قیمت جدید انواع شاهین اعلام شد – تیر ۱۴۰۴



گروه صنعتی سایپا قیمت جدید مصرف کننده تیپ های سدان کلاس C شاهین ویژه تیر ماه ۱۴۰۴ را با افزایش قیمت اعلام کرد.
شرکت سایپا قیمت مصرف کننده انواع تیپ های شاهین را ویژه تیر ماه ۱۴۰۴ با افزایش قیمت چشم گیر اعلام کرد. در لیست قیمت جدید محصولات گروه خودروسازی سایپا، خانواده محصولات شاهین بیشترین افزایش قیمت را داشته اند و بعد از آن هاچبک کراس اطلس در مقام دوم افزایش قیمت قرار دارد. شاهین سدان کلاس C گروه خودروسازی سایپا بوده و از پلتفرم SP100 در آن استفاده شده است. شاهین در ابتدا با نسخه های دنده ای تیپ G، GL و اتوماتیک CVT در خط تولید سایپا تولید و مونتاژ شد اما بعد ها شرکت سایپا تصمیم گرفت که نسخه ارتقا یافته این خودرو را با نام شاهین پلاس به سبد محصولات خود اضافه کند. در حال حاظر این خودرو با چهار تیپ G، GL، CVT و پلاس به تولید و فروش می رسد.
نام خودرو | قیمت قدیم (تومان) | قیمت جدید (تومان) | تغییرات قیمت (میلیون تومان) |
شاهین G | ۵۹۳,۸۴۲,۰۰۰ | ۶۷۱,۷۴۹,۰۰۰ | ۲۴ |
شاهین GL | ۶۴۴,۶۵۳,۰۰۰ | ۶۵۰,۵۹۱,۰۰۰ | ۶ |
شاهین CVT | ۷۳۹,۶۵۵,۰۰۰ | ۸۳۶,۵۴۴,۰۰۰ | ۹۷ |
شاهین پلاس | ۸۶۲,۲۹۰,۰۰۰ | ۹۷۵,۱۴۲,۰۰۰ | ۱۱۳ |
شاهین پلاس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی
شاهین پلاس به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ME16 مجهز است. این پیشرانه ۱۶ سوپاپ که فناوری VVT-i را هم دارد، ۱۱۴ تا ۱۱۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۵ تا ۱۴۷ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این خودرو از نوع ۵ سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک AT است.



فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو و… از جمله امکانات این خودرو است.
شاهین اتوماتیک ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
شاهین CVT به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ توربوشارژر مجهز است که ۱۰۹ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این خودرو از نوع اتوماتیک CVT است که توسط کمپانی پانچ بلژیک تولید می شود و قابلیت اسپرت، برفی و تیپ ترونیک ۷ سرعته مصنوعی برای آن در نظر گرفته شده است. جعبه فرمان این سدان ملی سایپا مانند نسخه دنده دستی از نوع کمکی برقی است و تعلیق مک فرسون در بخش جلو و توییست بیم در بخش عقب آن دیده می شود.



شاهین CVT از نظر امکانات رفاهی و ایمنی تا حدی در جایگاه بهتری نسبت به نسخه دنده ای تیپ G قرار دارد. در کنار دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، سنسور نور، سانروف برقی، تهویه اتوماتیک، دوربین و سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، آینه های تاشو برقی و چراغ روشنایی روز که در شاهین G هم وجود دارد در نمونه اتوماتیک CVT این خودرو امکانات دیگری مانند کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، نمایشگر لمسی بزرگتر، تریم داخلی جدید، کروم کاری جدید و… دیده می شود.
یعنی فاتحه این سیاست خودرویی این مملکت رو باید خوند واردات خودرو رو بستن که خودروهاشون رو هر چقدر میتونن گرون و بی کیفیت کنن چرا کسی تو این مملکت نیست جلو این مافیای خودرو رو بگیره آیا بهتر نیست کاری کنید که شرکت ها خودرو سازی فکر رقابت در ساخت و قیمت مناسب باشن اونم با شرکت های خارجی فقط واردات رو بستین که این شرکتهای داخلی جولان بدن و قیمت هاشون رو ببر تا عرش آسمون اونم بدون کیفیت
بازار سایتی خروجیش میشه این همه چی رو کردین ریکسی. باید ریکس کرد تا دید خوبه یا بد .خیلی ها تو بازار ریکسی باخت دادن
ریکس نه ریسک😂
سلام.قدراین ملت نجیب رو بایدبدانید.به خدا در دنیا این چنین ملت شریف وقهرمان رونمی شود پیدا کرد.درسختی ها دوشا دوش جمهوری اسلامی به میدان می آیند.به پای این ملت باید طلا ریخت نه اینکه اجازه بدهند یه شرکت ها هربلایی خواستند برسرملت بیارند.اجازه بدهند مردم ماشین وارد کنند .
سردسته مافیای خودرو تو ایران خود دولت و مسئولین هستن تا وقتیکه دست این دزدان مفتخور را از گلوی ملت قطع نکنن،وضعیت هرروز بدتر میشه
کی قطع کنه؟ مگه آدم سالمهم در سران وجود داره؟
دراین اوضاع خرتوخرمملکت فرصت راغنیمت شمرده گران کنیدآخرکشوری که درحال جنگ است می آیدتولبدات کارخانجات راگران میکندفرصت طلبهادزدان ۴۷سال است داریدمی دزدیدیدسیر نشدید…
نمیدونم کی میخوان جلوی این دوتا شرکت خودروساز که تمام مردم رو آسی کرده بگیرن آخه مردمی که یه عدشون آرزوی ماشین دار شدن دارن با این قیمتها کی میتونن ماشین بخرن هروقت دلشون بخواد میرن افزایش قیمت میدن ایکاش مثل قدیم میشد آدم اسب قاطر بتونه سوارشه خیلی بهتر بود از اینکه بخوای تمام ثمره زحمت کشی عمرت رو بدی تا فقط یتیکه آهن پاره از این دوتا خودروساز که منافع خودشون رو با هیچی عوض نمیکنن
مخصوصا ایران خودرو که گویا با طرح مادران میخواد بگه که حامی مردم هست من ثبت نام کردم چندبار نشد هرکس دیگه آیم میشناسم توی این طرح ثبت نام کرده نتونست ماشینی از اینا بگیره الآن که قیمتها رو بردن بالا هیچکس ازشون خرید نمیکنه دارن سریع تبلیغات میکنن برای فروش و تحویل بموقع امیدوارم هیچکس از خرید نکنه تا یکم با مردم راه بیاین
تنها راه نخریدنه …
آخه برادر من نمیشه که مردم بدون ماشین بمونن سوار نشن ولی این کار باید از ریشه درست بشه
این دو خودروساز بدتر از اسرائیل هستند… این خودروهای بیکیفیت مونتاژی رو با قیمت چند برابر تو پاچه ما میکنند و روز به روز هم گرونتر میکنند خیر نمیبینند
با سلام کشوری که با رانت داره می چرخه همینه. ما پول جمع میکنیم. وام میگیریم. تا شاید بشه یه ماشینی بخریم بعد چند روزنمیشه که ماشین ۱۵ درصد گران میشه.وضعیت اشتغال افتضاح و وضعیت تورم سرسام آور
همین ماشین قدیمی خودم رو سوار میشم اما هرگز با این قیمت ماشین از ایران خودرو و سایپا نمیخرم.
استعمار خودرو سازی…..