%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰

زنوو آرورا ؛ هایپرکاری رقیب بوگاتی در سرعت

منتشر شده در 28 مرداد 1402 ساعت 14:00
نویسنده سجاد کجوری
زنوو آرورا ؛ هایپرکاری رقیب بوگاتی در سرعت

زنوو آرورا هایپر کار یا ابرخودروی جدید بازار است که موتور هیبریدی ۱۸۵۰ اسب بخاری دارد و حداکثر سرعت ۴۵۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می کند.

زنوو  آرورا (Zenvo Aurora) به تازگی به عنوان جدیدترین ابر خودروی این خودرو ساز دانمارکی معرفی شد. اولین نمایش عمومی این ابر خودرو در هفته اتومبیل مونتری در کالیفرنیا است. شرکت زنوو ، آرورا را در دو نسخه ارائه می کند ، نسخه تور (Tur)   مخصوص گرند تور و نسخه اگیل (Agil)  نسخه متمرکز بر پیست. تولید هر نوع به ۵۰ نمونه محدود شده است. تولید در سال ۲۰۲۶ آغاز می شود و قیمت آن از ۲.۸۳ میلیون دلار (۲.۵۹ میلیون یورو) شروع می شود.

زنوو آرورا ؛ هایپرکاری رقیب بوگاتی در سرعت

مشخصات فنی زنوو آرورا

هر دو مدل آرورا  از یک موتور ۶.۶ لیتری V12 چهار توربوشارژ استفاده می کنند که از کمپانی Mahle Powertrain می آید. این موتور به خودی خود ۱,۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد و دور موتور تا ۹,۸۰۰ دور در دقیقه بالا می رود.

مدل اگیل دیفرانسیل عقب دارای یک موتور الکتریکی است که مجموع قدرت را به ۱۴۵۰ اسب بخار و گشتاور 1400 نیوتن متر می رساند. این خودرو در ۲.۵ ثانیه به سرعت ۹۹ کیلومتر در ساعت و در ۴.۶ ثانیه به سرعت ۲۰۱ کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت ۳۶۵  کیلومتر در ساعت است.

زنوو آرورا ؛ هایپرکاری رقیب بوگاتی در سرعت

زنوو  آرورا تور چهار چرخ محرک است و دو موتور الکتریکی دیگر خواهد داشت که چرخ های جلو را می‌چرخانند و مجموع قدرت به ۱,۸۵۰ اسب بخار و  ۱,۷۰۰ نیوتن متر می رسد. این مدل در ۲.۳ ثانیه به سرعت ۹۹ کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن ۴۵۰ کیلومتر در ساعت است. موتورهای اضافی یک آپشن برای اگیل  هستند. موتور به یک گیربکس هفت سرعته متصل می شود. گیربکس دارای یک موتور الکتریکی است که هنگام دنده عقب وارد کار می شود و همچنین به عنوان استارت موتور عمل می کند. نسخه های اگیل و تور دارای دنده ها و برنامه های تعویض دنده متفاوتی هستند. زنوو  جزئیات باتری را در مورد هر دو مدل منتشر نکرد.

زنوو آرورا ؛ هایپرکاری رقیب بوگاتی در سرعت

وزن زنوو  آرورا اگیل  کمتر از ۱۳۰۰ کیلوگرم است. بدنه آن ۸۸۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت تولید می کند. تور به دلیل وزن اضافی دو موتور اضافی، ۱۴۵۰ کیلوگرم است.

طراحی جذاب بدنه

هر دو مدل آرورا  از طراحی “لبه های تیز” برخوردار هستند. اگیل  بال بزرگی دارد و تور شکل تمیزتری دارد. کریستین برانت، طراح ارشد زنوو  گفته است: شاسی و اجزای آرورا  همگی آثار هنری هستند و ما تصمیمی بسیار قطعی گرفتیم که نمی‌خواستیم این جزئیات را تحت یک طراحی یکپارچه پنهان کنیم. طراحی ظاهری حدود ۷۰ درصد از مونوکوک کربنی، از جمله بخش ‌هایی از زیر فریم های جلو و عقب را بدون پوشش می‌گذارد. تکه‌ هایی از سیستم تعلیق دو جناغی جلو و عقب نیز قابل مشاهده است.

زنوو آرورا ؛ هایپرکاری رقیب بوگاتی در سرعت

زنوو  جزئیات زیادی در مورد فضای داخلی آرورا  ارائه نمی دهد. عکس ها انواع ابزارها را در مقابل راننده نشان می دهند. یک صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی کوچک در سمت چپ، یک سرعت سنج بزرگ در مرکز، و یک نمایشگر ترکیب سوخت و باتری در سمت راست وجود دارد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X