مجوز تولید پژو پارس تمدید نمی شود

رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص نامه نگاری ایران خودرو با سازمان استاندارد در تمدید مجوز تولید پژو پارس گفت: قانون با نامه نگاری تغییر نمیکند این خودرو باید استانداردها را رعایت کند در غیر این صورت تولید نخواهد شد.
به گزارش آخرین خودرو به نقل از تسنیم، هفته گذشته بود که اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد “ایران خودرو برای خودروی پژو پارس که فاقد استاندارد های ۸۵ گانه است تا نیمه اسفند امسال مجوز تولید دارد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد”.
به اعتقاد اسلام پناه، سازمان ملی استاندارد مسئولیتی در قبال پیش فروشها پس از مهلت قانون توقف تولید ندارد لذا آنچه که قانون برای ما وضع کرده است ما به آن عمل خواهیم کرد و از آنجایی مصرف کننده باید رضایت کافی و وافی از کالا را داشته باشد تولیدکنندگان نیز ملزم به رعایت قانون هستند.
مهدی اسلام پناه در توضیح این خبر گفته است: از سال ۱۴۰۱ ما در قالب اعلامهای رسمی به ایران خودرو اعلام کردیم که این خودرو نمیتواند استانداردهای ۸۵ گانه را لحاظ کند و باید برای این موضوع تدبیری بیندیشد اما متاسفانه به جای بررسی این موضوع فروش این خودرو در سامانه یکپارچه در دستور کار وزارت صنعت و خودروساز قرار گرفت و آنها خودرویی که میدانستند نمیتوانند استانداردهای آن را رعایت کنند را فروختند.
وی افزود: جالب اینجاست ۴ ماه گذشته نیز ایران خودرو در قالب نامه ای به ما اعلام کرد که ما نمیخواهیم پژو پارس تولید کنیم ما به آنها گفتیم در این فرصت باقیمانده تا اسفندماه با قدرت تولید کرده و به تعهدات خود نسبت به خریداران عمل کنید اما جالب اینجاست تعهدات معوق این شرکت امروز به گردن سازمان ملی استاندارد انداخته میشود درحالیکه ما قبلا گفته بودیم و این شرکت بدون توجه به نامه نگاریها فعالیت خود را در تولید این خودرو ادامه داد.
اسلام پناه اضافه کرد: ۹ ماه گذشته نیز به ایران خودرو گفتیم این خودرو نمیتواند استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کند اما به نظر میرسد آنها زیان مالی تولید این خودرو را متوجه سازمان استاندارد میدانند و در پاسخ به اعتراض مردم در عدم تحویل خودروها و یا کاهش تولید آن به گردن سازمان استاندارد میاندازند درحالی که ما فقط بر اساس قانون عمل کرده و ایمنی و استانداردهای خودروها را به صورت جدی پیگیری میکنیم.
وی در خصوص نامه نگاری ایران خودرو با سازمان استاندارد در تمدید مجوز تولید پژو پارس گفت: قانون با نامه نگاری تغییر نمیکند این خودرو باید استانداردها را رعایت کند در غیر این صورت تولید نخواهد شد.
بنابر اعلام ایران خودرو حدود ۱۰۰ هزار نفر از این شرکت خودروسازی پژو پارس خریدند و با توجه به اینکه استاندارد شرایط مجوز تولید این خودرو را از ۱۴۰۱ به این شرکت اعلام کرده بود، مشخص نیست ایران خودرو بر اساس کدام استدلال محصولی که فاقد استاندارد است را به مردم فروخته است. در حال حاضر این شرکت خودروساز باید به ۱۰۰ هزار خریدار پژو پارس پاسخ دهد که چگونه میخواهد خودروهای آنها را تحویل دهد.
پایان پارس
طرح تبدیل حواله پژو پارس به سایر محصولات
شرایط جدید خرید خودرو پژو پارس – اردیبهشت ۱۴۰۳
تمدید ۳ روزه مهلت واریز وجه برای مشتریان پژو پارس





مطمئنم ایران خودرو تو پارکینگ هاش حتی بیشتر از این ظرفیتی که ثبت نام کردن پژو پارس داره
اگه پژو پارس ندارن چطور برای ما ک دنا ثبت نام کردیم تبدیل ب پارس تیو فایو گذاشتن
کی براتون پیام اومده؟
ما بدون استاندارد می خواهیم
به شما چه ربطی داره؟
پول زور نداریم که بدیم
ما سه ماه هست که تکمیل وجه کردیم و موعد تحویل هم گذشته اما پشتیبانی فقط میگه فعلا چیزی معلوم نیست کجا باید شکایت ثبت کنیم
واقعا خجالت آوره.اگه اینقدر ناهماهنگ عمل میکنید باید برید بمیرید.من که سورن پلاس ثبت نام کردم،پیامک سورن XU7 p اومده با اختلاف قیمت حدودا ۱۲۷ میلیون.من کارگر از کجا بیارم آخه؟ مطمئنا برای پژو پارس هم همین کار رو میکنن،منتهی حدود ۲۶۰ میلیون اختلاف قیمت دارن.ی.
