سایپا آریا شکار شد ؛ پرچمدار سایپا با نشان جدید


بر اساس تصاویر ارسالی جدید مخاطبین آخرین خودرو، نمونه نهایی سایپا آریا با نشان جدید دیده شده است و پرچمدار سایپا به زودی به بازار می آید.
سایپا آریا نخستین کراس اوور ملی سایپا است که به زودی آن را در بازار خواهیم دید. پروژه ای که تقریبا همزمان یا حتی کمی زودتر از ری را استارت خورد اما تغییرات مدیریتی و تغییرات سیاست عرضه در سایپا باعث شد تا این محصول هنوز به تولید انبوه نرسیده باشد. آریا نخستین بار در سال ۱۳۹۸ بود که به اعضای هیئت دولت وقت نشان داده شد و در سال ۱۳۹۹ در معرض دید عموم قرار گرفت. پس از آن سایپا در چند نمایشگاه این خودرو را معرفی کرد اما در زمان مدیرعاملی تیموری در سایپا تصمیم بر این شد تا تغییرات فنی و طراحی کابین را در این کراس اوور داشته باشیم و همین امر موجب تاخیر در تولید نهایی این محصول شد. چند روز قبل علی شیخ زاده به عنوان مدیرعامل جدید سایپا از خط تولید این گروه خودروسازی بازدید کرد و در آن تصاویر گوشه هایی از نمونه نهایی سایپا آریا به چشم می خورد. اما حالا تصاویر ارسالی جدید مخاطبین آخرین خودرو، طراحی نهایی کابین پرچمدار سایپا را به ما نشان می دهد.

کابین متفاوت در پرچمدار سایپا
سال گذشته بود که سایپا در یک تصویر از طراحی اولیه کابین آریا نشان داد که قرار است ویژگی های متفاوتی را در آریا ببینیم. حالا با انتشار تصاویر نسخه نهایی مشخص شده که آریا فول ترین و با کیفیت ترین محصول سایپا است. این نخستین خودروی سایپا است که تریم نرم سافت تاچ را در آن می بینیم. همچنین پرچمدار سایپا فول ترین خودروی ملی در کنار ری را به حساب می آید و در کابین آن امکاناتی نظیر استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک، شارژر وایرلس گوشی همراه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل، دسته دنده الکترونیکی (خلبانی)،صفحه نمایش لمسی مالتی مدیا، کلاستر دیجیتال، فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری و نورپردازی کابین را می بینیم.

نکته جالب این است که در داخل کابین نشان جدید سایپا را می بینیم اما امروز سایپا تغییر نشان سایپا را تکذیب کرده است. وجود نشان جدید روی فرمان سایپا آریا نشان می دهد که سایپا قصد داشته تا لوگوی سایپا را تغییر دهد اما آنقدر واکنش عمومی نسبت به لوگوی جدید منفی بود که سایپا تصمیم گرفت این موضوع را از اساس تکذیب کند که این داستان هم از جمله داستان های جالبی است که تنها در صنعت خودروی ایران می بینیم.
مشخصات فنی سایپا آریا
زیر کاپوت سایپا آریا یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی را داریم که فناوری میتسوبیشی ژاپن دارد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۴۰ اسب بخار و نهایت گشتاور 205 نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT (ساخت DAE) به چرخ های جلو منتقل می شود. این پیشرانه فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی و خروجی (DVVT) را دارد و مصرف سوخت بهینه ای را هم ارائه می دهد.

البته اخیرا شینده ها حاکی از آن است که سایپا در تامین پیشرانه آریا به مشکل خورده است و ممکن است در نسخه نهایی پیشرانه ME16 را در این خودرو ببینیم. این پیشرانه ۱۱۴ تا ۱۱۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۵ تا ۱۴۷ نیوتن متر تولید می کند که توان را از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته AT به چرخ های جلو منتقل می کند.
