ال ۹۰ ایرانی با نسخه باری و کراس اوور به بازار می آید

بهمن حسین زاده، مدیر عامل پارس خودرو، از تولید نسخه باری و کراس اوور ال ۹۰ ایرانی یا همان پارس نوآ در آینده ای نزدیک خبر داد.
امروز آیین افتتاح خط تولید سدان ملی و جدید پارس خودرو یا همان پارس نوآ با حضور مدیران گروه خودروسازی سایپا و اصحاب رسانه برگزار شد و خبرنگاران از خط تولید جدیدترین خودروی ملی بازدید داشتند. پارس نوآ که آن را با نام ال ۹۰ ایرنیزه می شناسیم، خودرویی است که اساس پلتفرمی یکسانی با تندر ۹۰ دارد اما پارس خودرو آن را از نظر فنی و البته آپشنی تغییر داده است. اما امروز بهمن حسین زاده، مدیرعامل پارس خودرو، خبر از توسعه نسخه باری و کراس اوور پروژه P90 داد و این بعنی پارس خودرو به زودی تولید نسخه شاسی بلند و کارگو از پارس نوآ را آغاز می کند. البته هنوز اطلاعات زیادی از این پروژه ها نداریم اما می دانیم که طراحی قرار است مبنا و اساس یکسان با نسخه سدان پارس نوآ داشته باشد. البته لازم است اشاره کنیم تصویری که در این مطلب می بینید، ساخته هوش مصنوعی است اما به نظر نمی رسد نسخه نهایی کراس اوور هم تفاوتی با این داشته باشد.
مدیرعامل پارس خودرو همچنین اشاره کرد : در عرضه اولیه پارس نوآ نزدیک به ۳۱۰ هزار نفر برای این خودرو ثبت نام کردند. در سال ۱۴۰۴ برنامه داریم تا ۲ هزار دستگاه از این خودرو را راهی بازار کنیم و در سال ۱۴۰۵ تیراژ تولید پارس نوآ را به ۲۰ هزار دستگاه می رسانیم.
از نظر فنی احتمالا در این نسخه ها از همین پیشرانه ME16 استفاده شود که در نسخه سدان داریم اما این احتمال هم مطرح می شود که پیشرانه در نسخه کراس اوور موتور N20 باشد که در سایپا آریا هم دیده می شود. البته باید صبر کرد و دید که این خودروها نهایتا با چه مشخصاتی به بازار می آیند. در ادامه نگاهی به مشخصات پارس نوآ در نسخه سدان خواهیم داشت.
معرفی و مشخصات پارس نوآ
پیشرانه ME16 را زیر کاپوت پارس نوآ داریم که این موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ، از نظر ساختار شباهت زیادی به موتور TU5 پلاس دارد و قادر است حداکثر ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو در پارس نوآ نیز از طریق جعبهدنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو انجام می شود البته در ادامه پارس خودرو نسخه اتوماتیک این خودرو را با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT هم عرضه خواهد کرد.
از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان دی کات، کلید های کنترلی روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا، چراغ روشنایی روز، سیستم کنترل پایداری، فرمان کمکی برقی و… اشاره کرد.








یعنی چیزی تو این صنعت خودروی عقب مونده و فلک زده ی ایران نمونده که وانت اش نکرده باشن.
به غیر از پلت فرم ۲۰۶.
وانت پژو ۲۰۷ با نام پژو هوگار از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۴ در شعبه ی برزیلی پژو تولید شد، حالا از ایران خودرو بعید نیست که اومد همین وانت رو تولید کرد
چرا سمند رو نکردند😂
اتفاقا سمند رو هم وانت کرده بودن که در آبان ماه سال ۱۴۰۲ یه نمونه وانت سمند با رنگ مشکی در مزایده ی ایران خودرو بود که حتی یه نمونه رانای هاچ بک با رنگ قرمز هم بود که به هر حال بنا به دلایلی وانت سمند به مرحله ی تولید نرسید
این اتفاق فی نفسه عیب و ایراد محسوب نمیشه، بسیاری از خودروها در دنیا نسخه سدان و هاچبک و وانت و کراس دارن، اگر اصولی انجام بشه عیب و ایرادی نداره.
هر چی بیشتر همش بزنید بوش بدتر میشه !!! بیخیال این ال ممد بشید !
خود رنو مگه ال نود وانت سبک شعری نکرده حتی تو خود فرانسه و شرق اروپا.
همین صنعت خودرو سازی خیلی جلو مونده اروپایی این حرکت زد .
بگرد ببین تو هند چه خودرو های تولید میشه بعد بگو خودروسازی ایرانی اخه اوخه
۳۱۰هزار دلال برای این خودرو ثبت نام کرده اند بعد آقایون دوهزار تا میدن بیرون . چرا باید همون دلال باشیم
اشغال چینی به نام ال۹۰
تو شرکتهای خودروسازی کلی هزینه راه اندازی خط تولید میشه یه خط تولید ماشینهایی مثل اپتیما میسازه که تو دنیا ازش استقبال میشه یه خط تولید هم با همان هزینه و مواد اولیه کوییک و ال نود عهد بوق
خداکنه همین امسال نسخه باری نوآ تولید بشه
وانت در اندازه های مختلف نیاز داریم ، هر مدل خودرو دارای مشخصات فنی سواری و وانت عالی ، واجب و لازم است
همین ال نود هم روسیه هم برزیل تولید شد پر فروش ترین خودرد اون کشور ها هم بود چون برخلاف تفکرات اینستاگرامی ما ملت دنیا همه بنز و بی ام و سوار نبودند
بهش زیادی از جامعه ماشین های میان رده و اقتصادی سوار میشن
ولی فقط در ایران بومی سازی شده و تغییر و تحول دیده چون همین تکنولوژی و فناوری ساده هم رسیدن بهش وبومی سازیش کار حتی کشور های بزرگی مثل روسیه و هند وبرزیل هم نیست
دم مهندس و کارگر ایرانی گرم