موضوعات داغ روز:

جولیون پرو ؛ کراس اوور هایبرید ایران خودرو

منتشر شده در 05 فروردین 1404 ساعت 14:57
نویسنده حسین بابایی
جولیون پرو

با توجه به تصاویر ارسال شده و پیگیری های صورت گرفته، ایران خودرو با مدیریت بخش خصوصی برنامه دارد تا هاوال جولیون پرو را به بازار ایران عرضه کند. این خودرو یک کراس اوور هایبرید برای ایکو ( ایران خودرو ) است.

به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، تنها چند هفته پس از حضور تیم مدیریتی بخش خصوصی در ایکو ( ایران خودرو ) شاهد هستیم که تغییرات اساسی در بخش انتخاب محصولات و شرکای جدید اتفاق افتاده است. پیش از آغاز سال جدید، آخرین خودرو اعلام کرد که تیم های ارشد مدیران صنایع خودروسازی چین برای بازدید و عقد قرارداد همکاری بازدیدهایی از ایران خودرو داشته اند. بررسی ها نشان می دهد که خودروسازان چینی حاضر به همکاری با ایکو، جز ۵ نشان تجاری برتر در صنعت خودرو چین هستند.

کراس اوور هایبرید ایران خودرو

حال پس از چند روز شاهد هستیم که حضور هاوال جولیون پرو ( Haval Jolion Pro ) در ایکو قطعی شده است. این خودروی کراس اوور هایبریدی محصول گروه گریت وال است که جز خودروسازان برتر چین به حساب می آید. منابع آگاه می گویند که هاوال جولیون پرو در نسخه های HEV و ICE به بازار ایران خواهند آمد و ایکو وظیفه تولید آن ها را بر عهده خواهد داشت. پیش از این قرار بود که این دسته از محصولات هاوال توسط گروه بهمن به بازار عرضه شوند. اما با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توسط تیم مدیریتی بخش خصوصی، پروژه های گروه بهمن جهت ادامه به ایران خودرو آورده شده اند تا روند پیشرفت نشان ایکو با سرعت بیشتری دنبال شود.

هاوال جولیون پرو چه مشخصاتی دارد؟

جولیون پرو جایگزین هاوال H2 در بازارهای صادراتی گریت وال است. این خودرو در بازار کشورهای مختلف دیده می شود و فروش خوبی دارد. ایکو برنامه دارد تا مدرن ترین نسخه جولیون پرو را به ایران بیاورد. نسخه هایی که در بازار جهانی HEV و ICE نام دارند.

هاوال جولیون پرو HEV به عنوان کراس اوور هایبرید ایران خودرو به پیشرانه الکتریکی و ۱.۵ لیتری توربو شارژر بنزینی مجهز است. این قوای محرکه به صورت ترکیبی ۱۸۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور 375 نیوتن متر تولید می کند و سیستم انتقال قدرت DHT توان را به چرخ های جلوی جولیون پرو می رساند. در این کراس اوور هایبرید از ظرفیت خالص ۱.۶۹ کیلووات ساعتی باتری ها استفاده می شود.

جولیون پرو هایبرید ایکو ( ایران خودرو ) می تواند مصرف سوخت بهینه ۵.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد. این خودرو از نظر ابعاد کوچکتر از هاوال H6 هایبرید است.

نمونه ICE جولیون پرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر مجهز است. جعبه دنده این کراس اوور تک دیفرانسیل از نوع ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر است که توان را به چرخ های جلو می رساند. همچنین نمونه ای از این خودرو در بازار چین به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر TGDi مجهز است که قدرت ۱۸۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۷۵ نیوتن متر تولید می کند.

اما در بحث امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه خوبی قرار دارد. هاوال جولیون پرو هایبرید ایکو به امکاناتی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، اتوپارک، اخطار خروج از خط، نور بالای اتوماتیک، فناوری LED چراغ ها، سانروف برقی بزرگ، ترمز پارک برقی، اتوهلد، هدآپ دیسپلی، تریم داخلی چرم، صندلی برقی و… مجهز است.

