طراحی کابین سایپا آریا در نمایشگاه مشهد مشخص شد



طراحی کابین سایپا آریا در نمایشگاه مشهد مشخص شد و خبرنگار آخرین خودرو تصویری از طرح مفهومی آن تهیه کرده است.
سایپا آریا کراس اوور (هاچبک کراس) ملی سایپا است که قرار است به زودی به بازار بیاید. خودرویی که سبک طراحی نزدیک به شاهین را دارد اما در کابین و مشخصات فنی با شاهین کاملا متفاوت است. در نمایشگاه های خودروی اخیر نمونه های اولیه آریا را دیده بودیم اما همان زمان هم اعلام شد که طرح ها نهایی نیست و قرار است طراحی کابین سایپا آریا شکلی متفاوت تر و مدرن تر داشته باشد. همچنین آریا اولین محصولی از سایپا است که در کابین خود متریال نرم سافت تاچ را دارد و این باعث می شود محصول جدید سایپا با هر آنچه تا به حال از این شرکت دیده اید متمایز باشد.
طراحی فضایی و مدرن کابین
تصاویر ارسالی خبرنگار آخرین خودرو در مشهد، طرح نهایی کابین سایپا آریا را نشان می دهد. یک طراحی متفاوت و جذاب و امکاناتی کامل که آریا را از همه نظر جذاب می کند. تریمی که در این تصویر دیده می شود از نوع دو رنگ و مشکی-قهوه ای است. همچنین صندلی ها روکش چرم مصنوعی دو رنگ دارند. کلاستر بصورت دیجیتال طراحی شده و در یک پنل یکپارچه بهمراه سیستم مالتی مدیا قرار گرفته است. فرمان سه شاخه طراحی شده و کنترلر هایی را روی آن می بینیم. توجه داشته باشید طرح ارائه شده بیشتر شبیه به یک رندر گرافیکی است اما این طرح نهایی طراحی کابین سایپا آریا است و گویا همین طرح را در محصول نهایی خواهیم داشت.

امکاناتی کامل در کراس اوور سایپا
با نگاهی به طراحی کابین سایپا آریا و المان های موجود، متوجه می شویم که این خودرو نسبت به دیگر خودروهای سایپا سطحی بالاتری از امکانات را ارائه می دهد. در آریا امکاناتی نظیر استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک، شارژر وایرلس گوشی همراه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل، دسته دنده الکترونیکی (خلبانی)،صفحه نمایش لمسی مالتی مدیا، کلاستر دیجیتال، هدآپ دیسپلی، فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری و نورپردازی کابین را می بینیم. با توجه به مشخصات شاهین پلاس و همچنین اظهارات مدیر عامل سایپا، آریا در نسخه فول علاوه بر امکانات مذکور به آپشن هایی مثل دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نقطه کور و گرمکن صندلی های جلو هم مجهز خواهد شد.

البته در نهایت باید دید که نسخه نهایی با چه آپشن هایی به بازار می آید و آریا در چه تیپ هایی عرضه می شود اما حداقل حالا طراحی نهایی این محصول را در تصویر می بینیم و می دانیم کابین کراس اوور سایپا به چه شکل خواهد بود.
مشخصات فنی
زیر کاپوت سایپا آریا یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی را داریم که اصلیتی از میتسوبیشی ژاپن دارد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۴۰ اسب بخار و نهایت گشتاور 205 نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT (ساخت DAE) به چرخ های جلو منتقل می شود. این پیشرانه فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی و خروجی (DVVT) را دارد و مصرف سوخت بهینه ای را هم ارائه می دهد.

