مالکان خودروهای برقی نقره داغ شدند ؛ قیمت جدید شارژ خودرو برقی
مسئولان تصمیم گرفته اند که هزینه شارژ خودروهای برقی را افزایش دهند. همین مسئله با اعلام قیمت جدید شارژ خودرو برقی آغاز شده و با این تصمیم گیری، عملاً مالکان خودروهای برقی نقره داغ شده اند.
به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، در تمام کشورهای توسعه یافته جهان، جذابیت استفاده از خودروی برقی هزینه نگهداری و هزینه صرف شده پیمایش به نسبت خودروهای سوخت فسیلی است. اما با مدل تصمیم گیری مسئولان ایرانی، از این پس هزینه استفاده یک خودروی برقی نسبت به پیمایش مشابه یک خودروی بنزینی، تا سه برابر بیشتر است.
پیش از این مالکان خودروهای برقی، هزینه ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان را برای هر کیلووات برق به جایگاه ها می پرداختند. یعنی اگر مصرف هر خودروی برقی به ازای ۱۰۰ کیلومتر نزدیک به ۱۵ کیلووات ساعت باشد، پیش از این هزینه ۳ تا ۱۵ هزار تومان توسط مالک خودرو پرداخته می شد. به عبارت ساده یک خودروی برقی در هر ۱۰۰ کیلومتر هزینه ای معادل یک تا ۵ لیتر بنزین آزاد (بنزین ۳ هزار تومانی) را داشته است.

قیمت جدید شارژ خودرو برقی چگونه است؟
از این پس خودروهای برقی بر اساس ساعت مراجعه به جایگاه (ساعت کم بار، میان بار و پر بار)، ساختار مالکیت جایگاه و فصل (گرم یا غیر گرم) هزینه های متفاوتی را تجربه می کنند. در حال حاضر کمترین هزینه هر کیلووات ساعت شارژ خودروی برقی با دستگاه DC یا همان فست شارژ، ۱۴۸۸ تومان در فصول غیر گرم و شرایط کم بار است. بیشترین هزینه شارژ هم که مربوط به فصول گرم و ساعت های پربار است، ۴۵۰۰ تومان برای هر کیلووات ساعت است.
یعنی اگر یک خودروی برقی به صورت میانگین در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۵ کیلووات مصرف داشته باشد، هزینه پیمایش ۲۳ هزار و ۳۲۰ تومان تا ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می شود. این هزینه معادل مصرف ۷.۷۷ تا ۲۲.۵ لیتر بنزین آزاد برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. تمام این محاسبات در شرایطی است که یک خودروی برقی مصرف انرژی منطقی ۱۵ کیلووات ساعت را داشته باشد. در حال حاضر بسیاری از خودروهای برقی در شرایط آب و هوایی ایران، مصرف انرژی بیش از ۲۰ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر دارند.
بزودی قرار است تا جدول قیمت جدید شارژ خودرو برقی منتشر شود.

آیا برای کاهش هزینه شارژ خودروهای برقی، استفاده از شارژر خانگی منطقی است؟
در تمام دنیا استفاده از شارژرهای AC و خانگی AC منطقی است. زیرا هم عمر باتری خودروی برقی را افزایش می دهد و هم هزینه کمتری دارد. اما مدت هاست که وزارت نیرو جمهوری اسلامی، تصمیم گیری برای محاسبه هزینه برق خانگی شارژ خودروی برقی انجام نداده است. همین مسئله سبب گردیده تا بسیاری از مالکان خودروهای برقی با استفاده از شارژرهای خانگی AC، با اخطار قطع برق و محاسبه تساعدی برق مصرفی منزل خود مواجه شوند که هزینه های سنگینی دارد.
در جهان چه می کنند؟
در کشورهای توسعه یافته جهان، جهت ترویج خودروی برقی و حمایت از مالکان این دسته از وسایل نقلیه، در کنار اینکه بخشودگی های مالیاتی مختلفی به آن ها ارائه می شود، همیشه هزینه برق مصرفی خودروی برقی به شکلی محاسبه می گردد که استفاده از این وسایل به مراتب کم هزینه تر از خودروهای سوخت فسیلی باشد.
اما دولت مردان ایرانی با تصمیم اخیر خود سبب شده اند که امروز یک خودروی برقی هزینه پیمایشی به مراتب بالاتر از خودروی برقی داشته باشد. حال باید ببینیم که مسئولان در طرح قیمت جدید شارژ خودروی برقی بازنگری می کنند یا نه؟

مسئولان ایرانی چگونه فکر می کنند؟ هزینه شارژ خودرو برقی منطقی است؟!
