شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰

۶ دلیل برتری سابرینا پلاس نسبت به رقبا

منتشر شده در 15 شهریور 1404 ساعت 13:12
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش
شرایط فروش و قیمت U5 پلاس دیار خودرو اعلام شد

سابرینا پلاس سدان مونتاژی دیار خودرو ۶ برتری قابل توجه نسبت به رقبای داخلی و مونتاژی دارد که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

بیجینگ یو ۵ یا همان سابرینا پلاس یکی از محصولات بایک است که اولین نسل آن در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد و در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ توسط بایک مورد فیس لیفت قرار گرفته است. این خودرو بر اساس پلتفرم SAAB 9-3 توسعه یافته که پس از ورشکستگی ساآب (SAAB) به مالکیت بایک درآمده است. این خودرو در دسته محصولات اقتصادی بایک قرار می گیرد. دیار خودرو برای پوشش بخش خودروهای اقتصادی بازار ایران این محصول از زیر مجموعه بایک، بیجینگ را انتخاب کرده و شرایط فروش آن را نیز در خرداد ماه ۱۴۰۴ اعلام کرد که توانست استقبال خوبی را نیز به خود جذب کند. بیجیگ U5 در بازار ایران با نام سابرینا پلاس بازاریابی و به فروش می رسد. سابرینا پلاس دیار خودرو رقیب خودروهای داخلی و مونتاژی همچون شاهین پلاس، شاهین CVT، تارا V4، دنا پلاس توربو اتوماتیک، جک جی ۴، آریزو ۵ اسپرت و… است. در این مطلب آخرین خودرو به ۶ دلیل برتری سابرینا پلاس نسبت به رقبایش می پردازیم.

۱-طراحی بروزتر

6 دلیل برتری سابرینا پلاس نسبت به رقبا

از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود یک مشتری به سمت سابرینا پلاس جذب شود می توان به طراحی بروز تر این خودرو اشاره کرد. در طراحی سابرینا پلاس نسبت به تمامی خودرو های داخلی و مونتاژی صفر کیلومتر بازار از المان های بروزتر و جدیدتری استفاده شده است. بهره گیری از کروم کاری های گسترده در بدنه، چراغ های با فناوری LED، پلاستیک های با رنگ براق پیانو ای، چراغ عقب بهم پیوسته با گرافیک بالا و تیره و… از نظر طراحی این خودرو را نسبت به محصولات دیگر سر تر کرده است.

۲-کمپانی مادر با پشتوانه قوی

این خودرو همانطور که اشاره کردیم محصولی از زیر مجموعه بایک کمپانی بیجینگ است. بایک (BAIC) یکی از خودرو سازان بزرگ چین است که در سال ۱۹۵۸ تأسیس شد و در ابتدا در زمینه تولید خودروهای کاروتجاری فعالیت می کرد. این شرکت با ورود به بازار خودروهای سواری همکاری هایی را با کمپانی هایی همانند مرسدس بنز و هیوندای آغاز کرد. در سال ‌های اخیر، بایک با توسعه فناوری ‌های خودرویی و سرمایه‌گذاری در بخش خودروهای الکتریکی و هیبرید، جایگاه خود را بیش از پیش در بازارهای داخلی و خارجی چین مستحکم تر کرده است. از زیر مجموعه ‌های این شرکت، برند بیجینگ (BEIJING) بوده که محصولات آن توسط شرکت های مونتاژ کار ایرانی از سال ۱۴۰۰ به صورت گسترده به بازار ایران راه یافته اند و تاکنون توانسته اند عملکرد خوبی را از خود نشان دهند.

۳-پیشرانه تنفس طبیعی باعملکرد مناسب ایران

6 دلیل برتری سابرینا پلاس نسبت به رقبا

پیشرانه های تنفس طبیعی در ایران به دلیل کیفیت پایین بنزین نقطه قوتی برای خودرو به حساب می آید. در سابرینا پلاس سدان اقتصادی دیار خودرو به دلیل وجود پیشرانه تنفس طبیعی و کالیبره مناسب موتور اجباری به استفاده از بنزین باکیفیت و مکمل های سوختی همانند اکتان نیست و خودرو با بنزین معمولی جایگاه ها به مشکل مشهودی برنخواهد خورد. که مزیتی برای این خودرو دربرابر محصولات توربو است. در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته که توان تولید ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه از زنجیره تامین کمپانی بایک تامین می شود و با تجربه ای که از دیگر محصولات این شرکت وجود دارد می توان بر روی استهلاک پایین این موتور حساب بازکرد.