خدایی قشنگ شده .
فقط کاشکی یکم کیفیت داشته باشه .
با حساب جلوشم یه فیس لیفت میخواد
بله…تو گفتی ما باور کردیم
رسانههای دروغ گو
قلم فروشان..
میگیم کیفیتش از همینجا معلومه دقیق به خطوط کاپوت نگاه کنید مشخصه چقد فاصله داره با بدنه و یه جاشم رفته زیر سپر 🤣
سلام لطفا بهشون ارجاع بدین که طراحی داخلی خوبه ولی باطراحی بیرون تطابق نداره اطلا بااین کار
باید تغییراتی در نمای بیرونی خودرو داده بشه همین طور نمای ساید خیلی باید تغییر کنه
چشم بهشون میگم
شاهین دوم
آخه داخل کابین به چه درد میخوره وقتی هنوز از کارخونه نیاوردی بیرون موتور قفل میکنه .اونم با این قیمتهایی که میگن فرغون سازی سایپا
دوستان خودتونو گول نزنید این کابین فتوشاپ شده در اصل این کابین متعلق به ماشین های bmw هست دقت کنید
نه از کابین بنز استفاده شده یکم به مانیتور نگاه کنیم می بینیم طراحی بنز هست اون قسمت کامفورت بنز که یه علامت گل مانند هست اینجا به کار برده شده
زیباست. امیدوارم قشر متوسط جامعه بتونن بخرن. من که زیر خط فقر له شدم
یعنی عمرا همچین کابینی بیاد بازار!
سایپا رونمایی کرد صنعت فرغون سازی سایپا ، اون تبلیغ تخیلی سایپا رو یادتونه ؟
سایپا رونمایی کرد صنعت فرغون سازی سایپا ، اون تبلیغ تخیلی سایپا رو یادتونه ؟
سایپا آریا خودروی نسبتا زیبایی است اما میتونست خیلی بهتر باشه
میشد که چرخها انقد داخل بدنه نباشه و کمی بیرونتر باشه تا استایل خودرو بهتر بشه و همچنین پایداریش افزایش پیدا کنه
همچنین سایز رینگها جا داشت که بزرگتر شه
امیدوارم روزی رو ببینیم که صنعت خودرو سازیمون مثل صنعت موشک و پهپاد سپاه ، پیشرفت کنه
پهباد وموشک؟! صنعت؟ کجای کاری؟ بدجوری بازی خورده ایم، داریم با قاچاق ده برابر هزینه میسازیم ومفت به روسیه میدهیم تا شریک جنگ اوکراین باشیم و به موقعش مجازات شویم.
از کجا تغذیه میشی این چرت و پرتها را بلغور میکنی.
از چیزی خبر نداری انقد حرفای بی بی سی و منوتو رو کپی نکن
فکر نکنم زمان چهل پنجاه سال واس پیشرفت زمان کمی باشه، میشه اعلام کنید چند سال دیگمون باید هدر بره تا خودرو پیشرفت کنه؟
داخلش خیلی شبیه تیگو هشته جلوشم همون شاهینه چیه یعنی کراس اووره حرف دیگه ای ندارم
بالاخره یه طراحی کابین درست حسابی دیدیم
ولی هنوز که هنوزه توی طراحی چراغ عقب ماشین مشکل دارن
یک سوال : مگه آریا کراس اوور محسوب میشه ؟!
بایه جلوپنجره بزرگ وچراغهای بروز تر و همچنین تغییر در سایز چرخها ونمای کناری و همچنین پشت خودرو یعنی کلا داخل وبیرونش واقعا هماهنگی نداره داخل مدرن ونمای بیرون معمولی در سطح خودروهای کره ای پانزده سال وده سال قبل
دلتونو به این توضیحات خوش نکنید
در نهایت یه خودرو با نمای داخلی ساینا
و بیرونی شاهین به دست مشتری خواهد رسید .و این تصاویر به مدل فول آپشن موکول خواهد شد که هیچ وقت به تولید نخواهد رسید .
سایپا دزد ترین خودرو ساز تارخ دنیا خواهد بود .اینو تو تمام خودروهاشون ثابت کردن .ارایه یه طرح لوکس و تحویل یک فرغون چهار چرخ به جای همون طرح .
خاک توسرشان بااین مملکت داریشون
داشبورد بی ام و سری پنج برداشتن میگن مفهومی
دوستان خودتونو گول نزنید این کابین فتوشاپ شده در اصل این کابین متعلق به ماشین های bmw هست دقت کنید
جای نگرانی نیست
دو فردای دیگه خودرو ازافغانستان با بنام برندخارجی وارد می کنیم . سایپا به مهندسان وطراحان پرافتخارش بایدببالد که ارابه های مرگ رو باهزاراناقصی باقیمت کلان واردبازارمی کند ومردم ناچارا می خرند
یعنی غرب زده کلا نادانه مطلقه لامصب…
اولا ایران مفد به روسیه نداده چیزی گرفته که بعدا صداش در میاد دوما چطور خون مردم یمن و فلسطین و سوریه افغانستان پیش باشه صداتون درنمیاد حالا نگران مردم اوکراینی هر چند کشتن انسان در هر جا محکومه اما کورکورانه حرف های شبکه های معاند از جمله بی بی سی و اینتر نشنال و.. رو بلغور کردن هم نشانه حماقته
داخل این کابین طراحیش بر می خوره به خودروی BMW .اگه مخوان طرح جدید بدن .باید طرح بیرونی اصلاح بشه .اغلا یک فرقی کنه با مدل های ساخته شده ..داخل کابین درکل کپی برداری از BMW ..
تشکر لطفا ،،، فقط یک سوال که این خودرو طراحی به روزشم هست یا واقعا فقط همینه
و اینکه اگر پنجاه سال پیش این طرحو داده بودیم خیلی از خودرو سازها کم می آوردن
متاسفم که مدیر عامل سایپا میگه فقط خواستیم بگوییم ما هم میتوانیم ، بله حق با شماست تا وقتی مردم برای گاریهای شما صف های میلیونی می بندند ، طبیعی است که استفاده از تکنولوژی برتر را شایسته مردم ایران نمیدانید.
این طراحی به سایز کابین این ماشین نمیخوره.
همه چی خوب بود تا اینکه لوگوی سایپا رو دیدم
جای نگرانی نیست
دو فردای دیگه خودرو ازافغانستان با بنام برندخارجی وارد می کنیم . سایپا به مهندسان وطراحان پرافتخارش بایدببالد که ارابه های مرگ رو باهزاراناقصی باقیمت کلان واردبازارمی کند ومردم ناچارا می خرند
این که 3d هست و تصویر واقعی نیست !!! ملت رو مسخره کردید
عرض محورهای شاهین و محصولاتی که از این پلتفرم استفاده میکنند کمه و نقطه ثقل بالاست به همین علت این خودرو چپی زیاد داشته
مسخره کردید خودتون رو این داشپورت مال تیگو ایت ۸هست چه ربطی به این ماشین داره داشپورت این ماشین زیاد کار شده باشه روش فوقش مثل کوییک یا تیبا ۲باشه جم کنید بابا دروغ گوها خجالتم خوب چیزیه
خخخخخخخ سایپا آریا دیگه سایپا بهمن حمیدو محمدو سایپا غضنفرم بیارید خجالت نکشید
همون شاهین هست فقط نصفش کردند عقبش هم دو تا چراغ متفاوت گذاشتند داخلش هم که اب دوغ خیار اصلا هماهنگی نداره جلو با عقب ناهماهنگ داخلش هم اصلا معلوم نیست که این طراحی باشه موقع تحویل میفهمی چی بهت قالب کردند در اخر میگن بعلت تحریم همون موتور تیبا توربو یکم بوست بیشتر کردیم شده صدوپانزده اسب بخار اپشنها هم که کم میکنند