%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰

همکاری تویوتا مزدا و سوبارو برای تولید موتورهای بنزینی جدید

منتشر شده در 14 خرداد 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
همکاری تویوتا مزدا و سوبارو

خودروسازان ژاپنی با وجود رقابت در بازارهای مختلف، روابط نزدیکی با هم دارند و در زمینه‌ های مختلف همکاری می‌ کنند. در تازه‌ ترین همکاری، سه شرکت تویوتا، مزدا و سوبارو با کمک هم موتورهای درون سوز جدید توسعه خواهند داد. این موضوع طی کنفرانسی مشترک رسانه‌ ای شد. هدف از این همکاری شتاب دهی فرایندهای توسعه و کاهش هزینه‌ ها اعلام شده است.

شاید فکر کنید در این همکاری سه جانبه، موتوری ساخته شده و توسط هر سه شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما ژاپنی ‌ها تاکید دارند هر شرکت در حوزه‌ ای که دارای تخصص بیشتری است، به توسعه موتور جدید خواهد پرداخت. به بیان دیگر، تویوتا روی موتورهای خطی چهار سیلندر جدید کار خواهد کرد؛ مزدا موتورهای دورانی را مهندسی می‌ کند و سوبارو عملکرد موتورهای تخت خود را بهبود خواهد بخشید. همه این موتورها با انواع سوخت‌ های پاک مثل هیدروژن مایع، سوخت‌ های مبتنی بر مواد زیستی و سوخت سنتتیک سازگار خواهند بود.

موتور بنزینی

مزدا موتورهای تک و دو روتور را برای استفاده در خودروهای برقی توسعه می‌ دهد. این موتورهای دورانی قبلاً در کراس اوور MX-30 و کانسپت اسپرت SP به کار گرفته شده و نقش یک ژنراتور را ایفا می‌ کنند. به بیان دیگر این موتورها با تولید برق اضافی و شارژ باتری باعث افزایش میزان برد حرکتی می‌ شوند و هیچ اتصال مکانیکی با چرخ‌ ها ندارند.

در این همایش تویوتا تصاویری از دو موتور مختلف که اکنون مراحل توسعه را سپری می‌ کنند، به نمایش گذاشت. هر دوی این موتورها چهار سیلندر خطی هستند، اما یکی از آنها حجمی برابر با ۱.۵ و دیگری حجمی برابر با ۲ لیتر دارد. تویوتا در رابطه با میزان خروجی این موتورها حرفی به میان نیاورده، اما تاکید کرده که راندمان حرارتی و قدرت تولیدی آنها بسیار بالاست.

موتور بنزینی

سوبارو هم با تصاویری از نسل بعدی پیشرانه‌ های هیبریدی خود در همایش خبری شرکت کرده بود. این پیشرانه شامل موتور ۲ لیتری باکسر و موتور برقی با توانایی تولید ۱۶.۵ اسب بخار قدرت می شود.

تویوتا، مزدا و سوبارو تاکید کردند که با وجود همکاری ها کماکان رقیب یکدیگر محسوب می‌ شوند و صرفاً در راستای تولید پیشرانه‌ های کم مصرف به یکدیگر کمک می‌ کنند.

تولید موتورهای بنزینی جدید

با توجه به اینکه موتورهای جدید ابعاد کوچکی خواهند داشت، ارتفاع کاپوت محصولات ۳ کمپانی ژاپنی برای دستیابی به آیرودینامیک بهتر، پایین‌ تر خواهد آمد؛ موضوعی که از دید این کمپانی‌ ها دست طراحان را بازتر خواهد گذاشت.

ویدیو های پیشنهادی
  1. محسن گفت:

    دمشون گرم با این ماشین ساختنشون ماشین ساختن چهل ساله هنوز عین ساعت کار می‌کنه بعد تو مملکت ما پژو پارس از کارخونه تحویل میگیری به خونه نرسیده واشر میزنه یعنی خاک همه عالم توسر این خودروسازان ایرانی

    ۱۴
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X