%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰

تعرفه ۱۰۰ درصدی آمریکا بر خودروهای برقی چینی

منتشر شده در 27 شهریور 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
تعرفه ۱۰۰ درصدی خودروهای برقی چینی

در ماه می سال جاری، دولت بایدن از اعمال تعرفه ۱۰۰ درصدی بر خودروهای برقی تولید چین خبر داد. این نرخ جدید که چهار برابر تعرفه قبلی است، از ۲۷ سپتامبر به اجرا گذاشته خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود با اجرای تعرفه سنگین، صنایع مختلف تحت تأثیر قرار بگیرند.

تعرفه‌های جدید بر کالاهای چینی

به گزارش آخرین خودرو، تنها خودروهای برقی نیستند که با افزایش تعرفه مواجه می‌شوند. دولت آمریکا تعرفه واردات سلول‌های خورشیدی چینی را به ۵۰ درصد افزایش داده و برای فولاد، آلومینیوم، باتری‌ خودروهای برقی و مواد معدنی کلیدی، تعرفه ۲۵ درصدی تعیین کرده است. سال آینده، تعرفه ۵۰ درصدی نیز بر نیمه‌ هادی‌ های چینی اعمال خواهد شد و از اول ژانویه ۲۰۲۶ باتری‌های لیتیوم-یونی، مواد معدنی و قطعات لپ‌تاپ و تلفن‌های همراه نیز با تعرفه ۲۵ درصدی روبرو خواهند شد.

واکنش صنعت خودروسازی و توجیه دولت آمریکا

فعالان صنعت خودروسازی آمریکا بارها از دولت بایدن درخواست کرده بودند تا تعرفه‌ واردات مواد معدنی حیاتی مانند گرافیت را کاهش دهد، چرا که این مواد برای تولید باتری خودروهای برقی بسیار ضروری هستند. با این حال، کاخ سفید به این درخواست‌ها پاسخ منفی داد.

لائل برینارد، مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید، در گفتگو با رویترز اعلام کرده که این تصمیمات با هدف تضمین تنوع زنجیره تأمین صنعت خودروهای برقی آمریکا و کاهش وابستگی به چین گرفته شده‌اند. وی تأکید کرده که این تعرفه‌ها به مقابله با سیاست‌ یارانه‌های دولتی و انتقال فناوری چین می‌پردازند؛ از دید خانم برینارد این سیاست منجر به سرمایه‌گذاری بیش‌ از حد و ظرفیت تولید اضافی در چین شده است.

نابرابری هزینه‌ها و واکنش چین

یکی از موضوعات مورد بحث مسئولان آمریکایی «مزیت چشمگیر و ناعادلانه هزینه» است که خودروهای برقی چینی از آن بهره‌مند هستند. آنها معتقدند این موضوع به سرعت بازار خودروی سایر کشورها را تحت تأثیر قرار داده است. با این حال، در بیانیه رسمی دولت آمریکا اشاره‌ای به مصرف‌ کنندگانی نشده است که حالا مجبور خواهند بود برای خرید خودروهای برقی، هزینه‌های بیشتری پرداخت کنند.

از سوی دیگر، چین بارها در واکنش به تعرفه‌های اعلامی توسط آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا، اعلام کرده که این نوع «قلدری اقتصادی» را تحمل نخواهد کرد. چین همچنین ادعا کرده که موفقیت صنعت خودروی برقی این کشور بیشتر ناشی از نوآوری است و نه حمایت‌های دولتی.

در حالی که افزایش تعرفه آمریکا بر خودروهای برقی چینی تنش‌های تجاری میان دو کشور را افزایش داده، تأثیر این تعرفه‌ها بر قیمت و دسترسی به خودروهای برقی در آمریکا نیز موضوعی قابل تأمل است. به نظر می‌رسد این تصمیمات تا سال‌های آینده تأثیرات چشمگیری بر روند توسعه و قیمت‌گذاری خودروهای برقی و همچنین زنجیره تأمین مواد اولیه این صنعت خواهد داشت.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X