شما مخاطبان آخرین خودرو می توانید، جدیدترین قسمت تست و بررسی های این رسانه را در بخش زیر تماشا کنید. ویدیوی تست و بررسی مزدا ۳ پرمیوم ادیشن ۲۰۲۴ به تازگی توسط پایگاه خبری آخرین خودرو تهیه شده است:
بابا به خدا همون پرایده
چرا ، قسم دروغ!؟ مگه سوارش شدی؟
با الهام گرفته از خودروهای های درجه ۳ چینی
همین که تو صنعت خودرو سازی تا حدودی از کشورهای خاور میانه سر تر هستیم همین کافیه سرزنش کردن هم فایدهای ندارد باز همین که تنوعات خودرو تو ایران هر روز دارع بیشتر میشه قابل قبول هست . جدا ازاین که هر دو شرکت سایپا و ایران خودرو کیفیت لازم برای مقایسه ب دنیا رو نداره ولی باز هم قابل قبوله. با همین فرمون بریم جلو نجا سال دیگه ایران میشه امروز کره
بد بخت صاحب شرکت بنز آرم جدید. سایپا رو ببینه سکته نمیکنه میمیره
کدوم فن آوری میتسوبیشی هست
موتور تیبا 😂😂
لطفاً کمپانی های دیگه رو خدشه دار نکنید.
برادر اولا که کلا ۵تا موتور تولید داخل داریم انتخاب نداریم !! بهترین موتور تدلید داخل همtu5هست که سایپا تغییرات جزئی داده اسمشو تغییر داده me16 گذاشته ضمنا اطلاعات فنی تونو بالا ببرید موتور تیبا توان و کشش این بدنه رو نداره !!
آفرین به تو به خدا
همین که جرات پیدا کردند که طرح های متفاوتی میکس کنند و از پراید به شاسی بلند رسیدند
دمشووووووون گرم🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
از ظاهر که خیلی خوبه من پسندیدم ای کاش کیفیت و موتور خوبی هم داشته باشه که هم مردم با رضایت ازش استفاده کنند هم بتونیم صادر کنیم به خارج 🙏
طراحی=چین
موتور=چین
قطعات=چین
کراس اور ملی!!!!؟؟
خودتون خندتون نگرفت؟!
کل خودرو سازی دنیا…از قطعات کشورهای مختلف استفاده میکنن…یه چیز طبیعیه..
این که شاهین که هاچ بک
بهتره بجای اضافه کردن اپشن موتور شو تقویت کنید .
ای خو دلستره😂
همین که تو صنعت خودرو سازی تا حدودی از کشورهای خاور میانه سر تر هستیم همین کافیه سرزنش کردن هم فایدهای ندارد باز همین که تنوعات خودرو تو ایران هر روز دارع بیشتر میشه قابل قبول هست . جدا ازاین که هر دو شرکت سایپا و ایران خودرو کیفیت لازم برای مقایسه ب دنیا رو نداره ولی باز هم قابل قبوله. با همین فرمون بریم جلو نجا سال دیگه ایران میشه امروز کره
سایپالندکروزم بزنه بازم مردم حرف پرایدومیزنن.پرایدواسه سایپاشده لکه.درحالی که بنده به عنوان صافکارازفنی خودروسردرنمیارم اماواقعاشاسی سایپاقابل مقایسه باخودروهای اروپایی هستش واقعاخیلی ازلحاظ بدنه وشاسی محکمه فقط پرایدآبرونزاشته درحالی که موتورپرایدواسه خودش کم نبودفقط بدنش ضعیف بود.
البته بدنه پراید هم ضعیف نبود.همین پروفسورهایی که اینجا نظرات منفی دادند،و خودشونو عقل کل در علوم غریبه و آشنا میدونند،با منطق مثال زدنیشون،پشت پراید که میشینن،ازش توقع بنز و تویوتا دارند و با پرایدی که بر اساس نوع طراحی و کاربری نباید با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر حرکت کرد،میخوان کورس بزارن و با سرعت ۱۵۰ به بالا لایی هم بکشن،والا با این که پراید هست،با این سرعت و این سبک رانندگی با لندکروز هم تصادف کنی احتمال حادثه زیاده.ولی از اونجایی که طی ۲۰ سال اخیر،منطق و عاقلانه فکر و رفتار کردن بدجوری در ما ایرانیها موج میزنه،با پرایدی که همه اعتراف میکنیم فکستنی هست،با سرعت بالا لایی کشی میکنیم،بعد که منجر به حادثه شد،هر کسی که خط و ربطی با پراید داشته باشه مقصر میکنیم جز خودمون.
