سه سال انتظار در صف خرید شاهین ؛ دسته گل فاطمی امین یا بی تدبیری سایپا؟

در روزهای گذشته پیام های متعددی از خریداران سایپا شاهین در سامانه عرضه خودروهای داخلی داشتیم که از روند عرضه و خرید شاهین شکایت داشتند.
در روزهای اخیر بسیاری از مخاطبین عزیز آخرین خودرو طی پیام هایی نارضایتی خود را نسبت به روند عرضه شاهین اعلام کردند و ما هم در همین جهت این موضوع را بررسی کردیم. جریان از این قرار است که مشتریان شاهین این خودرو را با بلوکه سازی ۱۰۰ میلیون تومان در بهار ۱۴۰۲ ثبت نام کرده اند و آن زمان به این دسته از مشتریان موعد تحویل زمستان ۱۴۰۳ تخصیص داده شده است. حالا پس از گذشت ۲۰ ماه شرکت سایپا نوبت تحویل زمستان ۱۴۰۴ برای این مشتریان در نظر گرفته شده است. این یعنی مشتری باید نزدیک به سه سال برای خودرویی داخلی صبر کند که روز اول می توانست با قیمت پایین تر در بازار آزاد آن را تهیه کند. اما دلیل اصلی بروز این مشکل کجاست؟ چه کسی مقصر این شرایط است؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می دهیم.
فاطمی امین و شعار تخصیص خودرو به همه!
سامانه عرضه خودروهای داخلی در زمان وزارت سید رضا فاطمی امین شکل گرفت. این سامانه با هدف نظارت بر روند تخصیص و شفافیت طراحی شده بود اما مشکل فعلی از جایی بوجود آمد که آقای وزیر وقت تصمیم گرفت به تمامی ثبت نام کنندگان خودرو تخصیص دهد. بر اساس شنیده ها وزارت صمت در آن زمان با فشار زیاد خودروسازان را مجبور به عرضه حداکثری در سامانه کرد و تا دو سال اولویت تخصیص خودرو برای متقاضیان تعیین گردید. در روند این تخصیص ها حتی ظرفیت های تولید هم در نظر گرفته نشد و تا جای ممکن خودرو تخصیص داده شد تا بازار آرام شود و مشتریان به این امید باشند که تا ۲۰ ماه آینده به خودروی خود می رسند. اما حالا که موعد تحویل این خودروها رسیده، شرکت سایپا اولویت های یک سال بعد را برای شاهین در نظر می گیرد و عنوان می کند که ظرفیت تولید شاهین محدود است! جالب است بدانید که سایپا و دیگر خودروسازان حاضر در سامانه عرضه به هیچ وجه از نظر قانونی تعهدی به مشتریان ندارند. به عبارت ساده تر متقاضیان سامانه تنها با بلوکه سازی ۱۰۰ میلیون تومان یک اولویت دریافت کرده اند و چون قراردادی با شرکت منعقد نشده، شرکت خود را متعهد به این مشتریان نمی داند. به همین دلیل است که سایپا به راحتی موعد تحویل خودروها را یکسال عقب می اندازد و هیچ نهاد نظارتی هم به این موضوع واکنشی نشان نمی دهد.
فاطمی امین وزیری بود که شاید تا سال ها باید پیامد تصمیماتش را در صنعت و بازار خودرو شاهد باشیم. وزیری که با شعار تخصیص خودرو به همه توانست بازار را آرام کند اما به چنین روزهایی فکر نکرده بود. سامانه یکپارچه در نگاه اول بسیار راضی کننده به نظر می رسید و همین باعث شد مردم بدون توجه به نقد کارشناسان در این سامانه ثبت نام کنند اما حالا بسیاری از این مشتریان از این ثبت نام خود پشیمان اند. سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی آش شله قلمکاری با دستپخت فاطمی امین بود که هنوز مشکلات آن ادامه دارد اما آیا مشکلات امروز خریداران سایپا تنها از تصمیمات وزیر نشئت می گیرد؟ آیا سایپا مقصر نیست؟
بی تدبیری سایپا در تولید
با بررسی تمامی جوانب عرضه شاهین می توان فهمید که بدون تردید سایپا هم در بروز مشکلات فعلی مقصر است. اگرچه ثبت نام در سامانه تعهدی برای شرکت ایجاد نکرده اما آیا نگاه بدبینانه ای که حالا بسیاری از مشتریان نسبت به این شرکت پیدا کرده اند برای مدیران سایپا مهم نیست؟ سوال مهم تر این که آیا در زمان عرضه برنامه های تولید آینده مشخص نبود که حالا چنین شرایطی رقم خورده است؟ آیا مدیران این شرکت فقط و فقط برای خوش رقصی در مقابل وزیر بوده که با تعدادی نا محدود خودرو عرضه کرده اند؟ به نظر می رسد در مجموعه سایپا یک بی تدبیری و بی برنامگی بسیار عمیق ریشه دوانده که موعد تحویل مشتریان به یک سال بعد موکول می شود!
