شرایط فروش مدرن ترین سدان ژاپنی در پلتفرم اتونوین + ویدیو معرفی
بر اساس جدیدترین بخشنامه فروش شرکت آفتاب خودرو، مزدا EZ-6 به عنوان مدرن ترین سدان ژاپنی در پلتفرم اتونوین به فروش می رسد.
مزدا EZ-6 جدیدترین سدان ژاپنی است که به تازگی در دو نسخه برقی و EREV توسط آفتاب خودرو معرفی شده است و حالا قرار است در پلتفرم اتونوین به عرضه برسد. بر اساس شرایط فروش منتشر شده توسط آفتاب خودرو، این خودرو با قیمت علی الحساب ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد. متقاضیان می بایست از تاریخ ۲۱ تا ۲۶ آبان ماه اقدام به بلوکه سازی ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود کنند و از یک روز بعد می توانند ثبت نام خود را انجام دهند. پیش پرداخت اولیه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و ودیعه دوم ۶۰ روز بعد مشخص شده و توسط متقاضیان پرداخت می شود. الباقی مبلغ پس از ۱۲۰ روز کاری و همزمان با صدور دعوتنامه پرداخت می شود و قیمت نهایی هم همان زمان محاسبه خواهد شد. جزئیات بیشتر در مورد این شرایط فروش در بخشنامه زیر قابل مطالعه است :
ویدیو معرفی و مشخصات فنی مزدا EZ-6
مزدا برای این خودرو گونه هیبرید بردافزا را انتخاب کرده که یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و موتور الکتریکی مجموعه پیشرانه را می سازد. خروجی موتور الکتریکی که به چرخ های عقب انتقال می یابد ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است. موتور بنزینی مزدا EZ-6 با ۹۳ اسب بخار قدرت وظیفه شارژ کردن باتری ۲۸.۴ کیلوات ساعتی را در اختیار دارد که در چرخه WLTC تنها ۰.۷۸ لیتری بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند. برد پیشرانه الکتریکی در حالتی که موتور بنزینی در دسترس نباشد تنها ۲۰۰ کیلومتر است و ظرفیت باتری نیز در ۲۰ دقیقه با شارژر سریع از ۳۰ به ۸۰ درصد می رسد.

در این سدان جذاب امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نورپردازی داخلی، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، نوربالا اتوماتیک، دستگیره های در مخفی شونده، سقف پانورامیک، تعویض دنده برقی، گرم کن فرمان، سنسور باران، شارژر وایرلس، روکش چرم مصنوعی در صندلی ها، صندلی برقی راننده و سرنشین، حافظه صندلی راننده، گرم کن و سرد کن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک دو کاناله، دریچه تهویه عقب، کروز کنترل تطبیقی، دستیار پارک خودرو، ترمز هوشمند خودکار، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، سیستم صوتی سونی و… را دارد.
















نمیشه بهش گفت ژاپنی.
چون با همکاری چانگان چین ساخته شده و پلت فرم و تکنولوژی چانگان رو داره و ذات اش چینی عه.
و بر اساس چانگان دیپال SL03 ساخته شده.
و فقط سبک طراحی و نظارت و لوگوی مزدا رو داره.
هیچ وقت یه ژاپنی واقعی ، همه چی رو نمی ریزه تو مانیتور.
و همچنین قطعا کیفیت ژاپنی رو نداره.
البته این ماشین از چین به اروپا هم صادر میشه که امیدوارم نسخه سفارش اروپا هم بیاد.
اولا که ریختن همه چی تو مانیتور تو ماشین های برقی کاملا عادیه. از تسلا هم شروع شد و اتفاقا بین طرفدارای ماشین برقی خیلی هم محبوبه این حرکت ، هر چند خودم خوشم نمیاد، ولی ربطی به ژاپنی بودن یا غیرژاپنی بودن نداره. بعدشم الان دیگه اکثر شرکت های خودروسازی دنیا تو چین کارخونه دارن و همون محصولاتشون رو هم به همه جا صادر میکنن. شما اگه فکر میکنی به صرف ساخت چین بودن یک محصول دیگه نمیشه به ی محصول گفت ژاپنی ، نباید به آیفون و اکس باکس و پلی استیش هم بگی آمریکایی و ژاپنی. همه ی اینها به کنار ، اون ماشین چینی های مونتاژ زباله ای که تو ایران اومده رو نزار به پای صنعت چین. چین مدرن ترین جنگنده ها، ایستگاه های فضایی و تکنولوژی های فوق پیشرفته رو داره الان که بعضی هاش رو حتی آمریکا هم نداره. شوخی نیست تو چند روز ۴ تو پرتاب موفق فضایی داشته باشی، کاری که ناسا از عهده اش برنمیاد و دست به دامن اسپیس اکس و بخش خصوصی شده.
اولا ، تویوتا BZ4X و نیسان آریا و هوندا ENS1 و سوزکی گرند ویتارا هم برقی ان.
اما همه چی رو تو مانیتور نریختن.
حداقل چند تا دکمه ی فیزیکی تهویه گذاشتن.
که مردا نداره.
دوما ، من مگه مگفتم چین بده ؟
اتفاقا خودم هم عقیده داریم چین پیشرفت کرده و الان محصولات با کیفیتی می سازه.
سوما ، سه تا چیز مونتاژ چین مخصوص چین ، مونتاژ چین مخصوص اروپا ، با مهندسی و تکنولوژی چین خیلی با هم فرق دارن.
من نمگیم مزدا ماشین بی کیفیتیه ، ولی همچنان کیفیت و دوام ژاپنی رو نداره و نمیشه بهش ژاپنی گفت.
چین سخت گیرانه بودن استاندارد های کنترل کیفیت اش به ژاپن و اروپا نمی رسه.
خودروهایی هم که مخصوص چین هستن ، مثل همین مزدا EZ6 وارداتی به ایران ، استاندارد های کیفی چین رو رعایت می کنن.
نه ژاپن . نه اروپا.
داداش بزار این ماشین بیاد کیفیتشو ببین بعد اینطوری بگو. هنوز فروشش تو اروپا اصلا شروع نشده قراربوده نیمه دوم ۲۰۲۵ شروع بشه اما ظاهرا فروش اروپا و استرالیاش افتاده ۲۰۲۶. دلیل این هم ک تو چین هست برای اینه که فروشش اکتبر ۲۰۲۴ شروع شده چین. استاندارد کیفی ژاپن یا اروپا بیشتر شبیه افسانه است. پژو استاندارد اروپایی داره که سال هاست لقب بدترین ماشین ساز دنیا رو میگیره یا سیتروئن یا فیات یا داچیا ؟ همین ژاپن کلی نیسان درب و داغون داره ، دایهاتسو و غیره که بماند. همه چیز رو ب یک چشم نمیشه دید. ی چینی میشه شیائومی اس یو هفت یه ، یکی میشه byd yangwang U9 که سریعترین ماشین دنیاست یکی هم میشه چری که اکسلش در میره.
سلام به گروه آخرین خودرو و آقای دلاور
در خصوص گروه آفتاب خودرو خاطرم هست که گفته میشد خدمات پس از فروش مناسبی ندارند و نسبت به بی ام کارز گروه بهمن خودروها را با قیمت بالاتری به دست مشتریان میرسانند. این حرف واقعیت داره یا بیشتر شایعه هست؟
ایرانی؟؟؟تا حالا چینی با مارک چینی بود حالا اسمش ژاپنی است ولی چینیه ؟؟چرا چون مملکت ما همه اش شده دروغ تقلب و وعده و پولدار شدن عده ای که بخصوص وصلند به ….
۱۲۰روز ؟؟؟