بی وای دی یوان UP ؛ کراس اووری ۸۰۰ میلیونی با مشخصاتی فراتر از انتظارات

این کراس اوور برقی به نام بی وای دی یوان UP از ماه مارس و با قیمت پایه ۱۰۰ هزار یوان (معادل تقریباً ۱۴ هزار دلار یا ۸۰۰ میلیون تومان) وارد بازار می شود.
مشخصات فنی
یوان UP جدیدترین عضو سری Dynasty محسوب می شود. این خودرو بر اساس پلتفرم e-Platform 3.0 توسعه پیدا کرده و در دسته کراس اوورهای کامپکت برقی قرار می گیرد. با ۴۳۱۰ میلیمتر طول، ۱۸۳۰ میلیمتر عرض، ۱۶۷۵ میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری ۲۶۲۰ میلیمتر، این کراس اوور کمی بزرگ تر از هیوندای کونا و کوچک تر از کیا اسپورتیج است.

بی وای دی یوان UP با دو پیشرانه و دو پک باتری تولید می شود. در نسخه پایه پیشرانه این کراس اوور برقی ۹۴ اسب بخار قدرت دارد. اما در نسخه قوی تر، خروجی پیشرانه به ۱۷۴ اسب بخار می رسد. این کراس اوور برقی با دو پک باتری ۳۲ و ۴۵.۱ کیلووات ساعتی قابل انتخاب است. پک ۳۲ کیلووات ساعتی برای پیمایش ۳۰۰ کیلومتر مسافت کفایت می کند. در صورت انتخاب پک ۴۵.۱ کیلووات ساعتی، امکان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر مسافت برای راننده وجود خواهد داشت.
مثل بیشتر خودروهای اقتصادی، سیستم تعلیق بی وای دی یوان UP در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع محور پیچشی (تورشن بیم) است.
طراحی ظاهری بی وای دی یوان UP
با وجود قیمت پایین و اقتصادی، بی وای دی یوان UP چهره قابل قبولی دارد. مانند دیگر محصولات کمپانی، چراغهای این کراس اوور جدید برقی نیز باریک و کشیده هستند. به دلیل برقی بودن پیشرانه در حد فاصل چراغ ها خبری از جلوپنجره مشبک نیست. سپر هم طراحی اسپرتی دارد و در گوشه های آن شکاف های بزرگی تعبیه شده است.

در نمای جانبی بی وای دی یوان UP با ترکیبی هماهنگ روبرو هستیم. به خاطر استفاده از رنگ مشکی برای تمامی ستون ها، سقف این خودرو حالتی معلق دارد. به غیر از ستون ها، لبه گلگیرها و رکاب جانبی نیز به رنگ مشکی است. روی رکاب دو المان بال مانند وجود دارد که مشابه آنها روی سپر جلو و سپر عقب نیز به چشم می خورد. رینگ ها آیرودینامیک طراحی شده اند و به احتمال زیاد نقشی مثبت در بهبود برد حرکتی ایفا می کنند. نکته پایانی این نما اینکه پورت شارژ روی گلگیر جلوی سمت سرنشین کناری قرار دارد.

همانند سپر جلو، سپر عقب بی وای دی یوان UP نیز طراحی عضلانی و اسپرتی دارد. بخش اعظمی از سپر به رنگ مشکی است و قسمت پایینی آن توسط یک سینی محافظت می شود. البته ممکن است این سینی صرفاً جنبه تزئینی داشته باشد. مثل اکثر خودروهای جدید، چراغ های عقب یوان UP هم از نوع سرتاسری و به هم پیوسته هستند. این چراغ ها گرافیک جذابی دارند و با دیدن آنها احتمالاً به یاد مباحث ریاضی خواهید افتاد!
طراحی داخلی
کابین بی وای دی یوان UP طراحی مینیمالیستی دارد و از ترکیب رنگ تیره و روشن برای قسمت های مختلف آن استفاده شده است. داشبورد خوش فرم این کراس اوور برقی در بخش میانی از یک نمایشگر بزرگ ۱۲.۸ اینچی میزبانی می کند. جالب اینکه این نمایشگر گردان است و امکان تنظیم آن به صورت افقی یا عمودی وجود دارد. فرمان یوان UP از طراحی جذابی برخوردار است و به جای لوگوی اصلی بی وای دی، لوگوی اختصاصی یوان در مرکز آن نصب شده؛ طبق انتظار نمایشگر دیجیتال حاضر در پشت فرمان، اطلاعات لازم را در اختیار راننده قرار می دهد. این نمایشگر اندازه ای برابر با ۸.۸ اینچ دارد. مکمل عملکرد این نمایشگر، سیستم هداپ دیسپلی است که برخی از داده ها را مقابل دید راننده منعکس می کند. بهره مندی از این سیستم مزیتی بسیار بزرگ برای یوان UP به حساب می آید، چرا که خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت اکثراً از آپشن های پیشرفته محروم هستند.

