موضوعات داغ روز:

مشخصات دنا پلاس جدید شش دنده معلوم شد

منتشر شده در 30 مهر 1402 ساعت 09:00
نویسنده سامان امانی
مشخصات دنا پلاس جدید شش دنده معلوم شد

شورای رقابت قیمت تیپ جدید دنا پلاس تنفس طبیعی را مشخص کرده است. این خودرو دنا پلاس شش دنده دستی است که با ویژگی های جدید به بازار می آید.

به گزارش آخرین خودرو، شورای رقابت قیمت دنا پلاس جدید شش دنده را ۴۶۸ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان اعلام کرده است. به عبارت ساده تر با اضافه شدن هزینه های شماره گذاری، مالیات، عوارض، بیمه و… این خودرو حدود ۵۲۹ میلیون تومان برای مشتریان تمام می شود. هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که تیپ جدید دنا پلاس تنفس طبیعی از چه زمانی به فروش می رسد. همچنین جدول کامل امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو منتشر نشده است. اما خبرنگار آخرین خودرو به جزئیات فنی این خودرو دسترسی پیدا کرده و با توجه به استانداردهای اجباری جدید، می توان متوجه شد که چه ویژگی هایی در این خودرو دیده می شود. حال این پرسش مطرح است که تیپ جدید دنا پلاس تنفس طبیعی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟

مشخصات و امکانات دنا پلاس تنفس طبیعی جدید

دنا پلاس جدید شش دنده به پیشرانه ۱.۶۵ لیتری تنفس طبیعی EF7 پلاس مجهز است. به این پیشرانه +EF7 NA هم گفته می شود. این پیشرانه به فناوری DVVT مجهز است و در بحث ساختار فنی نسبت به EF7 بهبود داشته است. توان خروجی این پیشرانه ۱۱۱.۳ اسب بخار با گشتاور 153 نیوتن متر اعلام می شود. از جمله ویژگی های این پیشرانه کاهش مصرف سوخت و ایجاد گشتاور بیشتر در دورهای پایین تر است. ایران خودرو می گوید که این پیشرانه سبکتر از EF7 است و استهلاک کمتری را نسبت به نمونه قبلی دارد.

جعبه دنده دنا پلاس جدید تنفس طبیعی از نوع ۶ سرعته دستی است. همچنین ترمز دیسکی به محور عقب نمونه تنفس طبیعی این سدان بازگشته است. در دنا پلاس جدید شش دنده امکاناتی مانند سنسور نور و باران، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، صندلی های برقی جلو، تهویه اتوماتیک، آینه تاشو برقی، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی و… دیده می شود.

ویدیو های پیشنهادی

۲۹ Responses to “مشخصات دنا پلاس جدید شش دنده معلوم شد”

  1. موسن گفت:

    مشخصات فنی ک همون قبلیه

    ۲۷
    ۲
  2. علی رنجبر گفت:

    ولا نُسبت خر را شالش را
    عوض می کنند پول دندان های نداشته را می گیرند خوب نمی توانی رقابت کنی چرا پولش را از مردم می خواهی بگیرید

    ۴۴
    ۲
  3. خان گفت:

    این آپشن‌های که گفتی قبلا تو دنا پلاس بوده حذفش کردن 😂😂😂😂

    ۴۱
    ۲
    • پارسا گفت:

      واقعا مسخرشو در اوردن، ۱ شورا درست کردن تا تفاوت قیمت کارخانه تا بازارو یواش یواش خودرو سازان و دولت بزارن رو قیمت خودرو ها تا دیگه دلالان نخورن، خودشون بخورن، فکر میکنن مردم خرن نمیفهمن.
      به خدا ظلم پایدار نیست، نکنین اینکارارو.

      ۴۱
      ۱
    • محمدحسین برزوئی گفت:

      متاسفانه دنا توربو دستی یا اتومات باید بنزین سوپر بزنی که پیدا نمیشود و قیمتش بالاست ا‌کتان هم هر قوطی ۲۵۰ تومان است که نمیصرفد بنزین معمولی ناک میزند .

      ۹
      ۳
  4. محمد گفت:

    مردم را سر کیسه کردن آخرو عاقبت خوشی نداره ، مدیریت کشور حرف پوک و مسخره ای هست ،اخر این قصه به داستان قذافی ختم نشه خیلی شانس آوردید ، تو که در راس مملکتی به تو میگم حکومت داری اینه ، مشتی ،والله من نه زد انقلابم نه کافر ، فقط جوانی هستم که هر چه تلاش می کنم یه خودرو کاغذی بخرم هر چه پول جمع می کنم یه دفعه شورای رقابت که خدا لعنتشون کنه هر از چند گاهی افزایش قیمت میده ، میخام ببینم تا کجا می‌ره و آخر این قصه چه میشه
    ما مرده شما زنده ، آخر این قصه تلخ خواهد بود

