%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰

بازتاب تصاویر واگن هود پلاس در روسیه ؛ روس ها خواهان صادرات غول نارنجی

منتشر شده در 25 مرداد 1404 ساعت 18:30
نویسنده آرام عزیزی
بازتاب تصاویر واگن هود پلاس در روسیه ؛ روس ها خواهان صادرات غول نارنجی

کاربران روس نسبت به فیس لیفت محصول جدید ایران خودرو دیزل بازخورد های جالبی داشته که در این مطلب آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو؛ در چند روز گذشته مجموعه تصاویر از واگن هود پلاس در یکی از سایت های تولیدی ایران خودرو دیزل منتشر شد. در این تصاویر واگن هود، کامیون بیش از نیم قرن خدمت ایران خودرو با ظاهری جدید دیده می شود که همانند محصولات ارتقاء یافته ایران خودرو پسوند پلاس به انتهای نام آن اضافه شده بود و کلمه WH پلاس بر روی بدنه این کامیون دیده می شود. در رسانه های ایرانی واگن هود پلاس با جنجال زیادی روبه رو شد و در همان ابتدا بازخورد های مثبت و منفی زیادی را به سمت خود کشاند. با توجه به این موضوع که واگن هود در کشور های مختلفی خدمت کرده در همان ابتدا انتظار می رفت که همانند پروژه ال ۹۰ ایرانی یا همان پارس نوآ توجه رسانه های خارجی را به خود جذب کند و همانطور نیز شد. در روسیه که تقریبا می توان گفت به دلیل تحریم بازار حمل و نقلی همانند ایران دارند، با پوشش خبری بالایی روبه رو شده است. در این مطلب به بازخورد کاربران روسی به واگن هود پلاس ایران خودرو دیزل می پردازیم.

روس های به دنبال کامیون ایرانی!

بازتاب تصاویر واگن هود پلاس در روسیه ؛ روس ها خواهان صادرات غول نارنجی

اولین کاربر روس با طعنه به صنعت خودرو سازی ایران و روسیه بیشترین لایک را دریافت کرده چنین عنوان کرده است:

«بوهانکا (UAZ-452) همچنان در صدر این رتبه‌بندی خودروهای عمر‌طولانی قرار دارد.»

این کامنت نویس روسی به این موضوع اشاره دارد که ون یواز ۴۵۲ که از قدیمی ترین خودرو های درحال تولید جهان به حساب می آید از کامیون واگون هود ایرانی نیز قدمت بیشتری دارد.

کاربر دیگر روس که به نظر از واگن هود پلاس ایرانی خوشش آمده آن را به این گونه توصیف کرده است:

«بد نیست.» یا «بدک نیست.»

در بازخود دیگر یکی از مخاطبان روس این رسانه بنظر می رسد از رینگ های بنز ۱۹۲۴ جدید ایران خودرو خوشش آمده و آن را تحسین کرده:

«رینگ‌ها خیلی خفن/باحال هستن.»

یکی دیگر از کابران این رسانه که بنظر نسبت به این کامیون علاقه داشته این گونه عنوان کره که:

«اینجا (پیش ما) هم قراره بفروشند؟»

به نظر می رسد که این فرد نسبت به کامیون ایرانی علاقه نشان داده و برای آن سوال شده که آیا آن را به روسیه صادر خواهند کرد، و با این جواب از سمت دیگر مخاطبان آن وبسایت روبه رو شده که «می‌ری ایران دنبالشون (برای خریدشون)؟»

بازتاب تصاویر واگن هود پلاس در روسیه ؛ روس ها خواهان صادرات غول نارنجی

در یکی دریگر از نظرات این کاربران گفته است که: «اون موقع ماشین‌ها رو تقریباً ابدی می‌ساختن. موتور حتماً از نوع میلیون‌کارکردی بوده، تعلیق خراب‌نشدنی و عمر خودرو رو با دهه‌ها حساب می‌کردن.» این فرد بنظر علاقه ای به کامیون های جدید ندارد و به خراب نشدن محصولات قدیمی ایمان دارد.

کامنت نویس روس: «من متخصص نیستم، اما مطمئنم که این شبیه مرسدس، چند برابر مطمئن‌تر و عملی‌تر از اون کامیون‌های چینیه که الان روسیه رو پر کردن، هست…» نظر این فرد بسیار به کابران ایرانی شبیه است و از عملکرد محصولات چینی راضی نیست که در ایران نیز چنین بازخورد های به وفور دیده می شوند.

در آخر می توان گفته که بازار خودرو ایران و روسیه بسیار مشابه است که دیدگاه کاربران نیز معمولا به چندین نقطه اشتراک همسو ختم می شود. همانند ایران برخی کاربران از فیس لیفت این کامیون ناراضی هستند و برخی خوش حال و در این بین مخاطبانی نیز وجود دارد که با طعنه با این موضوع برخود می کنند.

بنز واگن هود ؛ معرفی + تاریخچه

بازتاب تصاویر واگن هود پلاس در روسیه ؛ روس ها خواهان صادرات غول نارنجی

مرسدس‌بنز واگن هود (Mercedes-Benz L-Series) نامی است که برای نسل خاصی از کامیون‌های سنگین‌وزن مرسدس‌بنز با طراحی دماغ‌دار به کار می‌ رود. این خانواده از محصولات مرسدس‌بنز در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی و با هدف جایگزینی مدل‌های پیش از جنگ جهانی دوم معرفی شد. طراحی کابین با کاپوت برجسته، علاوه بر هویت بصری متمایز، دسترسی سریع‌تر به پیشرانه را برای انجام سرویس و تعمیرات فراهم می‌کرد. در طول سال‌های تولید، این سری به موتورهای دیزلی شش سیلندر خطی و V8 مجهز می‌شد که بسته به مدل، خروجی قدرت و گشتاور متفاوتی ارائه می‌کردند.

ورود این کامیون به ایران از اواسط دهه ۱۳۳۰ خورشیدی آغاز شد. در ابتدا، نمونه‌های وارداتی در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان‌های دولتی به‌کار گرفته شدند. از سال ۱۳۳۹، شرکت صنعتی خاور تولید این کامیون را در داخل کشور آغاز کرد؛ روندی که پس از ادغام این شرکت در ایران خودرو دیزل ادامه یافت. مرسدس‌بنز واگن هود طی چند دهه، نقش پررنگی در بخش حمل‌ونقل بار سنگین، پروژه‌های عمرانی و حتی کاربری‌های نظامی ایفا کرد و هرچند امروز با مدل‌های مدرن جایگزین شده، همچنان در جاده‌های کشور حضور دارد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. حمید گفت:

    خوبه دیگه بازارشم جور بندازین به اونا تو ایران باید فروشش ممنوع بشه

    ۲
    ۱
  2. محمدرضا گفت:

    خیلی هم خوب

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X