با این تفاصیل می توان گفت مشکل امروز مشتریان سایپا حاصل کار ترکیبی فاطمی امین و مجموعه سایپا است و تنها متضرر داستان هم مشتری است که باید سه سال در صف خرید خودرو بماند. پایگاه خبری آخرین خودرو آمادگی انتشار هرگونه جوابیه ای را در این خصوص از جانب سایپا را دارد اگرچه بعید است شرکتی که سال ها واحد روابط عمومی برای ارتباط با رسانه ها ندارد، واکنشی نسبت به این داستان داشته باشد!
دقیقا فاطمی امین بهترین کارو کرد
باید به حدی بشه که همه بتونن ماشین بگیرن حداقل بهتر از بلاتکلیفیه
واقعاً یعنی آنقدر برای مشتری ارزش فایل نیستن که اینجوری مردم به سال بعد پاس ندن
حداقل اینطوری میدونی کی ماشینتو میگیری
با قرعه کشی تا اخر عمرتم ماشین بهت نمیدن
خیلیا توان ۳۰۰ میلیون پول اضافه ندارن برن از بازار بخرن مجبورن ثبتنام کنن
ما همان موقع یعنی اردیبهشت ۴۰۲ کوییک ثبت نام کردیم.
۱۰۰ تومان رو همان موقع که تونستیم برداریم تا سال بعد ماشین بهمون تحویل دادن.
تولید شاهین کمه
کوییک مشکلی نداره
۲۹۱میلیون تومان تا یک سال به مابدین چقدربهره میگیرین؟ تایک سال پول ماتوحساب شرکت سایپا می مونه بااین همه فقروبدبختی.یه ذره درک کافی است.
به خاطر اختلاف قیمت کارخانه و بازار سایپا شاهین را با تاخیر تحویل میده تا تو بازار آزاد گرونتر از طریق راه هایی که که خودشون بلدن بفروشن مطمئن باشید اگر فردا روزی قیمت دلار بیاد پایین و قیمت بازار آزاد هم ریزش میکنه سایپا به تمام تعداتش در کمترین زمان ممکن عمل میکنه هر ماشین بالای ۱۰۰ میلیون اختلاف با کارخانه داره کدام مدیر دیوانه ای میاد زیر فروشی میکنه ثبت نامی های سال گذشته را هر کدوم ۲۹۰ میلیون پول گرفتن سال دیگه تحویل بدن قیمت تموم شده یک کوئیک را از مردم گرفتن تا سال بعد کدام خودرو ساز تو دنیا چنین سودی میکنه
واسه یه ماشین ایرانی ،چن سال باید صبر کنیم تا نوبتمون برسه؟؟؟چرا نباید راحت بتونیم از کارخونه ماشین بگیریم .این ظلمه
لازم است این نکته رو یادآوری کنیم که طبق همان قوانین سامانه یکپارچه خودرو، خودروساز موظفه طبق نوبت دهی اعلام شده فراخوان کنه.
اینکه سایپا برای یک سال بعد فراخوان داده، برخلاف همان قانون خودشونه:
متن اصلی:
خودروساز موظف است تا هرگونه فراخوان برای طرحهای فروش خودرو را منطبق بر زمانبندی و نوبت دهی انجام شده،اعلام نماید.
