%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

تو‌یوتا جی آر جی تی (Toyota GR GT) ؛ قدرتمندترین خودروی تاریخ کمپانی تویوتا

منتشر شده در 15 آذر 1404 ساعت 09:55
نویسنده سعید علیپور

پس از سال‌ها انتظار، انتشار انواع شایعه‌ها و حدس و گمان‌های مختلف، سرانجام کمپانی ژاپنی تویوتا از یک خودروی اسپرت پرچمدار رونمایی کرد.

این خودرو با نام کامل تویوتا جی آر جی تی (Toyota GR GT) معرفی شده و از مشخصاتی بسیار هیجان‌انگیزی برخوردار است. در توصیف جذابیت‌ و توانمندی‌های این خودرو همین بس که با قدرتمندترین و اسپرت‌ترین محصول خیابانی تاریخ تویوتا طرف هستیم. پس از ورود به بازار این کوپه آتشین باید به مصاف مرسدس AMG GT و خانواده پورشه ۹۱۱ برود.

پس از 2000GT و لکسوس LFA همواره جای خالی یک خودروی واقعاً اسپرت و راننده‌محور در سبد محصولات تویوتا احساس می‌شد. تویوتا GR GT آمده تا این جای خالی را به بهترین شکل ممکن پر کند. در کنار مدل استاندارد، نسخه GT3 این مدل نیز در دست توسعه بوده و در آینده معرفی خواهد شد.

تو‌یوتا جی آر جی تی (Toyota GR GT) ؛ قدرتمندترین خودروی تاریخ کمپانی تویوتا

شاسی پیشرفته تویوتا GR GT ؛ ترکیب آلومینیوم و فیبرکربن

تویوتا GR GT روی یک شاسی تماماً ‌آلومینیومی اختصاصی توسعه یافته و در بخش‌های مختلف بدنه از قطعات کامپوزیت فیبرکربن تقویت‌شده بهره می‌برد. این ساختار پیشرفته کمک کرده تا وزن خودرو چیزی در حدود ۱,۷۵۰ کیلوگرم باشد؛ ضمن اینکه این ساختار باعث شده توزیع وزن ۴۵ به ۵۵ بین محور جلو و عقب حاصل شود. چنین رکوردی برای یک خودروی موتور جلو، فوق‌العاده به حساب می‌آید.

تو‌یوتا جی آر جی تی (Toyota GR GT) ؛ قدرتمندترین خودروی تاریخ کمپانی تویوتا

ابعاد تویوتا جی آر جی تی

با طول ۴,۸۲۰ میلی‌متر، عرض ۲,۰۰۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱,۱۹۵ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۷۲۵ میلی‌متر تویوتا جی آر جی تی در کلاس خودروهای GT3 قرار می‌گیرد. این ابعاد سبب شده آورده جدید تویوتا کالبدی بسیار پهن، خوابیده و آیرودینامیک داشته باشد.

تو‌یوتا جی آر جی تی (Toyota GR GT) ؛ قدرتمندترین خودروی تاریخ کمپانی تویوتا

طراحی ظاهری ؛ چهره‌ای شبیه بت موبیل

تویوتا GR GT ظاهری کاملاً اسپرت و تهاجمی دارد؛ کاپوتی بزرگ و کشیده، چراغ‌های باریک، ورودی‌های هوای عظیم و سقفی بسیار کوتاه که همگی نشان از ماهیت مسابقه‌ای خودرو دارند. رینگ‌های ۲۰ اینچی با تایرهای ۲۶۵/۳۵ در جلو و ۳۲۵/۳۰ در عقب احاطه شده‌اند. این تایرها ساخت کمپانی معروف میشلن و از سری اسپرت کاپ ۲ هستند. پشت رینگ‌ها، ترمزهای سرامیک‌ کربنی جا خوش کرده‌اند؛ استفاده از این نوع ترمز نشان می‌دهد نماینده تویوتا به طور جدی برای نبرد در پیست طراحی شده است. سیستم تعلیق نیز در هر دو محور از نوع دوبل جناغی انتخاب شده تا نهایت کنترل و چسبندگی حاصل شود.

