مزایا و معایب X22 پرو دنده ای چیست؟

مزایا و معایب X22 پرو دنده ای موضوعی است که بسیاری از متقاضیان خرید خودرو به دنبال آن هستند. در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی می کنیم.
ام وی ام X22 پرو دنده ای خودرویی بود که مدیران خودرو پس از عرضه موفق نسخه اتوماتیک به بازار عرضه کرد. کراس اوور ساب کامپکت و اقتصادی که در رده ای پایین تر از نمونه اتومات قرار می گرفت. این خودرو هم در بحث مشخصات فنی و هم در بحث امکانات با نمونه اتوماتیک متفاوت است. زیر کاپوت این کراس کوچک یک پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی قرار دارد که توان تولید نهایت قدرت ۱۱۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع توییست بیم است و در مجموع ویژگی های فنی یک خودرو کاملا اقتصادی را در این خودرو می بینیم.

اما تفاوت X22 پرو دنده ای نسبت به نسخه اتوماتیک در چیست؟ اولین و مهمترین تفاوت تفاوت پیشرانه و سیستم انتقال قدرت است. در نمونه اتوماتیک پیشرانه ۱ لیتری توربو را داریم و جعبه دنده از نوع CVT است اما در نمونه دنده ای همانطور که اشاره شد، پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی است و جعبه دنده هم از نوع دستی است. تفاوت های بعدی مربوط به آپشن ها می شود. در نمونه اتوماتیک چراغ های اصلی فناوی LED را دارند اما در نسخه دنده ای چراغ های هالوژنی استفاده شده اند. علاوه بر این در نسخه دنده ای ترمز پارک برقی و اتوهلد را داریم اما در X22 پرو دنده ای، ترمز پارک دستی است و خبری هم از اتوهلد نیست.

در نمونه دنده دستی X22 پرو دنده ای امکاناتی نظیر ۲ کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم کنترل پایداری، سامانه شرع حرکت در سربالایی، سانروف، سنسور نور، کروز کنترل، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، تهویه دستی، فرمان کمکی برقی، گرم کن صندلی های جلو، رینگ آلومینیومی، سامانه پایش میزان فشار باد تایر ها (TPMS)، آینه تاشو برقی، سنسور و دوربین دنده عقب دیده می شود. در ادامه مزایا و معایب X22 پرو دنده ای را بررسی می کنیم.
بررسی مزایا و معایب X22 پرو دنده ای
مصرف سوخت مناسب : مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام X22 پرو دنده ای ۶.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در کاتالوگ اعلام شده است که البته این عدد می تواند نسبت به کیفیت بنزین و شیوه رانندگی متفاوت باشد. البته اگر شرایط ایده آل و رانندگی متعادلی داشته باشید مصرف به این عدد نزدیک خواهد بود. مصرف این خودرو با توجه به ماهیت کراس آن راضی کننده است و در این رده قیمتی یکی از کم مصرف ها به حساب می آید. چراکه بسیاری از رقبای داخلی در این رده گاها مصرف بالاتری دارند و این بخصوص در نمونه های توربو بیشتر دیده می شود.

فضای کابین نسبتا مناسب : دقت کنید X22 پرو دنده ای یک کراس اوور ساب کامپکت است پس وقتی می گوییم از فضای کابین مناسب آن می گوییم، همه چیز نسبی سنجیده شده است. در واقع کابین این خودرو چندان جادار نیست اما نسبت به رقبای هاچبک همرده (مثل پژو 207) فضای بخصوص در قسمت عقب بسیار راضی کننده تر است.
پیشرانه کم استهلاک و امکانات راضی کننده : با توجه به کیفیت بنزین و استهلاک پیشرانه های توربو، همچنان بسیاری از خریداران ترجیح می دهند خودرویی با پیشرانه تنفس طبیعی داشته باشند. در X22 پرو دنده ای هم پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی در عمل کم دردسر تر است و استهلاک کمتری دارد. همچنین وجود امکاناتی نظیر گرم کن صندلی، تریم چرم مصنوعی، سانروف و دوربین داینامیک عقب باعث می شود تا این خودرو از نظر امکانات از رقبایش جلو تر باشد.
متریال نه چندان با کیفیت کابین : اگرچه طراحی داخلی راضی کننده است و امکانات هم نسبتا قابل قبول بنظر می رسد اما کیفیت متریال چندان مطلوب نیست. قطعات به کار رفته در کابین از جنس پلاستیک خشک هستند و کیفیت چندان بالایی ندارند. البته این مورد تقریبا در رقبای این خودرو هم دیده می شود اما در X22 پرو دنده ای (مثل دیگر چینی ها) دوام پایین تر بنظر می رسد.