من متاسفم واسه مملکتی که توش هیچ تدبیری نیستش وفقط جز حرف الکی ودروغ چیز دیگه ای به مردم نمیگن منم مثل همه گیرکردم واسه گرفتن خودرو شاهین
چیزی که ترسیدی بگی و یا پول گرفتی کهبندازی گردن فاطمی امین این بود که افزایش قیمت خودرو امسال به بهانه قدرت دادن برای افزایش تولید بوده حالا خودرو ساز گرون کرده ماشین رو و میگه نمیتونم تولید کنم
سالهاست خودروسازان داخلی در بازار انحصاری ایران سود های وحشتناکی به جیب زدن و هر زمان که تونستند حسابی مشتری و مصرف کننده روسری کیسه کردند. امروز میشه در هر مسئله حقوقی بین خودروسازان داخلی و مصرف کننده حق رو چشم بسته به مشتری ایرانی داد. ایران خودرو بد و سایپا خیلی بدتر از اونه. قوه قضاییه باید یکبار و برای همیشه به وضعیت خودروسازان و مشتری های ایرانی رسیدگی بکنه
سایپا دیر نوبت میده؟ قبول حداقل سود تاخیر این ماه ها رو بده یا خودرو رو با قیمت قطعی بفروشه
نمیشه برای یک خودرو سه سال صبر کرد ، هزینه حمل و نقل رو داد و در نهایت سه بار افزایش قیمت رو تحمل کرد؟
مگه درآمد یک فرد ایرانی چقدر افزایش پیدا میکنه ؟
آقا انصاف کجا رفته
دوسال پیش ثبتنام کردیم
الان پیامک اومده میگه سال دیگه ماشین بگیر
واقعا سه سال باید منتظر بمونیم
درود
آقا یکی حق ما رو از شرکت سایپا بگیره
واقعا واسه یدونه ماشین ایرانی باید سه سال صبر کنیم
شرکت محترم سایپا
ما بعد از دوسال انتظار الان مگه نباید پیام فوری واسمون بیاد
پس این پیش فروش یکساله چیه
مقصر هر کی که هست!
چه کسی پاسخگوی دو سال بلاتکلیفی متقاضیانه؟!
چه کسی مشکلشون رو حل میکنه؟
اگه ظرفیت نداشتند چرا نوبت دادند؟ نوبت دو سال بعد رو دادند بعد هیچ فکری هم براش نکردند؟!
اگه سایپا ظرفیت نداشت چطور به طرز مشکوکی برای حواله های سوخته موعد گذشته، برای دومین بار و سومین بار فراخوان فروش فوری فرستادند؟
اون وقت برای ما یا فراخوان ندادند یا انداختند یک سال بعد!
چطور به جای ساینادوگانه، شاهین دادند
واقعا آدم باید تاسف بخوره که باید برای چنین لگن هایی اینقدر زجر بکشیم
توی ایران خر سوارم بشی بازم یک سریا مثله قارون دوست دارن تورو له کنن
پس هرچی داری خوش باش
مشکل ما هرچند هم رفع بشه بدون شک به سال بعد موکول میشه و اصل قضیه افزایش قیمت به احتمال زیاد و اینکه نصف مبلغ یعنی ۲۹۱ میلیون باید بخوابونیم که با سود بی ارزشی که میدن اصلا قابل قیاس نیست
موضوع اصلی اینه سایپا نتونسته ما مشتری چرا ضرر کنیم پس باید بدون افزایش قیمت به ما تحویل بده امسال نشد سال بعد تحویل بده ولی با قیمت قطعی
تقصیر فاطمی امین نبود . قرار بود تولید افزایش پیدا کنه و طبق برنامه افزایش تولید دوساله فروش انجام شد . اما سایپا نه تنها افزایش تولید نداشت بلکه کاهش تولید رو هم در دو سال پیاپی ثبت کرد.
