%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰

معترضین به قیمت خودروهای وارداتی بلاتکلیف اند!

منتشر شده در 31 تیر 1404 ساعت 14:09
معترضین به قیمت خودروهای وارداتی بلاتکلیف اند!

با اعلام قیمت جدید برای خودروهای وارداتی، بسیاری از مشتریان از افزایش بی رویه قیمت و اختلاف زیاد با قیمت علی الحساب گله دارند.

واردات خودرو از روز نخست تا به حال با چالش های بسیاری روبرو بوده و حالا جدیدترین چالش، اعلام قیمت های جدید برای خودروهای وارداتی است. این روزها بسیاری از مشتریان خودروهای وارداتی از قیمت اعلامی گله دارند و شرکت های واردکننده را به تخلف در قیمت گذاری متهم می کنند. از طرف دیگر برخی از مشتریان اعلام می کنند که با کاهش تعرفه واردات، شرکت موظف است که مابه التفاوت قیمت جدید و قبل را به مشتری بپردازد و این در حالی است که هنوز مشخص نیست که تعرفه های جدید از چه زمان باید اعمال شوند. اما مشتری بلاتکلیف حالا باید چه کند؟ چرا هیچ نهادی پاسخگو نیست؟ در روزهای اخیر بسیاری از مشتریان شرکت های مختلف به پایگاه خبری آخرین خودرو پیام داده اند و از گله خود از قیمت های جدید گفته اند. در ادامه آنچه نتیجه پیگیری های ما در چند روز گذشته بوده است را بیان می کنیم.

از چه زمان تعرفه ها اعمال می شوند؟

این روزها مشتریان چانگان CS55 پلاس بر این باور اند که سایپا باید هزینه مابه التفاوت دریافتی را به دلیل کاهش تعرفه ها به مشتریان پرداخت کند. چراکه در زمان عرضه تعرفه ۵۵ درصدی اعمال شده بود و حالا تعرفه به ۲۰ درصد رسیده است. پیگیری های ما از منابع مختلف نشان می دهد که هنوز مسئولین دولتی و گمرک به یک توافق برای زمان اعمال تعرفه ها نرسیده اند و هنوز مشخص نیست که تعرفه ها باید از ابتدای سال محاسبه شوند یا خیر. اما مشتریان خودروهای وارداتی به بندی در قرارداد اشاره دارند که بر اساس آن شرکت موظف است که در صورت تغییر تعرفه (افزایش یا کاهش)، مابه الفاوت را بگیرد و یا بپردازد. پیگیری های ما از سایپا در این مورد به نتیجه ای نرسیده اما به نظر می رسد که همه چیز ناشی از ناهماهنگی نهادهای مختلف دولتی است. باید دید در نهایت گمرک، وزارت صمت و شرکت های واردکننده به چه نتیجه ای در این مورد می رسند اما تابحال که مشتری تنها متضرر از این ناهماهنگی عمیق است.

افزایش قیمت شدید وارداتی ها

اما دسته ای دیگر از مشتریان خودروهای وارداتی از افزایش قیمت های شدید گله دارند و همه آن ها بر این باور هستند که شرکت های وارد کننده در اعلام قیمت های جدید تخلف داشته اند. بررسی های ما نشان می دهد که تمامی واردکننده ها پیش از اعلام قیمت، مجوز های مربوطه برای آن را اخذ کرده اند. به زبان ساده تر، آن ها ادعا می کنند که قیمت ها توسط سازمان حمایت بررسی شده و وزارت صمت هم پس از آن مجوز اعلام قیمت را به شرکت داده است. اما سوالی که پیش می آید این است که چرا با وجود کاهش تعرفه های خودروهای وارداتی، همچنان خودرو گران می شود؟

در پاسخ به این پرسش باید اول به این نکته اشاره کرد که در مورد خودروهای وارداتی برقی و هیبریدی، هیچ کاهش یا افزایش تعرفه ای را نداشته ایم پس روال قیمت گذاری همچنان مثل سابق در جریان است. اما سوال بعدی این است که چرا یک خودروی خاص نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است؟ البته که در این مدت ارز تخصیصی و ارز مبنای محاسبه گمرک افزایش چشمگیر داشته اما مشتری این را حق خود می داند که ریز این محاسبات برایش شرح داده شود. در واقع روال این محاسبه قیمت به قدری پیچیده است که حتی خبرنگاران و کارشناسان خودرو هم توان تخمین قیمت های جدید را ندارند. پس کاملا طبیعی است که مشتری گله مند باشد و نسبت به قیمت های جدید اعتراض کند.

