نسخه نهایی پارس نوآ دیده شد ؛ ال ۹۰ ایرانیزه در یک قدمی بازار

بر اساس تصاویر ارسالی به پایگاه خبری آخرین خودرو، نسخه نهایی پارس نوآ دیده شده و این خودرو به زودی به عرضه خواهد رسید.
نخستین بار اوایل سال ۱۴۰۲ بود که گروه خودروسازی سایپا از ال ۹۰ ایرانی پرده برداشت. خودرویی که بر اساس پلتفرم رنو تندر ۹۰ توسعه داده شده بود و نام کادیلا در آن زمان برای این خودرو در نظر گرفته شده بود. پس از آن تا مدت ها از این خودرو خبری نبود که سرانجام سایپا در نمایشگاه خودروی مشهد ۱۴۰۳ از نسخه نزدیک به تولید آن پرده برداشت. اینبار نام این خودرو P90 اعلام شد اما همان زمان هم مشخص بود که نام P90 هم ماندگار نیست و نام دیگری برای این محصول در نظر گرفته می شود. این سدان قرار است به عنوان محصول اختصاصی پارس خودرو در همان مجموعه به تولید برسد و پارس خودرو چندی پیش نام پارس نوآ را برای این سدان اعلام کرد. حالا تصاویر نسخه نهایی پارس نوآ برای پایگاه خبری آخرین خودرو ارسال شده که این سدان را در محیط شرکت نشان می دهد و نشان فارسی پارس نوآ هم در قسمت عقب آن نصب شده است. به نظر می رسد سدان پارس نوآ حالا بسیار به بازار نزدیک شده و به زودی آن را در خیابان های کشور خواهیم دید.

مشخصات فنی و ویدیو معرفی
قبلا در L90 از پیشرانه ای با نام K4M استفاده می شد که استهلاک پایینی داشت و خروجی خوبی را از خود به نمایش می گذاشت. اما در ال ۹۰ ایرانی خبری از این پیشرانه نیست و قرار است از پیشرانه جدید شرکت سایپا با نام ME16 در این خودرو استفاده شود. این پیشرانه، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی، چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ است که به لحاظ ساختاری شباهت بسیاری به موتور TU5 پلاس داشته و می تواند نهایتا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده در پارس خودرو P90 به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته AT به چرخ های جلو منتقل خواهد شد.
از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان دی کات، کلید های کنترلی روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا، چراغ روشنایی روز، سیستم کنترل پایداری، فرمان کمکی برقی و… اشاره کرد.







اگه هم قیمت سورن پلاس یا شاهین دستی باشه خوبه بد نیست
چرا اینقدر طراحان ایران خودرو و سایپا بد طراحی میکنند نمیدونم واقعا این خودرو که طراحی کردن نه شکیل هست نه چیز جدیدی داره نه نماد چیزی هست نه حس خوبی میده مثلا کاپوت رو پهن تر کردی یه چراغ برجسته نهایت شاهکار ابتکار این طراحان بی ذوق بوده واقع طراحان بیسواد بی ذوق و دور از سلیقه ایرانی دارند
داداش با این تحریما چه انتظاری داری؟ میخوای برات سوپر اسپرت خفن در بیاره این طرحی که زدن فقط عقبش کمی بده وگرنه جلوش راحت دل بازارای کشور های آسیایی و اروپایی رو میبره
آره میبره فقط میبره جزیره آدم خوارا 😂😂😂
نمی دونم وقیمت نقاط ضعف خودروهای داخلی وقتی درنظرسنجی ها مشترک ومشخصه،مثلا واشرزدن خودروی مشخص،چراشرکت ها تغییرات جزیی نمی خواهن محصول رو عامه پسندکنند،وبیشترروی محصول جدیدبا ایرادات مشابه اسراردارند،
کاش عزیزی که عکس گرفته یکی دو شات بیشتر میگرفت مثلا نمای کناری کامل و داخل خودرو تا یه دید کاملتری برای کسی که ممکنه بخره ایجاد بشه. امیدوارم رسانه آخرین خودرو هرچه سریع تر تست یا ویدئو معرفی نسخه نهایی رو منتشر کنه. فی امان الله.
آخه توی نمای بغل هیچ تغییری نداشته همون دستگیره ،آینه بغل ساندرو و زه پهن سیااه همین
با توجه به موتور tu5 پلاس که در تارا جواب شو پس داده و و اتاق تندر ۹۰ که ، گزینه خوبیه ….
اگر با قیمت مناسب عرضه بشه!!!!
قیمتش حدود ۸۰۰ بیشتر نباشه
نمیدونم حرف زدن در مورد ظاهر سلیقهای هست ولی بنظرم زشت تر شده ، اصلا یه جوریه انگار همه چیز به زور بهش خوراندن ، تندر پلاس به مراتب ظاهرش بهتر بود .
نباید برای این پلتفرم وقت و هزینه میگذاشتند مخصوصا اگر قیمت بالای ۸۰۰ م داشته باشه اصلا نمیشه بهش فکر کرد اگر موتور رنو بود میشد بهش فکر کرد ولی ، من حتی تو رنج ۸۰۰ تا ۹۰۰ هم تارا و جک j4 و دنا و شاهین دستی کم کارکرد به این ترجیح میدم
با تست شاهین پلاس که دیامو شده بود حداکثر توان روی چرخ را ۹۰اسب بخار نشان داد که بیست است آفت داشت حالا همان موتور را روی اتاق تندر نود گذاشتند که باتوجه به اینکه بدنه آیرودینامیک شاهین بهتر از پارس نوا است . نمی تواند موفقیتی کسب کند
دیامو چه شرکتی هست
پوزه جلو خیلی ضایعس، خیلی بد ریخته
واقعاً چرا فضای چراغ راهنما انقدر بزرگه؟!! نور بالا رو اونجا میگذاشتی خب جناب طراح! راهنما رو هم بصورت مورب میگذاشتی سمت خارجی کاسه چراغ به موازات دیلایت.
قبل از تایید طراحی ماشینهایی که میسازید طرح ها رو بدید چند نفر دیگه هم ببینند شاید این کج سلیقگیها کمتر بشه