موضوعات داغ روز:

اولین تصاویر رسمی از زیکر ۷X منتشر شد ؛ کراس اووری لوکس از گروه جیلی

منتشر شده در 27 تیر 1403 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
زیکر 7X

برند زیکر که از زیر مجموعه‌های جیلی است، اولین تصاویر رسمی از شاسی بلند جدید ۷X را منتشر کرد. این شاسی بلند و یا به عبارت بهتر کراس اوور، بر اساس سدان ۰۰۷ توسعه پیدا کرده و از طراحی جذابی برخوردار است.

ابعاد زیکر ۷X

زیکر ۷X روی پلتفرم PMA2+ ساخته می‌شود. این پلتفرم در واقع نسخه‌ای از پلتفرم ماژولی SEA که به جیلی تعلق دارد، به حساب می‌آید. از لحاظ ابعاد، این کراس اوور الکتریکی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۸۲۵، ۱۹۳۰ و ۱۶۵۶ میلیمتر دارد. فاصله محوری ۷X هم با ۲۹۲۵ میلیمتر برابر است. با چنین ابعادی، محصول جدید زیکر(Zeekr) در دسته کراس اوورهای کامپکت قرار گرفته و باید به مصاف تسلا مدل Y برود. در مقایسه با این کراس اوور آمریکایی، ۷X به اندازه ۷۵ میلیمتر طویل‌تر، ۱۰ میلیمتر عریض‌تر و ۳۲ میلیمتر مرتفع‌تر است.

ابعاد زیکر 7X

همانند محصولات اخیر زیکر، ۷X نیز بر مبنای فلسفه موسوم به «انرژی مخفی» طراحی شده و ظاهر بسیار پویایی دارد. در تصاویر منتشر شده، ۷X دارای پوشش استتاری سنگین روی خود است؛ از این رو جزئیات تا حد زیادی مخفی باقی مانده‌اند. با این حال گفته می‌شود در دماغه خودرو از یک نمایشگر مخصوص استفاده شده؛ این نمایشگر می‌تواند علایم و پیام‌های مختلفی را به نمایش بگذارد.

مشخصات فنی زیکر ۷X

در مدل پایه، انرژی مورد نیاز زیکر ۷X توسط پک باتری از نوع لیتیوم فسفات آهن تامین می‌شود. در رابطه با ظرفیت این باتری فعلاً اطلاعاتی در دست نیست، اما زیکر تایید کرده که به لطف پشتیبانی از فناوری ۸۰۰ ولتی، تنها با ۱۵ دقیقه شارژ می‌توان تا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت. در مدل‌های بالارده از باتری نیکل منگنز کبالت که ساخت شرکت معروف CATL است، استفاده می‌شود.

نمای جانبی زیکر 7X

از لحاظ پیشرانه، کراس اوور زیکر ۷X با سدان ۰۰۷ مشترک خواهد بود. بنابراین، در مدل پایه یک موتور الکتریکی با توانایی تولید ۴۱۶ اسب بخار قدرت روی محور عقب قرار می‌گیرد. در مدل پرچمدار یک موتور دیگر به روی محور جلو اضافه شده و مجموع خروجی پیشرانه به ۶۳۶ اسب بخار قدرت افزایش می‌یابد.

آنطور که اعلام شده، زیکر ۷X تا پایان سال جاری وارد بازار چین خواهد شد. پیش بینی می‌شود این کراس اوور برقی، با قیمتی بین ۲۴۰ تا ۳۵۰ هزار یوان به دست مشتریان برسد. این ارقام با نرخ روز ارز آزاد به ترتیب برابر با ۱,۹۵۰ و ۲,۸۵۰ میلیارد تومان هستند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.