکنه جنگ بشه باد منتظر حمایت مردم باشید مردمم میرینن حمایتتون کنن
آیا در کل دنیا سهمیه بنزین دولتی به مصرفکنندگان محترم اختصاص داده میشود اگر اینجور میباشد که باید به ما هم اختصاص داده شود
جناب! شما بگو ما چیمون شبیه دنیاس که حالا بنزینمون باشه؟!
عزیزان، آنقدر سطحی نگاه نکنید و ظاهربین نباشید، اینکار مقدمه حذف قیمتهای ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ تومانی سهمیه همه خودروهای قبلی و رساندن قیمت سهمیه ۱۶۰ لیتر ماهانه به ۵۰۰۰ تومان در چند ماه آینده است (البته احتمالا خود ۱۶۰ لیتر را هم کم کنند)!
اینا میخام پله پله گرون کنن فردا میگن فلانیا سهمیه ندارن یواش یواش همرو گرون میکنن مردم ما چرا به گذشته و چطور گرون کردن بنزن نگاه نمیکنن. آدم عاقل از به سوراخ دوبار گزدیده نمیشه ولی ما چندبار گزدیده شدیم.حالا فقط بنزین نیست که بنزین گرون بهشه همه چی میره بالا
دولتی که یک روزه تصمیم به گرونی بنزین میگیره چرا هیچ تصمیمی برای حقوق و معیشت کارگران ندارد
تصمیم دولت فشار حداکثر روی قشر کارگر و ضعیف جامعه بوده و هست
بعد ماشین صفر هم میاد سراغ ماشینهای کارکرده از دم همه چیز همونی میشه که میخان
قاچاق بنزین ریشه مافیایی داره ن سوخت برای بدبخت
بنزین ۵۰۰۰تمنی هم راه حل قاچاق نیست باید انشعاباتی که معلوم نیس از پالایشگاهها کجا میره را کور کرد
این روش فقط گلوی مردمو فشار میده و هیچ نفعی برای مملکت نداره
سلام من یه ماشین جیلی دنده ای ۲۰۱۳ دارم اسمش وارداتی هست چرا باید بنزین من قطع بشه الان قیمت خوردو من از یه دنا معمولی ارزانتر هست یه تبصره ای بین مدل خوردوهای وارداتی باید می گذاشتن این فاصله هست بین قیمت خوردو وارداتی من با نسل جدید خوردوهای میلیاردی
اقتصاد و بخاطر تصمیم اشتباهشون و درگیری با کل دنیا نابود کردن.نمیدونن چیکار کنن دست به هر کاری میزنن.تو این مملکت به این بزرگی یک آدم فهمیده نداریم که بفهمه نحوه محاسبه نرخ و گزونی بنزین با درصد کزفتن مشخص میشه نه مقایسه با قیمت بنزین در کشوزهای خلیح فارس.باید ببینی قیمت بنزین چند درصد سهم سبد خانوار و تشکیل میده نه همینجوری بگی بنزین تو ایران ارزانه.با حقوق هفده هجده تومن بنزین سه تومنی کجاش ارزونه بیسواد
آفرین. همه جای دنیا درآمد دلاره و خرج هم دلار
اینجا درآمد ریاله و خرج دلار.
. بیشتر از هفتاد درصد جامعه زیر خط فقرن.
شما ارتباط با کل دنیا رو به گوه کشیدید حالا افتادند به جون مردم یعنی چه که ماشین نو شماره سهمیه ندارن این تصمیم رو قبل ثبت نام کردن وخالی کردن جیب مردم اعلام میکردید دزدای سر گردنه شما از هر راهی استفاده میکنید بین مردم دو دستگی وبی عدالتی ایجاد کنید بی سوادای دزد
آقا اینکه چه بلایی سر بازار خودرو کارکرده میاد و کرایه ماشین ها چه انفجاری می کنه به کنار
از فردا کارت سوخت توی خرید و فروش خودرو آپشن حساب میشه
تکرار داستان یارانه ها
اول به همه یارانه دادن بعد خورد خورد قط کردن
الان دیگه یارانه همه قط کردن فقط برای تحت پوششهای بهزیستی و کمیته امداد میدن
بنزین هم همین سناریو کثیف اجرا میشه
مگه حقوق کارمند و کارگر توی این کشور بر اساس فوب خلیج فارس پرواخت میشه که بنزین رو میخوان بر اساس فوب خلیج فارس بدن به ما؟؟؟؟؟؟ این یعنی مدیریت فشل
با این کارشون همین ۱۰ درصد مردم راضی رو هم از دست دادن واقعا متاسفم برای مملکتی که همش بی عدالتیه
بیشتر از اینم انتظاری نمیره از این مملکت بی قانون که فقط به فکر اینه که چجوری سفره مردم رو کوچیکتر کنه
دوکس رنج بیهوده بردند وسعی بی فایده کردند. متاسفانه یکی دولت که نمی داند و نمی خواهد بداند که رفتار درست با ملت چگونه است و یکی بدبختانه ملت که جیبشان و عقلانیتشان مورد تاخت وتاز است . یکی برنامه ای برای فهمیدن ندارد ویکی همتی برای فهماندن
بنزین ۱۵۰۰ و۳۰۰۰تومنی دیگه تقریبا حذف شده …
به اشغال تولید خودتون هم بنزین نمیدین چرا 🤣🤣🤣🤣🇮🇷🇮🇷ایران غرش شیران