%۲.۱۳
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
کوییک S
۷۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
ساینا S
۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
اکستریم LX
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵
رانا پلاس
۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷
مزدا 3
۵,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین GL
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
اطلس GL
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
ری را
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
شاهین اتوماتیک
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۸
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۳
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
کوییک S
۷۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
ساینا S
۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
اکستریم LX
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵
رانا پلاس
۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷
مزدا 3
۵,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین GL
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
اطلس GL
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
ری را
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
شاهین اتوماتیک
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۸
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰

راه اندازی نخستین مرکز تست تصادف در کشور

منتشر شده در 25 آبان 1404 ساعت 16:57
نویسنده آرام عزیزی
راه اندازی نخستین مرکز تست تصادف در کشور

اولین مرکز تست تصادف ایران در روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه افتتاح شده و خودرو های داخلی ملزم به تست تصادف در داخل کشور می شوند.

به گزارش آخرین خودرو؛ در روز شنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۴ اولین مرکز تست تصادف ایران افتتاح شد؛ در این آزمایشگاه که با حضور وزیر صمت بود تست تصادف نیز برگزار شد. پیش از این تست تصادف در ایران فقط در مراکز خارجی انجام می شد که بنا به آمار های اعلامی توسط برخی منابع تا ۱۰ میلیون یورو سالانه ارزبری داشته است. ساخت مرکز تست تصادف به دوران وزیر پیشین صمت برمی گردد. به گفته سعید تاجیک مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران: تست های یورو انکپ در این مرکز انجام می شود و تست های الزامی در ایران همچون برخورد روبه رو، تست جانبی خودرو، برخورد از عقب، برخود دو خودرو با هم دیگر و تست غلتش در آن تعبیه شده است. به نقل از وزیر صمت این مرکز توانایی انجام استاندارد های اجباری داخلی و خارجی را دارد و خودرو های جدید که تولید می شوند باید در این مرکز تست های اجباری را انجام دهند و آزمون های نیز به صورت دوره ای انجام خواهد شد.

در مرکز تست تصادف ایران، تست قطعات مختلف خودرو همانند صندلی ها که حائز اهمیت در ایمنی هستند نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفته که به گفته یکی از قطعه سازان حاضر در مراسم افتتاح، فرایند طراحی تولید را کوتاه می کند.

نتیجه؛ حلقه گم شده در خودروسازی ایران

راه اندازی نخستین مرکز تست تصادف در کشور

افتتاح مرکز تست تصادف می تواند قدمی مثبت برای در روند افزایش ایمنی خودروهای داخلی و مونتاژی باشد اما در صورتی که نتایج به صورت شفاف منتشر شوند که بنظر می رسد همانند نتیجه سنجش کیفی خودرو محرمانه بماند؛ در طول سال به صورت دوره ای خودروها داخلی و مونتاژی مورد تست های سنجش کیفی قرار می گیرند و به از لحاظ کیفیت رده بندی می شوند، نتیجه این تست ها بیش از سه سال است بایگانی می شود و به صورت عمومی منتشر نمی شود.

منتشر نشدن نتیجه تست تصادف می تواند حلقه دیگر گم شده در خودروسازی داخلی باشد و هیچ وقت مشتری از ایمنی آزمایشگاهی خودرو خود آگاه نشود. ایمنی خودرو یکی از مهم ترین اطلاعاتی است که خریدار باید از آن آگاه باشد و در کشور های دیگر نیز روالی شفاف را طی می کند. برای مثال مشتریان اروپایی می توانند با مراجعه به سایت یورو انکپ از وضعیت ایمنی خودرو ها با خبر شوند و یا مقایسه ایمنی خودروها را داشته باشند.

یکی از چالش های که در حال حاظر تقریبا ۹۰ درصد مشتریان خودرو های شاهین و تارا با آن درگیر هستند امنیت این خودرو های می باشد، مرکز تست تصادف ایران می تواند این دو سدان داخلی را مورد سنجش قرار دهد و اعتبار در مقبال جامه هدف خود به دست آورد و مشتری با نگاهی دقیق و فنی نسبت به خرید خود اقدام نماید.

تست های یورو انکپ در این مرکز انجام می شود

راه اندازی نخستین مرکز تست تصادف در کشور

به نقل از سعید تاجیک مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تست های یورو انکپ در مرکز تست تصادف ایران برگزار خواهد شد!. نکته صحبت های مدیرعامل ISQI برگزاری تست های یورو انکپ در ایران است، بخش زیادی از تست های موسسه اروپایی یورو انکپ مربوط به دستیار های رانندگی بوده که در حال حاظر هیچ یک از خودروهای داخلی توانایی تایید شدن در آنها را ندارند و می توان به همه آنها در بخش دستیار رانندگی همانند ترمز اضطراری امتیاز صفر را تقدیم کرد. البته ویدیوهای منتشر شده از افتتاح این مرکز فقط به یک تست ساده برخورد از کنار محدود شده و باید دید این مرکز چه تست های دیگری را در عمل انجام می دهد.

تست با آمبولانس مزدا قدیمی

راه اندازی نخستین مرکز تست تصادف در کشور

در روز افتتاح این مرکز با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت تست تصادف بگزار شد که نکته حائز اهمیت در آن تست با خودرو قدیمی مزدا با کاربری آمبولانس اسقاطی بود انتظار می رفت که در روز افتتاح این مرکز که وزیر نیز حضور داشت خودروی جدید تر و بروزی تست شود اما شاهد تست با خودروی اسقاطی بودیم. این یعنی وزارت صمت یا دیگر نهای های مربوطه حتی حاضر نبودند برای افتتاح این مرکز یک خودروی صفر و به روزتر را مورد تست قرار دهند و هزینه افتتاح را بیشتر کنند!

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X