%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

تست و بررسی ۳ مدل آئودی نادین خودرو

منتشر شده در 08 آذر 1404 ساعت 16:52
نویسنده آرام عزیزی
تست و بررسی 3 مدل آئودی نادین خودرو

در این مطلب آخرین خودرو تست و بررسی با مشخصات فنی سه مدل آئودی A3 اسپرت بک و سدان و آئودی Q4 e-tron را قرار داده ایم.

شرکت نادین خودرو با آغاز واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ دست به واردات محصولات آئودی برای بازار ایران گرفت. نادین خودرو در حال حاظر ۴ مدل آئودی A3 در نسخه سدان و هاچبک، آئودی Q4 e-tron و آئودی Q5 e-tron را به بازار عرضه می کند ولی در A3 دو تیپ هاچبک و سدان داریم. آئودی یکی از سه خودروساز مشهور و مهم آلمانی است که از سال ۱۹۰۹ در آلمان در صنعت خودرو فعال است. این خودروساز در ابتدا با نام هورش کمپانی آغاز به کار کرد و بعدا نام آن به آئودی تغییر پیدا کرد. این شرکت از سال ۱۹۶۴ یکی از شرکت های زیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن به‌شمار می‌آید و اساس فنی یکسانی با بسیاری از خودروهای تولیدی این گروه خودروسازی دارد.

آئودی در طول سالیان حضور محدودی در بازار ایران داشته که دلیل آن نیز می تواند به سطح بالای قیمتی محصولات آن یا رقابت سخت با به دو برادر آلمانی خود یعنی بنز و بی ام و برگردد. تیم آخرین خودرو آئودی Q4 e-tron و آئودی A3 را در نسخه سدان و هاچبک تست و بررسی کرده است که در ادامه این مطلب تست و بررسی این محصولات نادین خودرو را قرار داده ایم.

آئودی A3 سدان و اسپرت بک ؛ ویدیو تست و بررسی

قلب تپنده آئودی A3 در هردو تیپ، موتوری ۱۵۰۰ سی سی توربو با پاشش مستقیم سوخت آلمانی تشکیل می دهد که می تواند حداکثر ۱۶۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متری گشتاور تولید نماید. توان خروجی از موتور به واسته گیربکسی ۷ سرعته دو کلاچه خشک با قابلیت تعویض دنده سریع پدل شیفتر پشت فرمان به چرخ های جلو انتقال می یابد. صفر تا صدی که برای نسخه اسپورت بک آئودی A3 اعلام شده ۱ دهم ثانیه از نسخه سدان آن بیشتر است و می تواند در ۸.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و نهایت سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

رقبای آئودی A3

در هردو نسخه این خودرو را باید با خودروهای وارداتی در سامانه جانبازان مقایسه کرد که از لحاظ قیمتی در سطح بالا تری نسبت به دیگر محصولات وارداتی قرار می گیرند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که رقبای این خودروها هنوز به صورت گسترده به بازار راه نیافته اند. از جمله رقبای نسخه اسپرت بک می توان به فولکس واگن گلف، مینی کوپر و BMW سری ۱ اشاره کرد. رقبای نسخه سدان آئودی A3 همانند همیشه از دو برند آلمانی بنز و بی ام وی هستند. بنز سی ۲۰۰ و BMW 218 از اصلی ترین سدان های رقیب برای A3 محسوب می شوند.

آئودی Q4 e-tron ؛ ویدیو تست و بررسی

یکی از جدیدترین خودرو های تمام برقی نشان آئودی، Q4 e-tron است. این خودرو یک کراس اوور کامپکت تمام برقی بوده که در سال ۲۰۲۱ بر اساس پلتفرم MEB گروه فولکس واگن تولید و عرضه شده و چهارمین خودرو تمام برقی آئودی بعد از Q8 e-tron، e-tron GT و Q2L e-tron به شمار می رود. این خودرو ها تولید و یا مونتاژ کشور چین بوده و در سایت مشترک گروه آئودی و FAW تولید می شود.

نسخه ای که قرار است در بازار ایران عرضه شود نسخه Audi Q4 E-Tron 50 بوده و جزو فول اپشن ترین نسخه های این خودرو به شمار می رود که دارای دو پیشرانه برقی است. پیشرانه های برقی به کار رفته در محور های عقب و جلو نسخه ۵۰ آئودی Q4 ای ترون می توانند روی هم رفته ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۷۲ نیوتن متر را به تمامی چرخ ها منتقل کنند.

رقبای آئودی Q4 e-tron

آئودی Q4 e-tron یک کراس اوور تمام برقی از برند آئودی است که با توجه به پیشینه این خودروساز آلمانی، سطح مشخصی از کیفیت و فناوری را ارائه می دهد. با این وجود، یافتن رقیب مستقیم برای این مدل در بازار محدود ایران ساده نیست؛ به ویژه اینکه سیاست وزارت صمت در سال های اخیر بر افزایش واردات خودرو های تمام برقی متمرکز شده و سقف واردات این گروه نسبت به مدل های بنزینی افزایش یافته است. در شرایط فعلی بازار، محصولاتی مانند فولکس واگن ID4، هوندا ENS1، نتا U و چند مدل دیگر را می توان نزدیک ترین گزینه ها به آئودی Q4 e-tron دانست. با این حال، ترکیب طراحی، امکانات و مشخصات فنی Q4 e-tron باعث شده این خودرو نسبت به بسیاری از رقبای موجود در ایران موقعیت متفاوتی داشته باشد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. هادی گفت:

    ائودی کیو۵ ئی ترون که تست نکردید با اینکه می دونم می تونستید 😐

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X