%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰

جگوار لندرور از پلتفرم چری در ساخت محصولات خود استفاده می کند

منتشر شده در 27 خرداد 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
جگوار لندرور

در چند وقت اخیر شایعاتی مبنی بر استفاده گروه خودروسازی جگوار لندرور از پلتفرم ساخت چری به گوش رسیده بود. حالا این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفته و رئیس هیئت مدیره چری تایید کرده دو پلتفرم این شرکت توسط کمپانی انگلستانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آنطور که آقای یین تونگیائو در جریان یک مصاحبه اعلام کرده شماری از مدل های هیبریدی شارژی و برقی جگوار لندرور بر اساس پلتفرم های ماژولی M3X و E0X توسعه خواهند یافت. شاید بدانید در حال حاضر مدل هایی مثل اکسلانتیکس ET، اکسلانتیکس ES، لوکسید ۷، لوکسید R7، لوکسید RX و چری تیگو ۹ از این پلتفرم ها بهره می برند.

همکاری چری و جگوار لندرور

چری و جگوار لندرور روابط نزدیکی با هم دارند و همکاری آنها از ۱۲ سال پیش شروع شده است. در سال ۲۰۱۲ این دو خودروساز بزرگ با تأسیس شرکت مشترکی (جوینت ونچر) وارد همکاری شدند. این شرکت مشترک محصولات طرف انگلستانی را مونتاژ می کند. به موجب این همکاری، چری از دانش مهندسان جگوار لندرور در حوزه های مختلف از جمله سیستم تعلیق و طراحی بهره مند شده است. حالا نوبت به چری رسیده تا برخی از دستاوردهای خود را در اختیار شریک استراتژیک خود قرار دهد.

محصولات جگوار لندرور

چری اکنون از طریق برند زیرمجموعه اکسید روابط عمیق تری با جگوار لندرور پیدا کرده؛ طبق توافقات موجود، این برند پلتفرم های خود را در اختیار شرکای انگلستانی می گذارد. در واقع قرارداد اخیر مابین برند اکسید و جگوار لندرور امضا شده، اما از آنجایی که اکسید از هر لحاظ وابسته به چری است، می توان آن را به همکاری چری و خودروساز انگلستانی تعبیر کرد. البته اگر بخواهیم دقیق تر باشیم، باید این قرارداد را بین گروه چری و تاتا موتورز هند بدانیم، جگوار لندرور تحت تملک کمپانی هندی است.

ساخت جگوار لندرور

مشخصات پلتفرم های چری

پلتفرم ماژولی M3X که در چین با نام T2X نیز شناخته می شود، در نسل دوم خود به سر می برد. این پلتفرم با همکاری شرکت آلمانی بنتلر ساخته شده و با انواع پیشرانه های بنزینی و دیزلی و همچنین هیبریدی شارژی سازگاری دارد. پلتفرم مدرن چری با پیشرانه موسوم به «سوپر هیبرید» کمپانی نیز سازگار است. این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی و دو موتور برقی شده و نیرو از طریق گیربکس 3DHT165 به سمت چرخ ها ارسال می شود. مدل هایی مثل اکسید RX هیبریدی شارژی و چری فالوین T9 بر مبنای این پلتفرم طراحی شده اند.

جگوار لندرور

پلتفرم E0X نیز ماژولی بوده و با همکاری چری و هواوی توسعه یافته است. این پلتفرم با انواع کلاس های خودرویی و همچنین پیشرانه های تمام الکتریکی و مجهز به ژنراتور (EREV) سازگاری دارد. به لطف پشتیبانی از فناوری ۸۰۰ ولتی، مصرف انرژی ۱۲ کیلووات ساعت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، سازگاری با سیستم تعلیق بادی و امکان نصب سخت افزارهای پیشرفته مربوط به فناوری خودران، این پلتفرم در رده ای بالاتر جای می گیرد. از این رو، به احتمال زیاد مدل های پرچمدار برقی جگوار لندرور بر اساس این پلتفرم تولید خواهند شد. اکسلانتیکس ES، اکسلانتیکس ET، لوکسید S7 و لوکسید R7 از پلتفرم E0X سود می برند.

محصولات جگوار لندرور
ویدیو های پیشنهادی
  1. Ebi fan گفت:

    این پلتفرم تحت لیسانس جگوار لندروور بود حدودا ۱۰ سال پیش تولیدش شروع شده و با اسم t1x شما کلا تیتر برعکسی زدین کجا لندروور از پلتفرم چری استفاده میکنه 😑

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X