موضوعات داغ روز:

دیپال S07 معرفی شد ؛ کراس اووری جذاب از گروه چانگان

منتشر شده در 23 تیر 1403 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
دیپال S07

برند دیپال که از زیر مجموعه‌های شرکت چانگان است، سرانجام از کراس اوور S07 به طور رسمی رونمایی کرد. این کراس اوور مدلی کاملا جدید نبوده و در حقیقت نسخه فیس لیفت از مدل S7 به حساب می‌آید. بزرگترین تغییر در این نسخه را باید اضافه شدن سامانه کمک راننده Qiankun دانست. این سامانه توسط شرکت هواوی توسعه پیدا کرده است.

تلاش دیپال برای ورود به اروپا

یکی از دلایلی که باعث شده دیپال در نسخه فیس لیفت نام خودرو را تغییر دهد، برنامه این شرکت برای عرضه محصول خود در قاره اروپاست. حتماً می‌دانید که شرکت آئودی مدلی به نام S7  را روی خطوط تولید خود دارد. از این رو طبق قوانین دیپال نمی‌تواند خودرویی را با نام مشابه وارد بازار اروپا کند. به غیر از قاره سبز، دیپال قصد دارد محصولات خود را در ۷۰ کشور دنیا به فروش برساند.

کراس اوور دیپال S07

وفاداری به مدل قبلی

از لحاظ طراحی خارجی، دیپال S07 خیلی متحول نشده و تا حد زیادی به مدل قبلی وفادار باقی مانده است. با این حال با دقت در جزئیات می‌توان به تفاوت‌هایی پی برد. در نسخه فیس لیفت شاهد اضافه شدن مجموعه چراغ هوشمند هستیم. این مجموعه شامل ۶۹۶ چراغ ال ای دی بوده و می‌تواند علایم یا پیام‌هایی را به نمایش بگذارد. نکته جالب اینکه این چراغ‌ها قابل شخصی سازی بوده و رانندگان می‌توانند از گرافیک مورد علاقه خود برای آنها استفاده کنند.

طبق انتظار از لحاظ ابعاد تغییری رخ نداده و دیپال S07 همچون قبل، طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۵۰، ۱۹۳۰ و ۱۶۲۵ میلیمتر دارد، فاصله محوری هم به ۲۹۰۰ میلیمتر می‌رسد.

دیپال S07 چانگان

ویژگی‌های کابین

همانند نمای بیرونی در داخل کابین نیز دامنه تغییرات بسیار محدود است. مثل سابق شاخص‌ترین المان کابین همان نمایشگر ۱۵.۶ اینچی ۲.5K  است که در قسمت میانی داشبورد نصب شده؛ این نمایشگر تا ۱۵ درجه به سمت راست یا چپ زاویه می‌گیرد. در دیپال S07 خبری از نمایشگر پشت فرمان نیست و اطلاعات مورد نیاز راننده از طریق سیستم هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده ارائه می‌شود. این سیستم اطلاعات را در فضایی معادل ۵۵ اینچ به نمایش می‌گذارد. نکته عجیب اینکه نشریات چینی از وجود یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اختصاصی برای سرنشین کناری خبر داده‌اند، اما در هیچ یک از تصاویر رسمی چنین نمایشگری دیده نمی‌شود.

مثل شمار زیادی از خودروهای جدید چینی، دیپال S07 هم از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵۵ بهره می‌برد. این پردازنده با ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ترکیب شده و سیستم عامل اختصاصی کمپانی توسط آن اجرا می‌شود. درهای بدون فریم برقی با سیستم مکش، شیشه‌های مقاوم در برابر نفوذ صدا، ماساژور صندلی راننده و سرنشین کناری، استراحتگاه مخصوص پا، سیستم صوتی با ۱۴ بلندگو و سقف پانورامیک ۱.۹ متر مربعی از دیگر ویژگی‌های دیپال S07 هستند که باید به آنها اشاره کنیم.

همانگونه که در ابتدا نیز عنوان شد، دیپال S07 از سامانه Qiankun 3.0 SE سود می‌برد. از آنجایی که دیپال یک برند نسبتاً اقتصادی است، در S07 از تکنولوژی لایدار استفاده نشده و سامانه مذکور از داده‌های بصری ‌ کمک می‌گیرد. این سامانه می‌تواند در سرعت‌های بالا و یا هنگام پارک خودرو بخشی از کارهای راننده را انجام دهد.

سانروف دیپال S07

مشخصات فنی دیپال S07

فیس لیفت دیپال S07 با پیشرانه تمام الکتریکی و هیبریدی مجهز به ژنراتور (EREV) تولید خواهد شد. در نسخه تمام الکتریکی یک موتور ۲۱۵ اسب بخاری وظیفه تامین نیرو را بر عهده دارد. این نسخه می‌تواند بر اساس استاندارد چینی CLTC تا ۶۲۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

در نسخه EREV یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی به عنوان ژنراتور عمل کرده و با تولید برق باتری را شارژ می‌کند. این نسخه در ۲ تیپ و با برد حرکتی ۱۲۱ و ۲۰۰ کیلومتر در حالت تمام الکتریکی عرضه خواهد شد. در صورت شارژ کامل باتری و همچنین پر بودن باک برد حرکتی به چیزی در حدود ۱۱۲۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

شایان ذکر است دیپال سال گذشته وارد بازار تایلند شد. طبق آمار این برند نوپا در نیمه نخست امسال توانسته حدود ۱۱ هزار دستگاه از محصولات خود را به تایلندی‌ها بفروشد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.