%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰

نسخه نهایی پارس نوآ دیده شد ؛ ال ۹۰ ایرانیزه در یک قدمی بازار

منتشر شده در 20 مرداد 1404 ساعت 12:38
نویسنده سامان امانی
نسخه نهایی پارس نوآ دیده شد ؛ ال 90 ایرانیزه در یک قدمی بازار

بر اساس تصاویر ارسالی به پایگاه خبری آخرین خودرو، نسخه نهایی پارس نوآ دیده شده و این خودرو به زودی به عرضه خواهد رسید.

نخستین بار اوایل سال ۱۴۰۲ بود که گروه خودروسازی سایپا از ال ۹۰ ایرانی پرده برداشت. خودرویی که بر اساس پلتفرم رنو تندر ۹۰ توسعه داده شده بود و نام کادیلا در آن زمان برای این خودرو در نظر گرفته شده بود. پس از آن تا مدت ها از این خودرو خبری نبود که سرانجام سایپا در نمایشگاه خودروی مشهد ۱۴۰۳ از نسخه نزدیک به تولید آن پرده برداشت. اینبار نام این خودرو P90 اعلام شد اما همان زمان هم مشخص بود که نام P90 هم ماندگار نیست و نام دیگری برای این محصول در نظر گرفته می شود. این سدان قرار است به عنوان محصول اختصاصی پارس خودرو در همان مجموعه به تولید برسد و پارس خودرو چندی پیش نام پارس نوآ را برای این سدان اعلام کرد. حالا تصاویر نسخه نهایی پارس نوآ برای پایگاه خبری آخرین خودرو ارسال شده که این سدان را در محیط شرکت نشان می دهد و نشان فارسی پارس نوآ هم در قسمت عقب آن نصب شده است. به نظر می رسد سدان پارس نوآ حالا بسیار به بازار نزدیک شده و به زودی آن را در خیابان های کشور خواهیم دید.

نسخه نهایی پارس نوآ دیده شد ؛ ال 90 ایرانیزه در یک قدمی بازار

مشخصات فنی و ویدیو معرفی

قبلا در L90 از پیشرانه ای با نام K4M استفاده می شد که استهلاک پایینی داشت و خروجی خوبی را از خود به نمایش می گذاشت. اما در ال ۹۰ ایرانی خبری از این پیشرانه نیست و قرار است از پیشرانه جدید شرکت سایپا با نام ME16 در این خودرو استفاده شود. این پیشرانه، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی، چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ است که به لحاظ ساختاری شباهت بسیاری به موتور TU5 پلاس داشته و می تواند نهایتا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده در پارس خودرو P90 به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته AT به چرخ های جلو منتقل خواهد شد.

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو،  فرمان دی کات، کلید های کنترلی روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا، چراغ روشنایی روز، سیستم کنترل پایداری، فرمان کمکی برقی و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی

۱۳ Responses to “نسخه نهایی پارس نوآ دیده شد ؛ ال ۹۰ ایرانیزه در یک قدمی بازار”

  1. ناشناس گفت:

    اگه هم قیمت سورن پلاس یا شاهین دستی باشه خوبه بد نیست

    ۲۴
    ۷
    • مهدی گفت:

      چرا اینقدر طراحان ایران خودرو و سایپا بد طراحی میکنند نمی‌دونم واقعا این خودرو که طراحی کردن نه شکیل هست نه چیز جدیدی داره نه نماد چیزی هست نه حس خوبی میده مثلا کاپوت رو پهن تر کردی یه چراغ برجسته نهایت شاهکار ابتکار این طراحان بی ذوق بوده واقع طراحان بیسواد بی ذوق و دور از سلیقه ایرانی دارند

      ۱۹
      ۴
    • ا گفت:

      نمی دونم وقیمت نقاط ضعف خودروهای داخلی وقتی درنظرسنجی ها مشترک ومشخصه،مثلا واشرزدن خودروی مشخص،چراشرکت ها تغییرات جزیی نمی خواهن محصول رو عامه پسندکنند،وبیشترروی محصول جدیدبا ایرادات مشابه اسراردارند،

      ۰
      ۰
  2. Emaad گفت:

    کاش عزیزی که عکس گرفته یکی دو شات بیشتر میگرفت مثلا نمای کناری کامل و داخل خودرو تا یه دید کاملتری برای کسی که ممکنه بخره ایجاد بشه. امیدوارم رسانه آخرین خودرو هرچه سریع تر تست یا ویدئو معرفی نسخه نهایی رو منتشر کنه. فی امان الله.

    ۱۴
    ۱
  3. (Saeed(PEUGEOT گفت:

    با توجه به موتور tu5 پلاس که در تارا جواب شو پس داده و و اتاق تندر ۹۰ که ، گزینه خوبیه ….

    اگر با قیمت مناسب عرضه بشه!!!!

    قیمتش حدود ۸۰۰ بیشتر نباشه

    ۱۱
    ۶
    • سام گفت:

      نمیدونم حرف زدن در مورد ظاهر سلیقه‌ای هست ولی بنظرم زشت تر شده ، اصلا یه جوریه انگار همه چیز به زور بهش خوراندن ، تندر پلاس به مراتب ظاهرش بهتر بود .
      نباید برای این پلتفرم وقت و هزینه می‌گذاشتند مخصوصا اگر قیمت بالای ۸۰۰ م داشته باشه اصلا نمیشه بهش فکر کرد اگر موتور رنو بود میشد بهش فکر کرد ولی ، من حتی تو رنج ۸۰۰ تا ۹۰۰ هم تارا و جک j4 و دنا و شاهین دستی کم کارکرد به این ترجیح میدم

      ۸
      ۱
  4. فراهانی گفت:

    با تست شاهین پلاس که دیامو شده بود حداکثر توان روی چرخ را ۹۰اسب بخار نشان داد که بیست است آفت داشت حالا همان موتور را روی اتاق تندر نود گذاشتند که باتوجه به اینکه بدنه آیرودینامیک شاهین بهتر از پارس نوا است . نمی تواند موفقیتی کسب کند

    ۵
    ۳
  5. سامان گفت:

    پوزه جلو خیلی ضایعس، خیلی بد ریخته

    ۴
    ۱
  6. بابک گفت:

    واقعاً چرا فضای چراغ راهنما انقدر بزرگه؟!! نور بالا رو اونجا میگذاشتی خب جناب طراح! راهنما رو هم بصورت مورب میگذاشتی سمت خارجی کاسه چراغ به موازات دی‌لایت.
    قبل از تایید طراحی ماشینهایی که میسازید طرح ها رو بدید چند نفر دیگه هم ببینند شاید این کج سلیقگی‌ها کمتر بشه

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X