مرسدس AMG GT کوپه ۲۰۲۴ ؛ تمام چرخ محرک با ۵۷۷ اسب بخار قدرت


نسل دوم مرسدس AMG GT کوپه به یک رقیب واقعی برای پورشه ۹۱۱ تبدیل می شود. مدل قوی تر ۵۷۷ اسب بخار و مدل پایه ۴۶۹ اسب بخار را به این کوپه با ۲+۲ صندلی ارائه می دهند.
وقتی AMG توسعه SL و GT کوپه با هم را اعلام کرد ، برخی از علاقه مندان خیلی سریع از مرسدس به دلیل ضعیف کردن رقیب پورشه ۹۱۱ با تبدیل کردن آن به یک SL با سقف فلزی ثابت انتقاد کردند. ما میتوانیم استدلال کنیم که این ساده انگاری بیش از حد زود هنگام بود، زیرا این کوپه تازه به طور رسمی معرفی شده است. باید منتظر اولین بررسی ها و تجربیات مالکین باشیم تا بفهمیم آیا GT کوپه جدید برخی ویژگی های برتر خود را از دست داده است یا خیر.

مشخصات فنی مرسدس AMG GT کوپه
با وجود این موضوع، به مرسدس AMG GT کوپه ۲۰۲۴ سلام کنید. این خودرو با قدرت و عملکرد بسیار بالا در حال تبدیل شدن به یک خودروی اسپرت ۲+۲ کاربردی تر با سیستم تمام چرخ محرک 4Matic+ با قابلیت تغییر است. در ابتدا تنها در نسخه های «۶۳» و «۵۵» با موتور V8 عرضه می شود، بنا بر این باید دید که آیا موتور چهار سیلندر SL 43 با قدرت ۳۷۵ اسب بخار در ادامه چرخه حیات این خودرو به آن اضافه می شود یا خیر.

پیشرانه AMG GT 63 کوپه دارای ۵۷۷ اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوشارژ خود است که خروجی موجود در SL 63 را تکرار می کند. ، GT 63 در ۳.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می رسد ، که آن را ۰.۴ ثانیه سریعتر از رودستر می کند. به سراغ AMG GT 55 کوپه برویم. ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهید داشت که بار دیگر آینه SL مشابه است. این نسخه ضعیف تر ، به ۳.۸ ثانیه برای شتاب گیری تا سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت نیاز دارد که کاملاً با رودستر مطابقت دارد.

به طور کلی در میان این دو کوپه، نسخه قوی تر به سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت خواهد رسید در حالی که نوع پایه می تواند به سرعت ۲۹۵ کیلومتر در ساعت برسد. هر دو مدل “۶۳” و “۵۵” دارای AWD و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با کلاچ شروع مرطوب جایگزین مبدل گشتاور هستند. و نیروی تولیدی V8 را میتواند به طور مساوی بین محور ها توزیع کند یا کل آن را به طور دقیق به محور عقب بفرستد.

هر دو نسخه دارای دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی، فرمان پذیری چرخ های عقب و دیسک های ترمز کامپوزیتی با دیسک های ۳۹۰ میلیمتری جلو هستند. در آینده در سال ۲۰۲۴، AMG ترمز های سرامیکی با دیسک های بزرگتر ۴۲۰ میلی متری در محور جلو را معرفی خواهد کرد. هر دو مدل از سیستم تعلیق اسپرت با لرزشگیر نیمه فعال هیدرولیک با کمک فنر های تطبیقی و سیستم بالا بر جلو برای بالا بردن دماغه به اندازه ۱.۱۸ اینچ (۳۰ میلی متر) بهره می برند.
زمان ورود به بازار
مرسدس AMG GT کوپه جدید که در نیمه اول سال ۲۰۲۴ وارد نمایندگی های ایالات متحده می شود، هنوز برچسب قیمتی ندارد. به عنوان مرجع، SL 55 از ۱۴۱,۳۰۰ دلار شروع می شود در حالی که SL 63 از ۱۸۳,۰۰۰ دلار شروع می شود.

به عنوان نکته پایانی، تصاویر جاسوسی قبلاً فاش کرده است که AMG قصد دارد خط تولید GT کوپه را با حداقل یک نسخه پلاگین هیبرید که دارای درگاه شارژ نصب شده در سپر عقب است، گسترش دهد.