۴-آپشن های رفاهی و ایمنی متمایز کننده

6 دلیل برتری سابرینا پلاس نسبت به رقبا

از امکانات ایمنی و رفاهی متمایز کننده سابرنیا پلاس ۴ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، سانروف، فناوری LED چراغ ها، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی دو رنگ هستند که در مقام مقایسه با رقبای آن در بازار از امکانات بسیار بیشتر و کاربردی تری برخودار است.

۵-کابینی با متریال رده بالا

مقایسه سابرینا پلاس با شاهین پلاس اتوماتیک

متریال استفاده شده در کابین این خودرو ترکیبی از سافت تاچ و پلاستیک خشک است. رویه بالایی داشبورد را کاملا پلاستیک سافت تاچ تشکیل داده و هر چهار رودری از ترکیب متریال نرم و پلاستیک خشک تشکیل شده اند. با اینکه این خودرو در رده اقتصادی قرار دارد اما با این وجود کیفیت متریال به کار رفته در آن بالا است؛ متریال به کار رفته در این خودرو به دلیل کیفیت بالای که دارد فضای کابین را از یک خودروی اقتصادی متمایز می کند. کابین این خودرو ترکیبی از طراحی مدرن و بروز در کنار متریال باکیفیت است.

۶-مونتاژ دقیق

با دقت در پیش نمونه های که از این خودرو به نمایش گذاشته شده به وضوح می توان کیفیت و دقت مونتاژ متمایز کننده این خودرو را نسبت به رقبایش سنجید. دیار خودرو با آگاهی بر اینکه اکثر رقبای سابرینا پلاس دارای کیفیت پایین مونتاژ هستند در مونتاژ این خودرو حساسیت بالایی به خرج داده که باعث می شود درز بندی ها، چفت شدن اجزای کابین و … این خودرو در مقابل رقبا بهتر باشد.

ویدیو های پیشنهادی

۱۶ Responses to “۶ دلیل برتری سابرینا پلاس نسبت به رقبا”

  1. Amiiir گفت:

    اصلا دلیل منطقی برای گرون بودن این خودرو وجود نداره ولی درنظر بگیرین که وقتی شرکت هنوز هیچی نشده میاد برا این خودرو که حتی صندلیاش هم دستی هست ۱۴۰۰ قیمت میده برا اینه که مطمئنه ملت بوق ایران میخرن، هرچند بازارمون به شدت مریضه ولی با ۱۴۰۰ میشه یه ریسپکت مدل ۴۰۲ تر و تمیز خرید، معلوم نیس چرا با قیمت ۱۴۰۰ ظرفیتش هم سریع پر شد، بااین ملت بجایی نخواهیم رسید

    ۵۴
    ۱۱
    • علی گفت:

      اتفاقا طرز فکر شما اشتباه هست که ملت رو قضاوت می کنید ، ملت ایران آنقدر با تحریم و جنگ و کمبود پول در آوردن که شکر خدا خیلی هم باهوشن ، کسی که این ماشین پول می ده تحقیق کرده ، فهمیده نه بنزین کیفیت داره نه خودرو توربو ، نه مونتاژ داخلی ها ، پس خوب جایی پولشو خرج کرده شما نگران نباش ، هر کی بخواد جایی برسه به توصیه منو شما نیاز نداره

      ۱۵
      ۲۴
    • بایک گفت:

      از هر نظر ماشین خوبی هست مخصوصا دوامش ، تو روسیه خیلی پر طرفداره و تو چین جایگزین تاکسی النترا ها شده ، واقعا به نظرم ماشین ارزنده ای هست

      ۷
      ۱۴
    • محمدرضا گفت:

      پر شدن ظرفیت فقط برای گمراه کردن مردم هست ،مردمی که عقلشون به چشمشونه

      ۲۰
      ۵
      • مصطفی امیرعزیزی گفت:

        یک اشغال چینی که قرآن باقیمت بنز میباخ ومازراتی وپورش ولی ام و به ایرانیان قالب بشه یک اشغال درآمد همین پژو و سمند داخلی معمولی درحدپژو پارس

        ۳
        ۱
    • علی گفت:

      برتری که داره ولی خیلی گرونه خیلی

      ۳
      ۰
  2. ناشناس گفت:

    یک ماشین منتاژی یا خارجی هر چقدر هم که خوب باشه بازم به ماشین ایرانی نمیرسد چرا چون برای این ماشین ها همیشه مشکل قطعه و تعمیرکار هست.این موضوع فقط مربوط به ماشین نیست بقیه وسایل خارجی حتی وسایل خانه هم این مشکلات را دارند بلاخره بعضی قطعات مصرفی هست بعد مدتی کوتاه خراب میشود.تازه از گرون ترین ماشین ایرانی ۳۰۰میلیون گرون تر هست پس باید یک مزیت‌های بیشتر داشته باشد که ۳۰۰میلیون بیشتر ارزش خرید داشته باشد.