راه حل چیست؟

اگرچه معیار این افزایش قیمت های جدید از جانب واردکنندگان صرفا افزایش نرخ ارز و افزایش نرزخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی گمرک عنوان می شود و به گفته آن ها تمامی قیمت ها کارشناسی شده و قانونی است، به نظر می رسد مشتریان حق دارند ریز محاسبه قیمت را بدانند. یعنی در شرایط فعلی شرکت ها باید با جزئیات اعلام کنند که این قیمت های جدید چگونه محاسبه شده اند. رسانه آخرین خودرو آمادگی خود را برای اعلام چگونگی محاسبه قیمت های جدید اعلام می کند و شرکت ها می توانند این جزئیات را در اختیار این رسانه برای انتشار قرار دهند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. محمد گفت:

    الماس خودرو نامی هم هنوز حتی اعلام واریز مرحله دوم نکرده بعد از ۵ ماه
    واقعا معلوم نیست چه خبره
    کاش شما ازشون پیگیری میکردید

    ۰
    ۰
  2. نوروزی گفت:

    ممنون از رسانه آخرین خودرو بابت پیگیری

    ۲
    ۰
  3. متین گفت:

    این اصلا عادلانه نیست کجای دنیا به یکباره یک خوردو را ۵۳۰ میلیون تومان گران میکنند. الان قیمت ازاد این خودرو هم کاهش داشته و به زیر ۲۶۰۰ رسیده در حالیکه با خواب سرمایه ثبت نام کنندگان تقریبا قیمت این خودرو با بازار ازاد برایشان همان قیمت اب میخورد. چقدر خوب میشد سازمان محترم بازرسی به این مقوله ورود میکرد. واثعا مردم ایران مظلوم ترینند

    ۴
    ۰
    • حف گفت:

      خدا پدرت را بیامرزه!
      نامی خودروی کلاهبردار قیمت نیسان آنر را اونقدر بالا برده که الان بازار آزادش ۲۰۰ میلیون ارزونتر از کارخانه است!!!
      یعنی بعد از ۶ماه خواب پول حالا ۲۰۰ میلیون هم ضرر میکنی.
      این یعنی مملکت بی صاحب…

      ۲
      ۰
  4. یزدان گفت:

    باتشکرازاسب بخاردرپیگیری اعتراض ها،
    واقعاشرم اوراست.حدودیکمیلیاردتومان افزایش قیمت برای یک خودرواقتصادی لواپشن کرولاکراس هیبریدی بعد۷ماه انتظار
    وجالبتراینکه خودرو.اپشن.وزمان
    .ثبتنام یکی
    قیمت نهایی هرشرکت از۲،۷۸۰تا۳،۳۵۰که همین خودروتاالان ۲.۴۳۱تحویل شده یعنی ۹۱۹میلیون تومان افزایش و۵۷۰میلیون تومان اختلاف درشرایط‌ مساوی وتبعیض ظالمانه توسط شرکت هاوشورای محترم رفاقت
    خدابدادمردم مظلوم بابودجه مشخص برسه

    ۰
    ۰
    • یزدان گفت:

      سلام دوستان با این حرفهابجایی نمیرسیم خواهشن یکی دو نفرجوان واهل فن هرجورمیتونن فراخوان کنن وبا هرروشی که میتونن مثلاایجادگروه وگذاشتن شماره تلفن و…. بچه هاروبه هم برسونن که یکی بشیم وازطریق نهادهای ذی صلاح دنبال حقمون باشیم.دست یکی صدانداره.

      ۰
      ۰
  5. یزدان گفت:

    بادرود
    کاملا دروغ گفتن که برقی وهیبریدی ها گران نشدن وباقیمت قبل واگذارمشود.
    کرولاکراس هیبریدی راازمدل بنزینی آن که تعرفه۴۰درصدداردحدودپانصدمیلیون گرانترقیمت داده اند.وجالبه هرشرکت بایک قیمت درشرایط کاملا مساوی۵۵۰میلیون اختلاف
    خدالعنتشون کنه بعد۸ماه انتظارملتوبه دردسرانداختند

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X