کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰

خط تولید پارس نوآ (ال ۹۰ ایرانیزه شده) افتتاح شد

منتشر شده در 05 آبان 1404 ساعت 17:03
نویسنده متین شیری
عکاس علیرضا پاداش
خط تولید پارس نوآ (ال ۹۰ ایرانیزه شده) افتتاح شد

امروز طی مراسمی در کارخانه پارس خودرو، خط تولید سدان ملی پارس نوآ با داخلی‌ سازی ۸۰ درصد و با حضور مدیران سایپا، قطعه‌ سازان و رسانه‌ها رسماً افتتاح شد.

خط تولید خودروی پارس نوآ (ال ۹۰ ایرانی) امروز با حضور سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، بهمن حسین‌ زاده؛ مدیرعامل شرکت پارس خودرو، علی شیخ‌ زاده، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، برخی از قطعه‌ سازان و جمعی از اصحاب رسانه افتتاح شد.

این مراسم در حالی برگزار شد که پارس نوآ به عنوان جایگزین بومی ال ۹۰، پیش از این با حواشی متعددی از جمله تأخیرهای مکرر در تولید، انتقادات از طراحی ظاهری و نگرانی‌ها در مورد کیفیت قطعات داخلی همراه بوده است. با این حال، مسئولان سایپا تأکید کردند که این پروژه نماد خودکفایی صنعت خودرو ایران است.

خط تولید پارس نوآ (ال ۹۰ ایرانیزه شده) افتتاح شد

مشخصات فنی و پارس نوآ

پارس نوآ بر پایه پلتفرم به‌ روز شده ال ۹۰ طراحی شده و از موتور ۱.۶ لیتری بنزینی با استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می‌برد. این خودرو دارای گیربکس دستی ۵ سرعته است و قرار است تا در آینده با جعبه‌دنده AT شش‌ سرعته اتوماتیک نیز به بازار عرضه شود.

در گذشته ال ۹۰ به پیشرانه‌ ای با کد K4M مجهز بود که به دلیل استهلاک پایین و عملکرد قابل‌قبول، محبوبیت زیادی داشت. اما در نسخه ایرانییزه این خودرو دیگر از این موتور خبری نیست و قرار است پیشرانه جدید ME16 محصول شرکت سایپا در پارس نوآ مورد استفاده قرار گیرد.

این موتور یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ است که از نظر ساختار شباهت زیادی به موتور TU5 دارد. خروجی آن حداکثر ۱۱۳ اسب‌ بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌ متر گشتاور است.

طراحی داخلی و خارجی پارس نوآ: حفظ هویت ال ۹۰ با تغییرات جزئی

از نظر طراحی، پارس نوآ دارای جلو پنجره جدید با طرح مشبک، چراغ‌های LED روز، رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچی و آینه‌های جانبی تاشو برقی است. فضای داخلی نیز با داشبورد مدرن، سیستم مالتی‌ مدیا لمسی و صندلی‌های ارگونومیک ارتقا چشمگیری داشته، هرچند برخی منتقدان معتقدند تغییرات ظاهری نسبت به ال ۹۰ اصلی، محدود به حداقلی بوده است که حرف چندان اشتباهی نیست.

کلیت طراحی کابین پارس نوآ مشابه طراحی ال ۹۰ است؛ ام ااز مهم‌ترین تغییرات می‌توان به تغییر فرم رودری‌ های پارس نوآ نسبت به نسخه‌های قبلی ال ۹۰ اشاره کرد که بیشتر به طراحی رنو ساندرو شباهت دارد، که هماهنگی خوبی با فضای داخلی کابین ایجاد کرده است. علاوه بر این، در این خودرو از نمایشگر سیستم مالتی‌ مدیا استفاده شده که در ال ۹۰  وجود نداشت. طراحی غربیلک فرمان و کلاستر پشت آمپر نیز به‌روز و اسپرت‌تر شده و ظاهری مدرن‌تر به کابین نوآ بخشیده است.

