دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

ادغام هوندا و نیسان شامل میتسوبیشی نمی شود؛ اوضاع برای برند ژاپنی بدتر خواهد شد؟

منتشر شده در 06 بهمن 1403 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
ادغام هوندا و نیسان

ماه گذشته، هوندا و نیسان با امضای یک تفاهم‌نامه، گامی تاریخی برای بررسی امکان ادغام و ایجاد یک شرکت هلدینگ مشترک برداشتند. اگرچه در این اطلاعیه از نام میتسوبیشی خبری نبود، اما یک سند جداگانه نشان داد که این برند ژاپنی نیز با امضای تفاهم‌نامه دیگری، بررسی «مشارکت، همکاری و اشتراک‌ گذاری هم‌ افزایی» در این پروژه را آغاز کرده است. حالا گزارش جدیدی منتشر شده که در صورت صحت آن، میتسوبیشی به ائتلاف هوندا و نیسان ملحق نخواهد شد.

میتسوبیشی در مسیر استقلال؟

بر اساس گزارش روزنامه ژاپنی یومیوری، میتسوبیشی تصمیم گرفته از این ادغام کنار بکشد. ظاهراً این شرکت ژاپنی در ابتدا به فکر پیوستن به هلدینگ جدید بوده، اما در نهایت ترجیح داده است به‌طور مستقل به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

با این حال، میتسوبیشی در بیانیه‌ای رسمی این گزارش را نه تأیید کرده و نه تکذیب، و تنها اعلام نموده که در حال بررسی گزینه‌های مختلف است. این وضعیت پیچیده به دلیل سهامداری متقابل میان شرکت‌ها ایجاد شده؛ شاید بدانید نیسان ۲۴ درصد سهام میتسوبیشی را در اختیار دارد و رنو نیز صاحب ۱۵ درصد سهام نیسان است. نیسان نیز سهم مشابهی در رنو دارد.

در این میان، هوندا تمایلی به حضور رنو در این ادغام ندارد. در بیانیه‌ای که در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۴ منتشر شد، رنو اعلام کرد که «تمام گزینه‌ها را بر اساس منافع گروه و سهامدارانش بررسی خواهد کرد.»

استقلال میتسوبیشی

تصمیم میتسوبیشی چه زمانی مشخص می‌شود؟

انتظار می‌رود که میتسوبیشی اوایل ماه آینده تصمیم نهایی خود را اعلام کند. این تصمیم احتمالاً در تاریخ ۳ فوریه ۲۰۲۵، همزمان با ارائه گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال این شرکت، منتشر خواهد شد. حتی اگر میتسوبیشی تصمیم به ادامه فعالیت مستقل بگیرد، همچنان احتمال دارد که هلدینگ هوندا-نیسان سهمی در این شرکت داشته باشد، چرا که رابطه نیسان و میتسوبیشی همچنان پابرجاست.

هوندا و تملک پنهان نیسان؟

کارلوس گون، مدیرعامل پیشین رنو نیسان، در آگوست ۲۰۲۴ طی اظهار نظری جنجالی گفته بود هوندا قصد دارد یک «تملک پنهان» بر نیسان و میتسوبیشی داشته باشد. آقای گون اعتقاد دارد چون هوندا از دو برند دیگر بزرگ‌تر است، به خاطر موقعیت خود می‌تواند «صندلی راننده» را در ائتلاف جدید تصاحب کند.

در هر حال، ادغام احتمالی هوندا و نیسان یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در صنعت خودروسازی خواهد بود. با وجود این، تصمیم نهایی میتسوبیشی نقشی کلیدی در شکل‌گیری این هلدینگ جدید خواهد داشت.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “ادغام هوندا و نیسان شامل میتسوبیشی نمی شود؛ اوضاع برای برند ژاپنی بدتر خواهد شد؟”

  1. حجت‌اله براهنی گفت:

    میتسوبیشی بیرون از این همکاری جدید می‌مونه و برای بار هزارم همین اتاق ASX رو فیس لیفت می‌کنه!!!

    ۳
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X