باسلام
از اردیبهشت ۱۴۰۳ ثبت نام شاهین اتومات که قرار بر تحویل در اذر ۴۰۳ باشه وکل مبلغ متاسفانه پرداخت شده وراه برگشتی ندارم تاکنون نتیجه ای نگرفتم لطفا به گوش مسولین برسانید
توی این مملکت کی به آدمها اهمیت می ده
اینها که مشتری اند
سایپا دروغ میگه اینا اگر بیشتر از ظرفیت پذیرش کردن پس چرا همون موقع سایپا اعتراض نکرد که در توانش نیست این مقدار تولید کنه
بعدش اینا کلی ماشین دپو دارن منتهی اینو کرده فرصتی تا بازار رو دست خودش داشته باشه و کسایی امسال حقشون ماشین شاهین بوده یکسال دیگه تو آب نمک گذاشته تا سال دیگه هم یه افزایش بکنه تو پاچشون
سایپا دروغ میگه اینو همه میدونن.ماشین هم دپو کرده.و به اینایی که نوبتشون بوده یکسال دیگه میخواد بده که انور سال یه افزایشم ازشون بگیره
باسلام
دربین ابن طرح ها لااقل بهترین طرح بود که به همه ماشین میرسید و باید از ایشون تشکر کرد با این مافیای ماشین
لطفا یه پیگیری بکنید به اونایی که اصلا نرسیده همین پیش فروش چیکار می خوان بکنند
من کاری به سیاست بازیا ندارم ولی با طرح فاطمی امین صاحب ماشین شدم هرچند یکسال طول کشید.
ظلمی که به ما و خانواده هایمان شده، توجیه پذیر نیست؛
۲۰ ماه پیش به ما نوبت برای زمستان ۴۰۳ دادند، آخرش یا فراخوان ندادند یا به یک سال بعد موکول کردند!
اصلا چرا نوبت دادند و ما رو سر کار گذاشتند؟
به شکلی مشکوک به بعضیها دو یا سه بار فراخوان فروش فوری فرستادند!
به ما هم ضرر مادی زدند و هم اعصاب و روانمون رو داغون کردند.
چه دپو کرده باشند چه ادعا کنند نکرده باشند
چه ظرفیت داشته باشند چه ادعا کنند نداشته باشند
باید پاسخگوی ما باشند و جبران کنند
خدا لعنت کنه همشونو اینها اصلا انسان نیستن دو ساله مردم رو مسخره ی خودشون کردن حالا پیام دادن سال ۱۴۰۵ ماشین بگیر باز به قیمت روزش اینا دیگه دزدی رو واقعا عادیش کردن انشالا همتون گرفتار بشین که مردم رو سر کار نزارین
خاک بر سر سایپا
قرار بود پاییز امسال دعوتنامه ارسال کنند فقط برای ماشین های بی کیفیتشان فراخوان میدهند
ولی خبری از شاهین نیست از خرداد سال گذشته تا به حال چندین بار فراخوان های دیگری غیر از شاهین را برای ما داده اند
با سلام بنده شاهین ثبت نام کرده بودم با الویت تابستان ۱۴۰۳
هنوز که هنوزه پیام تکمیل وجه نیومده
شرکت سایپا هم زیر بار هیچی نمیره ….
نزدیک به دوسال مارا بلاتکلیف گذاشته اگه میدونستیم شاید کار دیگه میکردیم چرا هیچ کسی پاسخ گو نیست
اگر ماشین ندارند چراتکمیل وجه میکنند اکثرا ماشین زیر پاشونو میفروشند یاچرا دوباره ثبت نام میکنند باپول مردم کاسبی میکنند انشالا روزی در هردو شرکت درپیتشون تخته بشه
سازمان حمایت مصرفکنندگان چه غلطی دقیقا داره میکنه؟؟
لطفآ یه پیگیری بکنید برای کسایی که بهشون همین پیش فروش نرسید تکلیفشون چیه
همه مسولین ما بی لیاقت هستن کی میخواد جواب این همه مردم رو بدن که ۳ سال نوبت خودرو بمونن هر سال هم خودرو رو گرانتر هم میکنن بیاین مشکل رو حل کنید نه بگین مخصر این اون هست برای مردم ارزش قائل بشین شرکت سایپاشما از همین مردم دارین نون میخورین بس احترام بزارید
۲۹۱میلیون تومان به ماپول می دادید چقدربهره می گرفتیدبرای یک سال؟. پول یک سال توحساب شرکت سایپا می ماند…..اشکال ندارد.بعدهم قیمت روزومی گیرند.