سواری خشک در ردیف عقب : سواری این خودرو در کل خیلی معمولی است. یعنی X22 پرو دنده ای نه خیلی نرم است و نه خیلی خشک. اما در قسمت عقب ضربه های جاده بیشتر حس می شود. دلیل این خشکی عقب هم به سیستم ساده تعلیق عقب بر می گردد. همچنین نباید فراموش کنیم که X22 در واقع هاچبکی است که ارتقاعش زیاد شده و از نظر فنی تغییرات عمیقی نداشته است. همین باعث می شود سواری های بلند مدت برای سرنشینان عقب این خودرو کاملا خسته کننده باشد.
نبود برخی امکانات : اگرچه این خودرو در رده خودش امکانات قابل قبولی دارد اما بهتر بود امکاناتی نظیر چراغ های جلوی LED، ترمز پارک برقی و اتوهلد را همانند نمونه اتوماتیک، در این نسخه هم می دیدیم. در کل اگر این امکانات به نسخه دنده ای X22 پرو اضافه می شد قطعا مزایای رقابتی این خودرو به مراتب بیشتر می شد و حرف بیشتری در بازار برای گفتن داشت.
ویدیو تست X22 پرو دنده ای
در پایان باید گفت که شرایط منعطف اقساطی مدیران خودرو همیشه باعث می شود تا مشتریان زیادی به سمت خرید خودروهایی نظیر X22 پرو MT بروند. این هم می تواند دیگر مزیتی باشد که در رقبای داخلی این خودرو نمی بینیم. اما نظر شما در مورد این خودرو چیست؟ بنظر شما X22 پرو MT ارزش خرید دارد؟
فعلا که متوقف شده و دیگه تولید و فروش نمیشه
مدل دنده ای هنوز هست،وبهتر از توربو اتومات هست،
نسخه اتوماتش به خاطر سود کمتر از فروش x33 کراس اتومات عرضه نمیشه
عیب اش اینه که مردم دیگه حق ندارن ماشین با کیفیت ژاپنی سوار بشن
مزایا هم مسئول ایرانی جیب اش پر پول میشه
ممنون از توضیحات و ویدئو کاملتون، هر چیزی که نیاز بود رو ارائه دادید. خسته نباشید
چاره ای نیست ،ولی بازم از اشغال ی ایرانی بهتره، من کوییک ۴۰۱صفر داشتم ۲بار قفل مرکزیش خراب شد گارانتی قبول نکرد ،داشبورد با پلاستیک باز یافتی ،بدنه ضعیف ،،فرختم x22پرو دنده ای ثبت نام کردم،
اینکه یک سوم قیمت ام وی ام پول دادید هم بگید
بنده حدود یکسالی هست ایکس ۲۲ پرو دنده دارم خدایی راضی هستم،تا الان مشکلی نداشته ،نمیدونم اینایی که از این خودرو ایراد میگیرن دقیقا چه انتظاری دارن ویا با این پول چه خودرویی دیگه میخوان سوار بشن،حتما دنا شاهین تارا و…طراحیش می ارزه به تمام تولیدات داخلی ،فنی هم که عالیه
نمیدونم شما قبلاً چه ماشینی داشتید ولی با این x22 پرو دنده محاله بتونید از دنا و تارا سبقت بگیرید! به لحاظ موتور و گیربکس یک فاجعه تمام عیار هست. در شتابگیری عملکر فوقالعاده صعیفی داره. در سر بالاییها به شدت ضعیفه.
در ایران هیچ ماشین داخلی خارجی با مشخصات اتومات توربو جفت کلاچ نخرید خلاص .
سلام دوستان من دوتا سوال داشتم ماشینم x22pro دستی هستش میخواستم ببینم برای کسی این صندوق پران رو ریموت فعال هست یا نه؟ یکی ام اینکه من وقتی با ریموت درب ها رو میبندم درب راننده بسته نمیشه وباز هستش