نقاط قوت بی وای دی یوان UP در داخل کابین هنوز ادامه دارد! صندلی راننده و سرنشین کناری در این خودرو برقی است و تمامی صندلی ها دارای روکشی از چرم مصنوعی هستند. برای شارژ بی سیم تلفن همراه سرنشینان، روی کنسول میانی پد مخصوصی نصب شده؛ اهرم انتخاب وضعیت حرکت هم از کریستال با کیفیت است! در کنار این اهرم، چند دکمه فیزیکی برای کنترل برخی امکانات دیده می شود. این کراس اوور برقی ارزان قیمت به سانروف نیز مجهز است!


ولی با قیمت ۱/۵ میلیاردی میرسه دست مردم.
قیمت چقدر😂
واردات و مونتاژ این خودرو به عبارتی برای نیمه اول سال آینده است که یه افزایش قیمت پس از انتخابات داریم یه افزایش قیمت به مناسبت عید و با توجه کسری بودجه قیمت این خودرو میشه بیش از ۳میلیارد تازه خدایی کف قیمتو حساب کردم وگرنه ذهن قدرت هضمشو نداره
سلام.سر کوچه ما هم موز میفروشند ۲۰هزار تومان ……..منتها هر ۲۵۰گرم…آره بابا جون .
واردات رو با نیت پایین آوردن قیمت خودرو اجازه ورود دادن ولی مافیای خودرو سازان مسیر رو منحرف کردو قیمتها رو بالاتر بردن ..و گروه دیگری از خودشان اقدام به واردات کردند ..اما درهرحال ضربه محکمی به دهن این مافیا بود ..چون باعث عرضه بیشتر شد و ذا ایقه مردم در حال تغییر است ..قدم بعدی واردات آزاد برای عموم مردم باید باشد که اگر این اتفاق خوش یمن بیافتد ..جهره کشور زیباتر می شود و جان مردم در امنیت خودرو های باکیفیت .
معلوم نیست کدوم شرکت وارد کرده اگه شرکت کارمانیا باشه کلاهبرداریه
ماشینی وجود نداره فقط تبلیغ برای گرفتن پول
دایون y۷هم در چین به قیمت ۶۰۰ میلیون هست که ایلیا خودرو میفروشه۱۶۰۰میلیون.برسه ایران یه تومن بزار روش
چطور تو کشورهای همسایه میشه با ۵۰۰۰هزار دلار تویوتا سوار شد تو ایران پراید خدایی آدم میمونه تو این همه انصاف مسئولین زحمت کش فقط میگن خودرو ساز ضرر میکنه بزار سالی ۱۲۰۰۰هزار نفر تو جادها کشته بدیم خودرو ساز ضرر نکنه این خودروها برای نود درصد ملت فقط داشتنش تخیل بیش نیست
خیلی اطلاعات جالب و دقیقی اعلام میکنید ولی ظاهرا این قیمت ها خصوصا و اطلاعات مربوط به اینجا یا این ماشینها نیست
چقدر خوب میشه اگر ماشین های برقی با قیمت پایین وارد کشور بشن….تا مردم هم از خودروهای با کیفیت بالاتر استفاده کنن….هم تو ترافیک از دود اگزوز خبری نباشه…هم هزینه سوخت گیری پایین تری برای مردم داره….