    ۱۴
    ۳
    • اشنا گفت:

      هر ماشینی چه ایرونی چه خارجی مشکل قطعه دارند صد رقم قطعه در بازار برای خودروهای ایرانی و چینی هست اگر استقبال شود خودروساز از قطعات بیشتر سود میبره تا خود ماشین

      ۲
      ۳
  3. ابراهیم گفت:

    ملت ایران حسرت به دل ماندند . یک خودروی خوب سوار شوند .

    ۱۳
    ۲
  4. مهران گفت:

    بله یکی از برتریهاش هم فراوانی قطعاتش هست که احتمالا حتی تو نمایندگی هم گیر نمیاد.

    ۱۴
    ۲
  5. محسن گفت:

    کجا رسپکت به ۱۴۰۰ مدل ۴۰۲ می دن؟ ارزونترین آگهی که دیدم رسپکت پرایم با ۳۶۰۰۰ کار کرد گذاشته بود ۱۴۵۰ ، رسپکت ۲ که از یک و نیم تازه شروع میشه

    ۲
    ۳
  6. علی گفت:

    از گیربکس CVT و قدرت موتور و گشتاور پایین و کندیش چیزی نگفتی
    آپشنایی که همشون فقط تبلیغه و حتی بعضیاش تو مدلای کراس اور دیار خودرو مثل X7 تا سرویس اولیه به دووم نیاورده چه برسه به این اقتصادی
    از صندلی‌های دستی و نبود قطعاتش تو نمایندگی های دیار چه برسه به بازار
    اون عده ای هم که ظرفیت خرید رو پر کردن یه سری از نمایندگی های دیار بودن که پیش خرید کرده بودن به مردم نرسه بعدا با قیمت بالاتر بفروشن که الان رو دستشون مونده دارن پیامک میزنن ملت بخرن میبینن نمیشه دست به دامن سایتایی مثل شما شدن براش مقاله بری بلکه چند تا بفروشن

    ۱۵
    ۱
  7. حسین گفت:

    هر کس خرید صاحب اول و آخرش خودشه کی میاد دست دوم این ماشین و بخره؟

    ۹
    ۳
  8. کیا گفت:

    برید از نزدیک این ماشین ببینید ، بعد قضاوت کنید ، چرخش می ارزه به داخلی ، خیلی خیلی فرق داره، چه مونتاژ چه کیفیت رنگ چه متریال کابین ، به خدا از نزدیک ببینید تفاوتش می فهمید

    ۵
    ۲
  9. ایرج اهوازی گفت:

    خداکندخودروسازان داخلی وقطعه سازان ،بیش ازاین دیگر به ملت واقتصادملت وکشور خیانت نکنند،وخورویی تحویل مردم بدهندکه بتواند برای توان مالی ملت وآب هوای کشورضربه نزنند برای رضای خداوند دست ازاین کلاهبرداریها بردارند اصلا لازم نیست حقوق های نجومی پاپاداشهای نجومی به مشتی مفتخورانگل فرصت طلب بپردازیدوتازه ادعای ضرروورشکستگی هم داشته باشید،اصلا درب این کارخانه ها راببندیدملت هیچ نیازی به این شرکتهای انگل نداشته وندارد

    ۱
    ۰
  10. علیرضا گفت:

    با این قیمت و با توجه به نبود یه سری امکانات مثل نداشتن صندلی برقی !!! و صد البته چینی بودنش به خاطر
    ۱- افت قیمتش
    ۲- گرون بودن لوازم یدکیش و
    ۳- نبود نمایندگی درست و حسابی و پاسخگو به نیاز مشتری
    حتما و قطعا میرم سراغ ماشینایی مثل تارا V4 و شاهین
    تو دور و بریام کم ندیدم کسایی که ام وی ام ۱۱۰، ۵۳۰، تیگو ۵ ، جک j5 و حتی S5 داشتن و از قیمت لوازمشون و تعمیراتشون کلافه و عاصی شده بودن
    ماشین چینی واسه کسی خوبه که از صفری بخره و درآمدش حداقل ماهی ۱۰۰ به بالا باشه و بعد پنج سالم ردش کنه بره…

    ۱
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X