%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰

اینووی ؛ معرفی + مشخصات فنی

اینووی نام محصول جدید گروه بهمن و ایران خودرو است که در حقیقت محصولی از شرکت چانگان بوده و قرار است با داخلی سازی بالا در ایران تولید شود.

اینووی ؛ معرفی + مشخصات فنی
منتشر شده در 08 آبان 1404 ساعت 11:14

اینووی نام محصول جدید گروه بهمن و ایران خودرو است که در حقیقت محصولی از شرکت چانگان بوده و قرار است با داخلی سازی بالا در ایران تولید شود.

درباره سدان اینووی

سال ها است که گروه بهمن رویای تولید محصولی با داخلی سازی بالا را در سر می پروراند و در نشست ها و جلسات مختلف از این هدف صحبت می کرد تا اینکه این رویا کم کم رنگ واقعیت به خود گرفت و خبر هایی از محصول جدید این شرکت با نام اینووی در رسانه های مختلف منتشر شد. اینووی در حقیقت نام سدانی است که بر مبنای پلتفرم چانگان ایدو DT توسعه داده شده و پیش از این قرار بود توسط بهمن موتور به بازار ایران بیاید. دقت داشته باشید که بهمن موتور تا ماه ها قبل داخلی سازی این خودرو را به بیش از ۵۰ درصد رسانده بود و حالا قطعا بالاتر است. پس با خودرویی طرف هستیم که از نظر داخلی سازی قرار است در رده خودروهای ملی قرار گیرد با این تفاوت که این خودرو قرار است در دو نسخه تمام بنزینی و هیبریدی به فروش برسد. همچنین به این نکته هم باید توجه داشت که امتیاز استفاده از این پلتفرم توسط گروه بهمن کسب شده و اساسا تولید این خودرو با محصولاتی نظیر شاهین، تارا و خودرویی نظیر ایگل تفاوتی ندارد و از این جهت می توان آن را نخستین محصول ملی بهمن موتور نامید.

اینووی ؛ معرفی + مشخصات فنی

اما با واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی و روی کار آمدن مدیریتی که از عملا از گروه بهمن بود، برنامه های عرضه این خودرو تغییر کرد و حالا قرار است سدان اینوی نه فقط در بهمن موتور بلکه در ایران خودرو هم به تولید برسد. این دقیقا مشابه همان روندی است که در زمان عرضه تندر۹۰ شاهد بودیم که توسط ایران خودرو و پارس خودرو به تولید می رسید.

طراحی بدنه سدان اینوی

اینووی یا همان چانگان ایدو DT سدانی کاملا اقتصادی است و در بازارهای جهانی به هیچ عنوان قیمت بالایی ندارد پس بنابراین نمی توان انتظار سبک طراحی خودروهای روز و مدرن را از آن داشت. به طور کلی اگر نگاهی به سبک طراحی بیرونی این سدان جدید بازار ایران بیاندازیم، نمی توانیم اِلمان های مورد استفاده در خودروهای روز را مشاهده کنیم و به طور کلی سبک طراحی سدان ENVOY بسیار ساده و به دور از پیچیدگی های طراحی است.

طراحی بدنه سدان اینوی

در نمای جلو این خودرو اولین چیزی که توجه را به خود جلب می کند، کاسه چراغ های کشیده و نسبتا عریض جلو است. نکته ای که در طراحی کاسه چراغ های جلوی اینووی طراحی دیده می شود این است که در طراحی آنها از گوشه های تیز استفاده شده که طراحی آنها را کمی از سادگی خارج کرده است. از طرفی استفاده از خطوط کرومی رنگ و همچنین جلو پنجره بزرگ باعث می شود که سبک طراحی آن کمی از رقبا جذابتر باشد.

در طراحی بخش های جانبی نیز اِلمان های طراحی خاص و ویژه ای را نمی بینیم و طراحی بخش های جانبی اینووی صرفا سعی می کند نوعی هماهنگی نسبی را میان طراحی بخش های جلو و عقب ایجاد کند. البته خطوط طراحی برآمده کارشده بر روی درها و گلگیرهای عقب و جلو توانسته کمی از سادگی طراحی این قسمت ها بکاهد. نکته ای دیگری که می تواند یکی از نکات مثبت طراحی سدان اینوی باشد، فرم طراحی نسبتا خوب رینگ های آلومینیومی آن است که جلوه خوبی را به نماهای جانبی داده است.

طراحی بدنه سدان اینوی

در طراحی بخش های عقب نیز از چراغ های کشیده استفاده شده که گرافیک بسیار ساده داشته و احساس خوبی را به بیننده انتقال می دهد. نکته ای که در این بخش می توانیم به آن اشاره کنیم این است که به دلیل طول و ارتفاع مناسب در صندوق عقب و به طور کلی بخش عقب، صندوق عقب زاویه ورود مناسبی دارد. در بخش سپر نیز اِلمان و مشخصه طراحی خاصی نداشته اما استفاده از تریم دو رنگ در این بخش جلوه خوبی را بخش عقب اینووی داده است.

مشخصات فنی ENVOY

در نسخه هیبرید یک پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی را داریم که در کنار یک پیشرانه برقی سیستم هایبرید را تشکیل می دهند. این دو موتور به صورت ترکیبی نهایت قدرت ۲۲۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۱۲ نیوتن متر را تولید می کنند. قدرت از طریق جعبه دنده DHT به چرخ های جلو می رسد و این خودرو با فناوری هایبرید خود مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد و شتاب کمتر از ۸ ثانیه را در اختیار راننده قرار می دهد.