    ۷۹
    ۵
  5. علی گفت:

    جدیدا حیله جدید یاد گرفتن ماشینی که تحویلی اخر اذر ماه بوده رو از مشتری امضا میگیرند که ۹۰ روز بعد از تحویل وجه تحویل بدن به عبارتی میشه از تاریخی که قرار بوده تحویل بدن یعنی ۳۰ اذرماه .امضا گرفتن از مشتری که شب عید بدن ماشین رو . تورو خدا مقامات تعذیرات حکومتی یا شورای رقابت چاره ای کنن واسه این بد قولی ایران خودرو

    ۱۳
    ۰
    • مهدی گفت:

      موتور بهینه شده و مشکلات قبلی رو نداره و گشتاور در دورهای پایین بهتر شده و شتاب و کشش بهتری دارد گیربکس هم که شش دنده شده و همخوانی بهتری با موتور دارد ای کاش سانروف رو به دنا پلاس اضافه کنند چون بدون سانرف خیلی جالب نیست

      ۱۷
      ۰
      • مهدی گفت:

        البته سیستم ای اس پی و کنترل حرکت در سزبالایی و سنسور نور و باران و باد تایر و هم دارد چون استاندارد گفته روی تمام خودروهای داخلی باید باشه حتی سورن پلاس هم دارد

        ۲
        ۰
  6. متاسف گفت:

    برای من دنا اتومات دعوتنامه اومده ۵۳۲ این قیمت هایی که زدین جور در نمیاد یک چک بفرمایید اتومات ۵۳۲ بعد دنده ایش هم قیمتعوه،

    ۱
    ۲
    • محمد رضا گفت:

      سانروف داره؟؟

      ۳
      ۲
    • رامین گفت:

      خدا رو قسم میدم به بزرگی خودش جواب شماهارو بده حرومتون باشه کاش مثل من کارگر بشید بیایید فقط چند روز کار کنید بعد درد مارو بفهمید با هزار امید ارزو پول جمع کردیم به خیال اینکه ۳۵۰میلیون میدیم دنا سوار میشیم الان کردید دوبرابر لعنت به شما

      ۳
      ۰
  7. سپنتا گفت:

    اینا خون آشام ن .هیچیییییییی ندارند..بیبیبیببببب….!؟!؟

    ۳
    ۰
  8. سپنتا گفت:

    دیدگاه تکراری نیس..تو مث……میترسید انتشار بدی

    ۰
    ۱
  9. کریمی بنایی گفت:

    والا من ۱۰۰ میلیون تو اسفند ۱۴۰۱ خوابوندم تو حساب که یه ماشین با قیمت ۲۰۰تومن بخرم . همون موقع ۳۲۰ میدادم از بازار آزاد میخریدم الان ۸ ماه سوار ماشین میشدم الان نباید ۵۳۰ تومن بدم

    ۹
    ۰
  10. علی گفت:

    سانروف دارد؟

    ۱۳
    ۸
  11. میلاد گفت:

    سلام امروز تحویل گرفتم
    چون ۷۰ میلیون از توربو دنده ای قبلی گرونتره ولی سانروف و ایربگ جانبی نداره، تو ذوق میزنه
    قبلا دنا معمولی داشتم ترمزاش عالی بود این از قبلی هم عالی تره. فرمون هم برقی شده که خوبه. فرمونش هم جالبه. صفر تا صد با درگی ۱۳ ثانیه تا ۱۳/۵
    در کل میشه بهترین سدان تنفس طبیعی بازار من واقعا راضیم

    ۶
    ۱
  12. ابراهیم گفت:

    نامردا یه مالیات هم گزاشتن رو این طرح های یکپارچه که بفروشیم بریم سانروف دار بگیریم.

    ۰
    ۰
  13. حسین گفت:

    معنی استاندارد روهم فهمیدیم.ایرانخودرو فقط وفقط فکر منافع خودشه! سانروف به کجای محیط زیست آسیب میزد که حذف شد؟ اگر سلنروف مشکل داشت باید فراخوان میدادین وتمام مدلهای قبلیشو اصلاح میکردین،نکردین چرا؟ چون باید کل اتاق و عوض میکردین،پس دیدین که فقط به فکر جیب خودتون هستین! متاسفم باید درجایی زندگی کنم که ایرانخودرو درکشورم خودروساز باشه

    ۰
    ۰
  14. آرش گفت:

    آیا موتور جدید هم توربو و حساس به بنزین هست فرق این با دنا جوانان چیست؟

    ۰
    ۰
  15. ناشناس گفت:

    خیر توربو نیست و به بنزین حساس نیست. دنا جوانان دارای مورتور EF7+ Turbo هست.

    ۱
    ۰
  16. حامد گفت:

    سلام وقت بخیر ایا دنا پلاس ۶ دنده کروز کنترل دارد

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.