برنامه عرضه و قیمت نهایی

خط تولید پارس نوآ (ال ۹۰ ایرانیزه شده) افتتاح شد

بهمن حسین‌زاده، مدیرعامل پارس خودرو، اعلام کرد: «در عرضه اولیه پارس نوآ نزدیک به ۳۱۰ هزار نفر برای این خودرو ثبت‌نام کردند. در سال ۱۴۰۴ برنامه داریم تا ۲ هزار دستگاه از این خودرو را راهی بازار کنیم و در سال ۱۴۰۵ تیراژ تولید پارس نوآ را به ۲۰ هزار دستگاه می‌رسانیم.»

شرکت پارس خودرو قیمت نهایی خودروی پارس نوآ را با احتساب کلیه هزینه‌های جانبی، ویژه آبان ماه  ۱۴۰۴  معادل ۸۷۸ میلیون تومان اعلام کرد که می‎توان گفت این روزها قیمت چندان دور و عجیبی نیست، اما واقعیت این است که قیمتی مکه در بین افکار عمومی برای این خودرو در نظر گرفته شه بود بین ۱۰۰ تا حدود ۲۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر بود.

احتمال عرضه نسخه‌های کراس‌اوور و کارگو

حسین‌ زاده در آیین افتتاح افزود: «بزودی نسخه کراس‌ اوور و کارگو (باری) پروژه ۹۰P به بازار معرفی می‌شود. در حال حاضر مهندسان پارس خودرو و گروه خودروسازی سایپا، در حال توسعه محصولات بومی هستند و بزودی پارس نوآ با جعبه‌دنده شش‌ سرعته اتوماتیک AT به بازار می‌آید.»

آریا سال آینده به بازار می‌آید

خط تولید پارس نوآ (ال ۹۰ ایرانیزه شده) افتتاح شد

علی شیخ‌زاده، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در پاسخ به سوال خبرنگار «آخرین خودرو» گفت: «در بهمن‌ماه سال جاری خط تولید سایپا آریا افتتاح می‌شود اما عمدتا عرضه این خودرو در سال آینده خواهد بود.»

شیخ‌زاده همچنین در مورد مشکل تأمین سانروف دو محصول شاهین و اطلس تأکید کرد: «در این خصوص مشکلی نداریم و طرح‌های تبدیل به دلیل فروش‌های بیش از ظرفیت از گذشته است.»

وی در مورد قیمت آریا اشاره کرد که این محصول هنوز قیمت‌گذاری نشده است.

ویدیو های پیشنهادی

۵ Responses to “خط تولید پارس نوآ (ال ۹۰ ایرانیزه شده) افتتاح شد”

  1. اشکان گفت:

    نسل سوم این ماشین ۵ سال پیش به بازار جهانی اومده اونوقت پارس خودرو نسل اول رو با افتخار فیس لیفت کرده… خجالت آوره

    ۸
    ۰
  2. هادی گفت:

    چند تا مدیرعامل عوض شد ، جنگ شد ، رئیس جمهور مملکت از دنیا رفت ، کرونا اومد و رفت ، شورش شد ، آریا بعد از ۵ سال نیومد.
    بعد ، تازه میگن سال آینده به بازار عرضه میشه.
    یعنی بویینگ اگه می خواست یه هواپیمای جدید بسازه تا الان کار هاش تموم شده بود.
    اینم از صنعت خودرو مون.

    ۴
    ۳
  3. احسان بچه اردبیل گفت:

    خودروی منسوخ شده رو ایرانیزه کردن از کادیلاک به کجا رسیدیم افسوس

    ۵
    ۲
  4. mmm گفت:

    تو بازار ایران سه تا کراس اوور با این پلتفرم اومده ، ساندو،کپچر،داستر البته اینا مال رنو بود تو محصولات نیسان هم بوده ولی منظور از کراس اوور فیس لیفت کدومیکی از اینا بوده؟

    ۱
    ۰
  5. کیوان گفت:

    آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند این ظالمان که دارن این از رده خارج شده ها رو افتتاح میکنن ایا خودشان حاضرن از اینها استفاده کنن

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X