این کارشرکت سایپا مانندضربالمثل مشت نمونه خرباراست صدق میکندوقتی یک شرکت این بلاروسرجماعت بیاردهمین میشه هرچی بگنددنمکش میزنن وای به حالی که بگنددنمک
فقط پیام پیش فروش میاد، این چه وضعیه که درست کردن.
باید درب این دیکتاتوری خودرو سازهای داخلی لجن بگیرند با این عرضه خودرو که عامل اصلی تورم و گرانی هستند.ننگشان باد
سایپا شاهین داره، خوبشم داره، فقط هدفش دپو کردن و با قیمت افزایشی به مردم فروختنه. بعد ۲ سال این ستم بر ما حواله دارا روا نیست. سایپا ب جای اینکه شاهین دستی رو تبدیل به لول بالاتر، فرضا پلاس کنه، دست برده تو کوییک و ساینا. زمستان ۴۰۳ نه عدالت هست و نه عقلانی که به زمستان ۴۰۴ تبدیل بشه. کما اینکه زمان ثبت نام ب راحتی میشد از بازار آزاد شاهین تهیه کرد. ولی مصرف کننده به امید قیمت ۴۲۰ تومن کارخونه، دل به ثبت نام بست. الان که قیمت رو کارخونه رسونده به قیمت بازار گذشته، میخواد همون سناریو رو تکرار کنه و مردم رو اسیر خودش. این ستم روا نیست تکرار بشه. شاهین رو تحویل فوری، نه فوق العاده، تحویل بده سایپا. بر همگان روشن و مبرهن هست ک شاهین موجوده، ولی سایپا قصد دادن نداره. چنانچه برا بعد عید هم قصد پیش فروش داشته باشه، قیمت قطعی باشه برای ما ثبت نامی ها. مگه تا چه قیمتی باید ما تاوان بدیم
سلام
بنده بهار ۱۴۰۲ صدمیلیون بدون سود ۳ ماه پول بلوکه کردم که اسمم برای شاهین اتومات ۱۴۰۳ دراومد و مهرماه همون سال ۳۰۰ میلیون پیش پرداخت ازم گرفتن و هنوز هیچ خبری نشده و تازه میگن موکول شده با مهر سال ۱۴۰۴
آخه این کجاش انصاف
به والله پشیمونم از خرید در شرکت سایپای دزد
مردم خرید نکنید و گول نخورید
شرکت سایپا سال ۱۳۹۶ شروع به پیش فروش انبوه رنو ساندرو و ساندرو استیپ وی کرد که قرار بود در عرض کمتر از یکسال تحویل بدهد ولی تا به حال هنوز به تهعدات خود عمل نکرده کرد با آنکه چندین مدیر عامل عوض شده است بی تدبیری و بی مسئولیتی سایپا به این سال ها نیست و سابقه دارد و تا بحال تگلیف این خودرو ها مشخص نشده است.
خدا ازشون نگذره من و زن و بچم و دو سال سر کار گذاشتن
بخدا هر جا برم بگم بهار ۴۰۲ ی ماشین با کیفیت داغون شاهین ثبت نام کردم با موعد ۲۰ ماه بعد و بعد ۲۰ ماه هنوز پیامک اولیه شم بهم ندادن و الان قیمت کارخانه ش از بازار آزاد بهار ۴۰۲ خیلی بالاتر بهم پناهندگی میدن چه کردید با این مردم تف به شرف نداشتتون
اگر وزیر بعدی راه او را ادامه میداد دوباره لاتاری راه نمی انداختند. کثیف ترین روش فروش خودرو همان روش قبل از تصمیم فاطمی بود. حالا این سوال را پاسخ دهید که شاهین های اتومات که در بازار است چه زان و با چه سیستمی در بازار عرضه شده؟ این یعنی عدم عرضه برای افزایش قیمت. یک روش هم که به نفع ملت است را مافیای خودروسازها که برخی از خود خبرگزاری را نیز شامل می شوند بدنام جلوه می دهند تا اهداف سودگرایی خود را دنبال کنند.
فاطمی آمین یکی از سالم ترین وزیران کابینه بود که دنبال رانت نبود و به عده ای باج نداد و طرح استیضاح مطرح شد.
