%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

سدان جدید ایران خودرو دیده شد ؛ اینووی با دو پیشرانه به بازار می آید

منتشر شده در 04 آبان 1404 ساعت 17:58
عکاس آخرین خودرو
ویدئو رضا چوکامی

بر اساس تصاویر ارسالی جدید به رسانه آخرین خودرو، سدان جدید ایران خودروبا نام اینووی (ENVOY) در حال تست دیده شده و به زودی به بازار می آید.

دی ماه سال گذشته بود که برای اولین بار در آخرین خودرو خبر از تولید یک سدان داخلی با داخلی سازی بالا و فناوری هایبرید دادیم. سدانی با نام اینووی (ENVOY) که بر مبنای پلتفرم چانگان ایدو DT توسعه داده شده و پیش از این قرار بود توسط بهمن موتور به بازار ایران بیاید. دقت داشته باشید که بهمن موتور تا ماه ها قبل داخلی سازی این خودرو را به بیش از ۵۰ درصد رسانده بود و حالا قطعا بالاتر است. پس با خودرویی طرف هستیم که از نظر داخلی سازی قرار است در رده خودروهای ملی قرار گیرد. همچنین به این نکته هم باید توجه داشت که امتیاز استفاده از این پلتفرم توسط گروه بهمن کسب شده و اساسا تولید این خودرو با محصولاتی نظیر شاهین، تارا و خودرویی نظیر ایگل تفاوتی ندارد و از این جهت می توان آن را نخستین محصول ملی بهمن موتور نامید.

سدان جدید ایران خودرو دیده شد ؛ اینووی با دو پیشرانه به بازار می آید

اما با واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی و روی کار آمدن مدیریتی که از عملا از گروه بهمن بود، برنامه های عرضه این خودرو تغییر کرد و حالا قرار است سدان اینوی نه فقط در بهمن موتور بلکه در ایران خودرو هم به تولید برسد. این دقیقا مشابه همان روندی است که در زمان عرضه تندر۹۰ شاهد بودیم که توسط ایران خودرو و پارس خودرو به تولید می رسید.

سدان جدید ایران خودرو دیده شد ؛ اینووی با دو پیشرانه به بازار می آید

سدان اینووی با دو نسخه می آید

تا به امروز تمامی رسانه ها و کارشناسان بر این باور بودند که سدان اینووی تنها با پیشرانه هیبرید به بازار ایران می آید اما بر اساس اطلاعات ارسالی به رسانه آخرین خودرو، این خودرو در دو نسخه هیبرید و بنزینی به بازار می آید و نسخه هیبرید هم در ایران خودرو و هم در بهمن موتور به تولید می رسد اما نسخه بنزینی تنها روی خط تولد ایران خودرو می رود.

سدان جدید ایران خودرو دیده شد ؛ اینووی با دو پیشرانه به بازار می آید

در نسخه هیبرید یک پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی را داریم که در کنار یک پیشرانه برقی سیستم هایبرید را تشکیل می دهند. این دو موتور به صورت ترکیبی نهایت قدرت ۲۲۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۱۲ نیوتن متر را تولید می کنند. قدرت از طریق جعبه دنده DHT به چرخ های جلو می رسد و این خودرو با فناوری هایبرید خود مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد و شتاب کمتر از ۸ ثانیه را در اختیار راننده قرار می دهد.

اما در نسخه بنزینی پیشرانه آشنای TU5 پلاس را زیر کاپوت داریم که در محصولاتی مثل تارا و پژو ۲۰۷ هم بکار می رود. پیشرانه ۱.۶ لیتری که ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور را را تولید می کند و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه تر (WDCT) به چرخ های جلو می رسد. این همان گیربکسی است که قرار است در آینده ای نه چندان دور در باقی محصولات ایران خودرو مثل تارا، ری را و حتی پژو ۲۰۷ هم مورد استفاده قرار بگیرد.

سدان جدید ایران خودرو دیده شد ؛ اینووی با دو پیشرانه به بازار می آید

کابین و امکانات

اگرچه تصاویر این مطلب مربوط به نسخه هیبرید از سدان اینووی است اما انتظار می رود تفاوت چندانی در کابین دو نسخه بنزینی و هیبرید نداشته باشیم و تفاوت ها محدود باشند. طراحی کابین ساده و اقتصادی است اما متریال با کیفیت و دوام به نظر می رسد. از نظر امکانات هم اینووی راضی کننده به نظر می رسد و سدان جدید ایران خودرو و بهمن موتور به امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی، ۲ کیسه هوای جلو، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، دسته دنده الکترونیکی، کروز کنترل، سنسور نور، سنسور دنده عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی برقی راننده، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سانروف، آینه تاشو برقی و رینگ آلومینیومی مجهز است.

سدان جدید ایران خودرو دیده شد ؛ اینووی با دو پیشرانه به بازار می آید

زمان عرضه و قیمت

احتمال آن وجود دارد که در اواخر سال جاری شاهد عرضه این خودرو توسط این دو خودروساز باشیم چراکه مدت ها است که توسعه این محصول در حال انجام بوده و بسیاری از پارامتر های تولید این خودرو نهایی شده است. البته در نخستین گام نسخه هیبرید به عرضه می رسد اما در مورد قیمت هنوز نمی توان تخمینی زد چرا که وضعیت اقتصادی کشور باعث شده تا کوچک ترین پیش بینی اقتصادی در ایران ناممکن باشد اما این را می دانیم که سدان اینووی قرار است اقتصادی باشد و نباید منتظر قیمتی نجومی برای این محصول باشیم.