تو‌یوتا جی آر جی تی (Toyota GR GT) ؛ قدرتمندترین خودروی تاریخ کمپانی تویوتا

کابین؛ تمرکز کامل روی راننده

فضای داخلی تویوتا جی آر جی تی کاملاً متفاوت از دیگر محصولات کمپانی طراحی شده است. کابین با چرم و آلکانترای قرمز پوشانده شده و یک پنل دیجیتال اختصاصی، فرمان GR، شیفترهای پشت فرمان و یک نمایشگر بزرگ مرکزی از جمله ویژگی‌های آن هستند. شاید کابین این خودرو به اندازه کابین لکسوس LC500 لوکس و جذاب نباشد، اما دقیقاً همان چیزی است که یک راننده حرفه‌ای نیاز دارد؛ ساده، متمرکز و کاربردی.

تو‌یوتا جی آر جی تی (Toyota GR GT) ؛ قدرتمندترین خودروی تاریخ کمپانی تویوتا

مشخصات فنی تویوتا جی آر جی تی

تویوتا GR GT به یک موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری تویین ‌توربو مجهز شده است. به گفته تویوتا این موتور ۶۴۱ اسب بخار «یا بیشتر» قدرت دارد، گشتاور آن نیز ۸۵۰ نیوتن متر «یا بیشتر» اعلام شده؛ یک موتور الکتریکی هم با این موتور بنزینی همکاری می‌کند تا پاسخ‌دهی و واکنش آن در برابر فشرده شدن پدال گاز آنی و بدون هیچگونه تأخیری باشد. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سپرده شده است. برای بهبود نسبت توزیع وزن، این گیربکس در قسمت عقب خودرو قرار دارد و نیروی موتور را فقط به چرخ‌های این محور منتقل می‌کند.

مشخصات فنی تویوتا جی آر جی تی

درباره شتاب تویوتا جی آر جی تی فعلاً حرفی به میان نیامده، اما کمپانی ژاپنی تأیید کرده که امکات دستیابی به حداکثر سرعتی فراتر از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برای راننده وجود دارد.

توسعه نسخه مسابقه‌ای GR GT3

آنطور که تویوتا اعلام کرده، نسخه مسابقه‌ای GR GT3 نیز به‌ طور موازی ساخته شده؛ این نسخه همراه با نسخه اصلی کماکان مراحل تست و توسعه را سپری می‌کند. عرضه نهایی و تحویل جی آر جی تی به مشتریان از سال ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد. درباره قیمت این خودرو اطلاعاتی در دست نیست.  در جدول زیر می‌توانید مشخصات تویوتا جی آر جی تی را به طور خلاصه مشاهده نمایید.

تو‌یوتا جی آر جی تی (Toyota GR GT) ؛ قدرتمندترین خودروی تاریخ کمپانی تویوتا
جدول مشخصات کلیدی تویوتا GR GT
نوع خودروسوپراسپرت موتور جلو، دیفرانسیل عقب
شاسیتمام آلومینیومی با بدنه از فیبرکربن تقویت‌شده
وزن۱,۷۵۰ کیلوگرم یا کمتر
توزیع وزن۴۵ درصد جلو و ۵۵ درصد عقب
طول۴,۸۲۰ میلی‌متر
عرض۲,۰۰۰ میلی‌متر
ارتفاع۱,۱۹۵ میلی‌متر
فاصله محوری۲,۷۲۵ میلی‌متر
پیشرانههشت سیلندر تویین توربو ۴ لیتری + موتور برقی
قدرت۶۴۱ اسب بخار یا بیشتر
گشتاور۸۵۰ نیوتن ‌متر یا بیشتر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک ترنس‌ اکسل عقب
اندازه رینگ‌ها۲۰ اینچی
تایر جلو۲۶۵/۳۵
تایر عقب۳۲۵/۳۰
ترمزسرامیک‌ کربن
تعلیقجناغی دوبل در چهار چرخ
حداکثر سرعت۳۲۰ کیلومتر بر ساعت یا بیشتر
زمان عرضهسال ۲۰۲۷

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X