%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰

سدان MVM به روز می شود ؛ آریزو ۵ پرو چه مشخصاتی دارد؟

منتشر شده در 22 تیر 1404 ساعت 17:30
سدان MVM به روز می شود ؛ آریزو 5 پرو چه مشخصاتی دارد؟

بر اساس تصاویر ارسالی جدید به پایگاه خبری آخرین خودرو، سدان MVM به روز خواهد شد و با نام آریزو ۵ پرو به بازار معرفی می شود.

آریزو ۵ نامی آشنا برای بازار ایران است چرا که سال ها است که در بازار حضور دارد و لقب پر فروش ترین سدان چینی را یدک می کشد. سدانی در رده اقتصادی که برای رقابت با سدان های ایرانی به بازار آمد اما عملا قیمتی بالاتر از آن ها دارد و در نهایت در رده ای بالاتر قرار گرفت. آخرین نسخه از این سدان ام وی ام آریزو ۵ اسپرت یا FL نام داشت اما حالا مدیران خودرو برنامه دارد تا این سدان را با نام ام وی ام آریزو ۵ پرو به بازار عرضه کند. البته گفته می شود ممکن است نام این خودرو به آریزو M5 هم تغییر پیدا کند اما به هر ترتیب این سدان به زودی به بازار خواهد آمد.

تغییرات ظاهری در سدان MVM

این سدان در ظاهر تغییراتی نسبت به نسخه FL یا اسپرت داشته و حالا جلوپنجره جدیدی را در این خودرو داریم. جلوپنجره در نسخه اف ال خطوطی عمودی و کشیده داشت اما در نسخه پرو گرافیک جلوپنجره متفاوت شده است. همچنین دیلایت از گوشه های سپر حذف شده و به کاسه چراغ آمده است. به جز این تغییذات در نمای جلویی تغییر دیگری دیده نمی شود. در عقب هم تغییری نسبت به نسخه قبل دیده نمی شود و همچنان همان المان ها را در این خودرو می بینیم. به عبارت ساده تر می توان گفت که سدان MVM یک فیس لیفت جزئی داشته است اما در داخل و قوای فنی تغییرات چشمگیرتر است.

سدان MVM به روز می شود ؛ آریزو 5 پرو چه مشخصاتی دارد؟

تغییرات در داخل کابین

بر اساس آنچه در تصاویر جدید می بینیم، دسته دنده در نسخه جدید الکترونیکی شده و خبری از دسته دنده دستی نیست. همچنین کلاستر هم دیجیتال شده و طراحی کنسول میانی به صورت کامل تغییر کرده است. همچنین احتمال می رود که اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو را در نسخه جدید داشته باشیم و سنسور باران هم به این سدان اضافه شده باشد. البته این مواردی است که در تصاویر دیده می شود و باید منتضر معرفی رسمی این خودرو و اعلام آپشن های نهایی باشیم.

سدان MVM به روز می شود ؛ آریزو 5 پرو چه مشخصاتی دارد؟

همچنین این خودرو به امکاناتی مانند سانروف برقی، سنسور نور، تریم داخلی چرم مصنوعی، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، چراغ روشنایی روز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه الکتریکی دستی، نمایشگر لمسی، سنسور پارک و دوربین عقب، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای، قابلیت روشن شدن خودرو از روی ریموت، آینه های تاشو برقی، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو مجهز است.

تغییرات فنی در آریزو ۵ جدید

در نسخه FL موتور ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر را داشت و قدرت از طریق جعبه دنده CVT (با ۹ دنده مصنوعی) به چرخ های جلو منتقل می شد اما سدان MVM در نسخه جدید مشخصاتی متفاوت و ارتقا یافته خواهد داشت. در ام وی ام آریزو ۵ پرو پیشرانه از نظر نرم افزاری به روزرسانی داشته و حالا خروجی ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر را دارد و سیستم انتقال قدرت هم از CVT به شش سرعته دوکلاچه تر تغییر کرده است. این دقیقا همان مشخصاتی است که در ام وی ام X77 و ام وی ام X5 هم خواهیم دید.

زمان عرضه و قیمت

به نظر می رسد مدیران خودرو این سدان را در اواخر سال جاری به عرضه برساند و با عرضه دو مدل X5 و X77 هم سبد محصولات نشان ام وی ام متحول خواهد شد. هنوز مشخص نیست قیمت این محصول در چه رده ای باشد اما قطعا در رده قیمتی بالاتری نسبت به نسخه FL قرار خواهد گرفت اما همچنان در رده خود قیمتی مناسب نسبت به خودروهای دیگر خواهد داشت.

در پایان می توانید ویدیو تست و بررسی نسخه FL از آریزو ۵ را مشاهده کنید.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ramin گفت:

    جلو پنجرش زشته نسخه قبل از fl جلو پنجره شیک تری داشت.بعدشم صد مدل از این ماشین ول دادن تو بازار هنوز که هنوزه سنسورای عقبشو همرنگ بدنه نکردن انگار به ماشین تیر زدن خروجیای اگزوزشم که فیکه گدا بازی تا چه حد……….

    ۱۷
    ۱
  2. قدرت طهماسبی گفت:

    قبلاً شرکت های سازنده ساختمان خلف وعده می کردند ولی حالا شرکت های سازنده خودرو داخلی و خارجی دچار این امر شده اند و مردم کلافه اند .

    ۸
    ۰
  3. سیامک گفت:

    هموطنی که داری پیام منو میخونی، به هیچ وجه سمت ماشین های چینی نرید، نه اینکه ماشین های چینی بد باشند، مونتاژ کاران ایرانی و خودرو سازهای ما بد هستند، برای اینکه سود بیشتری بکنند به شرکت چینی سفارش ساخت قطعات با کیفیت پایین تر می کنند، نقد پول می‌گیرن و با تاخیر ماشین رو تحویل میدن. گارانتی هست اما چطورش مهمه، گیربکس مشکل پیدا می‌کنه باید چند ماه ماشین بخوابه تا قطعش پیدا بشه. نخرید از این دزد یران خودرو

    ۸
    ۱۰
    • آرین علی محمدی گفت:

      یه ماشین فوق‌العاده اتفاقا طراحیش هر چی جلوتر میره قشنگ تر هم میشه شاید در نگاه اول اینجوری نباشه اما از نزدیک واقعا متوجه میشید بهتر هم شده آپشن ها بسیار بهتر بروز تر شده شتاب مثل همیشه عالی در حالی که گیربکس دو کلاچه شده …. این ماشین همه چی تمومه تو رنج خودش رقیب نداره…. خودتون سوار بشید متوجه میشید

      ۷
      ۲
  4. رضا گفت:

    ببینید چه اتفاقی افتاده و از چه حقیقتی در آینده نزدیک می‌ترسند که این روزها خودرولگنیها مشغول فروش و پیش فروش بصورت رگباری هستند، مردم هوشیار انتقام سخت چند سال گذشته را خواهند گرفت

    ۳
    ۲
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X