از چند ماه قبل تیم مدیریتی بخش خصوصی ایکو ( ایران خودرو ) که پروژه های گروه بهمن را در دست انجام داشتند، هاوال H6 هایبرید را به بازار عرضه کرده اند. در حال حاضر عرضه هاوال H6 هایبرید توسط گروه بهمن ادامه دارد و در بخش زیر می توانید ویدیوی تست و بررسی جامع این کراس اوور جدید را تماشا کنید:

ویدیو های پیشنهادی

۹ Responses to “جولیون پرو ؛ کراس اوور هایبرید ایران خودرو”

  1. مازیار گفت:

    دوروز دیگه وارد بازار میشه بدون اینکه فروشی ازش،گذاشته باشن خودشون میخرن وتوبازار میفروشن اولش قیمت کم ووقتی به مصرف کننده میرسه قیمتهای نجومی سه سال مدیریت ایرانخودرو بدن دست اهلش همه صاحب خودرو به قیمت کارخانه میشن نمیگم بدون انتظار چون اولش نشدنی ولی بعدسه سال پول میدی وبعد یکماه خودرو دلخواتو میگیری خودرو دلخواه ن چهارتا بزارن مجبور باش تارا دوست داری ۲۰۷ بخری اون شش ماه انتظار

    ۹
    ۱
  2. علیرضا گفت:

    ناامید کننده است. بین خودروهای داخل بازار ایران نه جذابیت زیادی داره نه موتور گیربکس خیلی خاصی داره نه طراحی داخلی قشنگی داره نه آپشن های عجیب قریبی داره. یه ماشین که تو همه چیز خیلی متوسط و معمولیه

    ۵
    ۱۱
    • محمد گفت:

      سلام علیرضا پیشنهاد میکنم حتما مطالعات خودت رو در رابطه با کمپانی ها و کلاس و تیپ خودروها ارتقاء بدی.شما تا حالا از نزدیک رؤیت کردی این خودرو رو؟

      ۱
      ۲
    • محمد گفت:

      حتما مطالعات خودت رو در رابطه با کمپانی ها و کلاس و تیپ خودروها ارتقاء بدی.شما تا حالا از نزدیک رؤیت کردی این خودرو رو؟

      ۰
      ۲
  3. Arman گفت:

    شرکت کروز و دوستان پشت پرده که چندین سال هست که مالک گروه خودروسازی بهمن و سایپا بودن و بزرگترین سهام دار خصوصی ایران خودرو بودن و در اصل از اواخر دهه ۸۰ اختیار ایران خودرو کامل با اینا بوده،فکر نکنید فرقی کرده اتفاقا عامل اصلی وضعیت خودرو ایران همین اشخاص هستن که از دهه ۶۰ با منبع نا معلوم پول آوردن و شروع به خرید سهام ۳تا خودروسازی بزرگ کشور کردن و خیلی راحت برای واردات قطعات بی کیفیت و آشغال چینی ارز ترجیحی از بانک مرکزی میگیرن و از وام های چند هزار میلیاردی بانکی به بهونه جلوگیری از ورشکستگی استفاده میکنن و همیشه با چیزی به اسم ضرر انباشه و سود نداره و دولت نمیذاره،وضعیت آشفته فروش و لاتاری قرعه کشی(رانت سنگین به اشخاص خاص برای فروش به قیمت کارخانه از در پشتی و فروش در بازار آزاد به قیمتی که خودشون تعیین میکنن) و کیفیت پایین خودرو،توجیه کردن،اینا همون مافیا خودرو هستن بخدا
    تمام تولید قطعات و واردات قطعات دست همین شرکت کروز هستش،تمام دنیا شرکت‌های خودروسازی اصلی دولتی هستن و با فرو سهام سرمایه جمع میکنن،ولی تصمیم گیران اصلی خود دولت و وزارت اقتصاد هستش
    چین بزرگترین خودروسازی جهان،همه دولتی
    جنرال موتورز آمریکا یا ولکس واگن آلمان و اتحادیه اروپا پشتش هستن یا پژو و رنو فرانسه هم دولت تصمیم گیری و مراقبت انجام میده،هیچ کشوری صنایع بزرگ تولیدی ول نمیکنه دست خصوصی
    تو ایران سابقه خصوصی سازی مشخصه،مثل نابود هپکو و هفت تپه یا کشت صنعت دشت مغان و ایران دوچرخ و خیلی از شرکت‌های بزرگی که یک زمانی خرج نصف مردم ایران میدادن الان یا نبود شدن یا با پایین ترین ظرفیت جنس آشغال میسازن یا شدن بهونه ارز دولتی گرفتن برای واردات قطعات چینی
    قیمت کارخونه ماشینهای داخلی باید با دلاری که از بانک میگیرن و هزینه پایین حقوق و دستمزد نیروی کار و مالیات و آب و برق و گاز ارزون داخلی حساب کنیم
    مثلا آخرین فروش ایران خودرو دناپلاس اتومات ۹۳۰میلیون،اگه دلار بانکی آخر سال قبل که ۷۰تومن بود حساب کنیم میشه ۱۳هزار دلار که مقایسه کنید میشه حدود قیمت تیگو ۷ ساده،جک s5 یا آریزو ۶ معمولی که ۱۳،۱۴هزار دلار هستن یا چند مدل بی وای دی برقی مدل جدید قیمت مناسب که بین ۱۲ تا ۱۵هزار دلار هستن
    مثلا ری را که یکبار فروختن سال قبل،۱میلیارد و ۱۳۰میلیون اون دوره فروش که پول گرفتن قیمت دلار بانکی ۵۵هزار تومن بود،میشه حدود ۲۰هزار دلار
    بماند که بین ۴تا ۶ماه جلوتر کل پول یا نهایت نصف پول میگیرن،اونم زمانی که هنوز ماشین تولید هم نشده و پول مشتری نقد میگیرن،از بانک مرکزی وام ارزی به قیمت روز میگیرن و پس هم نمیدن و به ریال حساب میکنن آخرسال به عنوان زیان و بدهی انباشته

    ۶
    ۱
    • هادی گفت:

      خیلی نوشتی داداش .
      حال و حوصله ی خوندنش رو ندارم.
      ولی‌ فکر کنم مخلص کلامت این بود که کروز خیلی شرکت بدیه.
      خب هر چی باشه بهتر از اینه که دست دولت باشه ایران خودرو.
      همین که هایمای آشغال رو ول کرده و رفته سراغ برند های معتبر و بزرگ چینی خودش خیلی خوبه.
      البته الان نمیشه گفت محصولات خود شرکت رو هم کیفیتش رو درست می کنه یا نه.
      باید یه یکی دو سالی بگذره.
      ولی فعلا که میگن کیفیت رو دارن درست می کنن.

      ۱
      ۳
  4. رضا میرسلیمان گفت:

    ایران خودرو با مدیریت بخش خصوصی نام انگلیسی این شرکت را بزرگتر و بالای نام فارسی می گذارد تا همه بفهمند سود این شرکت که دیگه خانوادگی شده میره توی جیب یه عده خاص که بچه هاشون همه خارج از کشور زندگی می کنند. یکی از مدیرای کروز هم که فعلا خارج از کشور و دنبال تابعیت بریتانیاست! هر چیزی توی ایرانی خصوصی شدنش بیشتر میشه غربتی گریش هم بیشتر میشه.میمون هر چی زشت تر اداش بیشتر. شرکت هر چی خصوصی تر انگلیسی بازی و غربتی گریش بیشتر….

    ۴
    ۰
  5. محمد علی کیا گفت:

    تغییر بهتر از شرایط فعلیه من پرسنل ایران خودرو ام با ادامه وضع سابق به قهقرا میرفتیم شاید با تغیرات بهبود وضع پیدا کنیم اگرم نشه که هیچ اتفاق جدیدی نمیافته به هر حال بدتر از گذشته نمیشه

    ۱
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.