ویدیو های پیشنهادی

۱۵ Responses to “سدان جدید ایران خودرو دیده شد ؛ اینووی با دو پیشرانه به بازار می آید”

  1. ali گفت:

    طراحی زشتو تاکسی طوره

    ۲۵
    ۵
  2. کوروش گفت:

    مردم حال دلتون خوب نیست تو دور جدید خصوصی شدن ایران خودرو ؟🥰

    از مدیران جدید خصوصی ایران خودرو درخواست داریم دو نوبت دیگه اصلاح قیمت انجام بدن بابت این فرخنده محصول مونتاژی جدید

    ۱۳
    ۱
    • محمود گفت:

      البته بعد از افزایش قیمت یه بیانیه پرشور و ملت پسند هم صادر کنن و بابت گرون کردن ماشیناشون سر مردم منت هم بگذارن :))

      ۹
      ۰
  3. ایمی گفت:

    به دلمون موند یه ماشین پرقدرت و قیمت مناسب سوار شیم هر چی میاد توانش در حد توان کولر آبیه🤒

    ۲۲
    ۹
    • عرفان گفت:

      داداش
      222 اسب بخار قدرت ۳۱۲ نیوتن متر گشتاور و شتاب زیر ۸ ثانیه توان پایینه واقعا؟

      ۱۴
      ۳
    • هادی گفت:

      اولا که ۲۲۲ اسب بخار و ۳۱۲ نیوتون اعداد کمی نیستن.
      شتاب اش زیر ۸ ثانیه است .
      بهتر از این ؟
      بعدش هم ، ماشین پرقدرت گیرت بیاد که چی کار باهاش کنی ؟
      اونم اقتصادی.
      می خوای تو پیست باهاش رانندگی کنی ؟
      یا رکورد نوربرگ رینگ رو بشکنی فاتح؟!
      آها.
      لابد می خوای با بقیه ، کل کل کنی.
      🤣🤣🤣

      ۵
      ۱
  4. رضا گفت:

    این خودرو دقیقا همون فردا ۵۱۱ هستش؟درسته؟
    اگه همون هستش که به یه تحریم بند هستش.چون تمام قطعات اصلی این خودرو از چین و شرکت چانگان میاد و داخلی سازی دروغی بیش نیست.فقط کافیه آمریکا و چین توافق کنن، دیگه این ماشین ملی وجود نخواهد داشت!!!

    ۱۰
    ۱۰
    • هادی گفت:

      اینووی ، در واقع چانگان ایدو DT هست.
      فردا ۵۱۱ ، چانگان آلسوین عه.
      که ایدو DT ، از نظر جایگاه ، بین مدل های بزرگتر ، یعنی ایدو و ایدو پلاس و مدل کوچک تر ، یعنی السوین قرار می گیره.
      پس ، یکی نیستن.

      ۳
      ۱
    • محمد گفت:

      عقبش شبیه لادا وستا روسی هستش عجیب نیست

      ۱
      ۲
      • ماهان گفت:

        به نظر من ظاهر خودرو اصلا بروز و مناسب سال ۲۰۲۵ نیست! بیشتر در سطح خودروهای مدل ۲۰۰۷ و ۱۵ سال پیشه، در واقع مشخصه که یک پلتفرم از رده خارج چینی که حتی در دوران طلایی و سالهای اوج خودش ، نتونسته جایگاه مناسب و بازار خوبی داشته باشه وارد کشور شده ! حالا چنین تیپ و ظاهری ، بخواد ایرانیزه هم بشه که دیگه واویلا
        با سلیقه من همخونی نداره

        ۳
        ۰
  5. ناشناس گفت:

    میشه لطفا از عبارت « خودرو ملی» استفاده نکنید و بجاش« خودرو چینی» بگید؟؟؟ خب چه اشکالی داره؟؟؟؟ ضمنا بنظر میاد اطاقش یا پلتفرمش همون j4 کرمان خودرو باشه… قسمت گلگیر عقبش که خیلی شبیه اونه…. حالا باید بیاد بیرون تا متخصصین نظر بدن…. خدا میدونه اگه انحصار خودرو در اختیار چند شرکت مثلا تولید کننده خودرو و قطعات نبود، چه ماشینهایی که وارد نمیشدن و ملت مجبور نبودن شاهکارهای چینی رو بخرن…..افسوس…

    ۱۰
    ۶
  6. علی گفت:

    یجوری میگن انگار ببر منقرض مازندران دیده شده

    ۱۰
    ۲
  7. ناشناس گفت:

    کاش طراحیش یکم تغییر می‌کرد این الان دقیقا چانگانه

    ۷
    ۰
  8. رضا گفت:

    از سمت جانبی ، به طرز فوق العاده ای شبیه JAC J4 کرمان موتور هست .

    ۲
    ۰
  9. حسین گفت:

    کاملا شبیه چانگان آیدو و چانگان آلسوین ۵۱۱ هستش مشخصات فنی که دقیقا همونا هستن
    قیافه ماشینم کپی هموناست با کمی تغییر در جلوی خودرو
    عقبش کلا همون ۵۱۱ هست.
    قیمت هم باید حدود ۱۳۰۰ باشه
    هم قیمت ۵۱۱

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X