پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰

ملاقات با اولین سدان برقی تویوتا در ایران

منتشر شده در 23 دی 1403 ساعت 12:27
عکاس حسین دلاور

BZ3 اولین سدان برقی تویوتا در ایران است که واردات آن توسط شرکت برساوش انجام می شود. در ادامه نگاهی به مشخصات این خودرو خواهیم داشت.

شرکت تویوتا چند سالی است که در زمینه عرضه و توسعه خودرو های برقی قدم های بسیار مثبتی برداشته و در این مدت محصولات بسیار قابل توجهی را در بازار های جهانی عرضه کرده است. تویوتا BZ3 یکی از جدیدترین محصولات تمام برقی این شرکت است که در نتیجه همکاری شرکت TOYOTA و BYD به وجود آمده است و تا کنون در بازار های جهانی آمار فروش قابل توجهی را از خود به جای گذاشته است.

اولین سدان برقی تویوتا

افزایش سقف واردات خودرو های برقی و همچنین کاهش تعرفه آنها که در دولت قبل اجرایی شد این فرصت را ایجاد کرد تا شرکت های وارد کننده به سراغ محصولات تمام برقی با برند های مطرح جهانی بروند و این خودرو ها را وارد بازار ایران کنند. شرکت برساوش که تا پیش از این محصولات مختلفی از برند تویوتا نظیر تویوتا لوین، تویوتا کرولا کراس و… را در بازار ایران عرضه کرده بود، از این فرصت استفاده کرد و عرضه دو محصول تمام برقی تویوتا با نام های BZ3 و BZ4X را در ایران آغاز کرد.

ما در این مطلب سعی داریم تا نگاهی کلی و مختصر به اولین سدان برقی تویوتا خواهیم داشت و مشخصات و امکانات این خودرو را بیان کنیم.

طراحی کلی اولین سدان برقی تویوتا در ایران

به طور کلی شرکت تویوتا در سری محصولات BZ خود یک سبک طراحی متفاوتی نسبت به خودرو های بنزینی خود به نمایش می گذارد که می توان سبک طراحی این سری خودرو ها بسیار جذاب تر از خودرو های بنزینی شرکت تویوتا است. تویوتا BZ3 نیز از این قاعده پیروی می کند و اگر سبک طراحی این خودرو را با دیگر سدان های تویوتا مشاهده کنیم، می بینیم که سبک طراحی این خودرو در نمای ظاهری چیزی فراتر از تصور است.

طراحی اولین سدان برقی تویوتا در ایران

تویوتا BZ3 در نمای روبرو چراغ‌های کشیده خشن تندوتیز ارائه می‌دهد که آن را به سمت سلیقه جوان‌ترها می‌کشاند. نمای بغل فوق‌العاده کشیده دیده می‌شود و حجم‌پردازی‌های روی درها به‌علاوه قوس نرم سقف، تصویری جذاب از یک سدان خانوادگی و نسبتاً لوکس از نظر ظاهری را به نمایش می‌گذارد. طرح چراغ‌های پیوسته نمای عقب نیز مهر پایانی بر کار طراحان این خودرو محسوب می‌شود که با قوس و حجم سپر عقب تقریباً هم‌خوانی دارد و نمای اسپرت‌تری را برای این محصول برقی تویوتا پدید می‌آورد.

کابین اولین سدان برقی تویوتا در ایران

در نمای داخل کابین اولین سدان برقی تویوتا در ایران، می توان سبک طراحی بروز و در عین حال ساده و عامه پسند را مشاهده کرد. در داخل کابین تویوتا BZ3 نمی توان دکمه های زیادی را مشاهده کرد چرا که تنظیمات بیشتر بخش ها و آپشن های این خودرو از طریق نمایشگر عمودی سیستم مالتی مدیا انجام می شود. نکته قابل توجه دیگری که در طراحی داخل کابین این خودرو تاثیر به سزایی داشته است، فرم طراحی غربیلک فرمان تویوتا BZ3 است که با طراحی فضای داخلی این خودرو کاملاً هم‌خوانی دارد.

مشخصات فنی تویوتا BZ3

تویوتا bZ3 با تیپ های فنی مختلفی از جمله نسخه ۱۸۱ و ۲۴۰ اسب بخاری در بازار جهانی عرضه می شود اما شرکت برساوش به عنوان وارد کننده اولین سدان تمام برقی تویوتا در ایران، این خودرو را در نسخه ۱۸۱ اسب بخاری را برای بازار ایران در نظر گرفته است. پیشرانه این خودرو قادر است تا ۳۰۳ نیوتن متر گشتاور را تولید و به چرخ های جلو منتقل می کند.

تویوتا bZ3 برقی

این نسخه از یک پک باتری ۵۰ کیلووات ساعتی بهره می برد که با هر بار شارژ ۸۰ درصدی آن می توان تا ۴۱۰ کیلومتر را پیمایش نمود. حداکثر سرعت اولین سدان برقی تویوتا در ایران ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است و با این خودرو می توان شتاب صفر تا صد ۸.۵ ثانیه ای را تجربه کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی اولین سدان برقی تویوتا در ایران

با نگاهی به کاتالوگ و مشخصات تویوتا BZ3، می توان دریافت که این خودرو حتی در نسخه های پایه نیز آپشن ها و امکانات بسیار خوبی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. از جمله امکانات اولین سدان برقی تویوتا در ایران می توان به؛  نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک دو کاناله، فناوری LED چراغ ها، کیسه هوای پرده ای، کیسه هوای جانبی جلو، کیسه هوای زانوی راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای رو به روی سرنشینان جلو، نور بالای اتوماتیک، سطح سوم خودران تویوتا، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار خط خوان، کروز کنترل تطبیقی، استارت دکمه ای، ترمز اضطراری، رادار تابلوخوان، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، پاکسازی هوای کابین و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی

۳ Responses to “ملاقات با اولین سدان برقی تویوتا در ایران”

  1. رضا گفت:

    از اونجایی که برد برقی ها زیاد نیست وفعلا به عنوان ماشین داخل شهر هستن ، خرید جک ej7 به نظر منطقی تره

    ۳
    ۹
  2. منتقد گفت:

    واقعا این وارد کننده‌ها یا مونتاژ کننده‌های خودرو برقی نمی‌خوان این رو بفهمند که علت تقاضای کم برای محصولاتشون کمبود جایگاه شارژ سریع هست؟!!!

    ۴
    ۲
  3. مصطفی گفت:

    با این برقی ک شما دارید و جایگاه های مخصوص شارژ ماشین های برقی قطعا هم موفق خواهید شد !
    زیر ساخت که ندارید فقط ادعا
    صادق ۴
    خودرو برقی

    ۴
    ۲

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X