ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰

بازگشت به گذشته ؛ جوانان نسل جدید خودروهای دهه ۹۰ را بیشتر می پسندند

منتشر شده در 06 دی 1403 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
خودروهای دهه ۹۰

با وجود کاهش نرخ رانندگی در میان نسل‌های جوان‌تر همچون نسل هزاره (متولدین ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶) و نسل زد (متولدین ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲)، عشق وافر به خودرو همچنان زنده است و با شکل و شمایلی تازه‌تر به مسیر خود ادامه می‌دهد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نسل جوان امروزی، به جای خودروهای کلاسیک دهه‌ ۶۰ و ۷۰، به مدل‌های دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ علاقه پیدا کرده است. ترکیب دنیای آنالوگ با دنیای دیجیتال یکی از دلایل اصلی این موضوع می‌باشد.

محبوبیت خودروهای نوستالژیک دهه ۹۰

به گزارش آخرین خودرو، خودروهایی مانند مزدا MX-5 و نیسان اسکای‌ لاین R32 GT-R که در بازی‌های ویدیویی و فیلم‌هایی همچون سریع و خشن یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی برجسته شده‌اند، اکنون خیلی مورد توجه قرار می‌گیرند. قانون واردات ۲۵ ساله آمریکا نیز باعث شده تا خودروهای مخصوص بازار داخلی ژاپن (JDM) مانند تویوتا سوپرا و میتسوبیشی اوولوشن به‌ طور گسترده وارد این کشور شوند. طبق آمار، تنها در سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۰,۰۰۰ خودرو تحت این قانون وارد آمریکا شده‌ است.

خودروهای نوستالژیک دهه ۹۰

جذابیت گیربکس دستی؛ شورشی در برابر تکنولوژی

برخلاف روند رو به رشد خودروهای الکتریکی و سیستم‌های خودران، گروهی از جوانان عاشق گیربکس دستی شده‌اند. این علاقه نه تنها به‌ عنوان مهارتی خاص، بلکه به‌ عنوان نماد تجربه رانندگی واقعی و فاصله گرفتن از دنیای اتوماتیک امروز شناخته می‌شود.

خودروهای قدیمی

از سوی دیگر هرچند اکثر مالکان خودروهای کلاسیک (۵۵ درصد) ترجیح می‌دهند تعمیرات خودروهای خود را به تعمیرگاه‌ها بسپارند، اما همچنان ۲۷ درصد از آنان از انجام کارهای مکانیکی روی خودروهایشان لذت می‌برند. این روحیه همچنان در میان طرفداران واقعی خودروها زنده است.

خودروهای دهه ۹۰ میلادی

رسانه‌های اجتماعی و احیای خودروهای دهه ۹۰

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک‌ تاک نقشی پررنگ در احیای علاقه به خودروهای قدیمی دارند. این خودروها با زیبایی‌های نوستالژیک و تطابق با معیارهای دنیای دیجیتال، بار دیگر در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. علاقه نسل‌های جدید به خودرو، اگرچه متفاوت از گذشته است، اما نشان از زنده بودن و تحول فرهنگ خودرویی دارد. این نسل به دنبال ترکیبی از نوستالژی، عملکرد و سرمایه‌گذاری هستند، چیزی که ظاهراً در خودروهای دهه ۹۰ بیشتر پیدا می‌شود.

احیای خودروهای دهه ۹۰
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X