با سلام وادب… اون دسته از عزیزانی که از این خودرو توقع شتاب اولیه و تکاب دارند باس بشون بگم شرمنده این خودرو یک خودرو آروم و بی حاشیه است اگر میخواهید وسط خیابان و جلوی مدرسه دخترانه از خودتان حرکت های نمایشی اجرا کنید برید ۴۰۵ بخرید. تازه اگر فکر میکنید با این جنگولک بازیها دختره میگه اوووووه چه هنرمند! کامل در اشتباهی دخترا میگن عجب بی عقلی امده واسه ما نمایش در میارد ما خودمون کارگردانیم خخخخخخ
من یک سال دنده ای دارم ماشین خوبیه ارزش خرید داره برای زیباییش ولی خب شتاب بد نیست ولی نه انتظار که جوان ها دارن ماشین بکنه بره ولی برای یه رانندگی ساده و روان خوبه به اندازه پولی که میدی انتظارات و فراهم میکنه ماشین ایرانی الان اپشن خیلی کمتری نسبت به این ماشین دارم بعدشم دیگه ۵ سال میخواید ماشین عوض کنید عمری نیست که هر ماشین تا ۵ سال انتظارتون فراهم میکنه آخرم خود شرکت مدیران طرح تعویض میدید یکی جدید تر
من این ماشینو ندارم ولی سوالم اینه که واقعا از آشغالای ایران خوردو و سایپا که به قیمت تمام میندازن به مردم بدتره ؟
سگش شرف داره به دنا و تارا و۲۰۷،ماشین خیلی خوبیه تو رنج قیمت خودش، من دارم و خداروشکر راضیم
نسخه اتومات با موتور توربوش رو نزدیک دوسال میشه دارم حدود ۳۵ هزارتا باهاش رفتم که خب میدونم کم کارکرد محسوب میشه ولی بخوام تجربه ام باهاتون در اختیار بزارم , شخصا آدمی هستم که معقول رانندگی میکنم و زیاد هم اهل فشار آوردن به خودرو نیستم
نکات مثبت :
1-تا به امروز گذرم به تعمیرگاه نیوفتاد و کلا ماشین بی آزاریه(فقط به جهت سرویس سالانه و روغن ها مراجعه کردم)
2-مصرف سوختش خیلی کم هست حدود ۷ لیتر (هم رده های این ماشین مصرف بالاتر دارن)
3-سیستم اتوهلد واقعا تویه سر بالایی ها ترافیک ها کمک کننده اس مخصوصا برای من که هروز مجبورم تویه ترافیک جابجا بشم
4-ماشین با اینکه کراس اوره چون شاسی هاش بلنده حس میکنید ماشین شاسی بلند سوار شدید که خب با این بودجه واقعا خوبه
5-فرمون ماشین واقعا نرمه با یک انگشت میتونید حرکت بدید
نکات منفی:
1-کیفیت رنگش پایینه و باید مراقبش باشید و زود به زود ماشین رو نظافت کنید (البته خب این مبتلا به همه ماشینای چینیه و فقط ایراد این ماشین نیست!) اما آنچنان مشکل بدی نیست نهایتا شما هرچند سال یکبار میتونید احیای رنگ کنید.
2-ماشین شتاب بالایی نداره که خب با این وزن و این موتور طبیعیه ازش چنین انتظاریم نمیره البته این به اون معنا نیست که لش باشه یا راه نره چون موتور توربو داره و گشتاورش بالاعه در حد خودش جوابگو هست (اگرم بتونید اکتان بریزید یا بنزین سوپر بزنید شتابش واقعا بهتر میشه)
درباره ایرادات برقی و خشکی تعلیق چیزی مشاهده نکردم شاید تویه نسخه اتومات این ایرادات نبوده
با سلام
با توجه به اینکه بنده انواع سواری های داخلی رو تجربه کردم کلا ایرانی به لحاظ کیفیت متریال، مصرف سوخت، آپشن،خرابی های پی در پی، ایمنی ( که شخصا برای من خیلی مهمه) زیاد جالب نیستن
ولی از اونجایی که به علت سیاست های دولت خودرو های خارجی با کیفیت هم با قیمت چند برابر بازار مبدا وارد میشن، بهترین گزینه همین چینی های اقتصادی هست
چون حداقل از هر لحاظ از خودروهای داخلی بهتر هستن