خیز ایران خودرو برای بازار شمالی ؛ ری را به روسیه صادر می شود

بر اساس گزارش جدید شبکه خبری راشا تودی، ایران خودرو برنامه دارد تا کراس اوور ملی خود را به روسیه صادر کند.
به تازگی شبکه خبری راشا تودی گزارشی از خط تولید ایران خودرو منتشر که در این گزارش به این نکته اشاره می شود که ایران خودرو برنامه دارد تا کراس اوور ری را را به بازار روسیه صادر کند. البته در این ویدیو کشورهای مشترک المنافع به عنوان مقصد ری را معرفی می شوند و همین یعنی ممکن است ری را را در دیگر کشورها نظیر بلاروس هم ببینیم. البته ایران خودرو سابقه صادرات به کشورهای شمالی به خصوص آذربایجان و روسیه را دارد اما اخیرا عملا آمار این صادرات به صفر رسیده بود اما حالا IKCO برنامه دارد تا با ری را شروع جدیدی در بازارهای صادراتی داشته باشد. البته باید دید ری را در بازاری مثل روسیه با چه قیمتی قرار است عرضه شود. توجه داشته باشید چینی ها پس از عمال تحریم های همه جانبه علیه روسیه، بازار این کشور را قبضه کرده اند و ری را عملا باید با رقبای سر سخت چینی رقابت کند.
سایپا هم اخیرا تلاش هایی را برای صادرات شاهین به روسیه داشت اما عملا در ورود به بازار بلاروس و روسیه شکست خورد. حضور جدی چینی ها در بازارهای اینچنینی باعث شده تا رقابت برای ایرانی ها به امری غیر ممکن بدل شود و مسیر برای ورود ری را هم قطعا سخت خواهد بود.
مشخصات و بررسی ری را
کراساوور ملی ایرانخودرو به پیشرانه TC7 یا همان EFP مجهز است. این موتور ۱.۶۵ لیتری توربوشارژ، توان تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد و نیرو را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخهای جلو منتقل میکند. پروژه K125 بهدلیل طراحی مناسب و رعایت استانداردهای فنی، موفق به دریافت استاندارد ایمنی برخورد با عابران پیاده از مراکز معتبر اروپایی شده که مزیت مهمی برای این خودرو محسوب میشود. مخزن سوخت این کراساوور ۵۰ لیتر ظرفیت دارد و با توجه به نوع موتور، ابعاد و وزن خودرو، پیشبینی میشود مصرف سوخت ترکیبی آن در حدود ۷ تا ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد که رقمی قابلقبول و اقتصادی برای این کلاس بهشمار میآید.
ز جمله امکانات ایمنی و رفاهی به کار رفته در ریرا می توانیم به ؛ ۴ کیسه هوا (سرنشینان جلو و جانبی)، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سیستم شروع حرکت در سربالایی ، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی مالتی مدیا، کروز کنترل و محدود کننده سرعت ،ترمز های دیسکی، سیستم کمکی ترمز ، سیستم پایش فشار باد لاستیک، آینه های جانبی برقی ، گرمکن صندلی های ردیف جلو، چراغ روشنایی روز، نور پردازی داخلی، سنسور نور ، سنسور باران و…. اشاره کنیم.
سمند SE ؛ معرفی + مشخصات فنی
شانس برنده شدن در قرعه کشی هایما های ایران خودرو
شگفتانه مدرن IKCO ؛ شاسی بلند IM LS9 با ایران خودرو می آید
انتشار کاتالوگ رسمی سدان ملی ایران خودرو و بهمن موتور ؛ اینووی در مسیر بازار





انشالله کل تولیدات صادر بشه ،اونجای ناراضی
به نظرت برای بازار روسیه هم ثبت نامی میذارن و با تحویل ۹۰ روز کاری؟
خاک برسر روسیه مثل اینکه هیچ نداره تو این کشور ها براش سینی بندازید
سگ میخره اخه
اگه همین تولیدات هم نداشتیم
با کوچکترین تحریم خودرو
قیمت ها بیشتر از این میشد.
درسته بی کیفیت هستن
ولی حداقل تو این زمینه
تحریم هم بشیم یه ماشین هست که سوار بشیم والا اگه از خارج هم وارد کنند پول اون را نداریم که بخریم
شکل چراغهاش جوریه که انگار دو نفر هستن کول هم
ماشین رو داره میگه ری را
شما اشتباه فکر کردین لیلا
دونفر رو کول هم هستن یعنی چی
محم نیست این ناقص الخلقه به کجا تیعید میشه ، فقط مهندس طراح شو زنده گیری کنید ، اینو باید تو شیشه الکل توی موزه سالم نگهداشت تا آیندگان هم بدونن علت بدبختی و عقب ماندگی ما در این دوران ها فقط اقتصاد نبود
با سلام دوست داشتم در مورد این خودروی چند تغییر اتفاق بیفتد.در بحث ظاهری و کابین
۱-نمای جلو و جلو پنجره تغییر کند.
۲- متریال داخلی سافت تاچ باشد.
۳- به جزیات بیشتر توجه شود مثل رنگ قاب اینه بغل
در بحث جزیات داخل کابین دوست داشتم صندلی ها تمام برقی و دارای سرد کن و ماساژور باشند و سیستم تهویه عقب وجود داشته باشد و باز هم بگویم متریال سافت تاچ باشد و همچنین استفاده از لامپ هایی با تکنولوژی جدید تر از هالوژن و یا استفاده از جک در کاپوت خودرو
در بحث فنی چند تغییر بزرگ واقعا از نظر من لازم است
۱- استفاده از سیستم هیبریدی موتور به منظور کاهش مصرف سوخت به همراه گیربکس dht
۲ – استفاده از سیستم چهار چرخ محرک به کمک یک موتور بر روی محور عقب با توجه به کراس اور بودن خودرو
۳- استفاده از سیستم تعلیق جناغی دوبل برای محور جلو و اتصال چند نقطه ای برای محور عقب
۴- استفاده از یک موتور با حجم بزرگتر مثلا ۲۰۰۰ سیسی بدون توربو شارژر به منظور پایین آوردن استهلاک و سیستم تزریق مستقیم سوخت به منطور افزایش توان و کاهش مصرف سوخت
۵- به شخصه برای خودم از خودروهای ۴ چرخ فرمان پذیر بسیار جذابیت دارند چه در بحث کاهش شعاع گردش و راحتی پارک و مانور بیشتر و چه در بحث هندلینگ خودرو
با آرزوی اینکه خودرویی با این تغییرات به زودی در ایران خودرو تولید شود.
تو کشور خودمون یه دوره تحویل دادن دیدن چه گندی زدن تولیدشو متوقف کردن بعد فکر کردن تو بازار آزاد اونجا با اون تنوع محصول و قیمت رقابتی میتونن بفروشنش به ملت. نمیفهمید یا ترجیح میدین نفهم بمونید
من نمیدونم با چه آگاهی اینو گذاشتین مارو مسخره میکنن فکر کنم شما برید گرجستان اصلا کشور حساب نمیاد به این قیمتی که شرکت ایران خودرو .خودرو اشغالی که تولید کرده رو صد برابر قیمت میده بیرون نه اینطوری نیست این ماشین کلا پنجاه شصت میلیون قیمتشه نسبت به کشور های دیگه وقتی شرکت مزدا .تویوتا .یا بنز و بی ام و هست و میاد زیر قیمت این ماشین قسطی میده جالب این جاست صف نمیکشن امان از توهم دانایی