تبدیل کامیون قدیمی مرسدس بنز به یک خانه متحرک ۹.۶ میلیارد تومانی

سفرهای جادهای همیشه جذاب هستند و استفاده از وسایل نقلیه تفریحی (RV) این تجربه را چندین برابر جذاب تر میکند. با توجه به اینکه در سالهای گذشته زندگی در خودروهای کمپر و خانه های متحرک به یک روند پرطرفدار تبدیل شده، شرکتهای مختلفی در حال تولید چنین مدلهایی هستند. بدون شک یکی از پروژههای جذاب اخیر در حوزه خانه های متحرک مرسدس بنز LA 1113 B مدل ۱۹۷۴ است که توسط شرکت وَریوموبیل (Variomobil) توسعه پیدا کرده است.
مشخصات فنی
ابتدا به سراغ مشخصات فنی میرویم. نیروی این پروژه خاص توسط یک موتور ۵.۷ لیتری دیزلی با فناوری تزریق مستقیم تأمین میشود. این موتور ۱۸۷ اسب بخار قدرت تولید میکند و نیروی آن از طریق گیربکس ۱۲ سرعته در اختیار هر چهار چرخ قرار میگیرد. این خانه متحرک از دیفرانسیل عقب قفل شونده بهره میبرد، قابلیتی که در عبور از مسیرهای ناهموار و چالشبرانگیز بسیار کارآمد است.

امکانات رفاهی و تجهیزات
آنچه که این خودرو را واقعاً جذاب میکند، اتاقک پشتی است که توسط وریوموبیل به آن اضافه شده؛ این اتاقک تمامی امکانات لازم برای زندگی مستقل را فراهم میکند. آشپزخانه کامل با سینک و اجاق گاز، فضای نشیمن دلپذیر، دو تشک خواب، حمام، تلویزیون، یخچال و کابینتهای متعدد برای گذاشتن اشیا و لوازم مختلف از جمله ویژگیهای این کمپر کلاسیک اما مجهز هستند.

در قسمت بیرونی و روی بدنه، یک ریل برقی مخصوص برای دوچرخه، مخازن سوخت اضافی، دو نوع قلاب برای یدک کشی، سه پنل خورشیدی ۱۸۰ واتی، سایبان و یک دوش خارجی تعبیه شده است. همچنین چند بلندگوی قدرتمند در بیرون خودرو نصب شده تا امکان برگزاری جشنی کوچک و یا گوش دادن به موسیقیهای مورد علاقه در خارج از خودرو نیز امکانپذیر باشد.

امکانات لجستیکی و قیمت
مسائل لجستیکی هم به خوبی در این پروژه مدیریت شدهاند. این خودرو دارای باک سوخت ۴۵۰ لیتری، مخزن آب شیرین ۳۰۰ لیتری، مخزن آب فاضلاب ۲۰۰ لیتری و دو مخزن پروپان ۱۱ کیلوگرمی است. این خانه متحرک به سیستم ناوبری و وای فای داخلی مجهز شده و به گفته سازنده میتواند تمامی نیازهای دو نفر را در سفرهای آخر هفته یا مسافرتهای جادهای تأمین کند. برای این پروژه خاص ۱۴۹,۰۰۰ یورو قیمت تعیین شده است. با نرخ روز ارز آزاد این رقم معادل حدوداً ۹.۶۸ میلیارد تومان میشود. اگر به این خودروی تفریحی دسترسی داشتید، آیا حاضر بودید چنین رقمی را برای آن پرداخت کنید؟














خاور ۹۱۱ است. منتها دو دیفرانسیل است.
طراحی جالبی بوده. قیمت زیادی هم نداره. ریال ما قدرت خرید نداره. اگر دلار نیمایی و جهانگیری حساب کنیم چیزی حدود کمتز از یک میلیارد تومان میشود.
منظورت از جفت دف چیه دوست عزیز!؟
۹۱۱ که تک محوره منظورتو نفهمیدم ، این ماشین فقط قفل کن دیفرانسیل داره که همونم واسش کافیه و تقریباً میتونه ناهموارترین مسیرها رو بره، البته با وزن پایینی که اون اتاقک عقب داره، و الا شما وقتی بار سنگین بالای ۵تن به این کامیون بزنی، حتی قفل کن هم توی مسیرهای گلی و شل کمکی بهتون نمیکنه، البته ناگفته نماند که خیلی ماشین قوییه این کامیون و فکر نمیکنم هیچ کمپری از لحاظ استقامت و قدرت به پای این کامیون بنز برسه
دم سازنده گرم،من که خیلی خوشم اومد
باید همراه و همسفر مناسب داشته باشی تا بتونی سفر کنی
چه با نمک چه رنگ قشنگی سبز ،یک رنگ گرما قدیمی تو رو دوست داره درک و گرما مثل طالبی
وااااای من نه خونه نه ماشین نه حتی یه موتور. هم ندارم نه اینکه نداشتم ورشکست مالی معنوی کردم.م من همیشه از خدا می خواستم یه ون داشته باشم با هر بدبختی بود با گدای خودم کاراشو میکردم که فقط داخلش بخوابم تا بمیرم.خدایا چیز زیادی ازت میخوام یکی را میدهی خانه و ویلا یکی هم مثل من آواره دنیا
یه کم بی ریخته و گرون…
نه میلیارد واسه ی بنز نهصد عذاب!
میتوان بابستن کاروان پشت وانت همین کارامرد….
سلام این خود رو سرعت نداشته نیاز به گواهینامه پایه یک دارد و صدای موتور زیادی هم دارد و در ایران قابلیت رانندگی در اتوبان هم ندارد
ایرانی قرصهای حسرت زندگی واقعی میخوره
این خودرو بعداز۹۱۱تولید شده واز بدترین مدل بنز هست بعداز این ۱۹۲۱تواید شد که هنوز هم ادامه شاید داشته باشدومقرون به صرفه نیست ولی بجای اینکار یک مینی بوس مدل ۷۰ که قابلیت هر نوع ویرایش هم داره و حدودا یکسال پیش عکس در اینسان وابراز شده بود کلا با قیمت مینی بوس به یک ونیم رسیده بود
سلام دوستان لطفاً کسانیکه سراغ دارند این منزل متحرک ولی کامیونش از بنز تک ۱۹.۲۴باشه خریدار نقدی هستم
ممنون از همکاری شرکت سازنده مدل کامیون ۸۵باشه ولی سالم و بدون عیب ..باشه چونکه بهتر از طرح جدید کامیون های مدل بالاست