سایپالندکروزم بزنه بازم مردم حرف پرایدومیزنن.پرایدواسه سایپاشده لکه.درحالی که بنده به عنوان صافکارازفنی خودروسردرنمیارم اماواقعاشاسی شاهین قابل مقایسه باخودروهای اروپایی هستش واقعاخیلی ازلحاظ بدنه وشاسی محکمه فقط پرایدآبرونزاشته درحالی که موتورپرایدواسه خودش کم نبودفقط بدنش ضعیف بود.
شاسی ساینا مثلاً خیلی عالیه؟
پراید موتور خوبی داره امّا زور خوبی ندارد ینی گیربکس درستی ندارد من خنده ام می گیره موتور تیبا رو میبینم باز کن ببین پیستون پراید بهش میخوره کجا ۱۵۰۰ هست سیلندر همون پراید وا مونده هست فقط سرسیلندر رو تعقیر دادن که نیازی به فیلتر گیری نباشه ینی کره عقل نداشت این کار رو نکرد روغن ۱۰ ۴۰ میزنن به موتور پراید بخاطر اون سرسیلندر که اسبک هاش هیدرولیکی هست بعد یه مدت اگه دیر روغن رو تعویض کنی راه اسبک ها گرفته میشه و صدا فیلر میده و باید باز بشه و شستشو داده بشه از نظر شما این مشکل کمی هست ؟ این ینی کمپرس نام متعادل ینی خرابی زود تر رینگ ها و فرسایش اسبک ها در نهایت سود مکانیک و لوازم فروش شما میگی ماشین چینی برو بشین برو راه دور ببین چیه عشق میکنی خا حالا با یه موتور تیبا برو راه دور صدا موتور در میاد و تو اتوبان راه درستی نمیره انگار یه دنده دیگه میخای بزنی اما دنده شیش نداره بده شیش
سلام من شرکت سایپا کار میکنم آریا خیلی خوشگل تر از اون چیزیه ک تو تصویر میبینین از نظر بدنه خیلی قویه و موتورش هم قراره موتور ام ۱۶باشه الکی نظر منفی ندید دوستان .
پژو پارس سواری؟
مسخره ترین مورد قسمت اخر بود که انگار کسی ندید که احتمالا برای تهیه پیشرانه به مشکل برخورد کنه و پیشرانه من دراوردی را با قدرت و گشتاور کمتر جایگزین کنه همیشه همینین مثلا یه ماشینی پایلوت بزنین بعد از همه جاش بزنین
پژو پارس سواری لابد
واقعا در عجبم ازین ملت پول یه خودروی اقتصادی امریکایی یا ژاپنی رو میدن بالای این آشغالای ایرانی بعد میان راجبش بحث میکنن بابا نخرید تروخدا نخرید تا کی میخواید پول فورد اف ۱۵۰ رو بدید بالای تیبا و ساینا؟ اگه ملت ما فقط یک سال از خودرو ساز ایرانی خرید نکنن این قیمت های نجومی خودرو پایین میاد
تا یک عده هستند این نوع تولیدات همچنان ادامه داردند
قطعا بدون کیفیت هست، ولی قطعا همه واسه ثبت نام صف می کشند ، چون تو مارکت ایران همیشه این موقعیت سودآوره.
