%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰

تویوتا کمری ۲۰۲۵ ؛ سدان کهنه کار ژاپنی با چهره جدید

منتشر شده در 25 آبان 1402 ساعت 08:00
نویسنده سجاد کجوری

تویوتا کمری ۲۰۲۵ به عنوان نسل نهم سدان سایز متوسط تویوتا معرفی شد. خودرویی که همچنان نشان می دهد که کلاس سدان می تواند جذاب باشد.

در حالی که مردم به طور مداوم می گویند سدان ها از بین رفته اند، اما تویوتا با فروش حدود ۳۰۰,۰۰۰ کمری در سال به خانواده ها، رانندگان اوبر و واقعا هر کسی که به حمل و نقل مقرون به صرفه و کاملا مطمئن نیاز دارد، اثبات می کند که سدان ها هنوز هم طرفدار دارند. و اکنون یک نسل جدید از این مدل محبوب وجود دارد.

تویوتا کمری 2025 ؛ سدان کهنه کار ژاپنی با چهره جدید

تویوتا، کمری ۲۰۲۵ را به عنوان نسل نهم از این سدان محبوب را معرفی می کند. این خودرو منحصرا به صورت هیبریدی در دسترس است و خریداران می توانند از میان پیکر بندی های دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک و همچنین سطوح تریم LE، SE، XLE و XSE انتخاب کنند.

مشخصات فنی تویوتا کمری ۲۰۲۵

پیشرانه هیبریدی تویوتا کمری ۲۰۲۵ یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر را با موتور های الکتریکی جفت می کند. نوع دیفرانسیل جلو دارای دو موتور الکتریکی است و در مجموع ۲۲۵ اسب بخار قدرت دارد. نسخه AWD یک موتور ژنراتور سوم را به محور عقب اضافه می کند که مجموع قدرت را به ۲۳۲ اسب بخار افزایش می دهد.

تویوتا کمری 2025 ؛ سدان کهنه کار ژاپنی با چهره جدید

هر دو پیشرانه از یک گیربکس با ضریب متغیر پیوسته کنترل شده الکترونیکی (eCVT) استفاده می کنند. سیستم هیبریدی از باتری لیتیوم یونی استفاده می کند، اما تویوتا ظرفیت آن را تا زمان عرضه کمری جدید فاش نمی کند. به نظر می رسد که موتور V6 دیگر در کمری از بین رفته است. به گفته یک سخنگوی تویوتا: “این تنها بخشی از حرکت به سمت تمام هیبریدی است. سیستم جدید قدرت کافی خواهد داشت و برای احساس رانندگی با عملکرد بالا مجدد تنظیم شده است.”

تویوتا کمری 2025 ؛ سدان کهنه کار ژاپنی با چهره جدید

طراحی ظاهری بدنه

با این حال، این نسل نهم کمری ، بیشتر یک تازه سازی سنگین است، نه یک خودروی کاملا جدید. مدل ۲۰۲۵ بر روی همان پلت فرم TNGA-K سوار می شود که زیر مدل نسل هشتمی قرار داشت. با این حال، یک سیستم تعلیق بازسازی شده با فنر های جدید و تنظیمات اصلاح شده وجود دارد. خودرو ساز این تنظیمات را به عنوان ارائه “واکنش پیشرفته و هندلینگ چابک” تبلیغ می کند.

تویوتا کمری 2025 ؛ سدان کهنه کار ژاپنی با چهره جدید

کمری ۲۰۲۵ ظاهری شبیه به مدل نسل هشتم دارد، یک جلو پنجره بزرگ در قسمت پایین و چراغ های باریک. مدل جدید دارای چراغ های LED استاندارد، برای چراغ های جلو ، چراغ های راهنما و چراغ های عقب است علاوه بر رنگ های کنونی کمری Ice Cap، Wind Chill Pearl، Celestial Silver Metallic، Underground، Midnight Black Metallic، Supersonic Red و Reservoir Blue، رنگ های Ocean Gem و Heavy Metal گزینه های جدید هستند.

کابین تویوتا کمری ۲۰۲۵

کمری با یک صفحه پشت کیلومتر ۷.۰ اینچی و یک صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی ۸.۰ اینچی عرضه می شود. XLE و XSE دارای صفحه نمایش های ۱۲.۳ اینچی برای پشت کیلومتر و سیستم چند رسانه ای هستند. فناوری ها به کار رفته شامل پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بی سیم ، علاوه بر داشتن پد شارژ بی سیم است. تریم های سطح بالاتر همچنین نمایشگر هد آپ ۱۰.۰ اینچی را ارائه می دهند. یک سیستم استریو JBL با نه بلندگو نیز موجود است.

تویوتا کمری 2025 ؛ سدان کهنه کار ژاپنی با چهره جدید

تریم های مختلف روکش های متفاوتی را ارائه می دهند. SE از SofTex استفاده می کند. LE دارای پارچه ای با الگوی برجسته امواج اقیانوس است. XSE دارای چرم مشکی یا قرمز روشن است و چرم XLE نیز دارای تزئینات میکرو فایبر دینامیکا است. XLE و XSE دارای صندلی های آپشنال دارای گرم کن و سرد کن هستند. این تریم ها همچنین دارای شیشه های لمینت آکوستیک برای پنجره های جلو هستند تا صدای باد در کابین را کاهش دهند.

همه کمری های ۲۰۲۵ با مجموعه فناوری Toyota Safety Sense 3.0 عرضه می شوند که شامل مواردی مانند یک سیستم پیش از برخورد که وسایل نقلیه و عابران پیاده را تشخیص می دهد، کروز کنترل تطبیقی، دستیار خروج از خط، دستیار علائم جاده، نور بالا خودکار، نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک متقابل عقب است. XLE و XSE یک بسته اختیاری Premium Plus را ارائه می کنند که دستیار ترافیک، هشدار ترافیک جلو، دستیار تغییر خط، مانیتور نمای پانوراما، و دستیار پارک جلو و عقب با ترمز خودکار را اضافه می کند.

هنوز اطلاعاتی در مورد تریم اسپرت TRD وجود ندارد. هنگامی که از تویوتا پرسیده شد، گفت که این اعلامیه تمام تریم ها و پیشرانه های سال ۲۰۲۵ را پوشش می دهد.

کمری هنوز یک وسیله نقلیه قابل توجه برای برند تویوتا است. در سال ۲۰۲۲، کمری با ۲۹۵۲۰۱ تحویل، پنجمین خودروی پرفروش در ایالات متحده بود. در رتبه چهارم RAV4 تویوتا با ۳۹۹۹۴۱ دستگاه قرار گرفت.

کمری جدید در بهار ۲۰۲۴ وارد نمایندگی ها می شود، در حالی که قیمت آن هنوز در دسترس نیست. انتظار داریم مدل جدید تقریباً از نظر قیمت مشابه کمری قدیم باشد که جایگزین آن می شود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X