%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰

جنگ ستارگان در آستین آمریکا با قهرمانی مکس ورشتپن

منتشر شده در 29 مهر 1404 ساعت 11:00
نویسنده علیرضا تمدنی

مکس ورشتپن (Max Verstappen) پنجمین پیروزی فصل خود را در گرندپری آستین (Austin) آمریکا کسب کرد. این راننده تیم ردبول جلوتر از لاندو نوریس و چارلز لکلرک قهرمان شد و در باشگاه ۳۰۰ امتیازی‌ های فصل ۲۰۲۵ قرار گرفت. ورشتپن شروع قدرتمندی در مسابقه داشت، راننده هلندی از جایگاه اول پیشتاز بود و بقیه رانندگان پیچ اول مسابقه را بسیار بهتر از sprint پرجنب‌ و جوش روز شنبه پشت سر گذاشتند!

به گزارش آخرین خودرو، اگرچه در مراحل اولیه مسابقه سوالاتی در مورد انتخاب استراتژی وجود داشت اما همه رانندگان حاضر در پیست، توقف یک مرحله‌ای را انتخاب کردند و این امر برای ورشتپن که پس از توقفش در جایگاه اول باقی مانده بود، بسیار مفید واقع شد و مدافع عنوان قهرمان جهان با اختلاف ۷.۹۵۹ ثانیه نسبت به نفر دوم از خط پایان عبور کرد و پنجمین پیروزی گرندپری خود در این فصل را قطعی کرد.

جنگ ستارگان در آستین آمریکا با قهرمانی مکس ورشتپن

پشت سر ورشتپن، رقابت نزدیکی بین نوریس (Norris) و لکلرک (Leclerc) در جریان بود، رقابتی که ابتدا در مراحل اولیه پس از اینکه لکلرک در شروع مسابقه از مک‌لارن پیشی گرفت، آغاز شد. با رویارویی دوباره این دو در دورهای پایانی، نوریس سرانجام با یک حرکت سریع، جایگاه دوم ارزشمند را از آن خود کرد و لکلرک در جایگاه سوم مسابقه را به پایان رسانید.

جنگ ستارگان در آستین آمریکا با قهرمانی مکس ورشتپن

لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton) با کسب جایگاه چهارم – جایگاهی که ظاهراً با وجود پنچر شدن تایرش در دور آخر، آن را حفظ کرد – به امتیازهای تیم فراری (Ferrari) افزود، در حالی که اسکار پیاستری (Oscar Piastri)، صدرنشین جدول قهرمانی فصل ۲۰۲۵، با کسب جایگاه پنجم، دوباره آخر هفته سختی را به پایان رساند اما همچنان معتقد است که سرنوشت قهرمانی دست خودش است.

جورج راسل از تیم مرسدس (Mercedes) در جایگاه ششم، بالاتر از یوکی سونودا از تیم ردبول (Red Bull) و نیکو هالکنبرگ از کیک سائوبر (Kick Sauber) قرار گرفت. اولی بیرمن در پیست خانگی تیم هاس (Haas) در جایگاه نهم ایستاد و فرناندو آلونسو از آستون مارتین (Aston Martin) در جایگاه دهم قرار گرفتند.

لیام لاوسون در جایگاه یازدهم از تیم ریسینگ بولز (Racing Bulls) امتیازی بدست نیاورد. از دست داد و خودروی دیگر آستون مارتین یعنی لنس استرول نیز در جایگاه دوازدهم قرار گرفت. کیمی آنتونلی (Kimi Antonelli) با برگشتی مناسب به جایگاه سیزدهم رسید؛ این راننده مرسدس در اوایل مسابقه پس از برخورد با کارلوس ساینز از تیم ویلیامز، در انتهای مسابقه قرار گرفته بود.

جنگ ستارگان در آستین آمریکا با قهرمانی مکس ورشتپن

راننده دیگر تیم ویلیامز (Williams) یعنی الکس آلبون جایگاه چهاردهم را از آن خود کرد و پس از او استبان اوکان از تیم هاس (جایگاه پانزدهم) و ایزاک هاجار (Isack Hadjar) از ریسینگ بولز (جایگاه شانزدهم) قرار گرفتند. فرانکو کولاپینتو (Franco Colapinto) پس از نادیده گرفتن دستور تیم برای حفظ موقعیت پشت سر هم‌ تیمی‌ اش پیر گسلی (Pierre Gasly)، جایگاه هفدهم را برای تیم آلپین (Alpine) به دست آورد، در حالی که گابریل بورتولتو از کیک سائوبر در جایگاه هجدهم قرار گرفت. کارلوس ساینز (Carlos Sainz) تنها راننده مسابقه بود که پس از برخوردش با آنتونلی که قبلاً ذکر شد، از پیست خارج شده بود و در جدول این مسابقه آخرین راننده نام گرفت!

جنگ ستارگان در آستین آمریکا با قهرمانی مکس ورشتپن

در جدول رده‌بندی فصل ۲۰۲۵ و پس از مسابقه‌ی آستین، ورشتپن اکنون تنها ۴۰ امتیاز با پیاستری در قهرمانی رانندگان فاصله دارد، در حالی که نوریس تنها ۱۴ امتیاز با هم‌تیمی خود در صدر جدول اختلاف دارد.

جنگ ستارگان در آستین آمریکا با قهرمانی مکس ورشتپن
ویدیو های پیشنهادی
  1. تنابنده گفت:

    پنجمین قهرمانی مکس بی شک رقم خواهد خورد ،ما مافیای خودرو سازی داریم اونا هم مافیای فرمول یک

    ۳
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X