داداش موعد تحویل ماشینت کی بوده که پیام اومده؟!
مال ۱۴۰۳ هستش که پیام اومده؟؟
منم سورن ثبت نام کردم ولی پیام نیومده برام
اصلاح میکنم.اختلاف پژو پارس با سورن پلاس جدید، حدودا ۱۷۰ میلیون میشه.
تکلیف روشن کنید لطفاً که قیمت از این بالاتر نره
تو عرضه تولیدنداشتی خیلی غلط کردی مردم سرکار گذاشتی هموطنانم هر ماشینی ثبت نام کردم ایران خودرو وظیفته ماشیناشونو بدی پول میخان بدن .
ملت ما چقدر ساده اند،ایران خودرو و سازمان استاندارد دستشون تو یه کاسه ست،میخوان قیمتو بکشن بالا وگه نه پژو پارس ازهمه ماشین های ایران خودرو باکیفیت ترو به صرفه تره
متاسفانه استاندارد به بهانه استاندارد گران می کند. استاندارد اگر صادق هست قطعه را استاندارد سازی کند نه برند را.. خودرو خانواده سمند که یک خودرو پر اصطحلاک وسنگین هست واز نظر ارگونومی اطاق مردود شده اروپا هست با پژو ۴۰۵ و پارس جابجا کرده اند وغیر استاندارد را استاندارد تلقی کردند. مردم هم برایشان اهمیتی ندارند..این مشتری هست که باید انتخاب کند خودروی مورد علاقه خود را نه موسسه استاندارد
پژو پارس تی یو فایو چه مشکلی مگه داره.از هم رده های خودش سورن پلاس .دناپلاس خیلی بهتره
.ملت هنوز سوار پیکان .پراید مدل پایین .پی کی هستند.این ها را رئیس استانداردها نمی بینه.تو
تولید پژو پارس را قطع نکن این ها راجمع کن.بالای پنجاه بار ثبت نام کردم .اسمم در نیامد بعد با همون پول رفتم پراید گرفتم.خیلی ها مثل من همین کار را کردند.حالا پارس ایمنه یا پراید…آقای رئیس استاندارد ها کجای دنیا مشتری حسرت خرید ماشین به قیمت کارخانه را داره…قبلا دنا. پارس.سورن.رانا.۲۰۶تی یوفایو همه ترمز عقب دیسکی بود.العان چرا سورن پلاس رانا پلاس دنا معمولی پارس عقب کاسه ای است. تو اگر به فکر مردمی این ها را درست کن.
ایرانخودرو به این امید هست که مردم حواله های پارس را به سورن xu7p تبدیل بزنند….. باشه به همین خیال باش خربزه
یه ساله همه مردم رو سر کار گذاشتین من به هزار و یه بدبختی وام تونستم این پول رو جور کنم الان ا کجا بیارم ۱۷۰ میلیون بزارم رو پول
تا بعد انتخابات مردم بازی میدم. و با اضافه کردن یک چراغ ویک آپشن جدید قیمت رومیگیرند
تنها ماشینی که حالا نسبت به سمند و قوطی کبریت های دیگه که داره تولید میکنه هم شکیل تره و درست تره و طرفدار داره بیشتر،محکم تره،و و …رو از روی کاملا مشخص هست هدف این کار انجام شده که گرون بشه
فقط وفقط دارن مردم مسخره میکنن هیچ کس به فکر مردم نیس فقط فکر خودشون هستن
اینا نمیخوان کارگران و کارمندا صاحب ماشین بشن اگه نه اینطور سر ملت بدبخت در نمیاوردن آخه بی وجدان ها کسی که پارس ثبتنام کرده پول پارس داشته نه پول سورن پلاس
والا ما تو همین ۳۰۰ میلیون موندیم از کجا بیارم ۴۷۰ میلیون
فقط دارین برنامه میریزید که همه انصراف بدن
اینا که ثبت نام کردن تا آخر سال ۴۰۳ اینا رو زودتر بدین بعدش دیگه تولید نکنین.مردم چه گناهی کردن یک ساله توی نوبت هستند و منتظر این روز
روز اول که ثبت نام کردید چرا تابهار وتابستان ۱۴۰۳ وعده میدین الان چرا زیرش زدین واینهمه ماشین تحویل دادین استاندارد بودن رسید ب ما زمستونی ها شد غیر استاندارد ما همین پارس میخوایم اگه استاندارد هم نیست ما راضیم
از حقتون نگذرین
هر روز زنگ بزنین
پیگیر باشین