چرا یقه وزیران بعدی و مدیران رانتی را نمی گیرند که پول خودرو پیش پیش می گیرند و سالها ملت را منتظر یک لگن می گزارند و آخر سر هم چند بار افزایش قیمت می دهند .چقدر بی انصاف و با روح و روان این ملت بد بخت بازی می کنند
مدیرعامل سایپا و وزیر صمت باید به دلیل دروغ آشکار به مردم و انبار کردن و احتکار، خودروهای تولیدی شاهین و عدم تحویل به موقع و با قیمت مناسب، و افزایش قیمت ۱۵۰ میلیون تومانی ماشین شاهین G محاکمه و اخراج و مجازات شوند، و ماشین شاهین به برندگان سامانه یکپارچه به قیمت ۴۴۴ میلیون تومان داده شود. نه اینکه ۱۵۰ میلیون افزایش قیمت بدهند برندگان بعد از دو سال انتظار، الان پول بدهند و پاییز و زمستان سال ۱۴۰۴ شاهین را تحویل بگیرند ظلم و دزدی آشکار با احتکار و انبار کردن خودروها، در همه رسانه ها نشر بدین تا قوه قضائیه و دادستان کشور و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به داد مردم مظلوم ایران برسند ممنون
با سلام. من هم یکی از متقاضیان شاهین با اولویت زمستان ۴۰۳ هستم و متاسفانه تا به امروز هیچ نشانه ای از قصد سایپا برای تحویل ماشین در موعد مقرر وجود ندارد! کجای دنیا اینطور مردم و مشتریان خودشون رو سرکار میزارن و بعد دو سال به هیچ کس هم جواب گو نیستند؟ هر کشور دیگه ای بود الان کل مدیران اون شرکت یا استعا میدادن یا مورد بازخواست قرار میگرفتن ولی متاسفانه بی قانونی و فساد سیستماتیک در این کشور طوری ریشه دوانده که دیگه قابل علاج نیست! واقعا متاسفم برای کسانی که شبانه روز در تلویزیون و رسانه ها دم از عدالت و پیشرفت و رسیدن به قله میزنن!
مقصر سایپاست وقتی متعهد میشوی باید به تعهد عمل کنی ضمن اینکه سایپا از خرداد سال ۴۰۲ تا زمستان ۴۰۳ شاهین بصورت انگشت شمار و قطره چکانی تولید و تحویل داد تا قیمت مصرف کننده ۴۴۰ میلیون را افزایش دهد به ۵۹۴ برای شاهین دستی و حالا موقع تحویل می گوید نصف قیمت امروز ماشین را بده برای پیش فروش تحویل یکسال دیگر با قیمت روز و نامعلوم ! یعنی سه انتطار برای خودروی شاهین با قیمت نامشخص و فقط رنگ سفید
سلام بهار ۴۰۲بنام همسرم در سامانه یک پارچه ثبت نام کردم ودیماه جاری پیامک دعوت برای پائیز ۴۰۴ (شاهین پلاس) دریافت کردم بایستی شرکت سایپا ومسئولین وزارت صحت از این خلف وعده و تولید این ارابه های مرگ خجالت بکشند با این بی کیفیتی خودروها هر سال چند بار نرخ ها را به بهانه افزایش نرخ دلار که دردست خود آنهاست افزایش نرخهای نجومی دارند خجالت خجالت!!!!
یقینا و بلاشک فقط مسئله منتفع شدن سایپا از افزایش قیمتهای متوالی سالانه برای شاهین در سال ۱۴۰۴ هست! هنوز به قیمت شاهین معمولی ۵۶۵ میلیونی راضی نیست و میخواد تا آخر سال ۱۴۰۴ و حداقل دوبار افزایش ۳۰ درصدی و مجموعا ۶۰ درصدی در سال ۱۴۰۴ و رسیدن قیمتش شاهین معمولی به ۹۵۰ میلیون، تقدیم مشتریان نگون بخت کنه!
از خودروساز ورشکسته ماشین نخرید!!
با این همه کیفیت پایین قطعات و هم شرایط نامعلوم فروش!