نه می دانیم و نه می توانیم بگوییم؛ تنها می توانیم بگوییم که نمی دانیم و یا سکوت کنیم! نکته مهم اینجاست که عباس علی آبادی دوره ای وزیر صمت در ایران بوده و پروژه عرضه خودروهای برقی را در ایران آغاز کرده است. حال وزیر نیرو شده و به عنوان فردی که در مورد تامین برق برای خودروهای برقی تصمیم گیری می کند، مسیر را به جایی برده که امروز توجیهی برای خرید خودروی برقی وجود ندارد.
پرسش اینجاست که مسئولان ایرانی در شرایط فعلی قطعی برق و عدم توان برای تامین برق سراسری در مملکت و با وجود عدم تحقق وعده های خود در راستای حمایت از خودروی برقی (ایجاد یارانه خودروی برقی، توسعه زیر ساخت ها و…)، با چه رویی هزینه شارژ یک خودروی برقی را چند برابر کرده اند؟
در همه کشورهای توسعهیافته و صنعتی، هزینه شارژ خودروهای برقی کاملا رایگان است و دولتها برای ترغیب مردم به خرید این خودروها وام بلاعوض میدهند. تا ۱۰ سال باتری و ادوات مصرفی خودرو نیز تحت پوشش گارانتی شرکت تولیدکننده هست. ولی در وطنم ایران نه تنها هزینه شارژ رایگان نیست و گارانتی هم عملا وجود ندارد، روی خودروها چند برابر تعرفه میکشند. خب دیگر چه مزیتی در خرید خودروی برقی وجود دارد؟
فکر کن یه ماشین ۷۰کیلو واتی رو به مبلغ ۳۱۵ هزار تومن شارژ کنی الکی میگن متغییر هستش اینا پیک ساعت یعنی ۴۵۰۰ باهاتون حساب میکنن از این طرف هم میان ID4 رو ۹۰۰ میلیون میزارن روش بعد انتظار دارن مردم ماشین برقی بخرن
معنی نقره داغ را هم فهمیدیم. ما تا انرژی نداشته باشیم و به گذایی انرژی نیفتیم نمی فهمیم انرژی در کشور چقدر نازل و مفت دارد عرضه می شود. متاسفانه دولت ها ناتوانی های خودشان در ارتقای درآمد عموم جامعه را با یارانه دادن به انرژی جبران می کنند.
باز هم شاهکاری از تصمیمات مسئولین خدوم
این تصمیم خیلی غیر منطقی هست ،چرا که بنزین به صرفه تر از برق میشه ، یا اینکه میخوان قیمت بنزین رو افزایش بدن ولی اول از برق شروع کردن
بخدا اگر این تو این مملکت فقط به مسئولین حقوق بدن به شرطی که اصلا تصمیم نگیرن !!!! این مملکت اتوماتیک وار پیشرفت میکنه و همه چی خوب پیش میره . لطفا تصمیم نگیرید.
کل عمر دولت بعد از انقلاب در گران کردن بوده.یعنی به مشت ادم بی سواد ونادان ۴۶ ساله دارن صندلی بازی مبکنن هی جاشون عوض میشه ودریغ از طرح وبرنامه جدید.
چقدر ما ملت بدبختیم کلی هزینه کن استرس رانندگی با این لگن رو داشته باش خودرو برقی بخر بعدم جریمه مصرف برق داشته باش
مسئولین یک بازنگری در این لایحه بکنند و موجبات اعتراضات و آشوب و بهم خوردن نظم کشور در این شرایط نشوند
باتشکر
تصمیماتی شبیه این ، هیچگاه در حمایت از مردم نیست .