روی همون پراید هی کار میکنید سر مردم رو شیره بمالید ؟؟؟!!!🙄
خداییش چرا فقط مردم ایران باید همچین اشغال هوایی با چند برابر قیمت بخرم
آینه های شاهین سالها ادامه خواهد داشت😂😂😂
لوگوی اصلی سایپا خیلی زیباتره متاسفم برای طراحان این لوگوی مزخذف جدید
بازدوباره ی موتور در حد پژو وقدیمی
خری در نقش آهو
شاهین هاچ بک
یعنی عرضه ی طراحی جدید ندارید واقعا حداقل جلو پنجره شیک هیچ طرحی نداشتید آخه چرا اینقدر بی عرضه هستید
درود بر شرکت سایپا طراحی آریا واقعا زیبا هست. اگه موتور
خوبی هم برای اون استفاده کنن
قطعا بهتر میشه.
باعث افتخار هست که خودرویی
شیک وزیبا و کاملا ایرانی
تولید بشه.
شما هم که اصلا از کارکنان سایپا نیستید 😂
این طراح سایپا از ژیان الهام گرفته و هیچ چیز خوب که چهار ستونش صاف مثل دنا و سراتو و غیره باشد نمیتواند تولید کند همه مثل کوییک و اطلس و ،،، ترا خدا از این طراحی بیایین بیرون و این طراح بد سابقه اتان را عوض کنید
بابا نکشیمون!!!!
این طراحی در بازار امروز و اینهمه خودروی زیبا فقط با رانت میتونه خریدار داشته باشه
کوییک و باد کردن بدون هیچ خلاقیتی
در اولین نگاه اپل به چشمم اومد
Opel
جنس داخلش کاملا قابل درکه.
معلومه از جنس خیلی خرابی درست شده.
مگه زمان این کیفیته!!! میبینی قیمت میزنن یک میلیارد.
این نهایتش با گرونی و تورم بیشتراز ۵۰۰ میلیون نمی ارزه
ب نظرم از این چینی ها فیک. بهتر باشه..
شاسی ها تویوتا ، موتور. میتسوبیشی ۲۰۰۰.
خدا کنه ت مونتاژ. قطعات خوب کار بشه ن فقط تبلیغغغغ
خخخخ واقعا فکر کردی شاسی تویوتا موتور ژاپن میتسوبیشی میندازن عاموووووو خود ژاپن ماشیناشو داره میده چین مونتاژ کنه بعد شما اومدی میگی تویوتا و میتسوبیشی رو بیارن رو کوییک سوار کنن خیلی دلت خوشه
این که همون کوییک و ساینا و تیبا و…هستش. میلیاردها هزینه تحقیق و توسعه میکنید که کمک فنر بلندتر روی کوییک بندازین و بگید شاسی بلند. بخدا من خجالت میکشم شماها چقدر پوست کلفتید .
خدایی دیگه ربطی به کوییک و ساینا نداره این. قیافش خوب نیست قبول ولی دیگه نظر الکی هم نده باباجون
سلام لگوی قدیم رو ماشینهای جدید زیبا نیست وعقب شاهین خیلی زیبا هست ولی جلوش مثل تیباست وزیبا نیست
بدنه همون برلیاس h220 هستش
این کلمه فناوری میتسوبیشی چه منظوری دنبال میشود نباید گول این شگرد کذائی عادی شده در صنعت کشورمان به ارث رسیده از صنایع چینی را خورد بجای کپی کاری بی ضابطه کلمه فناوری، چقدر زیرکانه به نظر میمیرسد چرا که نه با همین الفاظ همه مردم ایران و قسمتی از مردم دنیا سر کار گذاشتهاند یکبار برای همیشه بهتر است با مردم خودمان رو راست باشیم در واقع با اینهمه سود و رانت مارا لایق نسخه اصلی یک موتور با اصالت فنی نمی دانند و این دردناک است که مردم مجبور به کنار آمدن با این حجم از الفاظ نادرست هستند متاسفانه
ایرادش اینه که اصلا این خودرو، کراس اور نیست و کاملا یک هاچبک کمی بلندشده هست. اینو دوستان در ذهنتون کاملا بسپارید که ارتفاع یک کراس اور که حداقل بتونه مفهوم کراس اور را در ذهن ایجاد کنه باید بالای ۱۶۰ سانتیمتر باشه که البته طول خودرو هم زیر ۴۳۰ سانت نباشه. یعنی مینیموم ممکن یک کراس اور میشه چانگان cs35. خودروهایی مثل ساندرو، کپچر، ۲۰۰۸ و این آریا را نمیشه کراس در نظر گرفت. ریرا البته اوکی هست ولی خب موتور و قیافه بیخودی داره.
