نگاهی به غرفه گروه بهمن در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز
گروه بهمن با مجموعه کاملی از محصولات به شیراز آمده است. در این مطلب نگاهی به غرفه گروه بهمن در نمایشگاه شیراز خواهیم داشت.
نمایشگاه خودرو شیراز از ۲۲ خرداد ماه آغاز به کار کرده و تا ۲۵ خرداد ماه ادامه می یابد. مطابق هر در نمایشگاه خودرو شیراز شرکت های مختلفی حضور پیدا کرده اند و بسیاری از شرکت ها محصولات خود را برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی کرده اند. همان طور که انتظار می رفت یکی از شرکت هایی که با دست پر در این نمایشگاه شرکت کرده است، گروه بهمن است. این شرکت به همراه زیرمجموعه هایش در این نمایشگاه پا به نمایشگاه شیراز گذاشته و محصولات متنوعی اعم از اتوبوس های درون شهری و بین شهری، خودرو های وارداتی و برخی خودرو های مونتاژی و… را در معرض دید عموم قرار داده است. در این مطلب سعی داریم نگاه مختصری به غرفه گروه بهمن در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز داشته باشیم.

وارداتی های جدید BM Cars
یکی از زیر مجموعه های گروه بهمن که در این نمایشگاه توجه های زیادی را به خود جلب کرده مربوط به خودرو های وارداتی و محصولات بی ام کارز است. مسلما جنجالی ترین وارداتی گروه بی ام کارز که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته نتا GT است. این خودرو در حقیقت یک سوپر کار تمام برقی است که توسط شرکت HOZON AUTO در چین تحت عنوان نتا تولید می شود و تا کنون توانسته در بازار های جهانی نیز توجه ها را به سمت خود جلب کند.

سوپرکار برقی وارداتی بی ام کارز دارای دو پیشرانه برقی است که این پیشرانه های می توانند نهایت قدرت ۴۵۶ اسب بخار و ۶۴۰ نیوتن متر را تولید و به چرخ ها منتقل کند. این سوپر کار تمامی برقی علاوه بر قوای محرکه قدرتمند طراحی خاص و مدرن و منحصر به فردی دارد که می تواند مخاطب را به خود جذب کند.

دیگر خودرو وارداتی جدیدی که بسیار مورد توجه قرار گرفته هاوال H6 هایبرید است که به دلیل سابقه خوب نشان هاوال مورد توجه قرار گرفته است. این کراس اوور وارداتی دارای پیشرانه برقی- بنزینی است که پیشرانه بنزینی آن حدودا ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و پیشرانه برقی آن می تواند ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور و ۱۷۴ اسب بخار قدرت تولید کرده و توان تولیدی را از طریق جعبه دنده DHT به چرخ منتقل کند.

هاوال H6 هایبرید در کنار این مشخصاتی که دارد کیفیت مونتاژ بسیار بالایی دارد و می تواند احساس رضایت مشتریان را جلب کند. در کنار این دو خودرو تازه وارد، محصولات دیگری نیز نظیر؛ هونگچی H5، بستیون T77، هونگچی EQM5 و… حضور دارند و علاقه مندان می توانند از این خودرو ها بازدید کنند.
اتوبوس های SNA معرفی شدند
شرکت SNA به عنوان یکی از زیر مجموعه های گروه بهمن از دو اتوبوس جدید خود در این نمایشگاه رونمایی کرده است که یکی از آنها اتوبوس تمام برقی برای مصارف درون شهری است. این اتوبوس تمام برقی ۱۲ متری از یک پیشرانه از نوع موتور سنکرون با آهنربای دائمی بهره می برد که می تواند توان اسمی آن ۳۵۰ کیلووات و گشتاور نهایی ۳۵۰۰ نیوتن متر تولید کند. این اتوبوس به کمک باطری های خود می تواند تنها با یکبار شارژ کامل مسافتی در حدود ۳۰۰ کیلومتر را پیمایش کند و هر بار شارژ کامل این خودرو با شارژر های ۱۵۰ کیلوواتی حدودا ۳ الی ۳.۵ ساعت زمان می برد.

محصول دیگری که شرکت اسنا در این نمایشگاه رونمایی کرده است، اتوبوس دیزلی ۹ متری است که برای مصارف بین شهری در نظر گرفته شده است. پیشرانه این اتوبوس یک پیشرانه ۶.۷ لیتری شش سیلندر مجهز به توربوشارژ و اینترکولر ساخت شرکت کامینز است که این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۱۰۰ نیوتن متر را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده اتوماتیک مجهز به ریتاردر هیدرولیکی ساخت شرکت ZF به چرخ ها منتقل کند.

