بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰

تویوتا bZ7 رسماً در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی شد؛ محصولی مشترک با جی ای سی و هواوی

منتشر شده در 01 آذر 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
تویوتا bZ7 رسماً در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی شد؛ محصولی مشترک با جی ای سی و هواوی

نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۲۵ شروع به کار کرده و برندهای مطرح در حال معرفی جدیدترین محصولات خود در این نمایشگاه هستند. یکی از جذاب‌ترین مدل‌هایی که در این نمایشگاه رونمایی شده، سدان برقی تویوتا bZ7 است. این خودرو شهریورماه گذشته به صورت مجازی معرفی شد، اما اکنون در نمایشگاه گوانگژو در معرض دید عموم قرار گرفته است.

پس از bZ3X، این مدل دومین خودرویی است که تیم مهندسی تویوتا در چین توسعه آن را برعهده داشته؛ به همین خاطر bZ7 با نیازها و سلایق مشتریان چینی بیشترین مطابقت را دارد. این سدان بزرگ با همکاری جی ای سی (GAC) طراحی شده و از تکنولوژی‌های هواوی سود می‌برد. تولید این خودرو توسط شرکت مشترک تویوتا جی ای سی انجام خواهد شد.

طراحی آینده‌نگر با زبان مشترک خانواده bZ

طراحی نمای روبروی تویوتا bZ7 کاملاً بر اساس زبان مشترک سری bZ شکل گرفته است. جلو پنجره بسته و چراغ‌های روشنایی در روز C شکل، شاخص‌ترین ویژگی این خودرو در نمای روبرو هستند.  چراغ‌های اصلی در ارتفاعی پایین‌تر و در گوشه‌های سپر نصب شده‌اند. روی سقف ماژول لایدار به چشم می‌خورد. این ماژول داده‌های لازم برای سامانه رانندگی خودکار پیشرفته را فراهم می‌کند. این سامانه توسط مومنتا ساخته شده؛ شرکتی که اخیراً با ب ام و هم قرارداد همکاری بسته است. شاید بدانید مرسدس بنز جزو سرمایه‌گذاران اصلی این شرکت نوپا به شمار می‌رود.

تویوتا bZ7 رسماً در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی شد؛ محصولی مشترک با جی ای سی و هواوی

در نمای جانبی، تویوتا bZ7 پروفیل کشیده‌ای دارد. طراحی فستبک و ادغام هنرمندانه سقف با صندوق، درهای بدون قاب، دستگیره‌های نیمه مخفی، رینگ‌های چندپره ۲۱ اینچی و اسپویلر کوچک انتهایی از ویژگی‌هایی این نما هستند.

در نمای عقب تویوتا bZ7 چراغ سرتاسری که به مشخصه مشترک بسیاری از خودروهای جدید تبدیل شده، شاخص‌ترین المان است. روی درب صندوق یک فرورفتگی عمیق ایجاد شده که پلاک درون آن قرار می‌گیرد. سپر حجیم بوده و قسمت پایینی آن به رنگ مشکی است؛ ضمن اینکه شکاف عمودی و چراغ‌ شب‌رنگ در طرفین آن به چشم می‌خورد.

ابعاد بدنه سدان برقی bZ7 شامل طول ۵۱۳۰ میلی‌متر، عرض ۱۹۶۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۵۰۶ میلی‌متر است. فاصله محوری نیز ۳۰۲۰ میلی‌متر اعلام شده که فضای داخلی جاداری را نوید می‌دهد.

تویوتا bZ7 رسماً در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی شد؛ محصولی مشترک با جی ای سی و هواوی

کابین دیجیتال با سیستم HarmonyOS هواوی

داخل کابین، نمایشگر بزرگ مرکزی بیش ار هر چیز دیگر جلب توجه می‌کند. برای نخستین‌ بار در یک محصول تولیدی توسط شرکت مشترک جی ای سی تویوتا، کابین به سیستم HarmonyOS هواوی مجهز شده است. این خودرو با امکاناتی مثل تشخیص چهره، هداپ دیسپلی و سیستم صوتی چند کاناله باکیفیت به دست مشتریان خواهد رسید.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، تویوتا bZ7 به سیستم کمک ‌راننده پیشرفته شرکت مومنتا مجهز شده است. این سیستم با استفاده از یک مدل هوش مصنوعی امکان رانندگی نیمه ‌خودران سطح‌ بالا را در خیابان‌های شهری و بزرگراه‌ها فراهم می‌کند.

کابین دیجیتال با سیستم HarmonyOS هواوی

مشخصات فنی تویوتا bZ7

در بخش فنی، تویوتا bZ7 از قوای محرکه DriveONE هواوی بهره می‌برد. این سیستم ۲۰۷ کیلووات (۲۷۸ اسب‌ بخار) قدرت تولید می‌کند و می‌تواند خودرو را به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برساند. امکان انتخاب این سدان برقی با دو باتری ۷۱ و ۸۸ کیلووات ساعتی وجود دارد. هر دو باتری از از نوع لیتیوم ‌آهن‌ فسفات بوده و ساخت شرکت CALB هستند. شارژدهی این باتری‌ها بسته به تیپ با ۶۰۰، ۶۸۰، ۷۰۰ و ۷۱۰ کیلومتر برابر است. این ارقام بر اساس استاندارد CLTC که به خوشبینانه بودن شهرت دارد، محاسبه شده‌اند.

مشخصات فنی تویوتا bZ7

ویدیو های پیشنهادی
  1. razh گفت:

    چه خوشگله!!!!!!!!! کیفیتش هم باید خوب باشه چون جی ای سی و هواوی مونتاژ کردن

    ۱۷
    ۳
  2. رضا گفت:

    جای گزارشگری و ویدئو های آخرین خودرو از نمایشگاه اخیر گوانگژو خالیست .

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X