%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

عرضه نسل دوم جی ای سی آیون V آغاز شد؛ کراس اوور برقی با احتمال حضور در ایران

منتشر شده در 07 مرداد 1403 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
عرضه نسل دوم جی ای سی آیون V

شرکت چینی جی ای سی (GAC) عرضه نسل دوم از آیون V را آغاز کرد. این کراس اوور که اولین محصول استراتژیک کمپانی در مقیاس جهانی به شمار می‌رود، قیمتی بین ۱۳۰ و ۱۹۰ هزار یوان دارد. با نرخ روز ارز این ارقام به ترتیب معادل ۱.۰۴ و ۱.۵۲ میلیارد تومان هستند. نکته جالب اینکه قیمت نسل جدید در مقایسه با قیمت نسل پیشین به اندازه ۲۰ هزار و ۵۰ هزار یوان کاهش یافته است.

به گفته جی ای سی، در عرض تنها ۸۰ دقیقه از زمان آغاز ثبت سفارش، بیش از ۱۰ هزار نفر نسبت به خرید آیون V جدید اقدام کرده‌اند. این کراس اوور در ۷ تریم متنوع به فروش می‌رسد. نسل دوم این خودرو بر اساس پلتفرم AEP طراحی شده؛ این پلتفرم به طور اختصاصی برای خودروهای الکتریکی توسعه یافته است.

عرضه جی ای سی آیون V نسل دو

ابعاد و طراحی جی ای سی آیون V جدید

نسل جدید جی ای سی آیون V، طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۰۵، ۱۸۵۴ و ۱۶۶۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن ۲۷۷۵ میلیمتر است. با چنین ابعادی باید گفت نسل دوم نسبت به نسل اول جثه کوچک‌تری دارد.

طراحی نسل دوم از آیون V متحول شده و به گفته جی ای سی طراحان در خلق آن از دایناسور تیرانوسوروس رکس الهام گرفته‌اند. چراغ‌های جلوی این کراس اوور گرافیکی مشابه با حرف H انگلیسی دارند و از دید جی ای سی از پنجه‌های دایناسور مذکور اقتباس شده‌اند. به دلیل بهره‌مندی از پیشرانه تمام الکتریکی، جلو پنجره ساختاری کاملاً بسته داشته و لوگوی آیون روی آن درج شده است. سپر این خودرو حجم پردازی‌های مختلفی روی خود دارد و در پایین و گوشه‌های آن چند ورودی هوا به چشم می‌خورد.

فضای داخل جی ای سی آیون V نسل دوم

در نمای جانبی برآمدگی و تورم زیاد گلگیرها یش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کند. استفاده از رنگ مشکی برای ستون‌ها باعث شده سقف خودرو معلق به نظر برسد. دهانه گلگیرها هم توسط یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ محافظت می‌شود. استفاده از حجم پردازی روی رکاب و همچنین رینگ‌های ۱۹ اینچی با پره‌هایی مشابه به گلبرگ از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر در نمای جانبی هستند. ناگفته نماند این نسل از جی ای سی آیون V روی تایرهای مکسس ویکترا اسپرت ۵ حرکت می‌کند.

در نمای عقب چراغ‌ها درون قابی عمودی نصب شده و گرافیک دوقلو دارند. برخلاف شمار زیادی از مدل‌های جدید در این خودرو خبری از نوار متصل کننده بین چراغ‌های عقب نیست. مثل نمای جانبی در نمای عقب هم حجم پردازی‌های زیادی صورت گرفته و برآمدگی‌ها و تورفتگی‌های متعددی به چشم می‌خورد.

نمای جانبی نسل دوم جی ای سی آیون V

تجهیز به سنسورهای پیشرفته

جی ای سی آیون V تریمی به نام ۶۵۰ لایدار دارد. این تریم به مجموعه‌ای از سخت‌افزارهای قدرتمند مجهز شده که مهمترین آنها عبارتند از لایدار سقفی، ۵ رادار موج میلیمتری، ۱۱ دوربین و ۱۲ رادار اولتراسونیک. این سخت‌افزارها داده‌های خود را در اختیار یک سامانه کمک راننده پیشرفته با نام ADiGO Pilot قرار می‌دهند. وظیفه پردازش‌های این سامانه به تراشه انویدیا Orin-X  محول شده است.

کابین جی ای سی آیون V

طراحی داخلی

در داخل کابین، این نسل از جی سی آیون V شباهت‌هایی به نسل پیشین دارد. بدون شک شاخص‌ترین ویژگی این بخش مانیتور بزرگ ۱۴.۶ اینچی موجود در قسمت میانی داشبورد است. اطلاعات مورد نیاز راننده هم از طریق نمایشگر تماماً دیجیتال موجود در پشت فرمان در اختیار وی قرار می‌گیرد. روی کنسول میانی یک پد بزرگ برای شارژ بیسیم تلفن همراه نصب شده، از این پد می‌توان برای شارژ همزمان ۲ تلفن همراه استفاده کرد. علاوه بر این، کنسول میانی میزبان ۲ جالیوانی و یک محفظه بزرگ ۶.۶ لیتری است. این محفظه می‌تواند به عنوان یک گرمکن، سردکن و یا حتی فریزر عمل کند. بالاترین دمای این محفظه به ۵۰ درجه و پایین‌ترین دمای آن به منفی ۱۵ درجه سلسیوس می‌رسد. در تریم‌های بالارده این کراس اوور به سیستم صوتی پیشرفته با ساب ووفر ۸ اینچی تجهیز می‌شود. صندوق بار جی ای سی آیون V در حالت استاندارد ظرفیتی برابر با ۴۲۷ لیتر دارد. با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم این رقم به ۹۸۷ لیتر افزایش می‌یابد.

نمای رو به رو جی ای سی آیون V

مشخصات فنی نسل دوم جی ای سی آیون  V

در تریم‌ های پایین رده از جی ای سی آیون V یک موتور الکتریکی با توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور وظیفه تامین نیرو را بر عهده دارد. در تریم‌ های بالارده از موتوری قوی‌تر استفاده شده؛ این موتور ۲۲۱ اسب بخار قدرت و همان گشتاور ۲۴۰ نیوتن متری را تولید می‌کند. آیون V بسته به تریم انرژی خود را از باتری ۶۲، ۷۵ و ۹۰ کیلووات ساعتی دریافت می‌کند. بر اساس استاندارد چینی CLTC امکان پیمایش به ترتیب ۵۲۰، ۶۵۰ و ۷۵۰ کیلومتر مسافت با این باتری‌ها وجود دارد. به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، تنها با ۱۵ دقیقه شارژ می‌توان تا ۳۷۰ کیلومتر را با این نسل از جی ای سی آیون V پشت سر گذاشت.

گفتنی است پای برند جی ای سی به بازار ایران باز شده، از این رو بعید نیست در آینده این کراس اوور شانس حضور در خیابان‌های کشور را داشته باشد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X