ارزش گمرکی تویوتاهای وارداتی به میزان قابل توجهی کاهش یافت

بر اساس اطلاعات جدید از پروسه واردات خودرو، ارزش گمرکی تویوتاهای وارداتی به صورت رسمی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
بر اساس اعلام مهدی ضیغمی، مدیر پروژه واردات خودرو، ارزش گمرکی خودروهای وارداتی تویوتا به صورت رسمی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بر اساس آنچه مدیر پروژه واردات خودرو می گوید، دلیل اصلی کاهش ارزش های گمرکی این است که واردکنندگان توانسته اند تا تامین کنندگان جدیدی را پیدا کنند و با توجه به تعداد بالای سفارش، تخفیف خوبی برای واردات خودروهای تویوتا در نظر گرفته شده است. این را در نظر داشته باشید که ارزش گذاری های قبلی برای تویوتا ها هم از مراجع رسمی واردات در ایران به تایید رسیده بود و مشتریان قبلی امکان اعتراض به این کاهش ارزش در محصولات جدید را نخواهند داشت.
سیاست جدید وزارت صمت در واردات به این نحو است که اولویت تخصیص ارز و مساعدت برای انجام واردات با واردکنندگانی است که بتوانند پایین ترین قیمت را برای محصولات وارداتی خود اعلام کنند. به این ترتیب شاید در آینده شاهد کاهش ارزش گمرکی دیگر وارداتی ها هم باشیم. این سیاست وزارت صمت می تواند در بلند مدت باعث کاهش قیمت وارداتی ها در بازار هم شود البته این را در نظر داشته باشید که قیمت تمام شده و قیمت بازار تا میزان زیادی به نرخ ارز وابسته است و باید دید در آینده روند نرخ ارز به چه نحو خواهد بود.
شما عزیزان می توانید در جدول زیر ارزش گذاری جدید مدل های تویوتا را ببینید و میزان کاهش یورویی را نسبت به قبل بسنجید :
نام خودرو | کشور سازنده | ارزش گمرکی جدید (یورو) | ارزش گمرکی قبل (یورو) | میزان کاهش (یورو) |
تویوتا لوین ۱.۲ توربو ۲۰۲۴ | چین | ۱۲,۵۰۰ | ۱۸,۶۰۰ | ۶,۱۰۰ |
تویوتا لوین ۱.۲ توربو ۲۰۲۵ | چین | ۱۲,۵۰۰ | ۱۸,۶۰۰ | ۶,۱۰۰ |
تویوتا راو۴ ۲.۵ لیتر L تک دیفرانسیل ۲۰۲۴ | ژاپن | ۲۳,۹۰۰ | – | – |
تویوتا راو۴ ۲.۵ لیتر L تک دیفرانسیل ۲۰۲۵ | ژاپن | ۲۳,۹۰۰ | – | – |
تویوتا راو۴ ۲.۵ لیتر L دو دیفرانسیل ۲۰۲۴ | چین | ۲۴,۹۰۰ | ۲۸,۳۰۰ | ۳,۴۰۰ |
تویوتا راو۴ ۲.۵ لیتر L دو دیفرانسیل ۲۰۲۵ | چین | ۲۴,۹۰۰ | ۲۸,۳۰۰ | ۳,۴۰۰ |
تویوتا لوین هیبرید ۲۰۲۴ | چین | ۱۳,۵۰۰ | ۱۹,۶۰۰ | ۶,۱۰۰ |
تویوتا لوین هیبرید ۲۰۲۵ | چین | ۱۳,۵۰۰ | ۱۹,۶۰۰ | ۶,۱۰۰ |
تویوتا کرولا کراس هیبرید ۲۰۲۴ | چین | ۱۶,۰۰۰ | ۱۹,۸۰۰ | ۳,۸۰۰ |
تویوتا کرولا کراس هیبرید ۲۰۲۵ | چین | ۱۶,۰۰۰ | ۱۹,۸۰۰ | ۳,۸۰۰ |
احتمال زیاد کمسیون دریافتی مامور خرید هاشون کم شده و گرنه قبلا هم فیمت ها همین بود بلکه پایین تر
درود تکلیف گرانفروشی واردکنندگان تویوتا چی میشه
اونایی که میلیون دلاری جیب مردم را زدند دزدی حساب میشه یا فقط زیر ۱۰میلیون حسابه؟
خدا ازتون نگذره آخه برای یه ماشین کهارزشش کلا ۳۰ هزار دلاره ۳۰ هزار دلار گمرک باید بگیرید ؟
خودروهایی که تو کشورای همسایه به عنوان تاکسی استفاده میشن بعد موقع ورود به ایران خدا تومن قیمت میزنن به عنوان ماشین لوکس قالب مردم میکنن کسی نمیخره رو دستشون میمونه. قدیم نیس که الان همه مردم دارن میبینن همه جا رو عقل دارن
همون ماشینی که ۱۲۵۰۰ دلار هست به دست ما سه میلیارد میرسه یعنی اگر سه میلیارد را تقسیم بر هر دلار ۸۰ هزارتومان کنید میشود ۳۷۵۰۰ دلار و این یعنی دقیقا ۲۵۰۰۰ دلار بیشتر از قیمت ماشین و یعنی پول دو ماشین دیگه- حالا حساب کن با این درآمدی که به چه سختی و بدبختی به دست میاد باید پول سه ماشین را بدهی که یک ماشین بگیری؟!!!!!!! دمشون گررررررررررررررررررررررررررررررررم خوب میخورن
باسلام آیا با این کاهش ها قیمت ها نیز برای مصرف کننده به همین میزان کاهش میابد؟ مطمئنا خیر. بهترین کار این است که دولت قیمت مبدا (کارخانه)بااستعلام بگیرد سپس یک درصد جزیی گمرکی ومالیات وسود برای وارد کننده درنظر بگیرد وبه مصرف کننده واگذار کند تا مافیا خودرو نابودبشوند وایرانخودرو وسایپا مجبور به رقابت (ازنظر کیفیت وکمیت) با خودرو های وارداتی بشوند ، در نتیجه صنعت خودرو شکوفا خواهد شد.
از ترخیصکار تا بالاترش شیتیل میخوان آخرش یکی نیومد این بساط را جمع کنه
مرگ رو می گیرند که به تب راضی بشیم. دلار رو به همون ۵۰ و خورده ای برگردونن، تخفیف هم می دونم داشتن و دارند. کافیه یکبار به سایت علی بابا سر بزنید و ببینید که روی خرید عمده، تا ۲۰ درصد تخفیف میدن در خرید عمده خودرو.
ارزش گمرکی قبلیها همین بوده قطعا! فقط مسیر پیچوندن ارزش واقعی لو رفته و الان گندش درومده. بیچاره خریدار که باید هزینههای متفرقه رو هم به یورو به وارد کننده پرداخت کنه.