کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰

این بزرگراه در فرانسه خودروهای برقی را در حال حرکت شارژ می‌کند

منتشر شده در 12 آبان 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
این بزرگراه در فرانسه خودروهای برقی را در حال حرکت شارژ می‌کند

با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته، مسافت قابل پیمایش محدود و انتظار طولانی برای شارژ باتری کماکان بسیاری از مشتریان را نسبت به خرید خودروهای برقی مردد می‌کند. پرسش‌هایی مانند «چقدر می‌توانم بروم؟»، «کجا شارژ کنم؟» یا «چقدر باید منتظر بمانم؟» ذهن بیشتر خریداران را مشغول کرده است. اما حالا فرانسه با پروژه‌ای انقلابی نشان داده که شاید دیگر نیازی به این پرسش‌ها نباشد، چرا که خودروهای برقی می‌توانند در حین حرکت روی بزرگراه، شارژ شوند!

آغاز آزمایش در حومه پاریس

به گزارش آخرین خودرو، این پروژه شگفت‌انگیز در مسیری به طول ۱.۵ کیلومتر از بزرگراه شلوغ A10 در حومه پاریس در حال اجراست. شرکت VINCI Autoroutes مدیریت این طرح را برعهده دارد و با همکاری چند نهاد مهم از جمله Electreon (شرکت پیشرو در فناوری شارژ بی‌سیم)، دانشگاه گوستاو ایفل و Hutchinson این پروژه را پیش می‌برد.

نکته مهم این است که این آزمایش در یک مسیر واقعی و پرتردد انجام می‌شود، نه در پیست‌های کنترل‌ شده. برای این کار، چهار خودروی برقی متفاوت شامل یک کامیون سنگین، یک ون، یک خودروی سواری و یک اتوبوس به سیستم شارژ بی‌سیم مجهز شده و در ترافیک واقعی مورد آزمایش قرار گرفته‌اند تا عملکرد فناوری «شارژ پویا» در دنیای واقعی بررسی شود.

این بزرگراه در فرانسه خودروهای برقی را در حال حرکت شارژ می‌کند

انتقال برق تا ۳۰۰ کیلووات در حال حرکت

نتایج اولیه پروژه فرانسوی‌ها فراتر از انتظار بوده است. این سیستم توانسته هنگام حرکت خودروها، انرژی را با توانی بیش از ۳۰۰ کیلووات انتقال دهد؛ میانگین توان نیز حدود ۲۰۰ کیلووات گزارش شده است. برای مقایسه، این رقم در حد شارژرهای فوق ‌سریع V3 تسلا است. با چنین نرخی، خودرو می‌تواند در مدت چند دقیقه مسافت قابل‌ توجهی را به برد خود اضافه کند؛ با این تفاوت که راننده هیچ کاری انجام نمی‌دهد و فقط کافی است روی مسیر ویژه حرکت کند تا باتری به‌ صورت خودکار شارژ شود.

گامی بزرگ برای آینده خودروهای برقی

فناوری شارژ در حال حرکت می‌تواند بزرگ‌ترین چالش خودروهای برقی، یعنی باتری‌های حجیم، گران و سنگین را از میان بردارد. در شرایط کنونی، خودروهای برقی برای دستیابی به برد بالا نیاز به بسته‌های باتری بزرگ دارند که هزینه تولید، وزن و مصرف مواد خام را افزایش می‌دهد. اما اگر خودروها بتوانند هنگام حرکت انرژی مورد نیاز خود را دریافت کنند، دیگر نیازی به باتری‌های عظیم نخواهد بود. این امر باعث می‌شود خودروها سبک‌تر، ارزان‌تر و کارآمدتر شوند.

این بزرگراه در فرانسه خودروهای برقی را در حال حرکت شارژ می‌کند

عملکرد ایمن در هر شرایط

یکی دیگر از مزایای مهم این فناوری، ایمنی و دوام آن است. سیستم شارژ زیر جاده تعبیه شده و هیچ قطعه متحرکی ندارد، بنابراین در برابر باران، برف و یخ‌زدگی کاملاً مقاوم است. از آنجایی که فرایند شارژ از طریق میدان مغناطیسی انجام می‌شود، راننده نیازی به اتصال کابل یا خروج از خودرو ندارد؛ موضوعی که هم امنیت و هم راحتی را افزایش می‌دهد.

گامی بزرگ در کاهش آلایندگی حمل و نقل

در حال حاضر، بخش حمل و نقل در فرانسه حدود یک سوم از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین، استفاده از این فناوری می‌تواند نقشی کلیدی در کاهش آلودگی، به‌ویژه در صنعت حمل و نقل سنگین ایفا کند. هرچند هنوز برنامه مشخصی برای گسترش این پروژه اعلام نشده، اما موفقیت در شارژ همزمان اتوبوس، کامیون و خودروی سواری روی یک مسیر مشترک، نشان می‌دهد این فناوری آماده ورود به مرحله تجاری‌سازی و آینده‌ای سبزتر است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X