%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰

کانسپت رنو امبلم (Emblème) رونمایی شد ؛ نمادی از آینده خودروساز فرانسوی

منتشر شده در 15 مهر 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
کانسپت رنو امبلم

رنو قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ در اروپا و تا سال ۲۰۵۰ در سراسر جهان، آلایندگی محصولات و فعالیت‌های خود را به صفر برساند. به همین خاطر این خودروساز فرانسوی حالا بیش از هر زمان دیگری روی خودروهای برقی و هیدروژنی تمرکز کرده است. یکی از جدیدترین پروژه‌ها در این زمینه، کانسپتی هیدروژنی به نام امبلم (Emblème) است که برداشت رنو از مدل‌های آتی را نشان می‌دهد.

طراحی آیرودینامیک و آینده‌نگر

کانسپت امبلم آمده تا نمادی از آینده رنو باشد. این خودرو اگرچه به‌ عنوان یک شوتینگ بریک توصیف شده، اما برخی معتقدند که باید در دسته دیگری قرار بگیرد. همانند دیگر کانسپت‌ های چند سال اخیر رنو، این مفهومی نیز طراحی بسیار پویا و مدرنی دارد و در آن مباحث آیرودینامیک به طور ویژه رعایت شده‌اند. نتیجه اینکه با ضریب درگ ۰.۲۵، این خودروی مفهومی مقاومت بسیار کمی در برابر جریان هوا دارد. از نظر ابعاد باید گفت این کانسپت ۴.۸ متر طول و ۱.۵۲ متر ارتفاع دارد.

رونمایی کانسپت رنو امبلم

ترکیب قدرت برق و هیدروژن در کانسپت رنو امبلم

رنو ادعا می‌کند که امبلم می‌تواند تا ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند، البته با دو بار توقف برای سوخت‌گیری. به گفته خودروساز فرانسوی هر بار توقف و پر کردن مخزن ۲.۸ کیلوگرمی امبلم، مثل پر کردن باک یک خودروی بنزینی به کمتر از ۵ دقیقه زمان نیاز دارد. با مخزن پر این کانسپت هیدروژنی قادر است تا ۳۵۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. ناگفته نماند با بهره‌گیری از یک باتری ۴۰ کیلووات‌ ساعتی، امبلم در حالت تمام برقی می‌تواند ۳۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

قدرت کانسپت امبلم

فناوری و عملکرد پیشرفته

نیروی مورد نیاز کانسپت رنو امبلم توسط یک موتور ۲۱۵ اسب بخاری بهره که روی محور عقب نصب شده، تأمین می‌شود. رنو تأکید دارد این موتور بدون استفاده از فلزات نادر ساخته شده است. به‌ رغم داشتن سیستم پیچیده هیبریدی، وزن امبلم تنها ۱۷۵۰ کیلوگرم است که نشان از تلاش مهندسان رنو برای کاهش وزن خودرو دارد. به گفته رنو، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای از آغاز اولین فرآیند تولید تا پایان ساخت نسخه کامل امبلم، نسبت به خودروهای هم‌ سایز تا ۹۰ درصد کاهش یافته است.

عملکرد رنو امبلم

این خودروی مفهومی قرار است در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ بین ۱۴ تا ۲۰ اکتبر به نمایش عمومی گذاشته شود. در حال حاضر تصاویر از کابین امبلم در دست نیست، احتمالاً با رونمایی رسمی در نمایشگاه خودروی پاریس، عکس‌ها و تصاویر فضای داخلی این مفهومی پیشرفته نیز در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.  

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X