در این خودرو ۳۵ صندلی برای مسافران و دو صندلی برای راننده و کمک راننده در نظر گرفته که با توجه به ابعاد این خودرو ظرفیت مناسبی به حساب می آید.
بهمن موتور با جدید ترین فیدلیتی به شیراز آمد
می توان گفت بهمن موتور در نمایشگاه خودرو شیراز با تمامی محصولات خود حضور پیدا کرده و خودرو هایی نظیر؛ فیدلیتی پرستیژ، دیگنیتی پرستیژ، اینرودز ریسپکت ۲ و… در غرفه این شرکت دیده می شود اما گل سر سبد محصولات این شرکت در این نمایشگاه فیدلیتی XB1 است که قرار است به زودی در بازار ایران عرضه شود.

فیدلیتی XB1 که در واقع همان جتور داشنگ است به دلیل طراحی بروز و امکانات مدرن در کنار قوای فنی خوب خود توانسته علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کند. کراس اوور جدید بهمن موتور از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ با پاشش سوخت مستقیم بهره می برد و این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۹۰ نیوتن متر را تولید و در اختیار رانند قرار دهد. گیربکس این خودرو از نوع دوکلاچه تر است و توان تولید شده از طریق این جعبه دنده به چرخ های جلو منتقل می شود.


در کنار بهمن موتور، شرکت های ایران دوچرخ و بهمن دیزل نیز به عنوان زیر مجموعه های گروه بهمن نیز در نمایشگاه خودرو شیراز حضور پیدا کرده اند و علاقه مندان می توانند از غرفه های این شرکت ها بازدید کنند.
در حسرت خرید فیدلیتی bx1 مردیم عرض کنید دیگه
میگم به خاطر دیدنش پاشم برم شیراز
واله از بهمن دزد تر نداریم .
ما تحویل زمستان بودیم هنوز فراخوان ندادن .
متاسفانه هم به وزارت هم به نمایندگان رشوه میده و کسی نیست از حق ما دفاع کنه
سلام،اقا باور کنید باکمی شفاف سازی راجع به فرخوانهای شرکت بهمن خیلی از مشکلات متقاضیان سامانه یکپارچه با اولویت زمستان ۴۰۲حل میشه واین بلاتکلیفی که معلوم نیست چه موقع نوبت واریز داری کلا برطرف میشه.
اقای شرکت بهمن،برادر عزیز باور کنید انتظار سخت هست وامثال من هم زیادن لطفا تعیین تکلیفی انجام دهید تاحداقل بدونیم کی وچموقع نوبتمون هست تاحداقل بتونیم بزندگیمون برسیم،البته اگرتصمیمتون به تحویل خودرو به مصرف کننده واقعی هست.
بهمن، واقعا دزده و نامرد!
برای ثبت نام رسپکت، چند بار وصل شدم به درگاه بانک، ولی خطا داد که؛ شماره ملی شما از مبدا درگاه با شماره حساب یکی نیست. در صورتیکه برای اولین بار نیست پرداخت اینترنتی کردم.
شرکت رفته کدملی های مختص خودشو داد به درگاه فروش و همه رو سرکار گذاشت.
سلام .جان هرکس دوست دارید وضعیت خودرو نوبت زمستان ۱۴۰۲ را مشخص کنید.همه بلاتکلیف هستند.
متاسفانه شرکت بهمن موتور ، خودروساز که نیست ، حتی مونتاژ کار هم نیست !
تحویل ۲۵۰۰۰ خودرو برای کسانی که در سامانه یکپارچه از اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کردند (تحویل زمستان ۱۴۰۲) برای کمپانی که از رانت برخوردار است ، اینقدر سخته ؟ هر ۶ ماه هم که گرون می کنه . قیمت فیدیلیتی پرستیژ در نمایندگی چری در دبی ۶۵.۰۰۰ درهم (حدود ۱۸.۰۰۰دلار بازار آزاد) که با سود و مالیات محاسبه شده است . همین خودرو در ایران در بازار آزاد با قیمت ۲.۶ میلیارد (۴۰.۰۰۰ دلار بازار آزاد!!!!!) در سایتهای فروش خودرو موجود می باشد .حتی قیمت کارخانه که امروز ۱.۶۵ میلیارد (۲۵.۰۰۰ دلار بازار آزاد) برای مشتریان ثبت نامی محاسبه می شود . این همه اجحاف به مشتری ، چرا ؟؟؟ روزی که در سامانه یکپارچه ثبت نام کردیم (اسفند ۱۴۰۱) قیمت فیدیلیتی پرایم ۸۴۴ میلیون تومان بود . با تحویل قطره چکانی تا خرداد ۱۴۰۳ سه بار افزایش قیمت دادند . در حالی که هنوز تکلیف ۱۵۰۰۰ نفر از ثبت نامی های مشخص نیست و خبری از فرخوان نیست . بهمن موتور مشکل ارز را بهانه می کند ، در حالی که وزارت صمت می گوید ارز را تخصیص داده است . این در تاریخ بهمن موتور ثبت و در ذهن مشتری باقی خواهد ماند . آیا جواب اعتماد به سامانه یکپارچه که از طرف دولت ایجاد شده بود ، این است ؟