یا خود خدا پراید suv
خدا بخیر کند با این تنوع سایپا دست تویوتا را از پشت قپونی میبنده
🤮
برلیانس سری دویسته ، موتور که چینی ، گیربکس چینی ، طراحی داخل بر گرفته از خودرو چینی ، بعد از ماشین چینی ایراد میگیرن !
با سلام شما شاهین که قول دادین بدین همینجوری بلاتکلیف هستن مردم
سلام و خدا قوت
طراحی بدنه که نه ، ولی کپی بدی نیست
شما که هزینه میکنید ، البته جهت پر کردن جیب اشخاص مشخص..
حداقل دو مدل موتور بنزینی و دیزلی بزارید رو این خودرو
تا مردم هم کمی تنوع ببینند
بزارید خود مردم انتخاب کنن که چه مدل موتوری میخوان
واقعاً خودرو سازان ما هیچ درکی از احترام به مصرف کننده ندارن
چون مدیر نیستن
چون معنی رقابت تو بازار رو ندیدن
طراحی تکراری و ضعیفففف
برادر دقلوی ۲۰۶ . ۳۱۵ . تیبا . ساینا . کوییک و …
برادر دقلوی ۲۰۶ . ۳۱۵ . تیبا . ساینا . کوییک و …
طراحی تکراری و ضعیفففف …
پرچمدار ملی؟! 😂😂😂
به عنوان شخصی که این ماشین کامل دیدم بررسی کردم واقعا عالیه اولین تولید ملی هست که طراحی داخلیش واقعا خوب شده. اون ارم هم در حد پیشنهاد بوده قرار نیست لوگو تغییر کنه الکی شایعه نکنید
اینکار چری ۳۱۵ خودمو دیدم ، اندازه ۳۱۵کیفیت داشته باشه عالیه و راضی میشیم دمشون گرم
منتظر کامیونشم هستم
چه خیری از پرایدش دیدیم که از این مدل جدید ساخته ببینیم چقد جوونای ما با پراید جونشون ازدست دادن
مطمئن هستم بالا یک میلیارد پولشه اینم مث پراید بی کیفیت هست
دقیقا شاهین هاچ بک هست ، کاش به شکل یه کراس اور میساختن بهت میشد
باید بدنه رو امتداد میدادن تا صندوق بزرگتری داشته بشه و شکل یه کراس اور بگیره
با کوییک و۲۰۶ فرقی نداره همون شاهین هاچ بک
این مدل از سایپا به نام آریا بنظرم خوردو خوبی هستش از نظر ظاهر که نسبت به خودرو های ایرانی دیگه بهتره من خیلی خوشم اومد ازش فقط اینکه باید یکم موتور قویتری برای این ماشین های جدید بزارن
مثلا الان سهند ، اطلس ، شاهین و آریا جزو بهترین تولیدات سایپا هستش فقط قیمت ها باید خیلی خیلی پایین تر باشه تو مدت زمان سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ پراید از ۲۰ میلیون به ۲۰۰ رسید این اصلا قابل قبول نیست مشکل از هرجایی هستش باید رفع بشه و قیمت ماشین بیاد پایین چون این خودرو ها ارزش این قیمت رو ندارن و حداقل قیمتشون باید تا ۵۰٪ کمتر بشه ، مسئولان ادارهکنندگان کنترکنندگان این مملکت باید به فکر باشن در همه موارد مردم هم باید باهم متحد باشد تا این اتفاقات بیوفته وگرنه هر روز بدتر از روز قبل میشه تمام
این ماشین پنج شش ساله که میخواد بیاد داخل بازار. نیامده کهنه شد.