مردم راضی هستند که حتی سه سال در صف بایستن و ارزانتر از بازار خودرو بگیرن. گرچه در این سه سال قیمت کارخانه بیشتر از بازار سه سال پیش میشه .
این وضعیت لیاقت مردم نیست .
ببینید قبل شاهین، کسی لنگش نبود! الان هم همونه، عرضه و تقاضا چهارتا دلال بیصفت بهم میزنن. چرا باید اینایی که فقط قصدشون سودجویی هست بازار رو طوری خراب کنن که مصرفکننده واقعی نتونه ماشین رو از کارخونه بخره؟ مشکل اصلی اینجاست که این دلالها هم از خود مردم هستن. مردمی که به خودشون هم رحم نمیکنن مستحق بدتر از این هم هستن.
تقصیر هیچکدوم نیست! اساسا شاهین و تارا دارن برای دوستان تضاد منافع ایجاد میکنن! از قدیم الایام این دو تا بنگاه خودرو سر هم کنی، پا تو کفش هم نمیکردن و ماشین رقیب برای هم درست نمیکردن. نمونهاش توقف تولید ۲۰۶ تیپ ۲ برای باز شدن عرصه کوئیک! (توجیهات استاندارد و اینا رو هم نداشتن، چطور موتور از رده خارج XU7 داره هنوز تولید و پلاک میشه؟ اونوقت TU3 نمیتونست؟) این وسط نمیدونم چطور شد شاهین و تارا شدن هم کلاس و رقیب و خب نمیشه که تو بازار رقابت ایجاد کرد. همیشه باید انحصار دست یکی باشه.
ما تعدادی از ثبت نام کنندگان شاهین موعد زمستان ۱۴۰۳هستیم که در خرداد ماه ۱۴۰۲در سامانه یکپارچه ثبت نام کردیم.با توجه به اینکه الان زمستان هست و باید برای تکمیل وجه اقدام کنیم هیچ فراخوانی مبنی بر فروش فوق العاده انجام نشده.فراخوانی که انجام شد به صورت پیش فروش اومد برای یک سال بعد و این ظلم بزرگی در حق ما است که بعد از ۱۹ماه صبر دوباره یک سال دیگه صبر کنیم و این عادلانه نیست لطفا پیگیری کنید ممنون
تا این لحظه سایپا به تعهداتش عمل کرده. سایپا از افرادی که مثلا زمان تحویل شاهین اتوماتشون اسفند ۱۴۰۳ بود خواست، نصف مبلغ رو بپردازند و تمامی افرادی که پرداخت کردند ان شالله به موقع یا با کمی تاخیر تحویل خواهند گرفت(با سود مشارکت ۲۰٪ + جریمه تاخیر ۱۲٪). اونهایی که پرداخت نکردند هم سایپا لطف کرده و بهشون فرصت دوباره داده
حداقل اینطوری میدونی کی ماشینتو میگیری
با قرعه کشی تا اخر عمرتم ماشین بهت نمیدن
خیلیا توان ۳۰۰ میلیون پول اضافه ندارن برن از بازار بخرن مجبورن ثبتنام کنن
خدا ازتون نگذره من ماشین زیر پامو فروختم شاهین ثبت نام کردم این همه منتظر ماندیم الانم هیچ پیامکی نیومده ما رو همین طور در بلاتکلیفی موندیم
فاطمی امین یا هر مسئولی که در شرکت سایپا حضور داره باید به شعور مردم احترام بگذاره و هرچه زودتر خودروهای مردم تحویل بده، مردم شرکت میشناسن و بر اساس تبلیغات و ثبت نام اعلام شده اعتماد کردند و پول دادند سایتهای خبری بجای نقل قول از این و آن باید شرکت و مسئولین رو تحت فشار قرار بدن که جوابگوی مردم باشن نه اینکه توجیه کنند
موضوع اینجاست که فیلم ماشینهای آماده ی شاهین که در پارکینگ هست و تحویل مشتریها نمیدن موجوده … ولی تحویل مردم نمیدن. سایپا شرم بر تو که اعصاب و روان مارو ۳ ساله که بهم ریختی.
با سلام
عجیبه که سازمان بازرسی در خواب عمیقی فرو رفته.