سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰

تعرفه واردات خودروهای برقی با حذف محدودیت ها اعلام شد

منتشر شده در 24 دی 1402 ساعت 12:32
نویسنده نیما ارفعی
تعرفه واردات خودروهای برقی

با پیگیری های وزارت صمت بالاخره تعرفه واردات خودروهای برقی اعلام شد. از این پس خودروهای برقی با این تعرفه ها به بازار می آیند.

به گزارش آخرین خودرو، برای واردات خودروهای برقی دیگر سقف ارزی وجود ندارد و واردکنندگان می توانند گزینه های لوکس و گران قیمت خودروهای برقی را به ایران بیاورند. در حال حاضر تعرفه واردات خودروهای برقی کمتر از ۲۰ هزار یورو ۱ درصد است. تعرفه واردات خودروهای برقی ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو ۱۱ درصد است و خودروهای برقی فراتر از ۳۰ هزار یورو با تعرفه ۲۶ درصد به ایران می آیند.

گروه خودروییتعرفه
خودروهای برقی کمتر از ۲۰ هزار یورو۱ درصد
خودروهای برقی ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو۱۱ درصد
خودروهای برقی بیش از ۳۰ هزار یورو۲۶ درصد

با توجه به پیگیری های آخرین خودرو، محدودیت واردات خودروهای آمریکایی در حوزه محصولات برقی هم وجود دارد. اما از این پس واردکنندگان می توانند خودروهای لوکس و برقی نشان های اروپایی، ژاپنی و… را به بازار ایران بیاورند. با اعلام این خبر می توان توقع داشت که در آینده نزدیک نسل جدید ب ام و سری ۷، محصولات لوکس مرسدس بنز، آئودی، فولکس واگن، تویوتا و… در نسخه های تمام برقی به بازار ایران بیایند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت های واردکننده و خودروساز محصولات برقی را به ایران آورده اند. با این تعرفه ها باید منتظر باشیم تا واردات خودروهای برقی با سرعت بیشتری انجام شود و پای خودروهای لوکس و خاص هم به بازار ایران در نمونه های الکتریکی باز شود. احتمال آن بسیار است که خودروهایی مانند ب ام و i7، مرسدس بنز EQS و محصولات این چنینی در دوره جدید واردات خودرو پا به جاده ای ایران بگذارند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. S گفت:

    ای کاش اول خودرو های هیبریدی وارد می کردن بعد خودرو های تمام برقی

    ۱۱
    ۲
    • علی گفت:

      افرین،
      واقعا زیر ساخت خودرو برق تو ایران نیست،هیبرید حداقل بی برق از پس خودش بر میاد
      وسط جاده برق کجا بود
      اوناکه پارکینگ شخصی ندارن چه کنن
      تازه اوناهم که پارکینگ شخصی دارن بحث سیم کشی از کنتر شخصی و دزدیدن بساط شارژ و … مطرحه
      وسط اتوبان تو ترافیک برقت رفت چی و هزار چیز دیگر

      ۲
      ۸
  2. mehmet گفت:

    محدودیت ۴۰هزار یورو داره

    ۱۰
    ۲
  3. رضا گفت:

    واردات خودرو برقی تا زیر ۴۰ هزار یورو مجاز است.

    ۸
    ۱
  4. مسعود گفت:

    طبق اظهارات مهدی ضیغمی، مجری طرح واردات وزارت صمت، مشخص شد که سقف واردات خودروهای برقی ۴۰ هزار یورو تعیین شده تا دست واردات کنندگان خودروهای برقی در انتخاب محصول، نسبت به وارد کنندگان خودروهای بنزینی و هیبریدی بیشتر باز باشد.

    ۵
    ۰
  5. اصغر گفت:

    بهتر است شهرداری‌ها هر چه سریعتر در جهت ایجاد پارکینگهای شارژ در شهرها اقدام کنند و از این مصوبه من خیلی خوشحال شدم امیدوارم تا ۵سال آینده هیچ ماشین دودزا در شهرهای بزرگ نداشته باشیم و ماشینهای دودزا به ذوب آهن منتقل شوند و تبدیل به میلگرد و تیر آهن شوند .

    ۷
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X