مشخصات فنی ENVOY

اما در نسخه بنزینی پیشرانه آشنای TU5 پلاس را زیر کاپوت داریم که در محصولاتی مثل تارا و پژو ۲۰۷ هم بکار می رود. پیشرانه ۱.۶ لیتری که ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور را را تولید می کند و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه تر (WDCT) به چرخ های جلو می رسد. این همان گیربکسی است که قرار است در آینده ای نه چندان دور در باقی محصولات ایران خودرو مثل تارا، ری را و حتی پژو ۲۰۷ هم مورد استفاده قرار بگیرد. بر اساس شنیده ها، نسخه هیبرید توسط هر دو خودروساز به تولید می رسد اما نسخه بنزینی تنها توسط ایران خودرو عرضه خواهد شد.

در بخش سیستم تعلیق این خودرو شاهد استفاده از سیستم مک فرسون در محور جلو و توییست بیم در محور عقب هستیم که انتظار می رود عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

طراحی داخل کابین و امکانات

با پا گذاشتن به داخل کابین سدان اینووی می توانیم بفهمیم که این خودرو به لحاظ طراحی، سبک طراحی بروزتر و کمی مدرن تری را در مقایسه با رقبا به نمایش می گذارد. با این حال اگر سبک طراحی این سدان جدید گروه بهمن را با FMC 511 مقایسه کنیم می توانیم شباهت های طراحی بسیاری را مشاهده کنیم که دلیل آن این است که هر دو این محصولات جزو خودروهای اقتصادی چانگان به حساب می آیند. در بخش داشبورد یکی از چیزهایی که می تواند توجه ها را به خود جلب کند، استفاده از نمایشگر سیستم مولتی مدیا در بالای داشبورد است که جزو قابلیت های خوب آن به حساب می آید و طراحی داشبورد این خودرو را بروزتر کرده است. از طرفی استفاده از خطوط کرومی و رنگ مشکی پیانویی در بخش های مختلف داشبورد می تواند کمی احساس لوکس بودن را به سرنشینان القا کند.

مشخصات فنی ENVOY

نکته مهم دیگری که در مورد فضای داخل کابین سدان اینووی باید بدانیم این است که در این خودرو به دلیل فاصله محوری ۲۶۱۰ میلی متری می توانیم فضای نسبتا خوبی را مشاهده کنیم اما باید بدانیم که در رقیبی مانند تارا، به دلیل فااصله محوری بیشتر می توانیم فضای کابین بزرگتری را تجربه کنیم. نکته دیگری که باید در مورد ENVOY بدانیم این است که این خودرو قرار است با داخلی سازی بسیار بالا به دست مصرف کنندگان برسد که همین موضوع باعث شده است تا امکانات ایمنی و رفاهی اینووی در مقایسه با چانگان EADO DT بیشتر باشد. به عنوان مثال در چانگان EADO TD آپشن هایی نظیر صندلی های برقی جلو و یا دوربین ۳۶۰ درجه دیده نمی شود اما می توانیم چنین آپشن هایی را در سدان اینووی تجربه کنیم.

اینووی ؛ معرفی + مشخصات فنی

از نظر امکانات هم اینووی راضی کننده به نظر می رسد و سدان جدید ایران خودرو و بهمن موتور به امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی، ۲ کیسه هوای جلو، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، دسته دنده الکترونیکی، کروز کنترل، سنسور نور، سنسور دنده عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی برقی راننده، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سانروف، آینه تاشو برقی و رینگ آلومینیومی و… مجهز است.

امکانات ایمنی و رفاهی

مزایا و معایب

رقبای سدان اینووی

همانطور که گفته شد اینوی قرار است در دو نسخه بنزینی و هیبریدی در بازار ایران عرضه شود که نسخه بنزینی آن می تواند با خودروهایی نظیر؛ تارا، شاهین پلاس و کی ام سی ایگل رقابت کند. اما در مورد نسخه هایبرید قضیه کمی متفاوت است چرا که در در حال حاضر در این بازه قیمتی محصولی با پیشرانه هیبرید حضور ندارد و از این جهت می توان این خودرو را بی رقیب دانست. البته در صورت تولید تارا هیبرید می توانیم این خودرو را رقیب اینووی هیبرید دانست.

سوالات متداول

اینووی چه مشخصاتی دارد؟

در نسخه هیبرید یک پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی را داریم که در کنار یک پیشرانه برقی سیستم هایبرید را تشکیل می دهند. این دو موتور به صورت ترکیبی نهایت قدرت ۲۲۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۱۲ نیوتن متر را تولید می کنند. قدرت از طریق جعبه دنده DHT به چرخ های جلو می رسد و این خودرو با فناوری هایبرید خود مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد و شتاب کمتر از ۸ ثانیه را در اختیار راننده قرار می دهد.

اینووی چه امکاناتی دارد؟

از نظر امکانات هم اینووی راضی کننده به نظر می رسد و سدان جدید ایران خودرو و بهمن موتور به امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی، ۲ کیسه هوای جلو، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، دسته دنده الکترونیکی، کروز کنترل، سنسور نور، سنسور دنده عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی برقی راننده، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سانروف، آینه تاشو برقی و رینگ آلومینیومی و… مجهز است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X