بسیار کامل و به جا توضیح دادین واقعیت کشور ما اینه سوخت باید با قیمت جهانی عرضه بشه همچنین خودرو و لوازم آن هم به قیمت جهانی عرضه بشه تا تعادل برقرار باشد تاسفانه زیرساختهای کشورمون رو به نابودیه و کسی پاسخگو نیست
من شش ماه هست که یک جک برقی خریدم و از برق خانگی استفاده کردم قبض برق من ماهانه بیشتر از یک ملیون هست و واقعا قابل قبول نیست مراجعه کردم به شرکت برق و جوابی نگرفتم به کرمان موتور مراجعه کردم باز هم جوابی نگرفتم این با توجه به شارژ کردن خودرو در ساعات کم باری شبانه بوده متاسفانه با این شرایط باید قید ماشین برقی رو زد
آینده خودرو برقی بسیار روشن و پاک است و اصلا نباید شک کرد آینده صنعت خودرو از آن این خودروهاست
نباید فراموش کرد میتوان با خورشید و باد و آب این خودروها را شارژ کرد
کشوری قویی است که وزارت نیرو و نفتش و همچنین وزارت صنعتش برای ساخت هزاران جایگاه در تمام شهرها با سرعت خیره کننده آیی کار و تلاش کنند
حقوق ها هم باید جهانی باشند
آینده صنعت خودرو خودرو برقی است
اما متاسفانه مسولان و مدیران و نمایندگان این کشور گیج تشریف دارند جای اینکه خودرو های پاک با تعرفه صفر وارد کشور شود گویا تعرفه های خودروهای برقی را هم همانند خودروهای سوخت فسیلی حساب کردند
هزاران افسوس از نادانی ها
یکی نیست بهشون بگه با این قیمتا و ایستگاه شارژ محدود و بعضا خراب و قطعی برق و … چرا ماشین برقی وارد کردین
متاسفیم که همچنین افراد بی سوادی امور را در دست دارند. حسود و کم فکر. آخه یکدفعه جایگاه شارژ مپنا ۳برابر کرده قیمت شارژ برقی. بی صاحبیم دیگه. دولت نیست که هویجه
شرکت مپنا با رانت و سواستفاده. قیمتهاشو ۳برابر کرده. که قبلا خودش ۳برابر بود. یعنی ۹برابر قیمت شارژ خونگی. ۲۵ اردیبهشت از جایگاه شارژ شاهرود صفر تا صد هزینش شد ۱۰۰تومن تویوتا. برگشتنی ۵خرداد شده ۲۸۰هزار تومن. صفر تا ۱۰۰ تازه یک خودرو بر هم برساوش مجانی فرستاده تا ماشین به جایگاه برسونن. متاسفم برای این کشور و مغزهای پوسیدش
متاسفم برای این مملکت ،واقعا چقدر آدم بی سواد و نادان دارند مملکت داری میکنند
افرادی که اعتراض دارن چرا از یک سیستم فاسد انتظار نتیجه خوب دارید ؟
یعنی شما شارژ تموم کردی ؟
یکی نیست به این آدم نماها بفهماند که تو را بخدا دست از سر این مردم بردارید.شما کمر به نابودی ایران بسته اید.والا مساله به این روشنی اصلا نیاز به صحبت نداره.گمشید برید تو لانه هایتان بگذارید هموطنانم یکبار هم که شده تاوان نفهمی شما را نپردازند
تصمییم گیران محترم تو رحتون
یه سوال؟ مسولین مملکت ما اصلا فکر میکنن؟؟؟ ایا توی رشته مرتبت با کارشون تحصیلات اکادمیک دارن؟جواب همش منفی هستش و اینکه اون مافیا که میدونه این مملکت پتناسیل تولید برق شهری رو نداره میره ماشین برقی میاره!!!! مثل هندوانه ای که توی مملکت ما که از بی ابی رنج میبره کشت میشه!!! کلا جای تاسف زیاده…. مشکل ما نبود ۴ تا مدیر وطن پرسته
به شخصه هر وقت تصمیمی گرفتم که اثرات زیست محیطی داشته و یا عام المنفعه باشه مثل خرید خودروی برقی که با دیدگاه کاهش آلودگی هوا گرفتم. در آخر مسئولین و یا به عبارتی مافیای مسئول نما کاری کردن که پشیمون بشیم.
درس عبرتی دیگر باشه برای ما مثل بورس…
فقط حیف که درس نمیگیریم…
بابا یه تعداد افراد خرفت دارند طوری برای مملکت تصمیمگیری می کنند که هم به ضررمردم باشه و هم به ضرر نظام .
آخه ما نفهمیدیم مسؤلین کشور ما برای ارتقا آمید و رفاه بهتر مردم تصمیمگیری می کنند یا برای در تنگنا قرار دادنمردم
در مورد ماشین برقی صحبت میکنید ولی اطلاعات کافی ندارید
این حرفها صحیح نیست ایستگاههای شار روز به روز بیشتر میشه هزینه زیادی هم ندارد
مملکت ما هزینه انرژیش ازدنیا کمتره
من که ماشین برقی دارم راضیم
هر کاری اولش سخته باید خود راننده برقی مدیریت کنه تا فرهنگش جا بیفته در کشور
وقتی نفت جای هیزم و غیره را میگرفت عدهای مقاومت میکردند و برایشان سخت بود ولی الان در دهکده های دور دست هم فرهنگ استفاده از انواع سوختها جک ا افتاده ماشین برقی هم همینه
فرهنگ سازی بشه جا میافته.
خیلی جالبه همیشه به جای سازندگی میتونی برای تخریب و سنگ اندازی اسم چند تا مسئول رو بیاری، مثلا مسئول تخریب آینده خودرو داخلی فلان مسئول، مسئول افزایش قیمت لوازم خانگی فلانی و… کار این افراد در کشور کلا برعکسه، بشینیم طرح بریزیم چطور از مردم بیشتر پول بگیریم!
قبل از واردات خودرو برقی باید چند تا مدیر دلسوز وارد کنند
دلاور ازت خوشم اومد